Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itä- vai Länsi-Lappiin lomalle?

Vierailija
31.05.2017 |

En ole ikinä käynyt Rovaniemeä pohjoisemmassa, mutta tänä kesänä olisi mahdollisuus lähteä automatkalle Lappiin. Kellään hyviä ideoita vinkkejä kannattaako mennä Itä- vai Länsi-Lappiin vai minne suuntaan siellä? Siis minne kannattaa mennä (tarkoitus on heittää 5-7 päivän kierros, yöpyä hotelleissa tms), mitä nähdä ja mitä tehdä? Tarkoitus ei ole mennä minnekään vaelluslomalle. Kannattaako mennä Norjan puolelle asti? Useimmat turistibussit näyttää suuntaavan Nordkappiin asti. Anteeksi tietämättömyyteni mutta mitä siellä siis oikein on? Onko idea että mennään niin pohjoiseen kuin päästään, katsotaan Jäämerta ja that´s it, vai mikä tuo Nordkappin idea on? Olisi kiva kuulla mikä/mitkä paikat/kohteet on pohjoisessa sellaisia että sinne kannattaa mennä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpisjärven tiellä isoja tietöitä tänä kesänä.

Eipä siellä tosiaan mitään ihmeitä ole kun autolla ajelee. Maisema vaihtuu niin hitaasti että siihen ehtii jo matkalla tottua

Vierailija
2/17 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-Lapissa ainakin maisemat ovat komeammat kuin idässä. Minä kävisin Hammerfestissä . Maisemat minusta on se Lapin juju. Menette Kilpisjärveltä Norjan puolelle ja Utsjoen kautta Suomeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää ensin Lappiin. Sen jälkeen, kun on käynyt Norjassa, Suomen maisemat ovat koko lailla pilalla.

Vierailija
4/17 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsi-Lapissa ainakin maisemat ovat komeammat kuin idässä. Minä kävisin Hammerfestissä . Maisemat minusta on se Lapin juju. Menette Kilpisjärveltä Norjan puolelle ja Utsjoen kautta Suomeen.

Kannattaako majoitus valita Norjan vai Suomen puolelta? Muuten tuo reittiehdotus kuulostaa ihan hyvältä. Mitä tuolla Hammerfestisssa on? Ainoa mitä Hammerfestista oikeastaan tiedän on vanha valokuva 70-luvulta jossa äitini seisoo jossain Hammerfestissa täytetyn jääkarhun edessä.

Vierailija
5/17 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää ensin Lappiin. Sen jälkeen, kun on käynyt Norjassa, Suomen maisemat ovat koko lailla pilalla.

Jos maisemat on sama kuij korkeat vuoret niin suosittelen Itävaltaa

Vierailija
6/17 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko Google mitään? Kuvahaku?

Hammerfestissa yövyttiin toissakesänä leirintäalueella neljän hengen mökissä, 60 euroa/yö. Suihkut kruunuilla.

Vierailija
7/17 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että käsittääkseni Itävalta ei ole Lapissa?!!??

Vierailija
8/17 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, mutta sieltä puuttuu meri ja vuonot. Pining for the fjords, kuten eräs kuollut papukaija.

No, heinäkuulla pääsee taas.

Vierailija
9/17 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niihin Norjan vuoristomaisemiin kyllästyy aika nopeasti kun aina on joku vuoren seinä näkyvyyttä estämässä,kun tulee takaisin Suomen puolelle niin silmä ei heti pökkää vaan näkee kauas.

Toki Norjassa käydä kannattaa,itse olen käynyt Nordkapissa asti.

Vierailija
10/17 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inarissa on hyvä hotelli ja muutenkin viihtyisä paikka oli. Välimatkathan siellä on tosiaankin todella pitkiä. Metsää ja suota on paljon, mutta on siellä kaunista. Ja ihan oma tunnelmansa. Me käytiin Norjan puolella ja ajettiin joku lenkki, mutttei siellä niin erikoista ollut. Tai valittiin huono lenkki ajettavaksi.

Vierailija
11/17 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden vastausten perusteella sopii ihmetellä miksi kymmenet tai sadattuhannet ulkomaalaiset tulee Lappiin katselemaan luontoa jos nämä maisemat on kerran niin tylsiä!!! Minä kun olen aina luullut että Lapissa on kaunista ja komeat maisemat.

Vierailija
12/17 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordkapissa manner loppuu kun seinään ja alkaa jäämeri,se kai siinä on ideana.

Vierailija
13/17 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niihin Norjan vuoristomaisemiin kyllästyy aika nopeasti kun aina on joku vuoren seinä näkyvyyttä estämässä,kun tulee takaisin Suomen puolelle niin silmä ei heti pökkää vaan näkee kauas.

Toki Norjassa käydä kannattaa,itse olen käynyt Nordkapissa asti.

Samoin olen käynyt, oli ruuhkainen paikka :) Minä en välitä Lapista, puut ovat silmän tiellä ja itikoita riittää, niitä ei juuri ole enää rannikolla. Onneksi jokaiselle on jotakin.

Vierailija
14/17 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohtakaa Lappi ja menkää Vantalle. Siellä on maisemat ja kulttuuria.

Been there,  done that.  Siksi Lappi kiinnostaisi nyt.

Vierailija
15/17 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levi kannattaa kiertää kaukaa. Pyytävät riistohintoja varsinkin HullunPoro.

Vierailija
16/17 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levi kannattaa kiertää kaukaa. Pyytävät riistohintoja varsinkin HullunPoro.

Eipä taida olla kovin halpaa missään muuallakaan.

Vierailija
17/17 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin, tulee katseltua silloin kumpikin. Joskin itse tulisin Karasjohkalta Inariin, sillä jos tuonne asti lähtee niin onhan se aika munaus olla käymättä saamelaista "pääkaupungissa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan