Tuntuu ettei ylipainoisella naisella ole ihmisarvoa ollenkaan
Olen lihonut sairauden ja rankan lääkityksen takia 40kg, olen saanut tuosta jo 10 kiloa tiputettua pois, mutta vielä on matkaa...
On vaikea olla lannistumatta, kun huomaan miten eri tavalla minua kohdellaan nykyisin verrattuna siihen kun olin hoikka ja nätti.
Olen korkeakouluopiskelija. Opintojeni alussa olin suosittu ja ihmiset pitivät minua yleisesti hyvänä tyyppinä. Miehet olivat aina ystävällisiä ja kohteliaita, naiset pitivät minua fiksuna ja mukavana ihmisenä.
Nyt kun olen läski, ihmisten käytöksessä on käynyt ihan täyskäännös. Kukaan ei ole suoranaisen ilkeä, mutta olen huomannut ettei sanomisiani enää oteta vakavasti, minua ei kuunnella, mielipiteilläni ei ole mitään väliä ryhmätöissä, en ole haluttua seuraa (siis ihan platonisesti) ja muutenkin olen nykyään todella yksinäinen. :(
Luonteeni ei ole muuttunut, olen edelleen samalla tavalla iloinen, ystävällinen ja itsevarma. Välillä saatan olla uusien ihmisten kanssa hieman ujo, myös tähän suhtaudutaan nykyään eri tavalla.
Kun olin hoikka, ujouteni ja introverttiyteni oli söpöä ja suloista. Nykyään olen omituinen, epäkohtelias ja tylsä.
Kommentit (64)
Paljon painat nyt? Kuinka pitkä olet?
Vierailija kirjoitti:
Paljon painat nyt? Kuinka pitkä olet?
162cm/82kg...
AP
Ei kyllä koske lihavia miehiä tuo, ikävä kyllä, naisia kohtaan ollaan paljon julmempia mitä lihavuuteen tulee. Naisten kuuluu näyttää hyvältä.
Mun elämäni ei ole muuttunut mitenkään vaikka olen läski.
oliko itselläsi ennen lihoamista reilusti ylipainoisia ystäviä?
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä koske lihavia miehiä tuo, ikävä kyllä, naisia kohtaan ollaan paljon julmempia mitä lihavuuteen tulee. Naisten kuuluu näyttää hyvältä.
väität, että nuoria lihavia miehiä kohdellaan hyvin? tai lihavuuden takia työkyvyttömiä miehiä?
tämä ei ole sukupuoli kysymys
"Miehet olivat aina ystävällisiä ja kohteliaita"
Vau, mulla ei ole koskaan ollut tuollaista. Olen ollut hoikka, mutta naamasta aina ruma. Kerro miltä se tuntuu, kun miehet kohtelevat kuin ihmistä.
Omituista, minua on aina (52-kiloisena korkeakouluopiskelijana) kohdeltu noin miten sinua väittämäsi mukaan lihottuasi. Voisiko syy olla omassa asenteessasi/perspektiivissäsi?
Näin omalta kokemuspohjalta vaikea uskoa.
Ylipainoisena on sosiaalisesti hyväksytympi sellaisena hieman räväkkänä persoonana. Pitäisi olla puhelias, itsevarma ja aktiivinen. Tiedän tällaisia itsevarmoja temperamenttisia naisia, joilla on laaja kaveripiiri, ja joiden ympärillä miehetkin pyörii. Rauhallinen tai pidättyväinen ylipainoinen on monille ilmaa.
Ihan ohiksena etsimällä etsin prisman valikoimista itselleni siistejä naisten farkkuja. Siis kun on reittä ja persettä melkoisesti. Ainoa mitä sieltä löytyi oli mustat, joissa oli jotain tarkoituksella tehtyjä repaleisia kulumakohtia. WTF. Sellaiset housut näyttävät todella homssuiselta kenenkä vaan päällä, mutta etenkin jos on isokokoinen?
Varmasti on niin kuin ap sanoo, mutta uskoisin, että tuohon vaikuttaa eniten kuitenkin se, miten itse koet itsesi. Ehkä se ylipaino ns. vei itsetuntosi, ihmiset vaistoavat tämän ja kohtelevat sinua sen mukaisesti. On nimittäin myös niitä ylipainoisiakin, joita kohdellaan aivan samoin tai jopa kunnioitettavimminkin kuin normaalipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
väität, että nuoria lihavia miehiä kohdellaan hyvin? tai lihavuuden takia työkyvyttömiä miehiä?
tämä ei ole sukupuoli kysymys
Väitän, että paremmin kuin lihavia naisia. En ole esim. koskaan kuullut naisten ällöttelevän lihavia miehiä ja haukkuvan heitä.
Lihavuuden takia työkyvyttömyys voikin olla eri asia, mutta se on jo aika marginaalinen ryhmä, että on jo niin lihava ettei töihinkään pysty.
Hyyiii mikä lihava, ei ole eka mikä esim. tästä kenellekkään mieleen tulee: http://1.bp.blogspot.com/-K5LLJMXazOc/U4S78LCRRaI/AAAAAAAAHGc/pYRmTOdKz…
Ja onhan se joulupukkikin lihava MIES, varsin hyväksyttävää, moni arvostettu julkkismies on myös lihava, montako arvostettua lihavaa julkkisnaista tiedät?
Ihmisarvo lihavilla naisilla on, mutta itsekuri heiltä puuttuu.
Ihmiset ovat usein aika pinnallisia nykyään. Valitettavaa, että olet kokemut noin.
Tsemppiä :)
Kannattaisiko laihduttaa? Tuon pituisella 80kg on ihan tajuttoman paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko laihduttaa? Tuon pituisella 80kg on ihan tajuttoman paljon.
Piti sitten päästä sanomaan. Eikös ap juuri kertonut, että laihduttaa koko ajan? Laihduttaminen tosin ei ole terveellistä, se on elämätapojen muutos joka auttaa ja joka on vaikeaa, eikä muuten edes riitä että laihtuu, se paino pitäisi sitten saada vielä pidettyä alhaisena.
Älä sure ap, minä olen sinuakin lihavampi (hieman lyhyempi ja painoa enemmän kuin sinulla), kyllä se siitä!
Tuntuu myös että lyhyellä miehellä ei ole arvoa ollenkaan. Tai etenkin kukaan ei ota sinua tosissaan keskusteluissa ja naiset eivät pidä miehenä. No sille en mitään voi. Toivottavasti tuo lääkitys sinulla loppuu joskus niin voit ainakin tehdä sitten asialle jotain laihduttamalla
Näin se vaan menee. Miehenä olen kokenut kuinka sairauden tuoma työkyvyttömyys laski "sosioekonomista" asemaani (eli tuloja) ja yllättäen tyttöystävä häippäs pian sen jälkeen... Viidakon lait jyllää. Vahvimmat selviää, sairaat ja läskit ei