Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tarvitseeko nykypäivänä mennä haastatteluun todistukset mukanaan?

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (11)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Yleensä ei tarvitse ottaa. Valituksi tullut sitten esittää ne. Jotkut työnantajat haluavat ne kaikilta, silloin tästä mainitaan erikseen.

Varmaan sitten vasta työsopimusta tehdessä haluuvat ne tarkistaa jos alkaa epäilyttämään, voithan tietysti ottaa ne vaikka laukkuun mukaan, mutta elä itse mainitse niistä vaan he kyllä pyytää nähdä jos haluaa

Vierailija

Minulta on pyydetty aina! Olen hakenut sellaisiin paikkoihin, joissa vaatimuksena korkeakoulututkinto.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulta on pyydetty aina! Olen hakenut sellaisiin paikkoihin, joissa vaatimuksena korkeakoulututkinto.

Varmaan joku julkisen puolen käytäntö. Itseltäni ei ikinä ole kysytty. Ei vaikka onkin ollut vaatimuksena korkeakoulututkinto, joten sillä asialla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.

Vierailija

Joo, silloin ovat halunneet nähdä, kun ovat ottaneet töihin. Mutta ei aina silloinkaan. Ei niitä ole yleensä kysytty silloinkaan, kun on pyydetty ottamaan mukaan ja hakuilmoituksessa erikseen mainittu, että tarkistetaan haastattelussa. Tai ehkä tarkistivat vain siltä joka valittiin.

Kannattaa kuitenkin pitää mukana, kun olisihan se noloa, jos ei juuri sillä kerralla olisi, kun kysytään.

Vierailija

Kyllä minulta on pyydetty aina välillä ja otan aina mukaan nykyisen tutkinnon opintorekisteriotteen ja edellisten opintojen todistukset. Ei joka haastattelussa mutta tänänkin keväänä / kesänä useammassa. Ja olen siis tällähetkellä korkeakouluopiskelija ja hakenut kesätöitä.