Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koirasta luopuminen. Milloin kannattaa oikeasti tunnustaa osaamattomuutensa ja luopua koirasta?

Vierailija
30.05.2017 |

Tätä on tosi raskasta miettiä. Koirani on ns. ongelmakoira, joka on aggressiivinen niin muita ihmisiä kuin eläimiäkin kohtaan. Mie sen olen itse mokannut, tiedän sen. En osannu sosiaalistaa sitä oikein. Silti koira on miulle hirmuisen rakas. Yritän miettiä, olisiko koiran paras saada uusi ja osaavampi koti. Oma sydän siinä särkyy, mut sille ei kai voi mitään.

Onko täällä koirastaan luopuneita tai sitä päätöstä harkitsevia?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on tosi raskasta miettiä. Koirani on ns. ongelmakoira, joka on aggressiivinen niin muita ihmisiä kuin eläimiäkin kohtaan. Mie sen olen itse mokannut, tiedän sen. En osannu sosiaalistaa sitä oikein. Silti koira on miulle hirmuisen rakas. Yritän miettiä, olisiko koiran paras saada uusi ja osaavampi koti.

EI! Koirasi olisi paras päätyä piikille, koska se on aggressiivinen niin muita ihmisiä kuin eläimiäkin kohtaan, sinä et ole vastuullinen jos annat sen uuteen kotiin, jossa se voi aiheuttaa vakavaa haittaa ympäristölleen, jos sekin koti osoittautuu osaamattomaksi.

Tässä on yksi aggressiivinen joka annettiin uuteen kotiin, ei lisää tällaisia kiitos: http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/iso-koira-hyokkasi-kotipihan-…

Vierailija
2/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana yhteys koirakouluttajaan joka erikoistunut aggressiivisiin tapauksiin. Jos siitäkään ei ole apua, niin sitten oikea ratkaisu on lopettaa koira. Eteenpäin tuollaista ei voi enää antaa jos aggre ihmisiäkin kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu ei osannut kasvattaa koiraansa ja siitä tuli lopulta perheen pää, hampailla komensi oman perheen jäseniä jos yritettiin vaikka punkkia poistaa. Antoivat sen pätevämmälle koiraharrastajalle mutta koira päätyi kiertolaiseksi ja lopulta monttuun. Saattoi olla jotain luonnevikaakin taustalla.

Onko koirasi siis vaarallinen sinulle/samassa taloudessa asuville henkilöille? Käykö provosoimatta vieraiden kimppuun?

Itse laittaisin koiralle kuonokopan lenkkien ajaksi ja muutenkin vahtisin ettei se pääse aiheuttamaan kellekään vahinkoa. Jos annat koiran pois niin et voi tietää joutuuko se kärsimään huonolla omistajalla. Lopetus on myös vaihtoehto.

Vierailija
4/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen koira? Ei se välttämättä sun tekemisistä johdu, koiria on niin monenlaisia. Minkä rotuinen?

Vierailija
5/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan tori.fi vahinkoa kiertämään. Piikille.

Vierailija
6/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ensin yhteys pätevään koirakouluttajaan. 

Vierailija
7/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on kahden vuoden ikäinen noutajasekoitus. Perhettä ei ole muuta kuin minä ja minua kohtaan ei koskaan käyttäydy aggressiivisesti. Hän ei anna vieraiden koskea itseensä vaan alkaa murista ja näyttää hampaita jos joku yrittää. Samoin murisee ja näyttää hampaitaan jos joku tulee kylään. Lenkillä vieraille koirille rähisee.

Tuo juuri on pahin pelkoni, että uusi omistaja veisi koiran piikille. Ehkä sitten minun vaan kuuluu pitää tämä koira sen loppuelämänsä ajan.

ap

Vierailija
8/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oikein kertonut millä tavalla aggressiivinen? Vähän eroa siinä minkä kokoinen koira on ja miten käyttäytyy perheenjäsenille ja muille. Jos koira vain murahtaa toisille koirille tai joskus ihmisillekin eikä ole kuin hyökkäävä peto en olisi huolissani. Mutta jos koirasi on joku tappajarotu joka melkein hyökkää ihmisten ja sinunkin kimppuun luopuisin ja heti.

Vierailija
9/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni 2,5v. Olen iloinen, että tein sen ratkaisun. Kyllä elämä niin paljon vapaampi nykyään on. Ei ikinä enää koiraa!

Vierailija
10/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä noutajia koirassa on? Ei kai ole pentutehtailun tulos?

Vierailija
11/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira on kahden vuoden ikäinen noutajasekoitus. Perhettä ei ole muuta kuin minä ja minua kohtaan ei koskaan käyttäydy aggressiivisesti. Hän ei anna vieraiden koskea itseensä vaan alkaa murista ja näyttää hampaita jos joku yrittää. Samoin murisee ja näyttää hampaitaan jos joku tulee kylään. Lenkillä vieraille koirille rähisee.

Tuo juuri on pahin pelkoni, että uusi omistaja veisi koiran piikille. Ehkä sitten minun vaan kuuluu pitää tämä koira sen loppuelämänsä ajan.

ap

Inhimmillistät koiraa, se on eläin, ei ihminen, joten se ei ole mikään hän.

Joo, jos piikki ei ole vaihtoehto, niin pidäppäs koira vain itselläsi ja varo ettei se pure ketään, tai voi piikki kutsua joka tapauksessa. Koira ei siis ole purrut vielä ketään? Kuulostaa aralta ja pelokkaalta koiralta.

Vierailija
12/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Aika nuori vielä. Osa koirista rähisee toisille koirille lenkillä, se on tosi hidasta harjoitella pois.

Vierailija
13/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Eihän tuo nyt kuulosta ollenkaan pahalta. Kun vien koiraani lenkille niin puolet vastaantulevista koirista suunnilleen murisee ja puolet ei. Samoin tekee omani. Välillä rähisee ja välillä ei. Pääasia että perheenjäsenille ei pääse kukkoilemaan. Onko se niin kamalaa jos ei vieraista välitä? Meilläkin koira joka ei vieraita tahdo hyväksyä ja isottelee mutta kun tulevat tutuksi niin hyväksyy vieraankin murisematta ja haukkumatta. Ei kaikki koirat ole valmiita hyväksyä vieraita siitä vaan.

Vierailija
14/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin tilanteen paljon pahemmaksi aloitusviestin perusteella. Oma koirani ei anna vieraiden koskea itseensä eikä päästä vieraita asuntoon ollenkaan (pitää ensin pihalla tutustua) enkä ole pitänyt sitä ongelmakoirana.

Yhteys vaan osaavaan koirankouluttajaan niin saatte arkea sujuvammaksi.

Vierailija
15/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä kouluttajaan, tuo kuulostaa asialta joka on korjattavissa. Suosittelen laumalogiikalla kouluttavaa henkilöä. Tai etsi uusi, osaava koti jolle kerrot rehellisesti koiran käytöksestä. Luulen, että koirasi tarvitsee vain vähän loogisempaa käytöstä sinulta.

Vierailija
16/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löydät luotettavan tahon, jolle voit koiran antaa, tekisin niin. Ei tuo koira kuulosta siltä, että se pitäisi lopettaa, mutta varmasti uusi omistaja joutuu tekemään paljon töitä sen luottamuksen voittamiseksi. Meille tuli jo aikaa sitten myös ns. ongelmakoira, puri omistajaperheen jäseniä ja oli muutenkin kuulemma aggressiivinen vieraita kohtaan. Meillä tuo paimenkoira/noutajamix muuttui kuitenkin leppoisaksi, kun johtajuus ja arvojärjestys tehtiin heti selväksi. Muutaman kerran ääntä korottaessamme tai käden liikahtaessa huomasimme koiramme säikähtävän, eli todennäköisesti oli liian kovakouraisesti käsitelty edellisessä kodissa. Ei ärissyt vieraille meillä ollessaan, joten epäilen tuon olleen oire johtajuusongelmista myös. 

Hyökkäileekö koirasi muita ihmisiä päin lenkillä hihnassa vai myös vieraita kohti kotonasi? Jos vain lenkillä, hihnan päässä se ongelma kuten sanoitkin, on, ja tuo on kyllä korjattavissa.

Vierailija
17/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää on täysin miun vika. Mie olin masentunut ja eristynyt kaikista ihmisistä. Kävin lenkilläkin pelkästään metsässä, koska en tahtonut nähdä ketään. Nyt vasta alan lääkityksen ja terapian takia parantua ja olen huomannut koiran pahat käytösongelmat. Tyhmänä vaan oletin noutajamixin olevan helppo koira. En tajunnut sosiaalistamisen tärkeyttä, koska otin koiran vaan omaan yksinäisyyteeni kaveriksi.

Nyt kun haluaisin perhettä ja kavereita käymään, kukaan ei uskalla tulla koiran murinan takia. Ei ole päässyt puremaan ketään tietenkään, koska olen pitänyt koiran kiinni. Vaikea saada ketään luokseni harjoittelemaan, jotta koira tottuisi vieraisiin.

ap

Vierailija
18/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelin tilanteen paljon pahemmaksi aloitusviestin perusteella. Oma koirani ei anna vieraiden koskea itseensä eikä päästä vieraita asuntoon ollenkaan (pitää ensin pihalla tutustua) enkä ole pitänyt sitä ongelmakoirana.

Yhteys vaan osaavaan koirankouluttajaan niin saatte arkea sujuvammaksi.

Mäkin kyllä kuvittelin aloitusviestin perusteella kyseessä olevan joku tappajarotu joka oikein hinkuu pääsemään jonkun kurkkuun tai käteen kiinni.... Se että rähisee muille koirille tai ihmisillekin ei ole mikään piikin miettimisen asia. Tietysti eri asia jos itse koet sen ylitsepääsemättömänä ongelma. Toki voi olla raskasta jos koira aina rähisee. Oma koira tosiaan ei aina mutta välillä joo.

Vierailija
19/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tää on täysin miun vika. Mie olin masentunut ja eristynyt kaikista ihmisistä. Kävin lenkilläkin pelkästään metsässä, koska en tahtonut nähdä ketään. Nyt vasta alan lääkityksen ja terapian takia parantua ja olen huomannut koiran pahat käytösongelmat. Tyhmänä vaan oletin noutajamixin olevan helppo koira. En tajunnut sosiaalistamisen tärkeyttä, koska otin koiran vaan omaan yksinäisyyteeni kaveriksi.

Nyt kun haluaisin perhettä ja kavereita käymään, kukaan ei uskalla tulla koiran murinan takia. Ei ole päässyt puremaan ketään tietenkään, koska olen pitänyt koiran kiinni. Vaikea saada ketään luokseni harjoittelemaan, jotta koira tottuisi vieraisiin.

ap

Oppii ne vanhempanakin. Mitä jos vieraat antaisi koiralle ruokaa.

Vierailija
20/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä niin onnellinen, ettei minulla ole enää lemmikkejä. Joskus vielä oli useampi, mutta nyt ei enää koskaan. Se vastuu, huhhuh.

Tsemppiä ap.lle joka tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan