Ennen vanhaan oli noloa jäädä nuorena eläkkeelle
Minullekin sitä tarjottiin heti peruskoulun jälkeen. En jäänyt.
Kommentit (14)
Olis ehkä kannattanut. Olisit voinut säästyä monelta harmilta.
Siksi suomalaiset ei polta roskia kadulla, kun eläkeiän noustessa voi hakea saikkua tai sairaseläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Olis ehkä kannattanut. Olisit voinut säästyä monelta harmilta.
Parempi näin.
Ennen vanhaan oli ihan tavallista jäädä reilusti alle kuuskymppisenä eläkkeelle.
Luuletko siis ettei nykyäänkin ole niitä jotka kieltäytyvät siitä?
Vierailija kirjoitti:
Luuletko siis ettei nykyäänkin ole niitä jotka kieltäytyvät siitä?
En luule. Varmasti heitä on vieläkin.
Jos olisin jäänyt eläkkeelle, en olisi takuulla saanut omaa perhettä. Olisin joutunut olemaan yksin koko elämän.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin jäänyt eläkkeelle, en olisi takuulla saanut omaa perhettä. Olisin joutunut olemaan yksin koko elämän.
Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Miehet karttaa nuorena eläkkeelle joutunutta.
Eläkeikää on nostettava 78 vuoteen,toivoo kokoomus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Kuka hullu haluaisi perustaa perheen jo nuoresta asti kotona muiden piikkiin maanneen ihmisen kanssa? Perhe on yhteinen yritys, siinä tarvitaan reippautta ja täyttä työpanosta molemmilta aikuisilta.
Minä sairastan skitsofreniaa ja käyn silti kokopäiväisesti töissä.
Ihan yhtä noloa se on edelleen. Vai sanooko joku nuorena eläkkeelle joutunut ylväästi pystypäin, että olen työkyvytön, en voi tehdä töitä niin kuin te kaikki muut kunnon ihmiset. Arvottomuuden tunne on melkoinen. Ei kuuluisi olla. Mutta turha sanoa, että "ennen". Ihan sama häpeä on edelleen.
Minä jäin 20 vuotiaana eläkkeelle.