Miten ilmaista hääkutsussa etteivät lapset ole tervetulleita?
Päätimme mieheni kanssa, ettemme halua pieniä lapsia häihimme, ja päätimme ikärajaksi 16. Miten ilmaista tämä kauniisti hääkutsussa? En halua loukata miehen sukua, ja ovat todella perhekeskeisiä. Minun suvussa ei alle 16-vuotiaita ole tällä hetkellä.
Kommentit (401)
Vierailija kirjoitti:
Quuhyty2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Quuhyty2 kirjoitti:
Quuhyty2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittonne ei tule kestämään. Vuosi tai pari. Muista, kun allekirjoitat eropapereita.
Niinpä. Nää MINUN PÄIVÄ-prinsessat on ekana eroamassa
Sinä voit järjestää omat hääsi sukulaislapsien tai kenen tahansa ehdolla, mutta meidän häistämme tulee meidän näköiset.
- ap
Onko täällä muuten ikinä järjestetty jääkiekko- tai formulahenkisiä häitä?
Jatkan tähän, että koska kukaan ei ilmoittanut sellaisia olleen, niin tästä voimme päätellä että vain prinsessavaihtoehto on sallittu. Ja tähänhän on tietenkin syynä se, että kaikki sulhaset aivan erityisesti haluavat juuri pastelliväriteemoja ja prinsessamekkoisia morsiamia stressittömiin omiin ja itse suunnittelemiinsa häihinsä.
Meillä oli Bond-teema. Että älä yleistä.
Bond-teemaa ei lasketa.
Siihen on ilmeiset syyt.
Myöskään ei lasketa Star Wars-teemaa, mihin on lähes vastaavat ja yhtä ilmeiset syyt.
Meilllä oli kyllä häissä jalkapalloteema....minä ja mies molemmat pelataan siis ylintä sarjaa.
No siksi en juuri jalkapalloteemaa maininnutkaan, koska se oli todennäköinen.
Ja kuten huomaat, kirjoitit "meillä", eli varsinaisesti tämä "minun hääni !"-suunnitteluongelma ei kosketa sinua muutenkaan.
Meillä ajatuksena lapsettomat häät siitä syystä, että miehen suvussa on alle 16-vuotiaita niin järjetön määrä, että häät paisuisi kymmenillä. Lähisuvun lapset (miehen veljien, pikkuveli) ovat tottakai tervetulleita. Valitettavasti ei budjetti kestä kuin rajatun vierasmäärän. Miehen sukulaiset onneksi rentoja, joten eivät tästä suutu. Ollaan vietetty mökkiviikonloppuja joissa ei ole ollu lapsia. Mun puolen suvussa ei lapsia ole kuin muutama lähisuvussa, he myös tervetulleita.
Quuhyty2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Quuhyty2 kirjoitti:
Quuhyty2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittonne ei tule kestämään. Vuosi tai pari. Muista, kun allekirjoitat eropapereita.
Sinä voit järjestää omat hääsi sukulaislapsien tai kenen tahansa ehdolla, mutta meidän häistämme tulee meidän näköiset.
- ap
Jatkan tähän, että koska kukaan ei ilmoittanut sellaisia olleen, niin tästä voimme päätellä että vain prinsessavaihtoehto on sallittu. Ja tähänhän on tietenkin syynä se, että kaikki sulhaset aivan erityisesti haluavat juuri pastelliväriteemoja ja prinsessamekkoisia morsiamia stressittömiin omiin ja itse suunnittelemiinsa häihinsä.
Bond-teemaa ei lasketa.
Siihen on ilmeiset syyt.
Myöskään ei lasketa Star Wars-teemaa, mihin on lähes vastaavat ja yhtä ilmeiset syyt.
Mä en ole ikinä nähnyt prinsessateemaisia häitä. Että tullaan jonain Disney-prinsessana paikalle. Onko ne sitten jotenkin kovin yleisiä?
Vierailija kirjoitti:
Quuhyty2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Quuhyty2 kirjoitti:
Quuhyty2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Bond-teemaa ei lasketa.
Siihen on ilmeiset syyt.
Juurihan sinä sanoit, ettei muita teemoja ole kuin prinsessateema pastelliväreineen. No ei kai, jos niitä muita teemoja ei lasketa. 😂
Bondeissa ja Star Warsissa on ihan tarpeeksi prinsessoja, joten ne lasketaan samaan sarjaan.
Star Warsissa on jopa pastelliteematkin mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jätä kakarat himaan, mutta lompakko mukaan!
Tykätään lahjoista mutta ei sun lapsista.
Tää prinsessapäivä on mun, lapsenvahtiongelmat sun"
Taidat olla vähän katkera ihminen. Syyttömiä me ollaan siihen, että oot sitonut itsesi johonkin apinalaumaan ja nyt et pääse mihinkään rauhassa. 😁
No, minulla on kaksi jo aikuista poikaa, joista ei hyvällä yritykselläkään ole koskaan saanut aikaiseksi mitään apinalaumaa, joten yritähän olla vetelemättä luvalla sanoen hieman epäonnistuneita johtopäätöksiä. Aloittaja halusi ehdotuksia, kuinka saisi ilmastua nätisti että lapset eivät ole hänen juhliinsa tervetulleita. Me kaikki normaalijärkiset tajuamme, että siinä saa mennä kieli keskellä suuta, miksi muuten aloittaja mitään neuvoa edes kysyisi? Niin että paras vaan laittaa kutsuun että lapset eivät ole tervetulleita ja antaa ihmisten ajatella mitä ajattelevat. Niinhän he tekevät kökköjen kiertoilmaisuidenkin tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta nyt kantaa siihen pitääkö kaksi 4-vuotiasta kauhukakaraa kutsua niin tämä vanha "ne on hääparin juhlat!" -totuus on kyllä ihan perseestä. Tehdään vieraille oli epämukavaksi ja ajatellaan vain itseä, koska onhan ne omat juhlat. Eikö juhlien idea ole nimenomaan että vieraskin viihtyy? Puhun nyt esimerkiksi sellaisista häistä joissa tarjotaan pelkästään vegaanista raakaruokaa tai joissa hääpari rakastaa teatteria joten koko hääjuhla on yhtä esitystä johon pitää vieraidenkin osallistua. En todella jaksa maksaa useita satoja euroja lahjoista, majoittumisesta, matkoista ym. Että pääsen miettimään että ei olis pitänyt tulla. Eli hyvät hääparit, miettikää myös vieraidenkin viihtyvyyttä vaikka häät ovatkin teidän omanne!!
Tämän takia kutsusta onkin hyvä käydä ilmi, millaiset juhlat on kyseessä, jotta jokainen voi itse päättää, meneekö vai ei. Juhlat saavat silti olla juuri sellaiset kuin hääpari haluaa. Niihin ei ole pakko osallistua.
En ole ikinä nähnyt kutsua josta kävisi häiden luonne esiin poislukien teemahäät. Aina se on yhtä arpapeliä millaisiin juhliin sitä joutuu. Joskus on tehnyt mieli ottaa häälahja lähtiessä mukaan kun ei ole edes saanut häissä syödäkseen ja pitänyt hakea taksilla pitsa hotellille mennessä.
Kun kerta tarkoitus on että vain hääpari viihtyy niin miksi edes pitää juhlia kenellekään muulle? Ei ne lahjat kuitenkaan edes kata niitä kuluja. Itsehän pidän omat hääni ulkomailla rannalla, ei tartte miettiä ketään muuta koska emme kutsu ketään.
Varmasti tarkoitus on, että kaikki viihtyvät, mutta fakta on se, että ikinä ei tule sellaista tilaisuutta, josta kukaan ei jälkikäteen mutise. Toinen nauttisi suuresti noista teatteri- tai teemahäistä, toiselle ne ovat kauhistus. Kaikkia ei voi miellyttää ikinä. Siksi onkin hyvä, että hääpari ainakin miellyttää itseään.
Kannattaa jatkossa antaa sellainen lahja, jossa et koe menettäväsi jotain. Älä anna 200 euron lahjaa, jos tarkoituksesi on vertailla ruoan ja illan rahallista arvoa ja jäätkö siitä plussalle vai miinukselle. Anna 20 euron lahja. Älä anna lahjaa ollenkaan. Jos häät eivät ylipäänsä kiinnosta, älä mene niihin.
Itse oletan, että hääpari kutsuu sellaiset ihmiset paikalle, jotka haluavat sinne. Tärkeät ihmiset. Eivät kattamaan lahjoilla kuluja. Jotkut saattavat toki näin tehdä, mutta siitä voi syyttää vain heitä itseään. Vieraalla ei ole vastuuta kulujen kattamisesta eikä sitä voi heiltä odottaa. Lahja on aina vapaaehtoinen, joskin etiketin mukainen. Tämä pätee myös toisin päin. Itse arvostaisin, että ne henkilöt, jotka laskevat vain illan mukaan tuomia kuluja tai kokevat ne liian suuriksi, jättäytyvät suosiolla pois. Haluan paikalle ihmisiä, joita kiinnostaa seurani, ei se, saiko rahoilleen vastinetta, vaikka sinänäsä itse yrittäisinkin sitä heille tarjota. Mutta kuten sanottu, kaikkia ei voi miellyttää, eikä hääparikaan voi tietää, aikooko joku nyt tuoda 20€ vai 500€ lahjan ja mitä siitä hänelle pitäisi siitä hyvästä tarjota.
Kyse on muustakin kuin rahasta ja lahjasta, esim. Siitä että yleensä tulee tuhlattua 2 vapaaviikonloppua häihin (polttarit+häät) ja sitten hääpari on ajatuksella "vieraista viis, vain meidän olomme on tärkeä!". Minulla on iso suku ja ilmeisesti lähipiirissä muutenkin ihmisiä jotka tahtovat pitää isot häät. Työkaverit, koulukaverit ym. Ovat kutsuneet häihinsä vaikka en koe meidän olevan erityisen läheisiä. On siis todellakin kaikenlaisia häitä nähty. Tottakai häät ovat hääparin tyyliset, kritisoin kuitenkin perimmäistä ajatusta siitä kuinka häiden tulee miellyttää ainoastaan paria.
Tuhlattua aikaa? Siis minkä ihmeen takia te olette kanssakäymisessä ihmisten kanssa joiden kanssa yhdessäolo on noin vastenmielistä? En tähän hätään keksi kun työkaverit, joiden kanssa on vaan tultava toimeen. Ei tulisimieleenkään tuhlata ainutkertaista elämää moiseen mielistelyyn. Vietän sen hemmetin paljon mieluummin rakkaiden ystävieni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jätä kakarat himaan, mutta lompakko mukaan!
Tykätään lahjoista mutta ei sun lapsista.
Tää prinsessapäivä on mun, lapsenvahtiongelmat sun"
Taidat olla vähän katkera ihminen. Syyttömiä me ollaan siihen, että oot sitonut itsesi johonkin apinalaumaan ja nyt et pääse mihinkään rauhassa. 😁
No, minulla on kaksi jo aikuista poikaa, joista ei hyvällä yritykselläkään ole koskaan saanut aikaiseksi mitään apinalaumaa, joten yritähän olla vetelemättä luvalla sanoen hieman epäonnistuneita johtopäätöksiä. Aloittaja halusi ehdotuksia, kuinka saisi ilmastua nätisti että lapset eivät ole hänen juhliinsa tervetulleita. Me kaikki normaalijärkiset tajuamme, että siinä saa mennä kieli keskellä suuta, miksi muuten aloittaja mitään neuvoa edes kysyisi? Niin että paras vaan laittaa kutsuun että lapset eivät ole tervetulleita ja antaa ihmisten ajatella mitä ajattelevat. Niinhän he tekevät kökköjen kiertoilmaisuidenkin tapauksessa.
Sitä kutsutaan kohteliaaksi käytökseksi. Ketään ei tarvitse rumalla kielenkäytöllä vielä erikseen loukata, jos sitä voi välttää.
Inhoan tätä että "en ole epäkohtelias, olen vain rehellinen". Oman mielipiteen voi sanoa kauniisti, vaikka se on negatiivinen, silti tinkimättä siitä itse asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta nyt kantaa siihen pitääkö kaksi 4-vuotiasta kauhukakaraa kutsua niin tämä vanha "ne on hääparin juhlat!" -totuus on kyllä ihan perseestä. Tehdään vieraille oli epämukavaksi ja ajatellaan vain itseä, koska onhan ne omat juhlat. Eikö juhlien idea ole nimenomaan että vieraskin viihtyy? Puhun nyt esimerkiksi sellaisista häistä joissa tarjotaan pelkästään vegaanista raakaruokaa tai joissa hääpari rakastaa teatteria joten koko hääjuhla on yhtä esitystä johon pitää vieraidenkin osallistua. En todella jaksa maksaa useita satoja euroja lahjoista, majoittumisesta, matkoista ym. Että pääsen miettimään että ei olis pitänyt tulla. Eli hyvät hääparit, miettikää myös vieraidenkin viihtyvyyttä vaikka häät ovatkin teidän omanne!!
Tämän takia kutsusta onkin hyvä käydä ilmi, millaiset juhlat on kyseessä, jotta jokainen voi itse päättää, meneekö vai ei. Juhlat saavat silti olla juuri sellaiset kuin hääpari haluaa. Niihin ei ole pakko osallistua.
En ole ikinä nähnyt kutsua josta kävisi häiden luonne esiin poislukien teemahäät. Aina se on yhtä arpapeliä millaisiin juhliin sitä joutuu. Joskus on tehnyt mieli ottaa häälahja lähtiessä mukaan kun ei ole edes saanut häissä syödäkseen ja pitänyt hakea taksilla pitsa hotellille mennessä.
Kun kerta tarkoitus on että vain hääpari viihtyy niin miksi edes pitää juhlia kenellekään muulle? Ei ne lahjat kuitenkaan edes kata niitä kuluja. Itsehän pidän omat hääni ulkomailla rannalla, ei tartte miettiä ketään muuta koska emme kutsu ketään.
Varmasti tarkoitus on, että kaikki viihtyvät, mutta fakta on se, että ikinä ei tule sellaista tilaisuutta, josta kukaan ei jälkikäteen mutise. Toinen nauttisi suuresti noista teatteri- tai teemahäistä, toiselle ne ovat kauhistus. Kaikkia ei voi miellyttää ikinä. Siksi onkin hyvä, että hääpari ainakin miellyttää itseään.
Kannattaa jatkossa antaa sellainen lahja, jossa et koe menettäväsi jotain. Älä anna 200 euron lahjaa, jos tarkoituksesi on vertailla ruoan ja illan rahallista arvoa ja jäätkö siitä plussalle vai miinukselle. Anna 20 euron lahja. Älä anna lahjaa ollenkaan. Jos häät eivät ylipäänsä kiinnosta, älä mene niihin.
Itse oletan, että hääpari kutsuu sellaiset ihmiset paikalle, jotka haluavat sinne. Tärkeät ihmiset. Eivät kattamaan lahjoilla kuluja. Jotkut saattavat toki näin tehdä, mutta siitä voi syyttää vain heitä itseään. Vieraalla ei ole vastuuta kulujen kattamisesta eikä sitä voi heiltä odottaa. Lahja on aina vapaaehtoinen, joskin etiketin mukainen. Tämä pätee myös toisin päin. Itse arvostaisin, että ne henkilöt, jotka laskevat vain illan mukaan tuomia kuluja tai kokevat ne liian suuriksi, jättäytyvät suosiolla pois. Haluan paikalle ihmisiä, joita kiinnostaa seurani, ei se, saiko rahoilleen vastinetta, vaikka sinänäsä itse yrittäisinkin sitä heille tarjota. Mutta kuten sanottu, kaikkia ei voi miellyttää, eikä hääparikaan voi tietää, aikooko joku nyt tuoda 20€ vai 500€ lahjan ja mitä siitä hänelle pitäisi siitä hyvästä tarjota.
Kyse on muustakin kuin rahasta ja lahjasta, esim. Siitä että yleensä tulee tuhlattua 2 vapaaviikonloppua häihin (polttarit+häät) ja sitten hääpari on ajatuksella "vieraista viis, vain meidän olomme on tärkeä!". Minulla on iso suku ja ilmeisesti lähipiirissä muutenkin ihmisiä jotka tahtovat pitää isot häät. Työkaverit, koulukaverit ym. Ovat kutsuneet häihinsä vaikka en koe meidän olevan erityisen läheisiä. On siis todellakin kaikenlaisia häitä nähty. Tottakai häät ovat hääparin tyyliset, kritisoin kuitenkin perimmäistä ajatusta siitä kuinka häiden tulee miellyttää ainoastaan paria.
Tuhlattua aikaa? Siis minkä ihmeen takia te olette kanssakäymisessä ihmisten kanssa joiden kanssa yhdessäolo on noin vastenmielistä? En tähän hätään keksi kun työkaverit, joiden kanssa on vaan tultava toimeen. Ei tulisimieleenkään tuhlata ainutkertaista elämää moiseen mielistelyyn. Vietän sen hemmetin paljon mieluummin rakkaiden ystävieni kanssa.
Tätä minäkin ihmettelin. Miksi mennä häihin, jos se seura ei ylipäänsä kiinnosta ja ne ovat omasta mielestä vain ajan- ja rahanhukkaa? Kutsuun voi vastata että kiitos ei, mutta onnea iloiseen päiväänne ja sitten ei enää mieti koko asiaa toista kertaa. Säästyy rahat ja hermot.
Jahas, bridezillakausi on taas alkanut. MUN häät, MUN säännöt, MUN MUN MUN päivä. Ja ai niin, muistakaa palvoa ja ylistää ja jos kukaan edes yskäisee vihkivalojen aikana, ootte pilanneet mun ainutkertaiset HÄÄT. Elämä on piloilla.
Kantsisko vaan tulla alas niistä pilvilinnoista. Ihan kiva jos kutsutaan häihin, mutta ei se ole mikään elämää suurempi häppeninki, muille kuin hirviömorsiamelle. Jos on tarkoitus järjestää isommat juhlat, on aika selvää että perheissä on lapsia, joita ei niin vaan saa tai haluta laittaa hoitoon. Asian voi ilmaista kutsussa kuinka haluaa, mutta kannattaa silloin varautua myös siihen että lapsiperheet eivät tule.
Mikäli mä ikinä menisin naimisiin häät olisivat ehdottomasti lapsettomat. En kutsuisi myöskään suurinta osaa sukulaisistani, koska en tunnistaisi heitä jos tulisivat vastaan kadulla kirkkaassa päivänvalossa. Kaikkien serkkujen nimiä jne. en edes tiedä.
No mut sehän tekee varmaan musta AV:n katkeroituneen aineksen mielestä tuplapahiksen :D
Sopivana hääjuhlana näkisin maistraatin + pienet epämuodolliset illanistujaiset läheisimpien ihmisten kesken.
Vierailija kirjoitti:
Jahas, bridezillakausi on taas alkanut. MUN häät, MUN säännöt, MUN MUN MUN päivä. Ja ai niin, muistakaa palvoa ja ylistää ja jos kukaan edes yskäisee vihkivalojen aikana, ootte pilanneet mun ainutkertaiset HÄÄT. Elämä on piloilla.
Kantsisko vaan tulla alas niistä pilvilinnoista. Ihan kiva jos kutsutaan häihin, mutta ei se ole mikään elämää suurempi häppeninki, muille kuin hirviömorsiamelle. Jos on tarkoitus järjestää isommat juhlat, on aika selvää että perheissä on lapsia, joita ei niin vaan saa tai haluta laittaa hoitoon. Asian voi ilmaista kutsussa kuinka haluaa, mutta kannattaa silloin varautua myös siihen että lapsiperheet eivät tule.
Tietenkin se on hääparin päivä. Juhlan järjestäjä saa ihan vapaasti päättää vieraslistan. Ei se tee heistä mitenkään itsekästä. En minäkään tule sanelemaan sinun juhliisi, keitä sinun pitäisi kutsua. Kuten en myöskään puutu ohjelmaan tai tarjoiluihin, ellet erikseen kysy neuvoa. Tässä ei ole mitään ihmeellistä, eikä tee kenestäkään mitään kontrollihirviötä.
Eikä kukaan täysjärkinen ota minään kostona sitä, että ette tule paikalle. Lapsia ei ole kutsuttu, ette saa hoitajaa, ette siis tule paikalle, asia selvä. Ei draamaa. Harmi, mutta se on elämää se. Joskus käy näin.
Jos haluat juhlat, jotka ovat enemmä omaan mieleesi, olet täysin vapaa järjestämään sellaiset. Kukaan ei estä.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukutuksista huomaa, miten itsekästä ja lapsivihamielistä porukkaa nämä av-akat ovat.
Se, ettei halua lapsia häihinsä, ei tee kenestäkään automaattisesti lapsivihaajaa. Tiedoksi.
Kannattaako kutsua ihmisiä, joita ei bileisiin halua, itse en kutsuisi. Sinänsä hyvä että yleistyy nämä lapsettomat häät. Ei tarvi keksiä tekosyitä, kun ei halua mennä, sanoo vaan että ei sovi meidän perheelle tällainen tapahtuma.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin lapsettomissa häissä tässä takavuosina morsiamen kotipaikkakunnalla. Oli hirveä homma järjestää lapsille hoitajat. Hääpari halusi lapsettomat häät, etteivät lapset vaan melua häissä ja aikuiset saa ryypätä. No paikalle kylläkin tuli sitten pienten lasten vanhempia lasten kanssa -> morsiamen puoli. Mua otti kupoliin että jätin tottelevaisesti lapset kotiin. Niistä morsiamen puolen lapsista oli iloa ja jutunjuurta häissä. Ja ne lapsensa tuoneet vieraat lähti kuitenkin aikaisin kotiin, koska lapset piti viedä nukkumaan.
Noh, häissä ei ollut meille muita tuttuja kuin sulhanen. Häät oli muutenkin perinteisen tylsät ja perinteisellä kaavalla hääleikkeineen sun muuta, hohhoijaa. Lähdettiin miehen kanssa kymmenen nurkilla kotiin, 4 tunnin ajomatka. Itse kun en alkoholistin tyttärenä yhtään juo....Meille oli varattu hääpaikalta majoitus, mutta ei käytetty sitä.
Pari erosi kolmen vuoden päästä häistä. Lapsen tekivät, ja sitten ero.
Omat häät tuli pidettyä kaavalla 50 läheisintä vierasta lapsineen ja lähikirkko ja juhlat pidettiin mummoni talolla (järjestettiin huvimajateltat ulos), oli kersoillakin tilaa painella pitkin nurmikkoa ja keinua. Minusta oli kiva tanssia mm. kummityttöni kanssa. Itse en ainakaan jaksanut rypistellä otsaani, jos joku vähän kuperkeikkoja heitteli eikä jaksanut istua paikoillaan.
Jotenkin on tullut viime vuosina se kutina, että mitä tiukemmat, isommat ja ehdottomammalla kaavalla ja säännöillä järjestetyt ne häät on, sitä vikkelämmin se ero tulee.
Lapsille voi järjestää häihin viihdykettä, leluja ja leikkinurkan. Jos seurojentalolla pidetään, yleensä sieltä se keinukin löytyy. Ja jokainen vahtikoot omat muksunsa.
Tää voi tulla nyt järkytyksenä, suosittelen että istut kun luet seuraavaa: olen ollut kaksissa häissä joissa lapsiakin sai olla ja vain lähisuvun kesken juhlittu ja molemmat parit ovat eronneet. Sitten on ollut maistraattitapaus muutamalla todistajalla ja omat lapset ja tietkö eroon sekin päätty. Kolme ei lapsia häissä paria edelleen naimisissa, edelleen väleissä kutsuvieraiden kanssa ja omia lapsiakin putkahtanut maailmaan.
Voisko olla ettei sillä ole mitään merkitystä millaiset häät on? Että se ero johtuu ihan muista syistä kuin hääjuhlan vieraslistasta?
Piirrät siihen kirkkoveneen ja alaviitteenä vain soutajat kutsuttu?:D
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan otsikosta tuli jo vastenmielinen olo, saati kommenteista. Että alle 16 v. ei haluta häihin?! Huh huh. Jo on aikoihin eletty! Ymmärrän, jos ei ole tilaa, muuten tuollainen rajaus on käsittämätön. 14-16v on jo teini, haloo.
Säästäkää teinit häiltä. Ennemmin ne hengailee kotona kaverin kanssa syömässä pizzaa ja perseilee somessa kuin kuuntelee juhlakoltut päällä niitä "Ootpas sää kasvanu, mää muistan ku olit näin ja näin pieni ja pierasit ruokapöydässä, höh höh höö, et kai sää enää semmosta tee, höh höö, ethän?"
Alle 16 vuotiaat on jätettävä oven ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ristiriitaisia ovat nämä sun viestit ap, ainoat lapset jotka tämä kutsu poissulkee on yhden perheen kaksi 4-vuotista lasta. Kuulostaa omituiselta että kaksi lasta voivat aiheuttaa niin ison ongelman. Miksi ette esimerkiksi esitä perheelle että lapset voivat tulla tiettyyn aikaan asti häihin ja esimerkiksi kakun leikkauksen jälkeen lapset lähtisi kotiin?
Missä olen puhunut että he ovat 4v? Ja ihan samalla tavalla se koskee muitakin suvun lapsia, jos niitä ehtii ennen häitä syntymään lisää (häihin yli vuosi aikaa), oli ne sitten minun tai miehen suvusta.
- ap
Suunnittelet ja ongelmoit jo yli vuoden päästä olevista häistä! Monet vihittävät eivät ole vielä edes tavanneet toisiaan siinä ajassa. No, ehkäpä tekään ette ole enää yhdessä silloin. Tai teille on itsellenne jo syntynyt lapsi, joka ei siis saa tulla häihinne. Tai näille villeille pojille on sattunut jotain, etteivät voi edes tulla. Olet joko ihan nuori tai muuten vain lapsellinen, jos häät pitää suuunnitella näin ajoissa.
Lapsellinen, siinä se sana, joka kuvastaa apeetä. Ja itsekeskeinen, niin kuin moni nuoremman sukupolven edustaja nykypäivänä on. Kaikki kauniit, vanhat perinteet heitetään romukoppaan. Onneksi itse elän perheessä ja suvussa, jossa perinteet ovat kunniassa ja jopa lapset saavat tulla juhlimaan muiden mukana. Tehkööt pissikset tyylillään, en arvosta.
Käytöstapoja ei näköjään ole teidän sukuperinteisiin kuulunut. Tuskinpa teidän perinteet käännös kovin kauniita on kun niistä kirjoittaja on tuollainen juntti. Mut hei sapen sylkeminen on kivaa kun oma elämä keljuttaa.
Kannattaa kutsussa mainita että hääteema on nudistiset anaali-orgiat. Harva lähtee roudaamaan jälkikasvua paikalle. Samalla pääsee myös eroon nillittävistä uskovaisista mummoista.
Taannutteko te kakaroiden tasolle kun vietätte liikaa aikaa niiden kanssa "siis en olis halunnutkaan mennä". No älkää mennä, ei teitä juhliin varmaan tukasta kiskotaan. Ette vaikuta niin hurmaavilta ihmisiltä, että kukaan itkisivät vuolaasti jos ette johonkin bileisiin mene.