Miten ilmaista hääkutsussa etteivät lapset ole tervetulleita?
Päätimme mieheni kanssa, ettemme halua pieniä lapsia häihimme, ja päätimme ikärajaksi 16. Miten ilmaista tämä kauniisti hääkutsussa? En halua loukata miehen sukua, ja ovat todella perhekeskeisiä. Minun suvussa ei alle 16-vuotiaita ole tällä hetkellä.
Kommentit (401)
Kahdessa minulle tulleessa hääkutsussa on ihan nätisti ilmaistu näin:
"Toivomme, että Perheen pienimmät jäävät juhlamme ajaksi mukavan hoitotädin hoiviin!"
Minusta hyvä tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista sitten että et ala kiukutella, kun useampi perhe jättää juhlat väliin.
Miehen puolen suvussa on vain yksi lapsiperhe, vaikka perhekeskeisiä ovatkin :) kaksi villiä pientä poikaa, joita en halua häihin riehumaan.
-ap
Jos kahden pienen pojan takia pitää pitää lapsettomat häät, niin helpommalla pääsette, kun jätätte tämän perheen kutsumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukutuksista huomaa, miten itsekästä ja lapsivihamielistä porukkaa nämä av-akat ovat.
Se, ettei halua lapsia häihinsä, ei tee kenestäkään automaattisesti lapsivihaajaa. Tiedoksi.
Ei niin. Lasten halveksija on ehkä lähempänä.
Et voi mitenkään välttää sitä että ne jotka lapsettomista häistä loukkaantuvat siitä loukkaantuu. Elämä on valintoja ja häänne on teidän valinta vaikka kaikki ei valinnoistanne pitäisikään. Itse kertoisin kutsussa että juhlat ei ole tarkoitettu lapsille.
Quuhyty2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi meillä suvun tapoihin kuuluu siirtää perhejuhlien tavat seuraaville sukupolville kutsumalla aina kaikki paikalle. Parempi olisi olla kutsumatta ketään, säästyy rahaa aika summa, suvulle voi sitten jakaa videon netissä katseltavaksi.
Mutta kukin tavallaan.
Eikö sulle kulta pieni tullut mieleen, ettei kaikille ole tulossa mitään seuraavaa sukupolvea. Osa ihmisistä kun ei niitä lapsia halua tehdä ja niiden kanssa olla missään tekemisissä. Mikä teillä sikiämistä rakastaville tuossa on niin vaikeaa käsittää?
No jos sinulla ei ole lapsia, eikä ole aikomuskaan hankkia, niin siltikin voi mennä sellaisiin juhliin joihin tulee myös lapsiperheitä.
;)
Ei voi! Siellä se sikiämistä rakastava siitoskarja istuu jalat levällään ja vauvareiät ammollaan nauraen ja pilkaten!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita kutsuun että "Huomioittehan että järjestämme juhlat aikuisten kesken ja siihen perään ikäraja. Totuushan on että harva niistä aikuisistakaan sinne teidän häihinne haluaa oikeasti tulla, joten lapselliset saavat ainakin hyvän syyn kieltäytyä.
Sääli että te joudutte raahautumaan apinalaumanne kanssa stressaantunut ja harmaa naama norsun....llä juhliin. Normaalit, elämästään nauttivat ihmiset juhlivat ja viettävät ihan mielellään aikaa ystäviensä kanssa. 😊. Ei selvästi kannata tehdä lapsia jos se tekee elämästä noin keljua.
Ilmaisu "norsunvittu" confirmed eli WT possu on saapunut paikalle röhkimään! : D
Kirjoita kutsuun vain kutsuttujen nimet. Eikö se olis kaikista selkeintä.
Esim lapsiperheen kutsuun vain aikuisten nimet ja sellaisen perheen kutsuun, jossa isompia lapsia, kaikkien nimet tai tervetuloa koko perhe yms.:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita kutsuun että "Huomioittehan että järjestämme juhlat aikuisten kesken ja siihen perään ikäraja. Totuushan on että harva niistä aikuisistakaan sinne teidän häihinne haluaa oikeasti tulla, joten lapselliset saavat ainakin hyvän syyn kieltäytyä.
Sääli että te joudutte raahautumaan apinalaumanne kanssa stressaantunut ja harmaa naama norsun....llä juhliin. Normaalit, elämästään nauttivat ihmiset juhlivat ja viettävät ihan mielellään aikaa ystäviensä kanssa. 😊. Ei selvästi kannata tehdä lapsia jos se tekee elämästä noin keljua.
Ilmaisu "norsunvittu" confirmed eli WT possu on saapunut paikalle röhkimään! : D
En yhtään ihmettele että sun ystäväpiiri on tuollainen.
normaali ystävä haluaa juhlia ystävänsä hääpäivää ja olla läsnä. Itse en tunne ainuttakaan kuka ajattelisi ettei halua oikeasti mennä ystävänsä hääjuhlaan.
Sun tekstiä lukiessa en ihmettele vaikka sulla tollaisia "ystäviä" oliskin.
Vierailija kirjoitti:
Et voi mitenkään välttää sitä että ne jotka lapsettomista häistä loukkaantuvat siitä loukkaantuu. Elämä on valintoja ja häänne on teidän valinta vaikka kaikki ei valinnoistanne pitäisikään. Itse kertoisin kutsussa että juhlat ei ole tarkoitettu lapsille.
Elämä on ja muita hienosti sisäistettyjä lausahduksia, joita käyttävät vain ja ainoastaan hieman vajaat pissikset.
Vierailija kirjoitti:
Esim lapsiperheen kutsuun vain aikuisten nimet ja sellaisen perheen kutsuun, jossa isompia lapsia, kaikkien nimet tai tervetuloa koko perhe yms.:)
Tämä ei toimi, sillä osa vieraista ei joko tajua tai halua tajuta sitä.mKokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ristiriitaisia ovat nämä sun viestit ap, ainoat lapset jotka tämä kutsu poissulkee on yhden perheen kaksi 4-vuotista lasta. Kuulostaa omituiselta että kaksi lasta voivat aiheuttaa niin ison ongelman. Miksi ette esimerkiksi esitä perheelle että lapset voivat tulla tiettyyn aikaan asti häihin ja esimerkiksi kakun leikkauksen jälkeen lapset lähtisi kotiin?
Missä olen puhunut että he ovat 4v? Ja ihan samalla tavalla se koskee muitakin suvun lapsia, jos niitä ehtii ennen häitä syntymään lisää (häihin yli vuosi aikaa), oli ne sitten minun tai miehen suvusta.
- ap
Suunnittelet ja ongelmoit jo yli vuoden päästä olevista häistä! Monet vihittävät eivät ole vielä edes tavanneet toisiaan siinä ajassa. No, ehkäpä tekään ette ole enää yhdessä silloin. Tai teille on itsellenne jo syntynyt lapsi, joka ei siis saa tulla häihinne. Tai näille villeille pojille on sattunut jotain, etteivät voi edes tulla. Olet joko ihan nuori tai muuten vain lapsellinen, jos häät pitää suuunnitella näin ajoissa.
Lapsellinen, siinä se sana, joka kuvastaa apeetä. Ja itsekeskeinen, niin kuin moni nuoremman sukupolven edustaja nykypäivänä on. Kaikki kauniit, vanhat perinteet heitetään romukoppaan. Onneksi itse elän perheessä ja suvussa, jossa perinteet ovat kunniassa ja jopa lapset saavat tulla juhlimaan muiden mukana. Tehkööt pissikset tyylillään, en arvosta.
Käytöstapoja ei näköjään ole teidän sukuperinteisiin kuulunut. Tuskinpa teidän perinteet käännös kovin kauniita on kun niistä kirjoittaja on tuollainen juntti. Mut hei sapen sylkeminen on kivaa kun oma elämä keljuttaa.
Eipä tuo sinunkaan postauksesi kovin hääppöisistä käytöstavoista kerro. Haukkumista yhtäkaikki.
Ihan sama miten laitat, kunhan laitat. Sitten saan jäädä ilman mitään selityksiä kotiin ja säästää sekä aikani että rahani. Usko pois, ei ketään aidosti haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama miten laitat, kunhan laitat. Sitten saan jäädä ilman mitään selityksiä kotiin ja säästää sekä aikani että rahani. Usko pois, ei ketään aidosti haittaa.
Tiedoksi että sun ei ole pkko mennä kenenkään häihin oli ne sitten lapselliset tai lapsettomat! Eikä myöskään tarvi selittää yhtään mitään, sunlaiset ihmiset kutsutaan yleensä vain "säälistä" ja kukaan ei ole kiinnostunut millä syyllä jäät pois, pääasia että jäät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim lapsiperheen kutsuun vain aikuisten nimet ja sellaisen perheen kutsuun, jossa isompia lapsia, kaikkien nimet tai tervetuloa koko perhe yms.:)Tämä ei toimi, sillä osa vieraista ei joko tajua tai halua tajuta sitä.mKokemusta on.
Tää on kyllä paskaa!
Viekö ne vanhemmat lapsen kaverin synttäreillekin kaikki lapsensa vaikka kutsussa lukee "Matille".
Itse en ikinä kehtais olettaa että kutsu jossa lukee mun nimi olis koko perheelle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim lapsiperheen kutsuun vain aikuisten nimet ja sellaisen perheen kutsuun, jossa isompia lapsia, kaikkien nimet tai tervetuloa koko perhe yms.:)Tämä ei toimi, sillä osa vieraista ei joko tajua tai halua tajuta sitä.mKokemusta on.
Tää on kyllä paskaa!
Viekö ne vanhemmat lapsen kaverin synttäreillekin kaikki lapsensa vaikka kutsussa lukee "Matille".
Itse en ikinä kehtais olettaa että kutsu jossa lukee mun nimi olis koko perheelle...
Meidän häihin tuli ainakin kolme perhettä lasten kanssa, vaikka kutsussa oli vain aikuisten nimet. (Meillä ei sinänsä ollut mitään lapsia vastaan, mutta tilaa ei vain ollut riittävästi. Onneksi osa muista kutsutuista jäi pois, niin kaikki mahtuivat.)
Toisaalta minulla on kokemus myös siitä, että kutsussa on vain meidän vanhempien nimet, mutta kun sitten soittaa kutsun lähettäjälle (vp kutsussa), käykin selväksi, että kutsu olikin tarkoitettu myös lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä paskaa!
Paskaa tai ei toiset ymmärtää että kutsu on tarkoitettu koko perheelle jos se on osoitettu perheen aikuisille. Toisaalta täysin varmaa ei ole että eikö joku ottaisi lapsia mukaan vaikka kutsussa lukisi että lapset eivät ole tervetulleita juhaan. Ainoa varmaa tapa on hankkia ovelle portsari joka kysyy kaikilta paperit/kutsun ja käännyttää pois kuokkavieraat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista sitten että et ala kiukutella, kun useampi perhe jättää juhlat väliin.
No voi jeesus sentään. Jos nyt kerran joutuu ilman kakaroita lähtemään jonnekin, niin heti pitää loukkaantua.
Ei kaikilla ole luotettavaa lapsenvahtia tai ollenkaan. Harva ottaa sen riskin jonkun tumpelon/tuntemattoman kanssa teidän häiden vuoksi, että jotain sattuisi lapselle..
Henkilökohtaisesti en tuollaisiin juhliin tulisi, koska lapselle olisi elämys mennä häihin, joissa ei nyt joka päivä tule käytyä, ja olisi vaikea perustella toiselle, miksi hän ei pääse mukaan juhliin.
Minusta tuollaiset häät ovat mauttomat, tyylittömät ja nolot.
"Perheellisille tiedoksi - juhlan ajaksi palkatut lastenhoitajat huolehtivat lapsistanne osoitteessa xxxxxx . Hoito alkaa 30 min ennen vihkimisen alkua, ja jatkuu puolilleöin. Mikäli haluatte jatkaa juhlimista kanssamme tämän jälkeenkin, on teidän mahdollista varata tilaan oma hoitaja. Kertokaa, montako lasta tarvitsee hoitoa, heidän ikänsä ja erityisruokavalionsa. 16 vuotta täyttäneet nuoret ovat jo tervetulleita juhlapaikalle. Sydämellisesti tervetuloa!"
Vierailija kirjoitti:
Kahdessa minulle tulleessa hääkutsussa on ihan nätisti ilmaistu näin:
"Toivomme, että Perheen pienimmät jäävät juhlamme ajaksi mukavan hoitotädin hoiviin!"
Minusta hyvä tapa.
"...mukavan hoitotädin hoiviin" :D :D :D Vedit just illan parhaat! Jos mun kutsussa lukisi mitään tuollaista, jäisi juhlat (ja lahjat) väliin.