No millainen olisi sitten mieleisesi juhlapöytä?
Kun voileipäkakut on tällä palstalla niin wt hommia niin millainen olisi sitten se täydellinen juhlapöytä tarjottavineen?
Kommentit (16)
No mene ja lue ne muut keskustelut missä listataan mitä se ei ole ja siitä päättelet mitä se on
Mätiä täytyy olla. Muulla ei väliä.
Mä rakastan voileipäkakkuja. Jos niitä olis vielä useampaa erilaista, niin aah. Kuohuviinin kanssa, ei kahvin.
Eikä... voileipäkakku on parasta!! Sitä siis, 2-3 erilaista, esim. Kinkku, lohi, poro. Karjalanpiirakoita munavoilla . Kermakakku ja juustokakku , lusikkaleipiä ja karkkibuffet😍Mie tykkäisin!!
Hyvin tehdyt voileipäkakuthan ovat parasta ikinä! Nekin tosin voi tehdä muutenkin kuin keittokinkusta ja majoneesista. Esim. kreikkalaistyylinen voileipäkakku tsatsikin, fetan ja oliivin makumaailmoja yhdistellen on ihanaa.
Itse pidän siitä, että on pieniä naposteltavia suupaloja. Helppo syödä vaikka seisaaltaankin, eikä tule sitä tilannetta, että on liian iso pala. Voileipäkakussa ei minusta sinänsä ole vikaa, mutta itse en vain oikein pidä niiden mausta.
Kyllä mulle kelpaisi voileipäkakkukin, ehkä 5x elämässäni maistanut. Odotan jo lauantaita josko olisi tarjolla.
Mulle mieluisin tarjoilu on tapastyylinen - kaikkea pientä kivaa mitä voi kasata lautaselle, näin myös omissa juhlissa on aina tarjolla. Salaattikin tarpeeksi pienenä silppuna ettei peitä koko lautasta. Silloin voi maistaa useita eri makuja eikä vain ottaa 1-2 isompaa piiras- tai lihapalaa. Jos on piirakkaa niin sekin kiitos max 5x5 cm paloina!
Paahtopaisti on ihan vihoviimeinen tarjottava - sen pitää olla todella mureaa!! Eilen olin juhlissa missä pienen keksin päällä oli paahtopaistia sen verran että yhtenä suupalana se oli liian suuri eikä sitä pystynyt puremaan kahteen osaan. Meinasin tukehtua!
Lämpimät ruuat juhlapöydässä (buffet) on aina vaikeat kun ne ei pysy lämpiminä.
Lakatkaa sanomasta voileipäkakku.
Kunnollinen mansikkakermakakku, hyvää kahvia, suklaata kääreissä tai konvehteina, voileipäkakkua!
Pahinta on askartelua vaativa safka, jota ei voi vain napata lautaselle: vihreät salaatit, karjalanpiirakat ja munavoi, mikä tahansa veistä ja haarukkaa kaipaava ruoka. Lautanen pitäisi saada laskettua pöytään, mihin se ei mahdu, ja jonossa on kymmenen muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Kunnollinen mansikkakermakakku, hyvää kahvia, suklaata kääreissä tai konvehteina, voileipäkakkua!
Pahinta on askartelua vaativa safka, jota ei voi vain napata lautaselle: vihreät salaatit, karjalanpiirakat ja munavoi, mikä tahansa veistä ja haarukkaa kaipaava ruoka. Lautanen pitäisi saada laskettua pöytään, mihin se ei mahdu, ja jonossa on kymmenen muutakin.
Ei niitä kuulu siinä pöydässä täyttää vaan ottaa täytteet lautaselle ja pöydällä laittaa päälliset
Miten otat salaattia, jos pitää operoida kahta otinta ja kädessä on jo lautanen?
Ka jos on niin tiiviit bileet, että joutuu syömään seisaaltaan, ei siinä voi voidella piirakoita.
Vierailija kirjoitti:
Mätiä täytyy olla. Muulla ei väliä.
Ai mätiä ruokia? No hyi!
Raikkaita voileipiä, raikasta salaattia ja raikasta samppanjaa.
Juhlapöydät itsessäänkin ovat wt, oli niillä sitten mitä tahansa.