Avovaimo TAAS raskaana
No niin, ennen kuin saarna alkaa, että mitäs harrastitte seksiä niin eikö jokainen toisiaan rakastava pari harrasta seksiä aina välillä? Eli ne kommentit voi jättää kokonaan pois. Ja "no olisit käyttänyt kondomia", niin voi kuulkaa, olisin halunnut, mutta avovaimo halusi syödä pillereitä kun ne "pitivät ihon hyvänä" ja hän ei itse tykkää kondomeista.
Eli taas olisi vauva tulossa. Kolmas lapsi. Ensimmäisen jälkeen puhuttiin, että pidetään vähän taukoa kun silloin olin opiskeluissa loppusuoralla ja avovaimo ei edes puolessa välissä. Silloinkin käytiin keskustelua ehkäisystä, mutta ilmeisesti e-pillerit oli paras vaihtoehto.
Noo siitä meni jonkun aikaa kun tuli iloinen uutinen "meille tulee vauva". Ensin olin vähän hämmentynyt, että miten pillerit taas pettivät. Sitten tietysti olin onnellinen, koska rakastan noita riiviöitä. Taas syntymän jälkeen keskusteltiin ehkäisystä ja sanoin selvästi, että ei oikeasti pärjätä kolmen kanssa kun minä olen ainoa jolla on vakiduuni ja onhan tämä välillä rankkaa.
No nyt sitten viime viikolla taas.. Raskaana ollaan. Pillerit petti, oli avovaimon selitys. Tiedän, että täällä minut teurastetaan, mutta voikohan olla? Olen kyllä kysynyt suoraan, että onko hän muistanut/halunnut ottaa pillerit. Vastauksena on ollut tuhahtelua ja huutoa.
Toki tämäkin lapsi otetaan rakkaudella vastaan, mutta jos sieltä neljäskin tulee vielä niin... En pysty.
Pelottaa, että toinen tekee tämän tahalleen. Välillä tuntuu, että haluaa varmistaa etten ole lähdössä mihinkään.
Kommentit (135)
No ei tosiaan petä pillerit kolmea kertaa... toki on asia erikseen onko pillereitä syöty. Suoraan sanottuna melko itsekästä toimintaa avovaimoltasi.
Vierailija kirjoitti:
Sinä uskoit tuohon selitykseen, että pitää ihoa hyvänä? Selvästi jättänyt pillerit ottamatta. Avovaimolta tosi typerä temppu.
Tiettyjä yhdistelmäpillereitä käytetään aknen hoitoon.
Ap:n vaihtoehdot taitavat olla vasektomia, kondomi, selibaatti tai ero.
Vierailija kirjoitti:
Vasektomiaa suosittelen minäkin. Kolmannen lapsen jälkeen pitäisi onnistua vaikka ikä olis alle 30.
Meillä kans tupsahteli niitä vauvoja ehkäisystä huolimatta siihen tahtiin, että tuli se neljäskin ennen kuin mies meni viihdoinkin steriloitavaksi.
Mä en siis syönyt (tai "syönyt") pillereitä (ihoni on ihan fine ilmankin 😁), vaan meillä oli kondomi ja välillä keskeytetty yhdyntä. Tiedän juu...
Mut nykyään on ihanan helppoa seksielämää. Ei tupsahtele vauvoja enää mistään 😊. (Siis onhan ne kivoja, mut neljä on aivan tarpeeksi)
Ei ne kaikki neljä siis saanneet alkuaan ehkäisystä huolimatta. Eka ja vika vaan. Toka ja kolmas oli ihan suunniteltuja.
Vierailija kirjoitti:
Vasektomiaa suosittelen minäkin. Kolmannen lapsen jälkeen pitäisi onnistua vaikka ikä olis alle 30.
Meillä kans tupsahteli niitä vauvoja ehkäisystä huolimatta siihen tahtiin, että tuli se neljäskin ennen kuin mies meni viihdoinkin steriloitavaksi.
Mä en siis syönyt (tai "syönyt") pillereitä (ihoni on ihan fine ilmankin 😁), vaan meillä oli kondomi ja välillä keskeytetty yhdyntä. Tiedän juu...
Mut nykyään on ihanan helppoa seksielämää. Ei tupsahtele vauvoja enää mistään 😊. (Siis onhan ne kivoja, mut neljä on aivan tarpeeksi)
Onnea teille kans!
No tuntuu että tässä mies on taas olettanut että joku muu hoitaa hänen ehkäisynsä hänen puolestaan. Huoh.
Jos jo toinen lapsi oli vahinko, eikö normaali ihminen olisi siinä ollut tarkan tutkimuksen paikka ja vaihto parempaan ehkäisymuotoon.
Ei se nainen ole välttämättä tahallaan tehnyt, tunnen itsekin niitä, jotka ovat joutuneet tekemään usean abortin sen takia että pillerit petti kerta toisensa jälkeen, kun lääkäritkään eivät uskoneet ettei toimi. Naisellakaan ei ole mitään mittaria mistä nähdä kuinka oma hormonitoiminta menee. Tosin lepsusti hänkin on toiminut tämän kolmannen raskauden osalta, ellei jo toisen...
Joten kyllä tässä vastuut jakautuu 50/50.
Ottakaa nyt hemmetti selvää mikä ehkäisy teille sopisi ja oliskos se helpointa todella että herra marsii nipsauttamaan ne putkensa?
Muuten teillä on ensi vuonna taas sama tilanne edessä.
No kyllähän toi nyt toki haiskahtaa säännölliseltä unohtelulta tai "unohtelulta".
Siinäkin tapauksessa että avopuolisosi todella on ottanut pillerit ajallaan ja ehkäisy on ihan oikeasti pettänyt, niin selvästikään pillerit eivät kahden (kolmen?) vahingon jälkeen ole teille luotettava ehkäisymuoto. Vaimo syököön pillereitä ihonsa lääkitsemiseen jos haluaa, mutta ehkäisyä varten teidän on keksittävä joku muu ratkaisu.
Mulla olisi niin suuri epäilys huijauksesta, etten voisi luottaa avovaimoon. Ja jos ei ole luottamusta, ei ole kunnioitusta. Ja ilman kunnioitusta en ainakaan minä voi tuntea puhdasta rakkautta. Lapsista kantaisin vastuuni mutta puolisosta eroaisin.
Joo pillerit voi pettää, mutta ei sentään noin usein! En mä kyllä vois luottaa tollaiseen ihmiseen, joka noin tekee. Asiat pitää puhua halki ja yhdessä tehdä päätökset. No, vaikea tilanne jos suhde muuten hyvä. Mut ainakin vastaisuudessa katsoisin, että ne pillerit menee alas. Tai mieluummin ehkä hankkis jonkun muun ehkäisykeinon, jos nykyinen ei näytä "toimivan" lainkaan.
No onhan se avovaimokin aivan poikkeuksellisen daiju, jos ensimmäisen "pettämisen" jälkeen vielä syö niitä samoja. Vaikuttaa harkitulta. Mene nyt ihmeessä jo varaamaan se vasektomia-aika, tai olet täällä taas ensi vuonna ihmettelemässä. Tai et vaan pane.
No todennäköisyys kahdelle (perättäiselle) vahingolle on kyllä häviävän pieni, jos pillereitä käyttää oikein. Huolimatta siitä, että a) tapahtumat ovat toisistaan riippumattomia b) ihmisten välillä on hedelmällisyyseroja. On se mahdollista, mutta todennäköisempää on tahallinen huolimattomuus tjsp. tai esimerkiksi opiskelijabileiden jälkeinen darraoksentelu, josta ei ole muistanut (tai "muistanut") kertoa.
Epäileminen on tässä tilanteessa ihan ymmärrettävää.
Vierailija kirjoitti:
No niin, ennen kuin saarna alkaa, että mitäs harrastitte seksiä niin eikö jokainen toisiaan rakastava pari harrasta seksiä aina välillä? Eli ne kommentit voi jättää kokonaan pois. Ja "no olisit käyttänyt kondomia", niin voi kuulkaa, olisin halunnut, mutta avovaimo halusi syödä pillereitä kun ne "pitivät ihon hyvänä" ja hän ei itse tykkää kondomeista.
Eli taas olisi vauva tulossa. Kolmas lapsi. Ensimmäisen jälkeen puhuttiin, että pidetään vähän taukoa kun silloin olin opiskeluissa loppusuoralla ja avovaimo ei edes puolessa välissä. Silloinkin käytiin keskustelua ehkäisystä, mutta ilmeisesti e-pillerit oli paras vaihtoehto.
Noo siitä meni jonkun aikaa kun tuli iloinen uutinen "meille tulee vauva". Ensin olin vähän hämmentynyt, että miten pillerit taas pettivät. Sitten tietysti olin onnellinen, koska rakastan noita riiviöitä. Taas syntymän jälkeen keskusteltiin ehkäisystä ja sanoin selvästi, että ei oikeasti pärjätä kolmen kanssa kun minä olen ainoa jolla on vakiduuni ja onhan tämä välillä rankkaa.
No nyt sitten viime viikolla taas.. Raskaana ollaan. Pillerit petti, oli avovaimon selitys. Tiedän, että täällä minut teurastetaan, mutta voikohan olla? Olen kyllä kysynyt suoraan, että onko hän muistanut/halunnut ottaa pillerit. Vastauksena on ollut tuhahtelua ja huutoa.
Toki tämäkin lapsi otetaan rakkaudella vastaan, mutta jos sieltä neljäskin tulee vielä niin... En pysty.
Pelottaa, että toinen tekee tämän tahalleen. Välillä tuntuu, että haluaa varmistaa etten ole lähdössä mihinkään.
Sano että erotessa vaadit lähihuoltajuuden sekä avovaimo maksamaan elarit. Heitä akka ulos. Aivan hyvin voit lähteä, otat vaan muksut mukaan ja vaadit vuoroviikot tai lähihuoltajuuden. Lapsia noin tehtaileva nainen ei ole hyvä huoltaja. Lapsiluku kun mitoitetaan oman elatuskyvyn mukaan, ei mielihalujen mukaan.
Vaikka olen nainen, sanon että avokkisi on törkeää sekä täysin tahallista. Kerro hänelle myös että pirttiviljelijoiden eläketurva on olematon.
Seuraavaksi ehkäisyksi kuparikierukka, pystyt tarkistamaan että se on paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano että erotessa vaadit lähihuoltajuuden sekä avovaimo maksamaan elarit. Heitä akka ulos. Aivan hyvin voit lähteä, otat vaan muksut mukaan ja vaadit vuoroviikot tai lähihuoltajuuden. Lapsia noin tehtaileva nainen ei ole hyvä huoltaja. Lapsiluku kun mitoitetaan oman elatuskyvyn mukaan, ei mielihalujen mukaan.
Vaikka olen nainen, sanon että avokkisi toiminta on törkeää sekä täysin tahallista. Kerro hänelle myös että pirttiviljelijoiden eläketurva on olematon.
Seuraavaksi ehkäisyksi kuparikierukka, pystyt tarkistamaan että se on paikallaan.
Joopa joo tainnut jättää vaan pillerit ottamatta. Nyt ne silmät auki, ei noin monta "vahinkoa" tapahdu.
Antibiootit ja muut lääkkeet saattavat vaikuttaa pillereiden ehkäisytehoon. Mut eniten tahallisuudesta/tahattomuudesta kertoo varmaan se tapa, jolla hän kertoi uutisen ja reagoi raskauteen. Oliko hän iloinen vai järkyttynyt tms.. Jotkut on toki hyviä näyttelijöitä, mut yleensä ihmisiä on aika helppo lukea ja jos sulle jäi fiilis et hän saattoi valehdella, niin se voi hyvin pitää paikkansa.
Mamma on viilannut sua linssiin. Seuraavaksi sitten vaan kumit käyttöön. Itse kyllä jos olisin mies suuttuisin varmaan sen verran, että nostaisin kytkintä.
On todella yleistä, että se pilleri "unohdetaan" ottaa ja tästä johtuu todella moni "yllätysraskaus". Tällä palstalla ollut tämä melko yleinen käytöntö, kun nainen päättää haluta lapsen. Sinuna laittaisin piuhat poikki, sillä vaikuttaa siltä ettei avovaimo halua töihin ja kun se tulee taas eteen niin varmasti putkahtaa taas raskaaksi.
Saat vasektomian, sulla on kolme lasta. Käy tekemässä se, heti.
Kyllä mä vaatisin aborttia. Onhan tuo ihan hullua, ei kersoja nykyaikana vaan tehdä "vahingossa".
N42