Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillekin lapsellisille on niin vaikeaa mennä lapsettomiin juhliin?

Vierailija
30.05.2017 |

Meilläkin on lapsi, mutta menemme välillä ihan mielellämme mieheni kanssa kahdestaan juhlimaan. Ei ole hoitajaa on vain tekosyy. Hoitajan kyllä saa, varsinkin, kun kutsut tulevat yleensä ajoissa.
Liian tiukan symbioosin rikkominen tekee vain hyvää. Vanhempien oma aika on tärkeää parisuhteen kannalta ja mukava virkistyminen voipi jopa yllättää lapsiin liimautunutta vanhempaa. Kannattaa kokeilla :)

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulostaa ikävältä, mutta me käytämme "parisuhdeajan" ihan muuhun kuin juhlissa pönöttämiseen. Pidän kyllä juhlista, ja lapsettomiin sellaisiin mennäänkin yleensä yksittäin, eli jompi kumpi menee. 

Mutta niin se vain on, että jos on kesällä esim. parit juhlat joihin eivät lapsivieraat ole toivottuja, niin sitten menee toinen vain ja mieluummin käytetään se lapsista erossaoloaika ihan vain meidän parisuhteeseen sitten, joko harrastamme yhdessä tai sitten vietämme romanttista iltaa. Kyllä meillä lapsenvahteja löytyy, mutta en mä halua että alle kouluikäiset joutuvat olemaan milloin mummien ja milloin kummien luona yötä, joten käytännössä mennään niin että erossa ollaan vain kun halutaan oikeasti kahdestaan tehdä jotain ja panostaa toisiimme. Sitten muuten omaa aikaa ja juhlimista voidaan kyllä harrastaa ihan erikseenkin.

Vierailija
62/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse ainakin käytän lapsia tekosyynä, etten "pääse" työpaikan pippaloihin, pihatalkoisiin, häihin ja syntymäpäiville tms. evvk pippaloihin. Kaikki ei-lapsia kutsut erittäin tervetulleita. Eipähän tarvitse keksiä monimutkaisia tekosyitä.

Mitä jos kokeilisit joskus sanoa sen ihan todellisen syyn niin ei tarvisi enää sen jälkeen laittaa lasten piikkiin.

Mieheni ystäväpiiristä yksi pari kieltäytyi juuri siitä syystä että meidän juhlat oli lapsettomat, minusta se oli reilusti sanottu, nyt kutsumme heitä vain juhliin joihin lapset ovat tervetulleita, emme aikuisten juhliin. Mikä siinä totuuden sanomisessa on niin vaikeeta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jäin miettimään, että aika moni täällä vastaa miehenkin puolesta. " Me emme halua sitä ja tätä ". Ootteko ihan varmoja, että se mies ei varmasti halua koskaan sinne juhliin, minne itse ette halua?

Miehenne saattaa haluta ryyppäjäisiin tai melontaretkelle tai kissanristiäisiin.

Huom. Olen itse nainen ja päästän mieheni juhlimaan ilman minua. Jos lapsenvahtia ei saa, yleensä meistä se menee, jolle juhlakalu on läheisempi.

Yhdessä vietetään aikaa muuten. Joka yö nukutaan vierekkäin.

No ei oo pelkoo että oma mies lähtis into piukeena yhtään mihinkään häätapahtumaan. Kun ei edes sitä viinaa juo.

Ja joo, mekin nukutaan vierekkäin joka yö. Ja silti halutaan se lyhyt loma tai harvinainen lapsivapaa viettää jossain muualla kuin Pirjon ja Penan lapsettomissa ryyppyhäissä. 💩

Vierailija
64/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuulostaa ikävältä, mutta me käytämme "parisuhdeajan" ihan muuhun kuin juhlissa pönöttämiseen. Pidän kyllä juhlista, ja lapsettomiin sellaisiin mennäänkin yleensä yksittäin, eli jompi kumpi menee. 

Mutta niin se vain on, että jos on kesällä esim. parit juhlat joihin eivät lapsivieraat ole toivottuja, niin sitten menee toinen vain ja mieluummin käytetään se lapsista erossaoloaika ihan vain meidän parisuhteeseen sitten, joko harrastamme yhdessä tai sitten vietämme romanttista iltaa. Kyllä meillä lapsenvahteja löytyy, mutta en mä halua että alle kouluikäiset joutuvat olemaan milloin mummien ja milloin kummien luona yötä, joten käytännössä mennään niin että erossa ollaan vain kun halutaan oikeasti kahdestaan tehdä jotain ja panostaa toisiimme. Sitten muuten omaa aikaa ja juhlimista voidaan kyllä harrastaa ihan erikseenkin.

Hauskaa lukea miten erilaisia olemme:) Minusta on tärkeää että lapset saavat viettää aikaa myös mummulassa (molemmissa) ja aikuiset saavat juhlia ystävien kanssa.

Tosin meidän ystäväpiirissä ei ole mitään pönötysjuhlia vaan kaikilla on oikeesti mukavaa, syömme hyvin, juttelemme, tanssimme.. minusta on aivan ihanaa kun joku ystävistä järjestää juhlia. Toki parisuhdeaikaakin vietämme kaksin mutta jos meillä on parit juhlat kesässä niin ei lapset silti paljon hoidossa ole:)

Vierailija
65/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jäin miettimään, että aika moni täällä vastaa miehenkin puolesta. " Me emme halua sitä ja tätä ". Ootteko ihan varmoja, että se mies ei varmasti halua koskaan sinne juhliin, minne itse ette halua?

Miehenne saattaa haluta ryyppäjäisiin tai melontaretkelle tai kissanristiäisiin.

Huom. Olen itse nainen ja päästän mieheni juhlimaan ilman minua. Jos lapsenvahtia ei saa, yleensä meistä se menee, jolle juhlakalu on läheisempi.

Yhdessä vietetään aikaa muuten. Joka yö nukutaan vierekkäin.

No ei oo pelkoo että oma mies lähtis into piukeena yhtään mihinkään häätapahtumaan. Kun ei edes sitä viinaa juo.

Ja joo, mekin nukutaan vierekkäin joka yö. Ja silti halutaan se lyhyt loma tai harvinainen lapsivapaa viettää jossain muualla kuin Pirjon ja Penan lapsettomissa ryyppyhäissä. 💩

No näinpä! Meillä ei ole 10 vuoteen ollut sellaista kutsua että mies olisi alkanut järjestää lapsenvahtia :)

Viimeisimmissä sukujuhlissa ainoa joka aidosti halusi osallistua oli meidän 10v. Minä sitten uhrauduin ja vein hänet sinne, mies nautti perhevapaasta sillä aikaa.

Vierailija
66/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa lukea miten erilaisia olemme:) Minusta on tärkeää että lapset saavat viettää aikaa myös mummulassa (molemmissa) ja aikuiset saavat juhlia ystävien kanssa.

Tosin meidän ystäväpiirissä ei ole mitään pönötysjuhlia vaan kaikilla on oikeesti mukavaa, syömme hyvin, juttelemme, tanssimme.. minusta on aivan ihanaa kun joku ystävistä järjestää juhlia. Toki parisuhdeaikaakin vietämme kaksin mutta jos meillä on parit juhlat kesässä niin ei lapset silti paljon hoidossa ole:)

Riippuu lasten iästäkin. Meillä 2- ja 4-vuotiaat lapset, jotka eivät kyllä vielä nauti erossaolosta vanhemmistaan, vaikka mummoistaan ja kummeistaan tykkäävätkin kovasti. Enkä minä halua vaatia lapselta kovin usein liiallista itsenäisyyttä asian suhteen, vaan sen verran kuin meille vanhemmille on tarpeen enemmänkin. Varsinkin yöreissut ovat raskaita lapsille, mielestäni se olisi kaikkien hyvä tiedostaa, vaikka mummo olisikin tosi läheinen ja mukava. En nyt siis tarkoita juuri sinua, vaan ihan yleisellä tasolla, että monesti aikuiset arvioivat lapsen pelon ja ahdistuksen tunteen väärin, ihan tutkimustenkin mukaan (mm. Bowlbyn kiintymyssuhdetutkimukset). Mummoja sun muita nähdään kyllä ihan koko perheenä, ja mielestäni se on ihan riittävää suhteen luomiselle, ja sitten on toki aina silloin hoitokeikkoja, mutta aika harvakseltaan. Kun lapset ovat kouluikäsiä, niin uskon heidän jo nauttivan mummolareissuista. 

Mutta jokainen perhehän nämä ratkaisee omalla tavalla, ja suurin osa vanhemmista varmasti miettii lastensa parasta. Kukin tyylillään ja tavallaan! :)

Vierailija
67/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun menisin mielelläni ilman kakaroita ees joskus johonkin.. vaan ei, ei saatu lapsenvahtia edes 4:nnen hääpäivämme juhlintaa varten. Vahit on töissä tai niin väsyneitä töistä etteivät jaksa. Mielellämme viettäisimme edes joskus ees yhen yön kahden,vaan kun ei niin ei. Täytyy tyytyä kahen pienen kans siihen mitä on. Ei ne vahdit kaikilla puussa kasva.

Vierailija
68/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on jo päivät hoidossa kun käymme töissä.Emm halua heitä vielä kiikuttaa jollekin hoitajalle tämän lisäksi että pääsisin lapsettomiin juhliin.Ei ole sen arvoista eikä kiinnosta.

Vierailija
69/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä vastauksista saa jo aika hyvän käsityksen, että lapset ovat vain tekosyy olla menemättä juhliin. Oikeasti ei huvita edes mennä juhliin ja toinen syy: lapset mukana voi hilppasta aikasin pois juhlista.

Siinäpä teille infoa häiden järjestäjät!

Kyllä. Minulle ainakin entistä enemmän selvää, että pidetään alle 10hlön kaverihäät, kun ketään ei kuitenkaan kiinnosta tulla. Kutsutaan vain lähimmät ystävät, ei ketään muita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi