Käytätkö siteitä, tamponeita vai kuukuppia?
Olen koittanut vaihtaa tamponiin jo vuosia, mutta en saa sitä koskaan niin, etten tuntisi sitä. On yritetty kaiken merkkisiä, asettimella ja ilman, asentoa vaihtamalla, eri suuntiin työntämällä, mut ei vaan onnistu. Nyt olen ruvennut miettimään kuukuppia, mutta kannattaako ostaa, jos jo tamponin kanssa on tälläsiä ongelmia? 😞
Kommentit (23)
Itekki harkitsen kuppia, mutta oonki käyttäny jo tamponeja yli vuoden. Samaa suosittelen sulle ekaks.
Siteitä lähes aina, tamponeita lähinnä ulkomailla rantalomilla. En edes muista millon oon viimes käyttänyt tamponia suomessa.
Siteitä. Tamponit/kuukuppi ei sovi mun alapäähän, vaikka välillä kaipaisinkin tamponia. Ne jää aina tuntumaan tosi ikävästi.
Käytän siteitä ja nimenomaan kestositeitä. Tamponien ja kuukuppien kanssa sama juttu mitä kuvasit, en saa asettumaan niin ettei tuntuisi.
Käytän kuukuppia, mutta joudun pitämään sidettä sen kanssa runsaimpina vuotopäivinä. Muuten voi vuotaa hiukan ohi.
Suosittelen kokeilemaan kuukuppia, menee ehkä muutama kk, että oppii asettamaan sen, mutta on kyllä kätevä!
Kyllä! Käytän noita kaikkia. Eniten tamponeita, yöllä kuppia, päivällä kotona sidettä, joskus kahta suojaa päällekkäin.
Siteitä ja tamponeja runsaamman vuodon aikana ja muulloin pelkkiä siteitä.
Siteitä. Mulla on lääkityksellä vuodot kerran puoleen vuoteen noin päivän niin en oo vittsinyt muita hommata
Kuppia olen käyttänyt nyt viimeiset ehkä 6-7 vuotta? En ole ihan varma. Muuta ei tarvitse.
Siteitä, sillä en pysty työntämään mitään sinne. Tamponeja olisi kyllä kiva kokeilla, mutta viimeksi kun yritin laittaa, en päässyt sisälle milliäkään, kun aloin täristä pelosta.
Siteitä. Menkat sitä luokkaa että kahtena päivänä tulee teelusikallinen päivän aikana, ei siinä muuta oikein tarvitse.
Kuukuppi is the best! Tuntuu ku ei olis menkkoja ollenkaan, i love it!
Voi olla kupin kanssa hankalaa, jos ei tamponikaan tunnu hyvältä.
Mä olen muuttunut viestin 17 kaltaisesta kammosujasta tyytyväiseksi kupin käyttäjäksi. Menkat on sellaiset, että tamponista tulee hirveän nopeasti läpi, mutta kuppi pitää. Kupissa on oma vaivalloisuutensa kertakäyttösuojiin verrattuna, mutta hyödyt voittavat haitat.
Siteitä silloin, kun mulla edes on kuukautiset. Imetys on pitänyt ne poissa jo pitkään. Muut kuukautissuojat eivät ole soveltuneet, mutta toisaalta ehkä alapää on nyt erilainen synnytyksen jälkeen, niin voishan sitä kokeilla uudestaan vaikka tamponia, kun kuukautiset palaavat.
Käytän tamppooneita ja huuhtelen ne vessanpytystä alas.