HUONOIN tekosyy, minkä joku on esittänyt ettei pääse juhliin/tapahtumaan johon hänet on kutsuttu?
Kerro, mikä on huonoin ja läpinäkyvin kuulemasi selitys minkä juhliin kutsuttu on esittänyt syyksi, että on estynyt tulemasta juhliin tai tapahtumaan, johon hänet on kutsuttu.
Kommentit (1454)
Aikamoinen provo!
Tai sitten kirjoittaja ajattelee olevansa "Hyvä ihminen".
Typerää kirjoitusta jokatapauksessa.
Koira on siis KOIRA.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitää antaa tekosyy? Sen kun sanoo suoraan, etten tällä kertaa tule.
Tämä olisi muuten hyvä, mutta usein sitä aletaan kysellä syytä miksi ei tule. Eli pitää olla joku syy, minkä viitsii sanoa. Ja aina ei vain halua kertoa sitä oikeaa syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla jokin syy? Jos ei pääse, niin ei pääse, piste.
Enemmän itseäni ärsyttää nämä "ehkä" vastausta antavat ja sitten vielä muutamaa päivää ennen ollaan edelleen siinä ehkä-moodissa. Yleensä nämä ihmiset on niitä, jotka roikottaa vastausta ja odottaa, että jos tulisi jotain vielä kivempaa.
Kannattaa pyytää sitova ilmottautuminen. Tällöin ehkä ei ole vaihtoehto.
Eräs entinen kaverini teki monesti niin että kysyi mitä teen pe-iltana, ja KEITÄ meille on mahdollisesti tulossa. Yleensähän olin ns. vapaa, eli kotona puolison kanssa lämmiteltiin saunaa. Hän sitten perui tulonsa aina sen mukaan löysikö parempaa seuraa, yleensä silloin jos meille ei ollut tulossa muitakaan, eli olisi joutunut olla vain minun, kaverinsa, ja hänen puolisonsa kanssa(tai ilman puolisoa jos hän oli muualla). Hän perui niin että soitti tai laittoi viestin että ei sittenkään jaksa tulla kun on niin väsynyt. Oli sitten kuitenkin ollut muualla juhlimassa, ja jos jäi "kiinni" siitä, niin selitteli jotain ympäripyöreää.
Sinänsä tuo ei haitannut kun olisin muutenkin ollut vain kotona, mutta kerran näin tilaisuuteni koittaneen, kun hän taas oli tekemässä samaa temppua. Hän kysyi taas että onko meillä mitä illaksi tiedossa, ja keitä meille on tulossa. Sanoin ettei ole tulossa ketään, mutta saunaa lämmitän tässä. Hän oli että joo, voisi hakea pari saunaolutta ja tulla istumaan ja saunomaan, sanoin että tervetuloa vain. Parin tunnin päästä ilmoitti viestillä että ei jaksakaan lähteä vaan aikoo mennä nukkumaan aikaisin. Laitoin että ymmärrän. Tuossa välissä kuitenkin minulle oli soittanut kaveri jota en ollut nähnyt pitkään aikaan, ja sovimme että hän tulee meille saunomaan. Hän tulikin, ja hänellä oli pari muuta tuttua mukana.
Laitoin someen kuvia hästkäkillä "no nyt on vuosisadan bileet" "parhaassa seurassa" jne, ihan vitsillä kun tiesin että tämä nukkumaan aikaisin menevä kaveri näkee ne.
Seuraavana päivänä vasta katsoin puhelinta ja siinähän oli tullut jos montakin soittoa ja viestiä että hän voisi sittenkin tulla saunomaan, että ei enää väsytäkään ;)
Hah! Ihan paras kertomus, siinä sai nenilleen.
Niin, jotainhan ne ihmiset yrittävät keksiä, koska eivät halua juhliisi saapua. Yrittävät kohteliaasti keksiä jonkun syyn. Kaikki meistä eivät vaan pidä mistään joukkotapaamisista. Ovat sellaisia ihmisiä, joita kutsutaan introverteiksi.
Yhdellä kaverillani oli omituinen tapa syyllistää aina minut siitä, ettei pääse juhliin mihin olin hänet kutsunut.
Yleensä hän ei päässyt lapseni syntymäpäiväjuhliin, koska minä olin (taas) järjestänyt oman lapseni syntymäpäiväjuhlat silloin kun hänen lapsensa ovat isällään.
Hän ei siis voi tulla juhliin, koska hänen lapsilleen tulee paha mieli jos tietävät äitinsä olleen lapseni syntymäpäiväjuhlissa. Minun olisi (hänen mielestään siis) pitänyt muistaa nämä heidän hoitojärjestelyidensä aikataulut. Eli on minun syyni, ettei hän pääse juhliini ja saan syyttää siitä vain itseäni.
Sitten oli muitakin syitä, jotka aina jotenkin kääntyivät minun syykseni. Muissa (aikuis)juhlissa oli vääriä ihmisiä kutsuttuna, liikaa vieraita ihmisiä kutsuttuna hänen herkälle luonteelleen, en ollut huomioinut miten vaikea hänen on liikkua meille (omalla autolla) minun olisi juhlakiireiden ohessa pitänyt hankkia hänelle kyyti jne.
Pelkkä ei olisi ollut ihan ok. En olisi tarvinnut tällaista ihmeellistä syyllistämistä ajattelemattomuudestani. Alkuun olin näistä pahoillani, että voi ei miten nyt taas näin, en muistanut ja miten näin tyhmästi nyt järjestelin. Mutta sitten huomasin, että tämähän on ihan kaava. Hän aina keksii jonkun asian mistä loukkaantua ja pääsee syyttämään minua tyhmistä virheistäni juhlien järjestämisessä häntä koskien ja hän ei nyt sitten tästä syystä voi tulla tai jos tuli niin naama pitkänä nurkuen.
En tiedä mistä johtui, mutta outoa, eikö?
Onx kirjoitti:
Niin, jotainhan ne ihmiset yrittävät keksiä, koska eivät halua juhliisi saapua. Yrittävät kohteliaasti keksiä jonkun syyn. Kaikki meistä eivät vaan pidä mistään joukkotapaamisista. Ovat sellaisia ihmisiä, joita kutsutaan introverteiksi.
Ei tarvitse olla mitään tekosyitä. Kutsun saapuessa riittää kun ilmoittaa kiitos kutsusta, mutta en pääse osallistumaan.
Lapseni kummitäti ei voinut tulla lapsen syntymäpäiville lauantaina, koska hänen miehellään oli seuraavalla viikolla hammasleikkausoperaatio. He eivät siis voineet tulla, koska leikkaus stressasi ja leikkaukseen piti valmistautua. En kyllä tiedä miten piti valmistautua tai miksi kummitäti ei voinut piipahtaa juhlissa ilman operaatioon valmistautuvaa aikuista miestä.
No, heillä näitä syitä riittää joka juhlaan, mutta tämä on jäänyt mieleen eniten ihmetyttävänä.
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä kaverillani oli omituinen tapa syyllistää aina minut siitä, ettei pääse juhliin mihin olin hänet kutsunut.
Yleensä hän ei päässyt lapseni syntymäpäiväjuhliin, koska minä olin (taas) järjestänyt oman lapseni syntymäpäiväjuhlat silloin kun hänen lapsensa ovat isällään.
Hän ei siis voi tulla juhliin, koska hänen lapsilleen tulee paha mieli jos tietävät äitinsä olleen lapseni syntymäpäiväjuhlissa. Minun olisi (hänen mielestään siis) pitänyt muistaa nämä heidän hoitojärjestelyidensä aikataulut. Eli on minun syyni, ettei hän pääse juhliini ja saan syyttää siitä vain itseäni.
Sitten oli muitakin syitä, jotka aina jotenkin kääntyivät minun syykseni. Muissa (aikuis)juhlissa oli vääriä ihmisiä kutsuttuna, liikaa vieraita ihmisiä kutsuttuna hänen herkälle luonteelleen, en ollut huomioinut miten vaikea hänen on liikkua meille (omalla autolla) minun olisi juhlakiireiden ohessa pitänyt hankkia hänelle kyyti jne.
Pelkkä ei olisi ollut ihan ok. En olisi tarvinnut tällaista ihmeellistä syyllistämistä ajattelemattomuudestani. Alkuun olin näistä pahoillani, että voi ei miten nyt taas näin, en muistanut ja miten näin tyhmästi nyt järjestelin. Mutta sitten huomasin, että tämähän on ihan kaava. Hän aina keksii jonkun asian mistä loukkaantua ja pääsee syyttämään minua tyhmistä virheistäni juhlien järjestämisessä häntä koskien ja hän ei nyt sitten tästä syystä voi tulla tai jos tuli niin naama pitkänä nurkuen.
En tiedä mistä johtui, mutta outoa, eikö?
Olisikohan hänelle tullut vähän huono omatunto ja paha mieli itselleen kun ei viitsi tai halua tulla juhliisi.
Paha mieli on ikävä asia, joten hän siirtää pahan olon itseltään pois. Hän keksii jonkun syyn, jolla kääntää oman pahan olonsa kutsujan syyksi ja saa samalla marttyyrillisen oikeutetun syyn olla tulematta juhliin. (Olisin tullut juhliisi, mutta kun SINÄ päätit asioista näin niin en nyt voi, nyyh, mitäpä minusta).
Perheainaensin kirjoitti:
Onpa mielenkiintoinen keskustelu. Monet sanoo täällä, ettei saapumattomuudelleen tarvitse kertoa syytä, eikä minkään bileillan vuoksi toki tarvikaan, mutta kyllä suurempiin juhliin (häät, ristiäiset, tasakympit, yo, ripari, valmistujaiset jne) tullaan jos juhlakalu on läheinen, eikä oikeasti ole mitään, mikä estää tulemisen. Kyllä perheen, suvun ja läheisten ystävien tärkeät päivät pitää mennä oman laiskuuden, saunailtojen, pyykkivuorojen tms. edelle. Itse loukkaantuisin jos tällaisessa tilanteessa peruutusta tai kutsun "torjumista" ei selitettäisi mitenkään, tai jos se selitettäisiin jollain sellaisella, jonka ajankohtaa voisi hyvin siirtää toiseen kertaan.
Mielestäni olette todella tylsiä ja ikäviä ihmisiä, joten en tahdo tulla juhliinnne. Teidän juhlat on nähty ja huonoiksi todettu.
Et siis loukkaantuisi tuosta selityksestä?
On liian vähän lankaa pipon neulomiseen, täytyy virkata, johon kuluu koko ilta.
Ja pakkasella täytyy pitää pipaa päässä sisälläkin, koska kotona mulla vain 16 astetta astetta lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Onpa mielenkiintoinen keskustelu. Monet sanoo täällä, ettei saapumattomuudelleen tarvitse kertoa syytä, eikä minkään bileillan vuoksi toki tarvikaan, mutta kyllä suurempiin juhliin (häät, ristiäiset, tasakympit, yo, ripari, valmistujaiset jne) tullaan jos juhlakalu on läheinen, eikä oikeasti ole mitään, mikä estää tulemisen. Kyllä perheen, suvun ja läheisten ystävien tärkeät päivät pitää mennä oman laiskuuden, saunailtojen, pyykkivuorojen tms. edelle. Itse loukkaantuisin jos tällaisessa tilanteessa peruutusta tai kutsun "torjumista" ei selitettäisi mitenkään, tai jos se selitettäisiin jollain sellaisella, jonka ajankohtaa voisi hyvin siirtää toiseen kertaan.
Mielestäni olette todella tylsiä ja ikäviä ihmisiä, joten en tahdo tulla juhliinnne. Teidän juhlat on nähty ja huonoiksi todettu.
Mitä väliä jos loukkaantuu? Eikö ole parasta ettei toinen kuvittele sinua ystäväkseen?
Ties vaikka välttyisit kutsuilta jatkossa, win-win!
Aikuinen, muualla asuva lapsi kuulemma valittaa, ettei vanhempi ole koskaan kotona.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet tekemisissä tällaisten ikävien ihmisten kanssa? Vai väitätkö että et ole ja silti jostain syystä nämä random ihmiset vaan kutsuvat sinut juhliinsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitää antaa tekosyy? Sen kun sanoo suoraan, etten tällä kertaa tule.
Tämä olisi muuten hyvä, mutta usein sitä aletaan kysellä syytä miksi ei tule. Eli pitää olla joku syy, minkä viitsii sanoa. Ja aina ei vain halua kertoa sitä oikeaa syytä.
Minulle se, ettei joku pääse tulemaan on täysin riittävä syy. Jos joku jankuttaa ja utelee niin sanoo ettei se kuulu sinulle. Yleensä vierailut, juhliin tuleminen yms perustuu vapaaehtoisuuteen. Jos joku sanoo, ettei pääse, luotan hänen arvostelukykyynsä asiassa enkä ala turvaamaan.
Olen kieltäytynyt itsenäisyyspäivän vastaanotosta edellisen presidentin aikana. Kiitin kutsusta ja ilmoitin ettei kiinnosta.