Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillekin lapsellisille on niin vaikeaa mennä lapsettomiin juhliin?

Vierailija
30.05.2017 |

Meilläkin on lapsi, mutta menemme välillä ihan mielellämme mieheni kanssa kahdestaan juhlimaan. Ei ole hoitajaa on vain tekosyy. Hoitajan kyllä saa, varsinkin, kun kutsut tulevat yleensä ajoissa.
Liian tiukan symbioosin rikkominen tekee vain hyvää. Vanhempien oma aika on tärkeää parisuhteen kannalta ja mukava virkistyminen voipi jopa yllättää lapsiin liimautunutta vanhempaa. Kannattaa kokeilla :)

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan juhlista, jotka ovat perinteisesti olleet "sukujuhlia" kuten häät, hautajaiset tai 50v synttärit, niin lapset kuuluu niihin mukaan. Jos näitä järjestetään lapsettomina, niin se tuntuu ihan samalta kuin että ne järjestettäisiin ilman eläkeläisiä tai vain vasenkätisille tai vain sinisilmäisille jne. Itse ainakin skippaisin.

Se on sitten eri juttu jos kyseessä on vaikka 30 vuotissynttärit melontaretkenä ja yöpyminen jokirannassa laavulla. Sellainen ryyppyreissu on luontevasti vain aikuisille.

Vierailija
22/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä vastauksista saa jo aika hyvän käsityksen, että lapset ovat vain tekosyy olla menemättä juhliin. Oikeasti ei huvita edes mennä juhliin ja toinen syy: lapset mukana voi hilppasta aikasin pois juhlista.

Siinäpä teille infoa häiden järjestäjät!

Jep jep. Lapsettoman juhlan järjestäjän kannattaa järjestää juhla niin että siitä tulee luonteva tilaisuus poistua aiheuttamatta pahennusta. Esimerkiksi siirtyminen paikasta toiseen tms, jolloin niiden on helppo poistua, jotka eivät halua olla myöhään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin asian saa jokainen perhe itse päättää. Kutsuja päättää että on lapseton juhla, kutsuttu taas saa päättää haluaako mennä. Kun olen mihen janssa kahdestaan en todellakaan halua käyttää aikaa johonkin "aikuisten häihin". Tehdään mieluummin sitäitä itse halutaan.

Omalta mukavuusalueelta voisi joskus yrittää ulos.

Miksi ihmeessä jos ei halua? Sinä voisit alkaa harjoitella auton korjausta. Joka päivä töiden jälkeen, niinkuin harrastuksena. Ai miksi? No hyvähän se on opetella sitäkin.

Poistutko itse joka päivä töiden jälkeen mukavuusalueeltasi? Ei kai esim. kerran vuodessa olevia juhlia voi verrata joka päivä tekemiseen?

Vierailija
24/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan kategoriaan ne itselläkin menee: kun lapsenvahti on hankala löytää ja saadaan lapsetonta aikaa kerta tai kaksi vuodessa, niin käytettään se kerta tai kaksi nimenomaan sellaiseen mitä itse halutaan. Eli laspenvahti hankitaan festari-iltaa varten muttei sukulaisvierailun tai työpaikan avec-tilaisuuden ajaksi.

Vierailija
25/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole varaa palkata hoitajaa, sekä maksaa matkat että viemiset juhliin. Mummot ym asuvat kaukana. Käymme joskus elokuvissa miehen kanssa kahdestaan kun olemme käymässä mummoloissa.

Ja vaikka olisi varaa noihin kaikkiin, emme menisi siltikään. Sillä meitä ei kiinnosta aikuisten ryyppyjuhlat. En ole koskaan ollut häissä, joihin ei lapset saa tulla, joten en tiedä koskeeko häitä ym. Mutta eräät 50v juhlat jätimme väliin, sillä juhlakalu mainitsi itse, että on ryyppäjäiset. Ei kiitos meille. Me vietämme sen ajan kun lapset ovat hoidossa mielummin rentoutuen ja olemalla rauhassa.

Vierailija
26/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhutaan juhlista, jotka ovat perinteisesti olleet "sukujuhlia" kuten häät, hautajaiset tai 50v synttärit, niin lapset kuuluu niihin mukaan. Jos näitä järjestetään lapsettomina, niin se tuntuu ihan samalta kuin että ne järjestettäisiin ilman eläkeläisiä tai vain vasenkätisille tai vain sinisilmäisille jne. Itse ainakin skippaisin.

Se on sitten eri juttu jos kyseessä on vaikka 30 vuotissynttärit melontaretkenä ja yöpyminen jokirannassa laavulla. Sellainen ryyppyreissu on luontevasti vain aikuisille.

Täh, mun mielestä nuo häät, 50v on just niitä ryyppyjuhlia. Ja melontaretket (vettä äly hoi) ollaan selvin päin. Näin ainakin omassa lähipiirissä menisi. 

Mutta kyllä mä oon ollut muutamissa häissä ja hautajaisissa, joissa lapset vetää ihan järjetöntä hulabaloota, möykkää, riehuu, tappelee, mankuu, vinkuu koska lähdetään. Useimmat lapset eivät vaan osaa käyttäytyä ja näiden lasten vanhemmat eivät osaa kasvattaa lapsiaan. Periaatteessa juhlat olisivat hyvä tilaisuus opetella miten juhlissa ollaan, mutta usein se menee siihen että vanhemmat höpisee omiaan ja lapset riehuu yhtenä laumana jossain. Kunnes itketään...

Vierailija
27/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riipu lapsista mitenkään. En vain halua tulla ja nykyisin lapset ovat hyvä tekosyy

Vierailija
28/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä on tylsiä ihmisiä, tai no ne juhlat/kutsuthan niitä tylsiä juttuja ovat joihin lapsiperheelliset ovat vain iloisia ettei tarvitse mennä ja voi lapsen varjolla kieltäytyä ja jäädä kotiin sohvalle katsomaan Hauskoja Kotivideoita...

Juhlat ilman lapsiperheellisiä ovatkin onneksi aina hauskempia etteipä kyllä mikään suuri missaus ole.

Vierailija
29/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumaa laittaa lasten syyksi poisjääntinne. Sanokaa suoraan, ettei huvita lähteä tylsistymään.

Vierailija
30/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin asian saa jokainen perhe itse päättää. Kutsuja päättää että on lapseton juhla, kutsuttu taas saa päättää haluaako mennä. Kun olen mihen janssa kahdestaan en todellakaan halua käyttää aikaa johonkin "aikuisten häihin". Tehdään mieluummin sitäitä itse halutaan.

Miksi ihmeessä jos ei halua? Sinä voisit alkaa harjoitella auton korjausta. Joka päivä töiden jälkeen, niinkuin harrastuksena. Ai miksi? No hyvähän se on opetella sitäkin.

Poistutko itse joka päivä töiden jälkeen mukavuusalueeltasi? Ei kai esim. kerran vuodessa olevia juhlia voi verrata joka päivä tekemiseen?

Minä olen poistunut mukavuusalueeltani erinäisiä kertoja ja osallistunut erilaisiin kissanristiäisiin. Se on ollut epämukavaa ja hyödytöntä. Tai onhan siinä se hyöty, että nyt tiedän varmasti että ei maksa vaivaa.

Vierailija
31/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-10 h arkisin töissä. Kesälomat lomittain koska toisen pitää olla lasten kanssa. 

Kun sitä yhteistä lapsivapaata tai edes vapaata sitten on näiden ruuhkavuosien keskellä, niin onko se oikeasti muka joku ihme, että se halutaan viettää omien lasten kanssa - ja ne harvat lapsivapaat taas niin että tekee kahdestaan just sitä mitä haluaa, eikä osallistu pönötysjuhliin.

....Johon sun lapsesi taas vaihteeksi ei ole tervetulleita, koska lapset ällöttää ja pitää meteliä ja vie huomion ja valivalivali. Ylipäätään outo ajatus nykyihmisillä, että vanhemmille aina tämä "älkää tuoko lapsia sinne tänne ja tonne" olis ihan ok ja vanhempien pitäisi hymy suussa aina kiikuttaa lapsia päiväkodista suotaan mummolle, mammalle, kummille ja ties mille lastenhoitajalle, jonka numero kaivettiin Alepan ilmoitustaululta. Jotta vanhemmat saa käydä töissä, jumpassa, ravintolassa, kaupassa ja lapsettomissa häissä, illanistujaisissa, tupareissa, rippijuhlissa ja mummon 60-vuotispäivillä. NE ON MUN LAPSIA kiesus sentään ja se nyt vaan kuuluu yleensä pakettiin. Teen päätökset aina sen pohjalta mikä on lapsilleni paras. 

Jokainen päättää ketä kutsuu ja jokainen päättää mihin osallistuu. Itse en oikein enää jaksa näitä ihmisiä jotka ei jaksa minun perhettä. Onneksi ollaan löydetty paljon uusia ystäviä perheellisistä ja meidän juhliin lapset kuuluu mukaan. 

Vierailija
32/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen niihin juhliin, joihin haluan mennä ja joihin olen saanut kutsun. Joskus kutsut ovat koko perheelle, joskus vain aikuisille, joskus vain minulle. En erityisemmin mieti sitä, onko lapsia kutsuttu vai ei, mutta tylsiin juhliin en lähde koskaan, vaikka perheen koirakin kutsuttaisiin mukaan.

Hirveän harva kutsuja tajuaa, että kutsussa on muitakin rajoituksia kuin lapsettomuus. Se voi olla juhlapäivä, ajankohta, juhlapaikka tms. Jostain syystä aina luullaa, että "ei kiitoksen" syynä olisi lapset, vaikka syynä voi yhtä hyvin olla se, että samaan aikaan on jotain kivaa muualla.

Vierailija
33/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella perheaika on kortilla. Vanhemmat voivat kulkea vähän eri aikoihin töissä, jotta päivähoitoaikaa saadaan minimoitua ja lomatkin voidaan pitää eri aikaan. Ei ehkä ole ihan hirveää hinkua järjestää yhteinen vapaa niin että lapsi menee jonnekkin hoitoon.

Omasta mielestä häät ilman lapsia on teeskentelyä. Tulee heti mieleen että kyseessä on joku aikuisten pirensessaleikki.

Vierailija
34/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme aina iloisia, kun saamme kutsun lapsettomiin juhliin.

Se tarkoittaa, että voimme ilmoittaa, ettemme pääse tulemaan, ei ole lapsenvahtia.

Oikeasti emme edes haluaisikaan mennä.

Vierailija
35/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletettavasti juhla on tarkoitettu viihteeksi. Miksi silloin pitäisi mennä omalta mukavuusalueelta pois?

Vierailija
36/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tee minusta yhtään parempaa ihmistä tai edistä mitään muuta asiaa että menen juhliin joissa en viihdy. En ymmärrä miksi tuollaisen takia pitäisi poistua mukavuusalueelta.

Koulun vanhempainillassakin joudun poistumaan mukavuusalueelta, mutta teen sen koska siitä on hyötyä koulun ja kodin välisenä yhteistyönä.

Vierailija
37/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni on järjestänyt kutsuja jonne ei pyydetä lapsettomia?

Vierailija
38/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumaa laittaa lasten syyksi poisjääntinne. Sanokaa suoraan, ettei huvita lähteä tylsistymään.

Ottaisin juhlakalun (ja pahimmassa tapauksessa suvun) vihat päälleni? Ei kiitos, käytän jatkossakin lapsia tekosyynä.

Vierailija
39/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomista juhlista tulee vähän samanalainen fiilis kuin että jos tulisi kutsu juhlaan, mutta kiellettäisiin tulemasta japanilaisella autolla.

Vierailija
40/69 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvin kasvatetut ja asiallisesti joka tilanteessa käyttäytyvät lapset. Kokisin loukkauksena, jos minut kutsuttaisiin perinteisesti perhejuhlina vietettyihin tilaisuuksiin ilman lapsia. Onneksi omassa lähipiirissäni kaikki rakastavat myös suvun lapsia ja lapset saavat tulla mukaan juhlimaan. Ymmärrän, että ryyppyjuhlat eivät ole lapsia varten, mutta tällaisiin tilaisuuksiin en itsekään halua mennä, joten jään suosiolla pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi