Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ilmaista hääkutsussa etteivät lapset ole tervetulleita?

Vierailija
30.05.2017 |

Päätimme mieheni kanssa, ettemme halua pieniä lapsia häihimme, ja päätimme ikärajaksi 16. Miten ilmaista tämä kauniisti hääkutsussa? En halua loukata miehen sukua, ja ovat todella perhekeskeisiä. Minun suvussa ei alle 16-vuotiaita ole tällä hetkellä.

Kommentit (401)

Vierailija
161/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"juhlat tulevat sisältämään säädyttömyyttä ja irstautta"

Vierailija
162/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin ristiriitaisia ovat nämä sun viestit ap, ainoat lapset jotka tämä kutsu poissulkee on yhden perheen kaksi 4-vuotista lasta. Kuulostaa omituiselta että kaksi lasta voivat aiheuttaa niin ison ongelman. Miksi ette esimerkiksi esitä perheelle että lapset voivat tulla tiettyyn aikaan asti häihin ja esimerkiksi kakun leikkauksen jälkeen lapset lähtisi kotiin?

Missä olen puhunut että he ovat 4v? Ja ihan samalla tavalla se koskee muitakin suvun lapsia, jos niitä ehtii ennen häitä syntymään lisää (häihin yli vuosi aikaa), oli ne sitten minun tai miehen suvusta.

- ap

Suunnittelet ja ongelmoit jo yli vuoden päästä olevista häistä! Monet vihittävät eivät ole vielä edes tavanneet toisiaan siinä ajassa. No, ehkäpä tekään ette ole enää yhdessä silloin. Tai teille on itsellenne jo syntynyt lapsi, joka ei siis saa tulla häihinne. Tai näille villeille pojille on sattunut jotain, etteivät voi edes tulla. Olet joko ihan nuori tai muuten vain lapsellinen, jos häät pitää suuunnitella näin ajoissa.

Lapsellinen, siinä se sana, joka kuvastaa apeetä. Ja itsekeskeinen, niin kuin moni nuoremman sukupolven edustaja nykypäivänä on. Kaikki kauniit, vanhat perinteet heitetään romukoppaan. Onneksi itse elän perheessä ja suvussa, jossa perinteet ovat kunniassa ja jopa lapset saavat tulla juhlimaan muiden mukana. Tehkööt pissikset tyylillään, en arvosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittonne ei tule kestämään. Vuosi tai pari. Muista, kun allekirjoitat eropapereita.

Niinpä. Nää MINUN PÄIVÄ-prinsessat on ekana eroamassa

Sinä voit järjestää omat hääsi sukulaislapsien tai kenen tahansa ehdolla, mutta meidän häistämme tulee meidän näköiset.

- ap

Mitäpäs sitten anelet täältä apua tuohon tyhmään suunnitelmaasi. Niin, sinun suunnitelmasihan se on, koska "miehiä ei sellaiset jutut kiinnosta".

Vierailija
164/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

digidigi kirjoitti:

Paras tapa on kirjoittaa hääkutsuun:ei lapsia! Et voi selvitä urakasta ja olla suosittu saman aikaan. Voit joko saada lapselliset juhlat tai lapsettomat ja olla joko suosittu tai ilman suosiota. Itse lapsellisena jäisin pois mutta en kantaisi kaunaa. Lapset kulkevat sinne minne minäkin, mutta se ei tarkoita että kaikki pitäisivät lapsista,ymmmärrän sen ja hyväksyn.

Hienoa kuulla, että ymmärrät :) me ei siis mieheni kanssa inhota lapsia, pidämme niistä hyvinkin paljon, mutta haluamme ettei häissämme ole ylimääräisiä häiriöitä.

- ap

Ymmärrän hyvin, että monet kerrat liian pienet lapset pilaavat juhlan. Olin kerran häissä ja jouduin todistamaan, että kesken parhaan juhlimisen erään pariskunnan pikkupoika piti lähteä viemään pois. Perheen äiti lähti 3,5v pojan kanssa pois ja kun hääpaikka ei ollut millään keskeisellä paikalla äiti ja poika jäivät sille tielleen. Siinä ei auta mikään muu keino kuin paikalta poistuminen kun tilanne äityy mahdottomaksi.

En käsitä, miksi ihmiset alapeukuttavat ja eivät tajua tilannetta tai mahdollisia tilanteita mitä pienet vilkkaat lapset voivat tuoda juhlaan?

Vierailija
165/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita kutsuun että "Huomioittehan että järjestämme juhlat aikuisten kesken ja siihen perään ikäraja. Totuushan on että harva niistä aikuisistakaan sinne teidän häihinne haluaa oikeasti tulla, joten lapselliset saavat ainakin hyvän syyn kieltäytyä.

Vierailija
166/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, millaista marttyyrisakkia täällä on ivaamassa häitä ja hääparia. On ainakin selvää, että ongelma-janikapettereitä on olemassa, koska niiden vanhemmat kirjoittelee täällä. Joten, älkää kutsuko heitä pilaamaan häitänne! Niin ovat muksut samanlaisia kun vanhempansakin. Kohta saamme taas nauraa, kun häävihaaja yrittää vääntää tätä.

Vierailija
167/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2628 kirjoitti:

Siis haluat juurikin, että ne kaksi poikaa eivät tule juhliin?

Rajaus ei rajaa pois ketään SINUN sukulaistasi? MIEHEN suvussa on ärsyttäviä lapsia?

Onkohan miehesi miettinyt asiat ihan loppuun asti?

Minun suvussani ei ole alaikäisiä, mutta kuten mainitsin, vaikka minunkin suvussa olisi lapsia (mistä tietää vaikka niitä syntyisi ennen häitä, onhan tässä aikaa), niin haluaisimme silti lapsettomat häät.

-ap

Siiis milloin ne häät on jos lapsia voi ehtiä tässä välissä vielä tulla?

Häihin on vielä yli vuosi, mutta aloitimme suunnittelun ajoissa.

- ap

No suunnittele lapsien lukumäärä ja eron elarirahat myös. Uskon silti, että miehesi tulee järkiinsä ennen lapsettomia häitänne.

Vierailija
168/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat kuoreen vain kutsutut, kuten ehdotettukin mutta harvempi kiinnittää näihin niin paljoa huomiota enää nykyään, joten ilmoita selkeästi myös kutsutekstissä: "Juhlimme häitämme aikuisten kesken" tai K-18, tai mikä nyt parhaiten teillä tekstiin istuukaan. Ja loukkaantuvat loukkaantuu, mutta se on ihan sama, teidän juhlat!

Muistan parin vuoden takaa kun ystäväni yritti kiusaantuneena häidensä tiimoilta selitellä, kuinka "totta kai voidaan ottaa lapsi mukaan, mutta ei ole muita pieniä eikä varmaan tekemistäkään" johon itse totesin kyllä että ilolla jätän mummolaan ja tulen ihan rauhassa tilaisuudesta nauttimaan :D

Kaikilla ei lapsenvahtikuviot järjesty helposti, joten riskinä aina on ettei pääsekään paikalle, mutta sitten ei puolestaan sovi hääparin pahastua siitä.

Pidetään kaikki oman näköisemme juhlat, joko koko suvulla tai pienellä aikuisporukalla, kukin vaan tyylillään!

Vierailija
169/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko että häiden jälkeen ne 'miehen sukulaiset' ovat SINUNKIN sukulaisia. Jos nyt jo inhoat, niin älä mene naimisiin.

Vierailija
170/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin lapsettomissa häissä tässä takavuosina morsiamen kotipaikkakunnalla. Oli hirveä homma järjestää lapsille hoitajat. Hääpari halusi lapsettomat häät, etteivät lapset vaan melua häissä ja aikuiset saa ryypätä. No paikalle kylläkin tuli sitten pienten lasten vanhempia lasten kanssa -> morsiamen puoli. Mua otti kupoliin että jätin tottelevaisesti lapset kotiin. Niistä morsiamen puolen lapsista oli iloa ja jutunjuurta häissä. Ja ne lapsensa tuoneet vieraat lähti kuitenkin aikaisin kotiin, koska lapset piti viedä nukkumaan.

Noh, häissä ei ollut meille muita tuttuja kuin sulhanen. Häät oli muutenkin perinteisen  tylsät ja perinteisellä kaavalla hääleikkeineen sun muuta, hohhoijaa. Lähdettiin miehen kanssa kymmenen nurkilla kotiin, 4 tunnin ajomatka. Itse kun en alkoholistin tyttärenä yhtään juo....Meille oli varattu hääpaikalta majoitus, mutta ei käytetty sitä. 

Pari erosi kolmen vuoden päästä häistä. Lapsen tekivät, ja sitten ero.

Omat häät tuli pidettyä kaavalla 50 läheisintä vierasta lapsineen ja lähikirkko ja juhlat pidettiin mummoni talolla (järjestettiin huvimajateltat ulos), oli kersoillakin tilaa painella pitkin nurmikkoa ja keinua. Minusta oli kiva tanssia mm. kummityttöni kanssa. Itse en ainakaan jaksanut rypistellä otsaani, jos joku vähän kuperkeikkoja heitteli eikä jaksanut istua paikoillaan.

Jotenkin on tullut viime vuosina se kutina, että mitä tiukemmat, isommat ja ehdottomammalla kaavalla ja säännöillä järjestetyt ne häät on, sitä vikkelämmin se ero tulee.

Lapsille voi järjestää häihin viihdykettä, leluja ja leikkinurkan. Jos seurojentalolla pidetään, yleensä sieltä se keinukin löytyy. Ja jokainen vahtikoot omat muksunsa.

Vierailija
171/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, millaista marttyyrisakkia täällä on ivaamassa häitä ja hääparia. On ainakin selvää, että ongelma-janikapettereitä on olemassa, koska niiden vanhemmat kirjoittelee täällä. Joten, älkää kutsuko heitä pilaamaan häitänne! Niin ovat muksut samanlaisia kun vanhempansakin. Kohta saamme taas nauraa, kun häävihaaja yrittää vääntää tätä.

Tämä prinsessamorsian haluaa satuhäät ja koska on itse niin lapsellinen, ei kestä lapsia viemään huomiota typeristä juhlista, joista seuraa ero ennen kuin lapselliset prinsessahäät on edes maksettu.

Kakkua vieraille ja sukkanauhan poistoa.

Vierailija
172/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko että häiden jälkeen ne 'miehen sukulaiset' ovat SINUNKIN sukulaisia. Jos nyt jo inhoat, niin älä mene naimisiin.

Antaa mennä. Eroavat kumminkin, kun miehen suku ei hyväksy.

Vierailija
173/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista sitten että et ala kiukutella, kun useampi perhe jättää juhlat väliin.

Miehen puolen suvussa on vain yksi lapsiperhe, vaikka perhekeskeisiä ovatkin :) kaksi villiä pientä poikaa, joita en halua häihin riehumaan.

-ap

Tulihan se sieltä sun häät ja miehen sukulaiset

Haluamme molemmat, mutta en jaksa puhua monikossa kokoajan. Jos mies ei olisi samaa mieltä, niin koko häitä tuskin edes tulisi, sen verran jääräpää hän on :)

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin ristiriitaisia ovat nämä sun viestit ap, ainoat lapset jotka tämä kutsu poissulkee on yhden perheen kaksi 4-vuotista lasta. Kuulostaa omituiselta että kaksi lasta voivat aiheuttaa niin ison ongelman. Miksi ette esimerkiksi esitä perheelle että lapset voivat tulla tiettyyn aikaan asti häihin ja esimerkiksi kakun leikkauksen jälkeen lapset lähtisi kotiin?

Missä olen puhunut että he ovat 4v? Ja ihan samalla tavalla se koskee muitakin suvun lapsia, jos niitä ehtii ennen häitä syntymään lisää (häihin yli vuosi aikaa), oli ne sitten minun tai miehen suvusta.

- ap

Varaudu myös siihen, ettei sinunkaan lapsesi tulevaisuudessa ole ehkä tervetulleita miehesi suvun juhliin.

Minulle lapsettomat juhlat ovat ihan ok, riippumatta siitä onko minulla tulevaisuudessa lapsia vai ei :)

- ap

Vierailija
174/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

digidigi kirjoitti:

Paras tapa on kirjoittaa hääkutsuun:ei lapsia! Et voi selvitä urakasta ja olla suosittu saman aikaan. Voit joko saada lapselliset juhlat tai lapsettomat ja olla joko suosittu tai ilman suosiota. Itse lapsellisena jäisin pois mutta en kantaisi kaunaa. Lapset kulkevat sinne minne minäkin, mutta se ei tarkoita että kaikki pitäisivät lapsista,ymmmärrän sen ja hyväksyn.

Hienoa kuulla, että ymmärrät :) me ei siis mieheni kanssa inhota lapsia, pidämme niistä hyvinkin paljon, mutta haluamme ettei häissämme ole ylimääräisiä häiriöitä.

- ap

Ymmärrän hyvin, että monet kerrat liian pienet lapset pilaavat juhlan. Olin kerran häissä ja jouduin todistamaan, että kesken parhaan juhlimisen erään pariskunnan pikkupoika piti lähteä viemään pois. Perheen äiti lähti 3,5v pojan kanssa pois ja kun hääpaikka ei ollut millään keskeisellä paikalla äiti ja poika jäivät sille tielleen. Siinä ei auta mikään muu keino kuin paikalta poistuminen kun tilanne äityy mahdottomaksi.

En käsitä, miksi ihmiset alapeukuttavat ja eivät tajua tilannetta tai mahdollisia tilanteita mitä pienet vilkkaat lapset voivat tuoda juhlaan?

ap ei rajoittanut ainoastaan pieniä lapsia (he minäkin ymmärrän), vaan kaikki alle 16 v. !  Käsittämätöntä suorastaan. Kokemuksesta tiedän, että kouluikäiset lapset osaavat taatusti juhlissa käyttäytyä, mikäli heitä on vähänkään kasvatettu. Sitä paitsi, missä he oppivat juhlissa olemaan, jollei heitä kutsuta?

Vierailija
175/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iskikö lukutaidottomuus? Ketjun alussa painotin, ettei meistä kumpikaan inhoa näitä lapsia, ei mies eikä minä, mutta haluamme että häämme ovat rennot.

- ap

Vierailija
176/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittonne ei tule kestämään. Vuosi tai pari. Muista, kun allekirjoitat eropapereita.

Niinpä. Nää MINUN PÄIVÄ-prinsessat on ekana eroamassa

Sinä voit järjestää omat hääsi sukulaislapsien tai kenen tahansa ehdolla, mutta meidän häistämme tulee meidän näköiset.

- ap

Ja avioerosta vielä enemmän. :-)

Vierailija
177/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Suunnittelet ja ongelmoit jo yli vuoden päästä olevista häistä! Monet vihittävät eivät ole vielä edes tavanneet toisiaan siinä ajassa. No, ehkäpä tekään ette ole enää yhdessä silloin. Tai teille on itsellenne jo syntynyt lapsi, joka ei siis saa tulla häihinne. Tai näille villeille pojille on sattunut jotain, etteivät voi edes tulla. Olet joko ihan nuori tai muuten vain lapsellinen, jos häät pitää suuunnitella näin ajoissa.

Lapsellinen, siinä se sana, joka kuvastaa apeetä. Ja itsekeskeinen, niin kuin moni nuoremman sukupolven edustaja nykypäivänä on. Kaikki kauniit, vanhat perinteet heitetään romukoppaan. Onneksi itse elän perheessä ja suvussa, jossa perinteet ovat kunniassa ja jopa lapset saavat tulla juhlimaan muiden mukana. Tehkööt pissikset tyylillään, en arvosta.

Ilkeä ja ahdasmielinen ovat sanoja, jotka kuvaavat sinua. Nimittelet tuntematonta ihmistä, etkä ole edes vaivautunut lukemaan koko ketjua kunnolla.

ei ap

Vierailija
178/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista sitten että et ala kiukutella, kun useampi perhe jättää juhlat väliin.

Miehen puolen suvussa on vain yksi lapsiperhe, vaikka perhekeskeisiä ovatkin :) kaksi villiä pientä poikaa, joita en halua häihin riehumaan.

-ap

Tulihan se sieltä sun häät ja miehen sukulaiset

Haluamme molemmat, mutta en jaksa puhua monikossa kokoajan. Jos mies ei olisi samaa mieltä, niin koko häitä tuskin edes tulisi, sen verran jääräpää hän on :)

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Varaudu myös siihen, ettei sinunkaan lapsesi tulevaisuudessa ole ehkä tervetulleita miehesi suvun juhliin.

Minulle lapsettomat juhlat ovat ihan ok, riippumatta siitä onko minulla tulevaisuudessa lapsia vai ei :)

- ap

Tuollainen itsekäs ajatusmaailmasi voi avartua lasten myötä, mikäli niitä sinulle ylipäätään suodaan. Lapsen saaminen ei ole itsestäänselvyys.

Vierailija
179/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsille voi järjestää häihin viihdykettä, leluja ja leikkinurkan. Jos seurojentalolla pidetään, yleensä sieltä se keinukin löytyy. Ja jokainen vahtikoot omat muksunsa.

Kun meidän häihin ei tule lapsia, uskokaa jo. Ja pidämme muutenkin melko pienet häät, alle 50 vierasta.

- ap

Vierailija
180/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluamme kartoittaa eri vaihtoehtoja, selvittää paljonko häät tulee maksamaan ja säästää kyseisen summan (ei tykätä elää velaksi), varata ajoissa hyvä hääpaikka ja muutenkin ottaa rennosti suunnittelun suhteen ettei tule sitten kiirus.

- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi