Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö siteitä, tamponeita vai kuukuppia?

Vierailija
01.06.2017 |

Olen koittanut vaihtaa tamponiin jo vuosia, mutta en saa sitä koskaan niin, etten tuntisi sitä. On yritetty kaiken merkkisiä, asettimella ja ilman, asentoa vaihtamalla, eri suuntiin työntämällä, mut ei vaan onnistu. Nyt olen ruvennut miettimään kuukuppia, mutta kannattaako ostaa, jos jo tamponin kanssa on tälläsiä ongelmia? 😞

Käytätkö siteitä, tamponeita vai kuukuppia?

Vaihtoehdot

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi on best!

Itsekin käytin pitkään siteitä juuri sen vuoksi, etten peloltani ja tärinältäni saanut mitään laitettua pimputtimeen. Päätin kuitenkin kokeilla kuukuppia kun olin lukenut siitä niin paljon hehkutusta ympäri nettiä. Aluksi oli hankalaa saada se kunnolla paikoilleen, mutta kun se lopulta natsasi niin oli kyllä autuas olo. Menkkoja ei tosiaa enää huomaa (paitsi ekojen päivien kivut ja turvotukset) ja tuntuu mukavalta, etten tuota enää hirveää määrää kertakäyttöjätettä joka kuukausi. Olen siis liittynyt kuukuppikulttiin, se on parantanut mun elämänlaatua menkkojen aikana huomattavasti.

Vierailija
22/23 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka, ei kuukautisia. Eli en käytä mitään. Tyttärelle olen varannut kaappiin valmiiksi erilaisia suojia pikkuhousunsuojosta yösiteisiin ja tamponeihin kaappiin valmiiksi. Vielä ei ole ajankohtaista, mutta valmiina on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luneten kuukuppia käytän, sitä pienempää. En itsekään onnistunut tamponin käytössä niin ettei se olisi tuntunut, mutta kupin kanssa ei ole ollut ongelmia. Ja onhan tamponeissa aina tss-riskit. Kupin taas olen joskus unohtanut sisään joksikin 16 tunniksi, eikä siitä haittaa ole ollut. Ei sillä että suosittelisin, mutta kun unohtui koko menkat :D Joo mutta niin, varsinkin kesää ajatellen kupin kanssa voi olla rannalla vaikka koko päivän ja tamponi pitäisi vaihtaa aina uimisen jälkeen jne. Koen ainakin itse että elämä on helpompaa näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan