Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Sain hirveän piinallisen kirjeen! Miten vastaisit jos olisit minä?!

Vierailija
28.03.2006 |

14-vuotta sitten olin opiskelijabileissä hirveässä kännissä ja vietin yhden yön melkoisen omituisen tyypin kanssa. Heitin miehen hetimiten ulos kun vähän kännistäni tokenin, mutta mies ilmestyi aamulla oven taakse. Jos mulla olis yhtään ollut järkeä, olisin heti sanonut tack och adjö, mutta kun se tyyppi oli niin outo! Aina kun se avasi suunsa, sieltä tuli niin kummallista tekstiä, että leuka loksahti. Jonkinlainen perverssi uteliaisuus sai mut tapailemaan sitä jonkin aikaa, vaikka teinkin selväksi ettei meistä tule paria ja seurustelu ei tule kysymykseenkään.

Nyt sitten tyypi otti yhteyttä. Se on haikaillut mun perään siitä asti kun 11 vuotta sitten viimeksi nähtiin ja rakentanut elämästään kummallisen tarinan, jossa minä olen hänen kohtalonsa ja hän vihaa miestäni. Asiathan olisivat saattaneet olla toisin, jos en olisi tavannut tulevaa miestäni. Tuntuu siltä, että sen koko minuus riippuu nyt tästä tarinasta, kun sillä ei muuta ole. Mies on yli nelikymppinen, se ei ole ollut päivääkään palkkatoissä vaan asuu edelleen ylioppilaskylässä ja tekee jotain ikuisuusväikkäriä!

Mitä tässä nyt pitäisi tehdä.... Toisaalta säälittäis palauttaa se todellisuuteen, toisaalta oliskohan tyypillä jo aika siirtyä eteenpäin! Pelottaa, että jos suututan sen, me päädytään koko perhe pian palasina pakastimeen!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jos vaikka sais lähestymiskiellon sille..

Vierailija
2/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos alkaa ahdistella, niin eikun soitto poliisille. Miehelles kerrot tietty kirjeestä, että osaa pitää silmänsä auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos palautat sen todellisuuteen. Jos haluat vastata, niin vastaa kohteliaasti jotain sen tapaista, että olet imarreltu, mutta että sinusta ei tunnu ollenkaan samalta etkä usko, että olisitte päätyneet yhteen, vaikket olisikaan tavannut nykyistä miestäsi. Ja toivota hänelle hyvää jatkoa.

Jos kaveri alkaa uhkailemaan, säilytä kirjeet/tekstiviestit ja ota poliisiin yhteyttä.

Vierailija
4/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi oikein voi väittää etten tiennyt kirjeestä. Lisäksi se on ajanut omien puheidensa mukaan tästä 3 kertaa ohi (sukulaisia tällä seudulla hänen puheidensa mukaan).

Ootteko ihan varmoja että on parasta olla vastaamatta mitään! Kirje ei ollut sinänsä kovin pelottava (noh, hieman hermostutti kaikki ne puheet kohtalosta), mutta voin kuvitella minkälainen pakkomielle mun vihaamisesta vois tulla...

Sitä nyt vaan, että olisko parempi vastata sille että joo meidän suhde ei kuule ollut mikään suuri rakkaustarina ja dude, move on! Vai jotenkin vääntää että emme voi olla ystäviä, koska mieheni ei suvaitse sitä. Jälkimmäiseen vaihtoehtoon tyyppi itse kyllä jo taitaa uskoa valmiiksi, koska on lähettänyt 6 vuotta joulukortteja mun vanhempien kotiin. Sain tietää siitä vasta tänä jouluna, äitini on pimittänyt ne multa jostain syystä. Vai pitäiskö sääliä sitä ja pitää yllä jonkinlaista ystävyyttä johon sisältyy meili puolessa vuodessa. Kyllä multa ainakin löytyy sille vähän sääliäkin. Meitä on niin moneksi.

Vierailija
5/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teennäiseen kaverisuhteeseen tommosen kanssa jotta sille ei tulisi paha mieli.

Minä en vastaisi mitään. Jos hän soittaisi niin en ehkä varsinaisesti löisi luuria korvalle mutta en ryhtyisi myöskään keskusteluun vaan pyrkisin lopettamaan puhelun mahdollisimman pian. Eiköhän tuolla pitäiisi mennä perille.

Kirjeen säilyttäisin, samoin mahdolliset tekstiviestit, ja puheluiden ajankohdat. Ihan varulta jos hän saa päähänsä jotain outoa. Ja kertoisin miehelleni, ihan ehdottomasti. Eihän sulla ole tossa mitään hävettävää itselläsi.

Vierailija
6/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tosiaan elää kuvitelmissaan ja etsii sinut käsiinsä näinkin pitkän ajan jälkeen ja kertoo vihaavansa miestäsi niin en yhtään epäile, etteikö olisi kykeneväinen paljon radikaaleimpiikin tekoihin. Kuulostaa ihan mielenterveyspotilaiden oirekuvaukselta. (töissä noita tulee luettua...) Nyt eroon siitä miehestä!

Vierailija
7/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten luulette että se reagoi, jos en vastaa sen kirjeeseen. Pakko kai tässä on ensin yrittää ystävällisesti saada asia perille. Ei kai siinä voi mitään menettää... Onko kenelläkään muulla kokemusta vastaavasta?!

Joo, ja siksi kyselenkin kun tiedän että tyyppi on mielenterveyspotilas taatusti, tai pitäisi olla. Se on just sellainen dekkareiden peräkamarinpoika sarjamurhaajatyyppi. Tai voin helposti kuvitella että se pystyisi sellaiseen.

Vierailija:

Jos mies tosiaan elää kuvitelmissaan ja etsii sinut käsiinsä näinkin pitkän ajan jälkeen ja kertoo vihaavansa miestäsi niin en yhtään epäile, etteikö olisi kykeneväinen paljon radikaaleimpiikin tekoihin. Kuulostaa ihan mielenterveyspotilaiden oirekuvaukselta. (töissä noita tulee luettua...) Nyt eroon siitä miehestä!

Vierailija
8/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nätisti mutta selvästi. Nyt on ajatukseni muuttunut nimittäin mieheeni on ihastunut eräs nainen eikä tajua mitenkään että miestä ei kiinnosta.

Mies muutti sävyä jo äkäisemmäksi (tähän asti kohteliaasti kieltänyt yhteydenotot) ja niinpä muutti nainenkin...

Ilmeisesti tuollaiselle on parasta olla vastaamatta mitään ja jättää täysin huomiotta. Kerrro toki miehellesi, jotta tyyppi ei saa aikaan isompaa sotkua.

Vierailija
9/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaiseksi, kun en myöskään tahtonut päästä eroon useammasta exstä, mutta taitaa olla myöhäistä, jos mies jo tietää missä asut, etkä ole muuttamassa...

Olisin varuillani, koska mies vaikuttaa tosi sekolta... Jos vielä noinkin pitkän ajan kuluttua ottaa yhteyttä ja pitää miestäsi " syyllisenä" välirikkoonne... Jos vielä uhkaavampia viestejä tulee, ottaisin yhteyttä poliisiin.

Vierailija
10/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja että toivot hänelle kaikkea hyvää elämällee ja että hän löytää itselleen vapaanaolevan rakkaan naisen. Kerrot, että Sinulla ja miehelläsi ei ole aikeissa erota.

Vierailija
11/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä koulutuksessa oli eräs mies joka huomaamattani ihastu minuun. oltiin ihan ok kavereita ja käytiin baarissakin muutaman kerran. hän tapasi miehenikin ja oli hyvää pataa. kuitenkin pian selvin että se vihaa mun ukkoa ja rakastaa mua... haukku ja pieksi mun ukon päissään ja jatko mun ahdistelua. soitteli ja vakoili... en enää vastannut puhelimeen kun kerran raivostuin sille todella ja sanoin suorat. sen jälkeen en hänestä kuullut, mutta oli tutuilta kysellyt musta ja haukkunut ukkoani. nyttemmin kuulin hänen kuolleen. eikä harmita!

tartu ajoissa toimeen jos lapsiakin sulla jo on. tee selväksi kantas ja jos se siitä suuuttuu niin soitat kytille heti. kerro myös ukollesi ja säilytä se kirje!

Vierailija
12/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tyyppi ei voi olla sama kuvauksestasi päätellen (ellei sitten oo kertonut puutaheinää tekemisistään).

Mä tein silloin niin, että kerroin asiasta parille ystävälle ja tutulle poliisille siltä varalta, että jotain sattuu. Puhelimessa sanoin sille tyypille, että olen varattu jne. Halusi silti tavata ja tavattiinkin yleisellä paikalla ja otin vielä ystävän mukaan. Siihen loppui yhteydenotot kuin seinään. En tiedä miksi, olin vaan helpottunut. Sen tapaamisen jälkeen selvisi, että tyyppi oli ottanut samalla tavalla yhteyttä myös kahteen muuhun tyttöön meidän silloiselta koululuokalta.

Vierailija
13/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjeen. Jos vielä tulee yhteydenottoja, vastaan vielä kerran lyhyesti ja neutraalisti, ja sitten en enää vastaa.

Toisaalta jos siihen pitäisi jonkinlaista yhteyttä silloin tällöin, tietäisi edes mitä se miettii. Se on nyt jauhanut tätä juttua mielessään 11 vuotta. Tuntuu että se katsoo kaikkea mitä tekee elämässään, kaikkea mitä se ON tämän meidän " suhteen" kautta. Se myös pohtii olenko kieltänyt jotain kotipaikkakuntani bussikuskia antamasta tietoja itsestäni hänelle. Wtf?! Kirje on neljäsivuinen ja täynnä viittauksia siihen mitä olen sanonut yli 10 vuotta sitten. Olen itse autuaasti jo unohtanut KAIKEN!

Äh. Toivottavasti dramatisoin asiaa. Mutta vähän mietityttää että jättääkö se nyt sitten koko jutun kun on kerran näin kauan asiaa jo vatvonut. Toivottavasti, todennäköisesti?

Vierailija
14/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pyydät, ettei hän enää ota yhteyttä. jos hän kuitenkin ottaa kontaktia, sanot, että seuraavana tästä tulee poliisiasia!

Vierailija
15/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käväise poliisilaitoksella näyttämässä kirje ja kysäisemässä kuinka vakavasti se kannattaa ottaa. Jooko? Osaavat tarvittaessa tehdä jotain, ainakin neuvoa. Minusta tuo on jo sellainen asia jota ei kannata jättää IHAN sillensä.

Vierailija
16/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään yhteydenpitoa! Sairaille tyypeille on ihan turha perustella mitään, ne vain innostuu, ja tämä hahmo ei vaikuta ihan terveeltä.

Usko pois, kokemusta on!!!!!

Vierailija
17/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea olisi varmaan käydä näyttämässä kirjettä poliisille.

Vierailija
18/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti! jos hänellä on tuollaisia pakkomielteitä, pysy erossa! järkiperustelut ei pure tuollaiseen.

Vierailija
19/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä saisin tuollaisen kirjeen olisin kauhuissani! Kuulostaa nimittäin sellaiselta psykopaatilta että huh huh! Sinuna veisin kirjeen poliisilaitokselle ja kertoisin miehelleni. Hänhän voi olla vaarassa, jos tuo mies on sitä mieltä että sinä " kuulut" hänelle. Ihan tulee kylmät väreet...

Älä jätä asiaa tähän, toimi! Ennen kuin on liian myöhäistä..

Vierailija
20/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän se kyttää vielä " hyväntahtoisena" . Kovasti vakuuttelee että mun hyvinvointini on sille kaikkein tärkein asia eikä hän halua aiheuttaa pahaa mieltä. Jos nyt suututan sen edes yrittämättä ystävällistä tyyliä ja se rupeaa vaikka lähettelemään jotain katkeria ja vihaisia kirjeita, niin sitten taatusti kaduttaa myöhemmin että miksi en yrittänyt ensin hyvällä. Kyllähän sekin VOI onnistua! Enkä minäkään sille mitään ikävää toivo, vielä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi