Olen valehtelija, joudun tekemään tänään rankan päätöksen
Tapasin ihanan miehen tuossa maaliskuulla. Olen opiskelija ja minulle lupailtiin hyvää kesätyöpaikkaa maineikkaasta firmasta tuolloin mikäli pari tärkeää asiakkuutta toteutuisi kesällä heillä. Sanoinkin suoraan treffikumppanilleni, ehkä myös nostaakseni hänen kiinnostuksen astettaan minuun, työskenteleväni tuolla kesän. Kuinkas sitten kävikään, tämä ihana mies olikin ihanampi, kuin olisin voinut uskoa. Koen hänet tällä hetkellä siksi oikeaksi minulle. Hän kuitenkin luulee nyt minun viettävän päiväni kesätöissä maanantaista lähtien. Todellisuus kuitenkin on, etten lopulta saanutkaan tuota hyvää työpaikkaa, enkä saanut mitään muutakaan kesätyötä, en edes kaupankassaa, vaikka haastatteluissa kävin. Koen itseni täydelliseksi luuseriksi juuri nyt. Mies olettaa minun olleen töissä maanantaista saakka ja tahtoo tavata minut tänä iltana.
Minulla on kolme vaihtoehtoa; jättää mies tänään, kertoa totuus ja antaa miehen tehdä päätös suhteen jatkosta, jatkaa valehtelua.
Sen mitä tästä olen oppinut, on se, ettei ikinä pidä parannella omaa kuvaa itsestään treffikumppanin silmissä! Valehtelulla ei suhdetta luoda.
Kerro totuus miehelle jos voitte yhdessä nauraa asialle hän on sinulle sopiva kumppani. Jos jollakin työpaikalla on suhteen kannalta niin paljon merkitystä on aivan sama jättää koko suhde perustamatta.