Miten ilmaista hääkutsussa etteivät lapset ole tervetulleita?
Päätimme mieheni kanssa, ettemme halua pieniä lapsia häihimme, ja päätimme ikärajaksi 16. Miten ilmaista tämä kauniisti hääkutsussa? En halua loukata miehen sukua, ja ovat todella perhekeskeisiä. Minun suvussa ei alle 16-vuotiaita ole tällä hetkellä.
Kommentit (401)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista sitten että et ala kiukutella, kun useampi perhe jättää juhlat väliin.
Miehen puolen suvussa on vain yksi lapsiperhe, vaikka perhekeskeisiä ovatkin :) kaksi villiä pientä poikaa, joita en halua häihin riehumaan.
-ap
Tulihan se sieltä sun häät ja miehen sukulaiset
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ristiriitaisia ovat nämä sun viestit ap, ainoat lapset jotka tämä kutsu poissulkee on yhden perheen kaksi 4-vuotista lasta. Kuulostaa omituiselta että kaksi lasta voivat aiheuttaa niin ison ongelman. Miksi ette esimerkiksi esitä perheelle että lapset voivat tulla tiettyyn aikaan asti häihin ja esimerkiksi kakun leikkauksen jälkeen lapset lähtisi kotiin?
Missä olen puhunut että he ovat 4v? Ja ihan samalla tavalla se koskee muitakin suvun lapsia, jos niitä ehtii ennen häitä syntymään lisää (häihin yli vuosi aikaa), oli ne sitten minun tai miehen suvusta.
- ap
Varaudu myös siihen, ettei sinunkaan lapsesi tulevaisuudessa ole ehkä tervetulleita miehesi suvun juhliin.
Vierailija kirjoitti:
"Juhlimme aikuisten kesken.
Tai siis ilman niitä kahta miehen suvun pikkuäpärää.
Pinja, Elsa ja Ronja saa silti tulla. Tervetuloa!*tilinumero*"
Vierailija kirjoitti:
Eli K16 on rajaamassa vain nuo kaksi sukulaispoikaa? Ja sinun alaikäset sukulaiset pääsevät kuitenkin juhlaan? Auts........... Kyllä se perhe osaa laskea 1 + 1, varaudu siihen.
En jaksa hokea teille kaikille samaa. Tosiaan, myös mies haluaa lapsettomat häät. Minun suvussa ei _tällä hetkellä_ ole alaikäisiä, mutta niitä voi mahdollisesti olla sitten kun häät ovat. Oli miten oli, me tahdomme lapsettomat häät, ja ei ole kiinni näistä sukulaispojista vaan muutenkin.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista sitten että et ala kiukutella, kun useampi perhe jättää juhlat väliin.
Miehen puolen suvussa on vain yksi lapsiperhe, vaikka perhekeskeisiä ovatkin :) kaksi villiä pientä poikaa, joita en halua häihin riehumaan.
-ap
Tulihan se sieltä sun häät ja miehen sukulaiset
Ei tullu, olit niin innoissasi tulkitsemaan, että ohi meni.
Ps. lukeminen kannattaa aina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittonne ei tule kestämään. Vuosi tai pari. Muista, kun allekirjoitat eropapereita.
Niinpä. Nää MINUN PÄIVÄ-prinsessat on ekana eroamassa
Sinä voit järjestää omat hääsi sukulaislapsien tai kenen tahansa ehdolla, mutta meidän häistämme tulee meidän näköiset.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätimme mieheni kanssa, ettemme halua pieniä lapsia häihimme, ja päätimme ikärajaksi 16. Miten ilmaista tämä kauniisti hääkutsussa? En halua loukata miehen sukua, ja ovat todella perhekeskeisiä. Minun suvussa ei alle 16-vuotiaita ole tällä hetkellä.
Näin se näkyy, lapsivihamielinen yhteiskunta. Jättäisin moiset juhlat inhoten väliin.
Onneksi meidän tuttavapiiriin ei kuulu kaltaisiasi ihmisiä, vaikka monilla lapsia toki onkin. Itsekin jätettiin pillerit pois heti lapsettomien bilehäiden jälkeen. Ei vihata lapsia, ei vieraita eikä omiamme.
Just, onneksi en kuulu kaltaisiesi tuttavapiiriin. Lapset kuuluvat elämään, myös juhliin. Taaperot voi toki jättää hoitajan hoiviin, koska eivät vielä juhlista mitään ymmärrä, mutta isompien lasten juhlakäyttäytymisen oppiminen kuuluu yleissivistykseen! Missä he sen oppivat, jos heitä ei niihin huolita, eikä kutsuta ???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittonne ei tule kestämään. Vuosi tai pari. Muista, kun allekirjoitat eropapereita.
Sinä voit järjestää omat hääsi sukulaislapsien tai kenen tahansa ehdolla, mutta meidän häistämme tulee meidän näköiset.
- ap
Onko täällä muuten ikinä järjestetty jääkiekko- tai formulahenkisiä häitä?
Omiin häihini en olisi laittamassa lapsirajoitusta, mutta en myöskään loukkaantuisi kutsusta, joka olisi kohdistettu vain aikuisille.
Isompi juttu on sen sijaan se, miten vanhemmat toimivat lasten kanssa juhla- ym. tilaisuuksissa. On ihan ymmärrettävää, että pikkulapsi voi hermostua vihki- tai siunaustilaisuudessa tai vastaavassa, jossa pitää jaksaa olla hiljaa paikallaan pidempi aika, mutta jos lapsen rauhoittelu ei onnistu hyvin nopsaan, pitäisi vanhemman oma-aloitteisesti viedä lapsi pois tästä tilanteesta. Mekastaminen ja riehuminen voivat oikeasti pilata jonkun ihmisen tärkeän ja ainutkertaisen hetken, mutta "syyllinen" ei ole lapsi, vaan hänestä vastuussa oleva aikuinen.
Käyttäjä2628 kirjoitti:
Siis haluat juurikin, että ne kaksi poikaa eivät tule juhliin?
Rajaus ei rajaa pois ketään SINUN sukulaistasi? MIEHEN suvussa on ärsyttäviä lapsia?
Onkohan miehesi miettinyt asiat ihan loppuun asti?
Opettele lukemaan, idari.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitää kaikille kutsutussa painattaa jos koskee vain yhtä perhettä? Se nyt tulee selväksi joka tapauksessa. Luuri käteen ja soitto et me ei haluta juuri teidän kahta lasta tänne häiriköimään, että voidaan örveltää ja oksentaa ja riidellä aikuismaisesti rauhassa.
Jos minä en halua pieniä lapsia kirkumaan, sotkemaan ja juoksemaan ympäri hääpaikkaa, niin se ei ole sama asia kuin riitely ja örveltäminen. Ja ei ole muidenkaan lapset tervetulleita, ei edes omat jos niitä on siihen mennessä siunaantunut.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Vastahan ne olivat niiin "meidän näköiset IHANAT prinsessavalkoiset" häät Karalahdillakin, mutta kestihän sekin valkoinen prinsessaliitto kai vuoden. :-DDDDDD Tuskin oli lapsiakaan kutsuttu häiritsemään parin onnea? :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitää kaikille kutsutussa painattaa jos koskee vain yhtä perhettä? Se nyt tulee selväksi joka tapauksessa. Luuri käteen ja soitto et me ei haluta juuri teidän kahta lasta tänne häiriköimään, että voidaan örveltää ja oksentaa ja riidellä aikuismaisesti rauhassa.
Jos minä en halua pieniä lapsia kirkumaan, sotkemaan ja juoksemaan ympäri hääpaikkaa, niin se ei ole sama asia kuin riitely ja örveltäminen. Ja ei ole muidenkaan lapset tervetulleita, ei edes omat jos niitä on siihen mennessä siunaantunut.
- ap
Varo vain, ettei alkoholihuuruisissa häissäsi joku AIKUINEN sotke mitään, esim oksenna.
"Lapset on ihan kivoja.
Mutta ei häissä.
Älkää tuoko lapsia häihimme.
Ikäraja 16."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2628 kirjoitti:
Rajaus ei rajaa pois ketään SINUN sukulaistasi? MIEHEN suvussa on ärsyttäviä lapsia?
Minun suvussani ei ole alaikäisiä, mutta kuten mainitsin, vaikka minunkin suvussa olisi lapsia (mistä tietää vaikka niitä syntyisi ennen häitä, onhan tässä aikaa), niin haluaisimme silti lapsettomat häät.
-ap
Siiis milloin ne häät on jos lapsia voi ehtiä tässä välissä vielä tulla?
Häihin on vielä yli vuosi, mutta aloitimme suunnittelun ajoissa.
- ap
Yleensä siinä kirjekuoren päällä lukee kenelle kutsu on tarkoitettu.
Eli laitat Matti ja Maija Virtanen etkä Matti ja Maija Virtanen perheineen,
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ristiriitaisia ovat nämä sun viestit ap, ainoat lapset jotka tämä kutsu poissulkee on yhden perheen kaksi 4-vuotista lasta. Kuulostaa omituiselta että kaksi lasta voivat aiheuttaa niin ison ongelman. Miksi ette esimerkiksi esitä perheelle että lapset voivat tulla tiettyyn aikaan asti häihin ja esimerkiksi kakun leikkauksen jälkeen lapset lähtisi kotiin?
Missä olen puhunut että he ovat 4v? Ja ihan samalla tavalla se koskee muitakin suvun lapsia, jos niitä ehtii ennen häitä syntymään lisää (häihin yli vuosi aikaa), oli ne sitten minun tai miehen suvusta.
- ap
Suunnittelet ja ongelmoit jo yli vuoden päästä olevista häistä! Monet vihittävät eivät ole vielä edes tavanneet toisiaan siinä ajassa. No, ehkäpä tekään ette ole enää yhdessä silloin. Tai teille on itsellenne jo syntynyt lapsi, joka ei siis saa tulla häihinne. Tai näille villeille pojille on sattunut jotain, etteivät voi edes tulla. Olet joko ihan nuori tai muuten vain lapsellinen, jos häät pitää suuunnitella näin ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
"Morsiamen suku on kokonaisuudessaan tervetullut mutta miehen puolelta emme halua juhlaamme sitä yhtä lapsiperhettä, jossa on kusipäiset pikkukakarat."
Jos minun suvussani olisi pikkulapsia, he eivät yhtälailla saisi tulla häihin kuin nämä pojatkaan. Toisekseen, vaikka nämä pojat ovat varsinaisia riiviöitä, niin pidämme heistä silti, emme vain halua heitä riehumaan meidän juhliimme.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2628 kirjoitti:
Minun suvussani ei ole alaikäisiä, mutta kuten mainitsin, vaikka minunkin suvussa olisi lapsia (mistä tietää vaikka niitä syntyisi ennen häitä, onhan tässä aikaa), niin haluaisimme silti lapsettomat häät.
-ap
Siiis milloin ne häät on jos lapsia voi ehtiä tässä välissä vielä tulla?
Häihin on vielä yli vuosi, mutta aloitimme suunnittelun ajoissa.
- ap
Siis sinä aloitit, koska miestäsi (miehiä yleensä) ei kiinnosta nämä jutut, näinhän väitit tuolla aiemmin.
Huvittaa tuo kommentti 'avioliittonne ei tule kestämään kuin max. 1-2v. Ihan kuin se, että haluaa lapsettomat häät vaikuttaisi jotenkin avioliiton pituuteen.
Meillä oli kutsussa 'otattehan huomioon että juhlimme vain aikuisten kesken'. Meillä oll pienet häät ja juhlatila joka rajasi paljon vieraslistaa. Siltikin tuli kyselyjä että voiko meidän Jani-Petteri tulla. No ei voinut, koska juhlatilaan ei mahdu. Olisimme ymmärtäneet jos joku ei olisi päässyt, mutta kaikki kutsutut tulivat.
Niin ja häistämme on 5 vuotta aikaa ja edelleen olemme onnellisesti naimisissa, lapsiakin siunaantunut. En loukkaantuisi jos saisimme K-18 kutsun.
- ap