Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin tänään tyroksiinin. Kuinka pian vaikuttaa jos vaikuttaa mitenkään. Lievä vajaatoiminta

UUpunut
31.05.2017 |

.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista jodin saanti ruokavaliosta.

Vierailija
2/12 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon kahden päästä huomaat pientä edistystä. Voi mennä silti vuosia oikean tasapainon saavuttamiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös lievä vajaatoiminta. Pieni annostus tyroksiinia alkoi vaikuttaa jo muutaman päivän sisällä. Itse aloitin puolikkaalla 25mg tabletilla ja jo se vaikutti olotilaan ja auttoi vähän oireisiin, joskaan ei vielä nostanut arvoja tarpeeksi.

En ymmärrä miksi Suomessa on niin vaikea saada tyroksiinia esim. raja-arvoilla, koska eihän sitä ole tarkoituskaan vetää heti kourakaupalla. Uskon, että monilla jo pieni annostus voisi helpottaa elämää. Erikseen ovat sitten ne, joille tyroksiini ei ole lähtökohtaisestikaan oikea lääke ko.sairauteen.

Vierailija
4/12 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukutuksen syy? Tietämättömyys?

Jodia tarvitaan kilpirauhashormoonien tuottamiseen ja joka kolmas suomalainen kärsii jodin puutteesta.

Vierailija
5/12 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukutuksen syy? Tietämättömyys?

Jodia tarvitaan kilpirauhashormoonien tuottamiseen ja joka kolmas suomalainen kärsii jodin puutteesta.

Se on myöhäistä mylväistä kun tuli jo.

Vierailija
6/12 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös lievä vajaatoiminta. Pieni annostus tyroksiinia alkoi vaikuttaa jo muutaman päivän sisällä. Itse aloitin puolikkaalla 25mg tabletilla ja jo se vaikutti olotilaan ja auttoi vähän oireisiin, joskaan ei vielä nostanut arvoja tarpeeksi.

En ymmärrä miksi Suomessa on niin vaikea saada tyroksiinia esim. raja-arvoilla, koska eihän sitä ole tarkoituskaan vetää heti kourakaupalla. Uskon, että monilla jo pieni annostus voisi helpottaa elämää. Erikseen ovat sitten ne, joille tyroksiini ei ole lähtökohtaisestikaan oikea lääke ko.sairauteen.

Kai siinä ajatellaan sitä, että ei häiritä kilpirauhasen omaa toimintaa niin kauan kun se toimii sinnepäin. Siinä vaiheessa vielä vois montaa asiaa parantaa ruokavaliolla.

Vierailija
7/12 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sen hoito on kallista. Lääkärikäynnit, labrat, seurannat ja lääkkeiden korvaukset

Vierailija
8/12 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai siinä ajatellaan sitä, että ei häiritä kilpirauhasen omaa toimintaa niin kauan kun se toimii sinnepäin. Siinä vaiheessa vielä vois montaa asiaa parantaa ruokavaliolla.

Juuri näin. Kun elimistöön tuodaan ulkopuolelta tyroksiinia, TSH laskee, kun elimistössä on tarpeeksi hormonia ja matalampi TSH saa aikaan, että oma kilpirauhanen tuottaa vähemmän hormonia. Eli siihen olisi tosiaan hyvä löytää muita ratkaisuja. 

Vierailija
9/12 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kaipainen hieman isompaa annostusta, mutta epäilen että ne pidetään pieninä koska tyroksiini voi aiheuttaa myöhemmin luiden haurastumista. Eipä olisi mukavaa sekään.

Olen ottanut tuota lääkettä pari kuukautta, ja välillä minulla on parempia päiviä ja välillä hyvin vetämätön olo. Arvot alkaa suomalaisella mittapuulla olla jo ok. Alussa aloitettiin 25mg annoksella, jota nostettiin verikokeen jälkeen.

Vierailija
10/12 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kaipainen hieman isompaa annostusta, mutta epäilen että ne pidetään pieninä koska tyroksiini voi aiheuttaa myöhemmin luiden haurastumista. Eipä olisi mukavaa sekään.

Olen ottanut tuota lääkettä pari kuukautta, ja välillä minulla on parempia päiviä ja välillä hyvin vetämätön olo. Arvot alkaa suomalaisella mittapuulla olla jo ok. Alussa aloitettiin 25mg annoksella, jota nostettiin verikokeen jälkeen.

Totta, seuratkaa muuten hampaitanne, alkaako kuultaa läpi vai ei. 

Vierailija
11/12 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen vetelee 1,5-2 mg päivässä ja vielä on hampaat suussa.

Vierailija
12/12 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sen hoito on kallista. Lääkärikäynnit, labrat, seurannat ja lääkkeiden korvaukset

Ja sulla oli jotain faktatietoa tästä?

Tyroksiini on halpa lääke. Sain diagnoosin vuonna 2008. Pari kertaa olen tämän takia lääkärillä käynyt ja max kerta vuoteen labrassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan