Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri pyysi rahaa lainaksi ruokaan. Kieltäydyin, mutta vein ruokaa. Nyt kyselee muilta rahaa ruokaan.

Vierailija
01.06.2017 |

Eli tarve taitaa olla Jossain muualla, eikä ole edes pokkaa pyytää suoraan, huoh.
En kyllä tiedä, jos viitsin jatkossa auttaa, jos ei kelpaa. Yleensä en ole antanut rahaa lainaksi, sillä arveluttaa mihin se menee ja takaisin maksukin on vähän vaikeaa.
Kävin torilla, ostin itselle isot pussit joista annoin osan hänelle eli vein hänelle salaattia, tomaatteja, kurkun, banaaneja, päärynöitä, persikoita sekä parsaa. Lisäksi ostin hänelle kaksi pussia nuudeleita, eurolla kolme kanankoipea, kuuden paketin munia sekä paketin kaurahiutaleita. Lisäksi annoin rasiallisen viime vuoden Marjoja pakasteesta sekä raparperia pihaltamme.

Kiitti kyllä, mutta nyt kuulin yhteisiltä kavereilta, että ruokarahaa pyytelee.
Kunhan avauduin, ärsyttää. Tai ehkä ärsyynnyn turhasta?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tarve taitaa olla Jossain muualla, eikä ole edes pokkaa pyytää suoraan, huoh.

En kyllä tiedä, jos viitsin jatkossa auttaa, jos ei kelpaa. Yleensä en ole antanut rahaa lainaksi, sillä arveluttaa mihin se menee ja takaisin maksukin on vähän vaikeaa.

Kävin torilla, ostin itselle isot pussit joista annoin osan hänelle eli vein hänelle salaattia, tomaatteja, kurkun, banaaneja, päärynöitä, persikoita sekä parsaa. Lisäksi ostin hänelle kaksi pussia nuudeleita, eurolla kolme kanankoipea, kuuden paketin munia sekä paketin kaurahiutaleita. Lisäksi annoin rasiallisen viime vuoden Marjoja pakasteesta sekä raparperia pihaltamme.

Kiitti kyllä, mutta nyt kuulin yhteisiltä kavereilta, että ruokarahaa pyytelee.

Kunhan avauduin, ärsyttää. Tai ehkä ärsyynnyn turhasta?

Ei halua sinun valitsemiasi suokia, vaan sellaista, mistä itse pitää. Mikset vaan antanut tuota rahana.

Ei tuo edes pidä kauaa nälkää loitolla. Proteiinia vain kanankoivissa. Ehkä hän halusi ruokaa pidemmälle ajalle kuin päiväksi.

Vierailija
22/47 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, hyvä pointti tuo antaisinko, jos kertoisi mihin se oikeasti menee. Mutta ajatus nälkäisestä kaverista säälitti sekin ja vaikka tuo kuulostaa ja on monipuolisesti annettu nii oikeasti rahaahan minulla meni vain muutama euro, koska ostin tarjouksessa olevia säkkejä ja annoin niistä sitten vähän kaikkea.

No kerroin noille yhteisille ystäville, että ruokaa sillä kyllä on muutamaksi päiväksi...

Ei hänellä ole ruokaa muutamaksi päiväksi tuossa! Mitä raparperistä tehdään ilman sokeria tai perunajauhoja? Miten kasviksista lähtee nälkä lman juustoa ja ruokakermaa , munia tyoki, mutta ei niityä uuniin noin laiteta. Vettä,munia ja kasviksiako? Mä laitan kermaa/maitoa.

Hedelmät ei pidä nmälkää montaa päivbää. Onko kahvia,voita,leipää,sokeria,jauhojas,perunoitas/edes muutasma pussi makaronia? Ei! Ne pienet nuudelipussit ei vie mun nälkää. Ja kaksi sellaista, menee yhdessä asteriassa plus pari kanan koipea. Oletko laihas, vatsalaukkusi pienentänyt vegaanii,jota uhkaas anoreksia?

Ihminen ei tarvitse kahvia, voita, leipää, sokeria ja jauhoja. Kasviksia voi paistaa ilman juustoja ja kermoja, katsos kun paistinpannu ja öljy/voi/vesi on keksitty. Luulisi nyt jokaiselta jotain perusaineita löytyvän.

Anteeksi nyt vain, mutta sinun ruokailutottumuksesi vaikuttavat epäterveiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on ruokaa vain yhdeksi päiväksi. Jos rahat on loppu, haluaa varmaan ruokaa moneksi päiväksi.

Vierailija
24/47 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ollut ruokaa, kuin kolme kanankoipea!!

Minäkin pyytäisin rahaa, jos saisin vain kolme kanankoipea ja hedelmiä ja rehuja. Sitäpaitsi ei tuo luo turvallisuutta, pitää olla huomiseksikin rtuokaa, jotta jaksaa odottaa, milloin saa seuraavan tulon että pääsee kauppaan. Pakastimesta marjoja....raparperiä.....syö itse! Kauanko elät? Jos ei ole itsellä MITÄÄN eli ei ruokakermaakaasn, niin tuosta avusta ei tule mieleen kuin ämmä, joka tuo provosoivaa terveysruokaa kertoakseen vain, että kyllä sulla ruokaa on, mutta annan vähän vitamiinia sulle nyt vaan!!!

Pari pakettia nuudelia!!??? Sun täytyy olla narsisti.

Kuulostat aliravitulta ja samalla ylipainoiselta, kun on tuollaisia antipatioita "rehuja" kohtaan.

Olen kasvisvoittoisesti syövä, normaalipainoinen ja liikunnallinen. Harrastan ratsastusta, juoksua ja suunnistusta. Talvella hiihtoa. Rehut ovat hyviä, muttei niitä pelkästään syödä. Eihän tuossa ollut edes kuitupitoisdta porkkanaa. Olisit edesd raejuustoa lisäksdi vienyt ja rahkaa. Oikeita perunoita joista lähtee nälkä.

Minä olen samaa mieltä, ap ei ymmärrä, koska ei itse ole vastaavassa tilanteessa ollut. Olettaa, että on kaapeissa jotain. Onko katsonut oikeen? Tällä palstalla syrjitään avunpyytäjiä ja työttömiä.

Ei nälkä lähde noista ruuista useaksdi päiväksi. Ap on vain katkera.

Vierailija
25/47 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mä mietin paljonko osa ihmisistä oikein syö. Mä olen kyllä aika pieni ruokainen ja niin on kyllä se kaverikin. Tietty ehkä olisi itse halunnut valita, mutta ilman rahaa elämä ei toimi ihan niin.

Eikä normaalisti vähän liikkuvan ihmisen varmaan kannata alkaa treenaamaan maratoonariksi juuri silloin kun tili on tyhjä?

Vierailija
26/47 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pyytäisin rahaa, jos saisin vain kolme kanankoipea ja hedelmiä ja rehuja. Sitäpaitsi ei tuo luo turvallisuutta, pitää olla huomiseksikin rtuokaa, jotta jaksaa odottaa, milloin saa seuraavan tulon että pääsee kauppaan. Pakastimesta marjoja....raparperiä.....syö itse! Kauanko elät? Jos ei ole itsellä MITÄÄN eli ei ruokakermaakaasn, niin tuosta avusta ei tule mieleen kuin ämmä, joka tuo provosoivaa terveysruokaa kertoakseen vain, että kyllä sulla ruokaa on, mutta annan vähän vitamiinia sulle nyt vaan!!!

Olihan siinä 6 munaa ja kaurahiutaleitakin. Eli vähintään kolmen vuorokauden ruoat, jälkiruokineen. Sen enempää ei mielestäni kaverilta voi odottaa.

Itse en ikinä lainaisi rahaa kenellekään. Voisin antaa, jos joku oikeasti hyvä kaverini olisi pulassa. Siis jos vaikka oikeasti olisi pyykkikone hajonnut ja uuden hinnasta uupuisi 100 e ja lapsilla norovirus. Tai sitten tosiaan voisin antaa ruokaa jos siihen pyydetään rahaa. Mutta koskaan, ikinä en lainaisi. Juuri sen takia että välit menee huonoiksi jos lainaa ei makseta ajallaan.

Munat menee kasvisgratiiniin. Mutta sitäkään ei saa ilman maitoa/kermaa. (Onko mausteet?)

Toki munat voi paistaa/keittää mutta sitten kasvikset syötävä pelkistään. Ne pari pikku nuudelipussia kuulostaa vitsiltä.

Puuro pitää nälkää vähän aikaa, missä maito tai voisilmä? Vettä ja puuroa? Hyi.

Vierailija
27/47 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn velvollisuus ei ole sponssata ystävää, hän voi tehdä sen omasta halustaan. Tiedän niin ylimielisiä ihmisiä että vaikka norkoillaan rahaa, lahjat viskotaan roskiin ja puhutaan vielä pahaa antajasta. Ruoka on sen verran halpaa että en ole eläissäni tavannut ketään joka olisi oikeasti kärsinyt nälästä.

Vierailija
28/47 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, hyvä pointti tuo antaisinko, jos kertoisi mihin se oikeasti menee. Mutta ajatus nälkäisestä kaverista säälitti sekin ja vaikka tuo kuulostaa ja on monipuolisesti annettu nii oikeasti rahaahan minulla meni vain muutama euro, koska ostin tarjouksessa olevia säkkejä ja annoin niistä sitten vähän kaikkea.

No kerroin noille yhteisille ystäville, että ruokaa sillä kyllä on muutamaksi päiväksi...

Ei hänellä ole ruokaa muutamaksi päiväksi tuossa! Mitä raparperistä tehdään ilman sokeria tai perunajauhoja? Miten kasviksista lähtee nälkä lman juustoa ja ruokakermaa , munia tyoki, mutta ei niityä uuniin noin laiteta. Vettä,munia ja kasviksiako? Mä laitan kermaa/maitoa.

Hedelmät ei pidä nmälkää montaa päivbää. Onko kahvia,voita,leipää,sokeria,jauhojas,perunoitas/edes muutasma pussi makaronia? Ei! Ne pienet nuudelipussit ei vie mun nälkää. Ja kaksi sellaista, menee yhdessä asteriassa plus pari kanan koipea. Oletko laihas, vatsalaukkusi pienentänyt vegaanii,jota uhkaas anoreksia?

Ihminen ei tarvitse kahvia, voita, leipää, sokeria ja jauhoja. Kasviksia voi paistaa ilman juustoja ja kermoja, katsos kun paistinpannu ja öljy/voi/vesi on keksitty. Luulisi nyt jokaiselta jotain perusaineita löytyvän.

Anteeksi nyt vain, mutta sinun ruokailutottumuksesi vaikuttavat epäterveiltä.

Sokeria tarvitsee raparperiin, muutoin se on yks lysti, toiko kaveri niitä vai ei. Jauhoista leivotaan leipä ja suurustetaan kiissreli ja kastike. Itselläni on öljy ja perustarpeet olleet tyystin loppu, tiedän mitä on, kun ei ole mitään kaapissa. Ei sitä huvikseen kehtaa pyytää keneltäkään apua ruokaa. Minulla ei ole edes sukulaisia kun vanhermmat kuolleet. Eikä kasikilla ole niitä "porukoita" jotka auttaa. Tää on vaikee ymmärtää.

Vierailija
29/47 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ei olisi ollut mikään pakko antaa yhtään mitään. Jos kaverilla on ollut ruoasta pulaa, niin ap:sta on ollut vain hyötyä! Voi olla, että kaveri tarvitsee vielä enemmän ruokaa, mutta ei ole ap:n tehtävä häntä ruokkia päiväkausien ajan. Rahan lainaamisesta voi seurata kiusallisia ongelmia kaveruuden kannalta. Noita ruokiahan kaverin ei tarvitse edes maksaa takaisinkaan (oletan), joten plussan puolelle pääsi.

Vierailija
30/47 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan vinkiksi, että munista saa tehtyä uunissa tosi helpon uunimunakkaan ilman mitään kermaa.

Osa noista ruuista on kyllä aika typeriä, juurikin joku raparperi. Mikä siis on tosi hyvää, mutta ei sitä kukaan ruokana syö.

Jos minä ostaisin jollekin ruokaa, niin paketti (täysjyvä)riisiä, pari pussia makaroneja, tusina munia, maitoa/kermaa, kanaa/tonnikalaa/jauhelihaa, jotain juustoa, paketti leipää, porkkanoita, jotain rasvaa ja kasviksia (kurkkua, tomaattia, pakastevihanneksia) kyytiäisi jo huomattavasti pidemmälle. Oletuksena siis se, ettei olisi mitään ruokarajoitteita. Lisäksi extraherkkuna mukaan vaikka pussi karkkia, suklaata tai kahvia.

Vierailija
31/47 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi on hyväksikäyttäjä. Tuolla elää hyvin pari päivää.

Aamupalaksi puuroa ja marjoja, päiväruoaksi kanankoipi, nuudeleita ja kasviksia, välipalaksi hedelmä ja iltapalaksi munakasta, jonka joukkoon voi lisätä kasviksia.

Vierailija
32/47 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ehkä osaa koota ruokaa tuollaisista aineksista? Mutta silti kannattaa antaa ruokana, seuraile mitä syö. Siis jos haluat auttaa myös jku toinen kerta.

Harmi ettei hän osannut arvostaa, nostan hattua hänen puolestaan!

Vierailija
33/47 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan siinä 6 munaa ja kaurahiutaleitakin. Eli vähintään kolmen vuorokauden ruoat, jälkiruokineen. Sen enempää ei mielestäni kaverilta voi odottaa.

Itse en ikinä lainaisi rahaa kenellekään. Voisin antaa, jos joku oikeasti hyvä kaverini olisi pulassa. Siis jos vaikka oikeasti olisi pyykkikone hajonnut ja uuden hinnasta uupuisi 100 e ja lapsilla norovirus. Tai sitten tosiaan voisin antaa ruokaa jos siihen pyydetään rahaa. Mutta koskaan, ikinä en lainaisi. Juuri sen takia että välit menee huonoiksi jos lainaa ei makseta ajallaan.

Munat menee kasvisgratiiniin. Mutta sitäkään ei saa ilman maitoa/kermaa. (Onko mausteet?)

Toki munat voi paistaa/keittää mutta sitten kasvikset syötävä pelkistään. Ne pari pikku nuudelipussia kuulostaa vitsiltä.

Mikä helvetin velvollisuus Ap:lla on viedä kaverille kaapi täyteen sen seitsemää sorttia? Todella kiittämätöntä, jos noista kehtaisi valittaa. Ruokajonoon sitten vaan hakemaan täydennystä. Ap:Na en todellakaan antaisi enää enempää. Jos noista aineksista ei vatsaa saa täyteen niin se on voi voi.

Vierailija
34/47 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5 eikä nää loisijastoorit alkaisi jo riittää.

Minulta tuttu pyysi lainaksi pariakymppiä, kun hädissään tarvitsi terveyssiteitä ja koiralle ruokaa. Sanoin, että käteistä ei nyt ole itsellänikään tällä hetkellä jaeltavaksi, mutta molempia asioita kyllä löytyy itseltäni akuuttiin tarpeeseen annettavaksi (koska olen nainen ja myös minulla on koira). No, hätä loppuikin siihen ja kertoili yrittävänsä pärjätä.

Eli en epäile tarinaa, tällaisiä ihmisiä on olemassa. Ja voin kertoa tietäväni, mihin ne rahat olisi oikeasti tarvittu...

Vierailija
35/47 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä munat pitäisi käyttää gratiiniin? Mikö vika munakkaassa, johon voi laittaa kasviksia? Tai mikö ongelma on käyttää kasvikset ihan vaan sellaisenaan? Salaatista kuullut esim. broilerin ja nuudelien lisänä?

Vierailija
36/47 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä nämä kommentit? Toinen vie hyvää hyvyyttään safkaa ystävälleen ja täystyrmäys tulee. Missään ei sanottu, että tämän "ystävän" kaapit ovat typötyhjät, joten kyllä noilla nyt vähintään pari päivää elää, jopa paljon kauemminkin.  Kyllä ihminen syö niitä "kamalia kasviksiakin" jos on todellinen hätä ja nälkä.

Vierailija
37/47 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä oikein että mitä tuosta loukkaantumaan. Kaveri kiitti, eikä kai se nyt kerro ettei arvostaisi, jos joltain muultakin on kysynyt lainaan.

Vierailija
38/47 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin persaukinen, olisi ihanaa kun moisia saisin, mutta tarvitsisin sitä rahaaKIN. Koska tarvitsisin vielä maitoa, kahvia, leipää, jogurttia, ehkä margariiniä ja ketsuppiakin, lihaa myös seuraavalle päivälle, vesspaperia, siteitä, shampoota, vaippoja jne mitä olisikaan loppu ja tarvitsisi. Ei parilla kanankoivella ja salaateilla pitkälle elä. Päivän pärjää hienosti, mutta tarve voi olla vaikka 5 päiväksi.

Vierailija
39/47 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat viedä apupakkauksen etkä antaa tahaa, kannattaisi vähän miettiä, mitä siihen laittaa. Hyvä "ensiapupakkaus" voisi olla esimerkiksi:

- laatikko keppanaa

- pari Valdemaria

- pullo leijonaa

- ranskanleipä tai ehkä puolikaskin riittää

Vierailija
40/47 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljahammasta kolottaa.