Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri ei morjensta

Vierailija
30.05.2017 |

En ymmärrä. Mitä olen tehnyt väärin?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kutsuttiin jo illalliselle erään rouvan kotiin ensitapaamisella. valitettavasti ko henkilö oli psyykkisesti niin huonossa kunnossa, vaikka ulospäin moitteettomassa, etten uskaltanut ottaa kutsua vastaan. 

Vierailija
22/42 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en moikkaa metelöivää naapuriani joka on haistatellut mulle aiemminkin, mulkkaan vain vihaisesti ja pitkään vaikka vastaan kävelisi. viereisenkään talon asukkaita en moikkaa, koska en tunne heitä.. vain mukavia moikkaan ja heitä jotka moikkaavat myös mua tai nyökkäävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko jos ei halua?

ei ole pakko, voit olla ihan rauhassa.

En puhunut itsestäni. Minä tervehdin naapureita.

Vierailija
24/42 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Morjensta? Kuulostaa joltain Keski-Maan hobittikieleltä.

tervehditäänkö Sinua paljon, noin yleisesti?

Vierailija
25/42 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä en moikkaa metelöivää naapuriani joka on haistatellut mulle aiemminkin, mulkkaan vain vihaisesti ja pitkään vaikka vastaan kävelisi. viereisenkään talon asukkaita en moikkaa, koska en tunne heitä.. vain mukavia moikkaan ja heitä jotka moikkaavat myös mua tai nyökkäävät.

käy järkeen, sama täällä. toiset ei tosiaan halua mitään tekemistä naapureiden kanssa, ei edes tervehditä

jokainen tavallaan.

Vierailija
26/42 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naaapurit yleensä kadehtii toisiaan, ei kannata välittää

No eikä 😂

Vierailija
27/42 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moikkaan kaikkia samassa rapussa vastaantulevia, joidenkin kanssa juttelen jotain pientä vaikka säästä tai jos on jotain yhteistä puhuttavaa. yhtä henkilöä vähän välttelen koska hän on pahasti alkoholisoitunut ja asunto lemuaa ulos asti, ihan vaarattomalta hänkin vaikuttaa.

myös pihalla moikkaan tuttuja ja vastaantulevia. minusta kuuluu ihan peruskäytöstapoihin ja on sitä paitsi mukavaa ja luo yhteishenkeä talon piiriin.

Heitä uppoavalle köysi

moi, mitä tarkoitit tuolla? tottakai heitän uppoavalle köyden eli jos sitä alkoholistia tarkoitat. kyllä minä häntäkin morjestan mutta kun meinaa sitten käydä niin tuttavalliseksi eikä tilanteesta pääse eroon, että en enempiä jää höpöttelemään. hänellä on aika monta varoitusta jo alla, en ole itse tehnyt koskaan varoitusta

mutta moikkaan toki häntäkin aina kun tavataan. :) tsemppiä sulle jos luet. kyllä se siitä.

Heitä juopolle kymppi!

Vierailija
28/42 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yleensä moikkaan naapureille, joitten kans on jutellut aiemminkin. Niitä, kenen kans en koskaan ole jutellut, en moikkaa. Mä en niin kiinnitä huomiota kuka mun naapurissa asuu, en siis kaikista tiedä onko ne asukkaita vai kyläilijöitä. Toki sit jos joku moikkaa joka kerran vastaantullessaan, niin alan moikata. Eipä tuo paljon vaivaa vaadi. Mut mikä velvollisuus on moikata vaan kun sattuu samassa talossa asumaan? Oon monesti ihmetellyt yhden naapurin valitusta siitä, että kun yks ei moikkaa takaisin. Ehkä joku ei moikkaa sen takia, ettei halua tutustua ja sit kohta joka kerran jäädä jutustelemaan säästä tai ei halua että naapurit alkas ravata ovella pyytämässä kuka mitäkin palvelusta, kyytiä tai muuta. Mä kyllä moikkaan, mut jotkut taatusti pitää mua epäkohteliaana, kun jos on kiire, niin sanon, että nyt täytyy mennä. Meidän pihassa kun saa kulutettua vaikka koko päivän jutustellen säästä tai muusta eri ihmisten kanssa, jos vaan haluaa.

Vierailija
29/42 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jos joku naapuri katsoo muualle tai maahan vastaantullessa niin en häiritse häntä moikkaamalla enkä enää moikkaa. Ymmärrän ett voi olla ujo eikä häntä vaan kiinnosta olla tekemisissä naapureiden kanssa. Sellaiset juoruilevat naapurit on ärsyttäviä..

Vierailija
30/42 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moikkaan kaikkia samassa rapussa vastaantulevia, joidenkin kanssa juttelen jotain pientä vaikka säästä tai jos on jotain yhteistä puhuttavaa. yhtä henkilöä vähän välttelen koska hän on pahasti alkoholisoitunut ja asunto lemuaa ulos asti, ihan vaarattomalta hänkin vaikuttaa.

myös pihalla moikkaan tuttuja ja vastaantulevia. minusta kuuluu ihan peruskäytöstapoihin ja on sitä paitsi mukavaa ja luo yhteishenkeä talon piiriin.

Heitä uppoavalle köysi

moi, mitä tarkoitit tuolla? tottakai heitän uppoavalle köyden eli jos sitä alkoholistia tarkoitat. kyllä minä häntäkin morjestan mutta kun meinaa sitten käydä niin tuttavalliseksi eikä tilanteesta pääse eroon, että en enempiä jää höpöttelemään. hänellä on aika monta varoitusta jo alla, en ole itse tehnyt koskaan varoitusta

mutta moikkaan toki häntäkin aina kun tavataan. :) tsemppiä sulle jos luet. kyllä se siitä.

Heitä juopolle kymppi!

Pyytäköön ensin! 

Vierailija
31/42 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi moikata?ei kait se, että satutaan asumaan lähekkäin tee vielä ystäviksi?

Vierailija
32/42 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin jos joku naapuri katsoo muualle tai maahan vastaantullessa niin en häiritse häntä moikkaamalla enkä enää moikkaa. Ymmärrän ett voi olla ujo eikä häntä vaan kiinnosta olla tekemisissä naapureiden kanssa. Sellaiset juoruilevat naapurit on ärsyttäviä..

en minäkään "pakkomoikkaa" tai rupea niitä toisen silmiä maasta etsimään :D

mutta luontevasti, kun naapurit osuvat samalle reitille, niin moikataan puolin toisin. ei sen kummempaa ole!

jos tulee joskus jotain asiaa, niin on helpompi sitten alkaa juttusillekin.

Vierailija
33/42 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tarkoita että kaikki moikkaajat on jotain vaille. Moni tervehtii kohteliaisuuttaan. Mut kun on niitäkin, jotka alkaa tervehtiä naapureita ja sit niitten mielestä ollaankin jo tuttuja ja sit pitäis kyläillä ja sit päästä samalla kyydillä johonkin ja lainata sitä ja tätä, tuttuja kun ollaan jne.

Itse jään jutustelemaan naapureiden kanssa joskus, kun on aikaa.

Vierailija
34/42 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi moikata?ei kait se, että satutaan asumaan lähekkäin tee vielä ystäviksi?

ei toki ystäviksi. mutta kun asutaan muutamien metrien päässä toisista vuodesta toiseen, tekee se mulle tuttavaksi jo sinällään. tuttavia on luonteva moikata.

uusi ihminen muutti juuri taloon, ja teki muuttoaan hississä. sanoin, että tervetuloa taloon! oli niin mukavan oloinen ihminen.

Vierailija
35/42 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen myös naapureitani joten onneksi näen heitä vaan pari x kuussa. Ärsyttävää olisi törmätä joka viikko..

Vierailija
36/42 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä tarkoita että kaikki moikkaajat on jotain vaille. Moni tervehtii kohteliaisuuttaan. Mut kun on niitäkin, jotka alkaa tervehtiä naapureita ja sit niitten mielestä ollaankin jo tuttuja ja sit pitäis kyläillä ja sit päästä samalla kyydillä johonkin ja lainata sitä ja tätä, tuttuja kun ollaan jne.

Itse jään jutustelemaan naapureiden kanssa joskus, kun on aikaa.

Itse tervehdin tästä syystä.  Haluan olla naapureilleni ystävällinen ja kohtelias.

Vierailija
37/42 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tervehdin ennen, en enää.

Valitettavasti niin huonoja kokemuksia siitä kun on ollut ystävällinen ja se on tulkittu muuksi.

Haluaisin tervehtiä, mutta en uskalla.

Älä siis loukkaannu.

Vierailija
38/42 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi moikata jos näkee naapurinsa rapussa tai omalla pihalla, kun siinä ei ole mitään yllättävää... eikö se riitä että molemmat näkevät toisensa ja siten tiedostavat toistensa olemassa olon. Sitten jos törmää tällaiseen tuttuun jossain harvinaisemmassa ympäristössä kuten Ruotsinlaivalla on ymmärrettävää moikata ja siten erottaa tuttu henkilö tuntemattomista.

Vierailija
39/42 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on vaan mörköjä. Mun kuntosalilla on vanhempi mies aina jumppaamassa kun menen tekemään omat loppuvenyttelyt. Tervehdin häntä kolme vuotta saamatta koskaan vastausta, tänä keväänä luovutin.

Vierailija
40/42 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tervehtiä naapureitani, mutta joskus olen niin omissa ajatuksissani etten huomaa niin tehdä. Anteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän