Monelta sinun pitää juoda viimeinen kahvikupillisesi, jottei se vaikuta yöuniisi?
Taas edestäni löysin, kun kiireideni vuoksi join vikan kahvikupilliseni noin klo. 19. Eipä väsytä ei. En vaan ole vielä löytänyt ratkaisua siihen, että monelta se kahvinjuonti olisi parasta lopettaa, ettei se vaikuttaisi yöuniin.
Miten teillä tämä menee?
Be happy. Just do it.
Kommentit (49)
Minulla myös tuo klo 16. Yleensä juon viimeiset kahvit noin klo 14.
Nukun yöt kevyesti, nukahdan kyllä hyvin, joten en usko tai ainakaan halua uskoa, että vika on kahvissa.
Nuorempana nukuin syvää unta koko yön, mutta pyörin unta saadakseni joskus jopa viiteen aamulla. Ikäni olen kyllä kahvia kitannut oikeen litratolkulla.
No se pitää juoda viimeistään juuri ennen nukahtamista koska nukkuessa se ei oikein onnistu.
M
Mulla menee ihan miten sattuu. Joskus voin nukahtaa tunnin päästä kahvin jälkeen, joskus taas kahvipärinä tuntuu vielä 8 tunnin päästäkin. Kahvinsietokykyni vaihtelee muutenkin ihan hirveästi. Joskus ei kestä yhtään kuppia, joskus taas 4-5 kuppia päivässä ei tunnu missään. Vaikka juon aina samaa kahvia.
Klo 14 jos haluan saada unta viimeistään klo 23. Olen herkkä kofeiinille.
Kärsin nukahtamisvaikeuksista ja pientä helpotusta ongelmiin tuo se, että olen lopettanut täysin kofeiinin käytön ja alkanut ulkoilla säännöllisesti.
Mieluiten ennen neljää. Se todellakin vaikuttaa varsinkin, jos on herkkäuninen.
Ei väliä. Yleensä juon illallisen jälkeen vähän, eli 18.30 aikoihin. Nukkumaan menen klo 22.
Aamullakin voin juoda tai olla juomatta. Kofeiini ei taida vaikuttaa minuun vahvasti.
En ole huomannut kahvin tai muiden kofeiinipitoisten juomien vaikuttavan yöuniini. Minulla on iltaisin muista syistä vaikea saada unta, iltapäivällä taas jos väsyttää, saatan nukahtaa päikkäreille vaikka olisin juuri juonut pannullisen kahvia. Toiset ovat ilmeisesti herkempiä kofeiinille kuin toiset.
Jännä nähdä, että tässä asiassa on näin paljon vaihtelua eri ihmisten välillä. :)
Be happy. Just do it.
Joskus klo 14-15 aikaan. En kestä muutenkaan kuin max. kupillisen kahvia päivässä.
Eilen join klo 20 vikan kupin, klo 01 sain unta ja oli kyllä semmonen liskojen yö että oksat pois. Aivan älyttömän levotonta nukkumista.
Mulla on nykyään, että jos aamulla juo kupin niin ei vaikuta yöuniin. Tuhdin lounaan yhteydessä voi parikin kuppia juoda viimeistään klo 14, niin uni tulee. Tämän jälkeen turha juoda, jos haluaa nukkua.
Kello 18 lääkärin mukaan viimeinen aika kun menee ajoissa nukkumaan. Vaikka nukahtaisi ajoissa niin kahvi voi lyhentää yöunia. Joskus juon vielä klo 22 jälkeen, mutta nukun yöllä pätkissä herään muutaman tunnin päästä katsomaan telkkaria.
Klo 13 - 14.
En kyllä juuri koskaan juo kahvia muulloin kuin aamulla, aina en silloinkaan.Töissä olen lopettanut kahvinjuonnin monestakin syystä.
Jos juon kahvia klo 16 jälkeen niin ei nukuta. Juon vain 2 kuppia kahvia päivässä. 1 aamulla ja 1 iltapäivällä. Maitokahvia. Aloin juoda kahvia vasta 28v kun sain ekan vauvan. Olen vähän kofeiiniyliherkkä. Kerran join humalassa aamuyöllä 2 kuppia mustaa kahvia ja valvoin 2 yötä. Eli olin herännyt normaalisti perjantaiaamuna ja seuraavan kerran nukuin sunnuntai-iltana. Ei väsyttänyt yhtään ei sitten millään. Ihan normaali olo muuten mutta en vaan saanut nukuttua.
Ylen kofeiinikone kertoo, milloin kahvin, teen ja energiajuoman hörppiminen kannattaa lopettaa ennen nukkumaanmenoa.
Jos juon kahvin 21 aikaan nukun hyvän yön. Jos en juo herään 3 aikaan.
Itselläni raja kulkee klo 16:ssa. Myös juodun kahvin määrää pitää säännöstellä. Aamulla kaksi isoa kupillista, iltapäivällä perinteinen kahvikupillinen.