Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillekin lapsellisille on niin vaikeaa mennä lapsettomiin juhliin?

Vierailija
30.05.2017 |

Meilläkin on lapsi, mutta menemme välillä ihan mielellämme mieheni kanssa kahdestaan juhlimaan. Ei ole hoitajaa on vain tekosyy. Hoitajan kyllä saa, varsinkin, kun kutsut tulevat yleensä ajoissa.
Liian tiukan symbioosin rikkominen tekee vain hyvää. Vanhempien oma aika on tärkeää parisuhteen kannalta ja mukava virkistyminen voipi jopa yllättää lapsiin liimautunutta vanhempaa. Kannattaa kokeilla :)

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap, ehtisitkö meille ens lauantaina klo 9-24?

Vierailija
2/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meille lapset ovat hyvä tekosyy jättää kaiken maailman kissanristiäiset väliin. Ollaan epäsosiaalisia ja inhotaan tuollaisia tapahtumia. Jos palkkaamme lapsenvahdin, vietämme mieluummin vaikka hotelliyön kahdestaan kuin pönötämme vaikkapa häissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin asian saa jokainen perhe itse päättää. Kutsuja päättää että on lapseton juhla, kutsuttu taas saa päättää haluaako mennä. Kun olen mihen janssa kahdestaan en todellakaan halua käyttää aikaa johonkin "aikuisten häihin". Tehdään mieluummin sitäitä itse halutaan.

Vierailija
4/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi ap, ehtisitkö meille ens lauantaina klo 9-24?

Miksi noin pitkäksi aikaa? Koulun päätösjuhlan jälkeen voisin tulla, ei ole ylppäreitäkään tänä vuonna. Missä asutte?

Vierailija
5/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään silloin niin, että toinen menee (se, kenelle juhlien järjestäjä on läheisempi) ja toinen jää lasten kanssa kotiin. Joskus harvoin saadaan mummo hoitamaan lapsia, mutta käytetään nuo illat mieluummin kahden keskisiin ravintola-/hotelli-iltoihin, tuollaista aikaa kun on lapsiperheessä niin vähän. Maksullista lastenhoitajaa (50 € per ilta) on harvemmin varaa käyttää, jos rahat on muutenkin tiukalla, toinen hoitovapaalla tms... tuollaiset on varattu TODELLA erityislaatuisiin tilanteisiin, ja niistä pitää myös tietää hyvissä ajoin etukäteen (käytämme vakkarilapsenvahtia, ja hänellä on usein omia suunnitelmia esim. lauantai-illalle). Tässä nyt joitain syitä.

Vierailija
6/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin asian saa jokainen perhe itse päättää. Kutsuja päättää että on lapseton juhla, kutsuttu taas saa päättää haluaako mennä. Kun olen mihen janssa kahdestaan en todellakaan halua käyttää aikaa johonkin "aikuisten häihin". Tehdään mieluummin sitäitä itse halutaan.

Omalta mukavuusalueelta voisi joskus yrittää ulos.

Vierailija
7/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on erityislapsi, joka ei ole varsinaisesti ikinä ollut hoidossa. Lisäksi toisella lapsella diabetes, joten hoitajan pitäisi olla aika perillä kaikesta siihen liittyvästä. Onko nautintoa mennä juhlimaan, jos joudut maksamaan paljon hoidosta ja vielä pelkäämään lapsen hengen puolesta?

Vierailija
8/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ja miestä ei pahemmin kiinnosta juhlia. Osallistumme ihan mielellämme sellaisiin päiväjuttuihin, jotka sopivat myös lapsille, mutta iltajuhlissa on kuolettavan tylsää. Lapset ovat hyvä tekosyy jättää väliin tylsät tekemiset. Lapsenvahteja käytämme toki silloin kun tiedossa on oikeasti kiinnostavaa tekemistä: nopea viikonloppuloma jossain kaupungissa, teatterikäynti, kiinnostava konferenssi jne.

Vierailija
9/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voisi. Kutsu siis seuraavalla kerralla lapset mukaan :)

Vierailija
10/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

dfsd kirjoitti:

Meillä on erityislapsi, joka ei ole varsinaisesti ikinä ollut hoidossa. Lisäksi toisella lapsella diabetes, joten hoitajan pitäisi olla aika perillä kaikesta siihen liittyvästä. Onko nautintoa mennä juhlimaan, jos joudut maksamaan paljon hoidosta ja vielä pelkäämään lapsen hengen puolesta?

No niin taas. Ehkäpä ap tarkoitti ihan perustervettä perhettä.

Vierailija
11/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska meillä ei ole kenelle lasta jättää. Ne ainoat sukulaiset ketkä voisivat vuorokauden-pari lapsia kaitsea, ovat siellä juhlissa myös. Ihan vierasta random opiskelijaa en kotiini halua alle kouluikäisiä lapsia hoitamaan.

Vierailija
12/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä perhe- / sukujuhlien järjestäminen lapsettomina on suorastaan lapsellista.

Lapset mukana olisi hyvä tekosyy poistua tylsistä juhlista.

Vierailija
13/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ja miestä ei pahemmin kiinnosta juhlia. Osallistumme ihan mielellämme sellaisiin päiväjuttuihin, jotka sopivat myös lapsille, mutta iltajuhlissa on kuolettavan tylsää. Lapset ovat hyvä tekosyy jättää väliin tylsät tekemiset. Lapsenvahteja käytämme toki silloin kun tiedossa on oikeasti kiinnostavaa tekemistä: nopea viikonloppuloma jossain kaupungissa, teatterikäynti, kiinnostava konferenssi jne.

Lapseton juhla on vielä parempi, voi jättää kokonaan menemättä ja vedota siihen että ei saanut lastenhoitajaa tai että sovittu lastenhoitaja sairastui tms. Näin on näköjään käynyt myös ap:n tapauksessa.

Vierailija
14/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Tässä tiedetään taas kaikki toisesta ihan telepaattisesti. Av-meedio paikalla.

Vierailija
15/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voisi. Kutsu siis seuraavalla kerralla lapset mukaan :)

Höh, minä juhlin mielelläni lapsellisissa juhlissa, mutta menen myös juhliin, jotka ovat kutsujan toiveesta lapsettomat.

Vierailija
16/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on ympäripyöreitä päiviä tekevä yrittäjä, viikonloput yritetään siksi pyhittää perheelle eikä lähdetä mihinkään lapsettomiin juhliin. Pari kertaa vuodessa kun olemme yön kaksistaan miehen kanssa, päätämme kiitos vain ihan itse, mitä silloin teemme. 

Vierailija
17/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

dfsd kirjoitti:

No niin taas. Ehkäpä ap tarkoitti ihan perustervettä perhettä.

Aika monessa perheessä on erilaisia juttuja. Mutta juhlien järjestäjänhän ei nykyisin tarvitse ajatella kuin itseään.

Vierailija
18/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä jos ei halua? Sinä voisit alkaa harjoitella auton korjausta. Joka päivä töiden jälkeen, niinkuin harrastuksena. Ai miksi? No hyvähän se on opetella sitäkin.

Vierailija
19/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tapahtumista joihin lasta ei voi mukaan ottaa ovat tyhmiä, miksi nähdä vaivaa hankkia hoitajaa kun lapsen varjolla on helppo sanoa ettei päästä. Säästetään sitten ne hoitokerrat sellaisiin tilaisuuksiin joista oikeesti tykätään.

Esim. kaveri kutsui meidat mökille saatesanoin "lapsi vissiin ei ois tulossa kun sen ois vaikee nukkuu metelissä" niin heti soitettiin isovanhemmille oisko hoitopaikka mahdollinen.

Kun taas kutsu tuli baarikierrokselle oli helppo sanoa, että meillä ei oo hoitajaa silloin.

Eli kyse ei varsinaisesti ole vaikeudesta lähteä johonkiin juhliin, joistain juhlista on vaan kivempi kieltäytyä.

Vierailija
20/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä vastauksista saa jo aika hyvän käsityksen, että lapset ovat vain tekosyy olla menemättä juhliin. Oikeasti ei huvita edes mennä juhliin ja toinen syy: lapset mukana voi hilppasta aikasin pois juhlista.

Siinäpä teille infoa häiden järjestäjät!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme