Apteekin nihkeys ostettaessa pieniä lääkeruiskuja
Minkä vuoksi apteekista on niin hemmetin vaikeaa saada ostettua pieniä lääkeruiskuja. Aina kun niitä kysyy, niin tätien ilmeet kassalla on ensin sellaisia, ettei ne tiedä mistä puhutaan ja sitten ne tarjoaan niitä 20 ml ruiskuja ja kun sanoo, että niitä ihan ohuita, niin ne kiemurtelee ihan vaikeana ja tarjoaa 5ml ruiskua.
Onko ne aina narkkareita, jotka tarvii niitä ohuita ja pieniä, jotain 0,5-1 ml ruiskuja.
Onko muut huomannut samaa?
Apteekin henkilökuntaa paikalla?
Kommentit (141)
Minä olen kyllä saanut ruiskuja ja neuloja ilman mitään sen kummempaa ihmettelyä. Ostan kyllä keittistä tai steriloitua vettä samalla. Käytän niitä kivun hoitoon. Tuota keittistä ostin, kun harjoittelin pistämistä. ;)
Vierailija kirjoitti:
Ostin kerran neuloja ohuiden pleksilevyjen liimaamiseen! Voi vee kuinka oli vaikeeta ja vasta niistä inhon ilmeistä tajusin, että narkiksi mua luultiin. Sitten mietin, että eikö toi ole aika epäammatillista olla naama väärinpäin vaikka oisin huumeita varten noita ostanu? Eikö kuitenkin oo fiksumpi puhtailla välineillä piikitellä? Jatkossa jos tarvisin neuloja ja ruiskuja niin tilaan kyllä netistä...
Tämä on Suomi. On paljon parempi maksaa HIV- ja hepatiittihoidot verovaroista kuin myydä se markan ruisku.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kyllä saanut ruiskuja ja neuloja ilman mitään sen kummempaa ihmettelyä. Ostan kyllä keittistä tai steriloitua vettä samalla. Käytän niitä kivun hoitoon. Tuota keittistä ostin, kun harjoittelin pistämistä. ;)
Onko resepti kivun hoitoon lääkäriltä vai Piritorilta? :D
Vierailija kirjoitti:
Joo ihan sairasta touhua tuolla apteekissa ruiskujen kanssa. Halusin ostaa ison neulattoman ruiskun korvieni huuhteluun koska korvat ihan lukossa vahatulppien takia. Ei millään olisi halunnut myydä. Tarjosivat vaan sitä oikeaa korvapumppua ja sanoin miksi maksaisin useita euroja enemmän kun ruisku ajaa saman asian. Eivät vaan halunneet myydä. Ihan tekosyitä keksivät kokoajan. Mikäs apteekki se tuollainen on joka ei auta ihmisiä vaivoissaan!?
Kun lääkäri tekee korvahuuhtelun, se käyttää ruiskua eikä mitään kumipalloa.
Olen tarvinnut niitä ihan pieniä kissan lääkkeen antamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Huomattu on. Ruiskuja ei myöskään vaivauduta esittelemään tai haeskelemaan varastosta tai myymään yksitellen. Kerran farmaseutti sanoi, että olihan heillä juuri kysymiäni ruiskuja mutta ei niitä nyt viitsi käydä noutamassa. Väitin olevani maksava asiakas, mutta käski toiseen apteekkiin. Pöh, en edes näytä narkilta.
Sano että apteekki on valtion kontrolloima ja sillä on myyntilupaan liittyviä velvollisuuksia. Apteekkari ei ole vapaa yrittäjä.
Mää ostin kerran naapurin pyynnöstä hänen kotieläimelleen ruiskuja. Kysyivät minkä kokoisia, sanoin, että en minä tiiä, vaan selitin mikä eläin ja minkä kokoinen se potilas on ja kyllä ne sitten ne ruiskut hakivat.
TEMU. Sieltä löytyy jättisuuriin asti ja hinnat ei juur mitään. Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Apteekkilainen ilmoittautuu. Siinä meillä pitäs ainakin kysyä että mihin tarkotukseen tulossa jos neulaa tarvitsee eikä pelkkää ruiskua. Jotenkin kiusallista udella ja sitten ei juuri tiedä onko se joku narkki ja silloin pitäisi myydä se päivystyspakkaus. Ja asiakkaalla pitäisi olla hyvä syy ostaa esim lääkitys.
Pelle! Kyllä se narkki tietää mitä ostaa. Eikä tarvi olla mitään hyvää syytä ostaa. Itse annan rahani ennemmin nettikaupalle mistä saa halvemmalla ja nopealla toimituksella.
YA Tampere kirjoitti:
Ostin apteekista kerran kissalleni ummetukseen parafiiniöljyä ja ruiskun, ilman neulaa tietysti. Kyllä oli vaikeaa se ruiskun saaminen ja ilmeet ja käytös olivat apteekkihenkilökunnalla sellaiset, että ilmeisesti epäilivät minun olevan narkomaani (en ole koskaan kokeillut mitään huumeita). Ei tee mieli mennä enää!
Täysin samat kokemukset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin kerran neuloja ohuiden pleksilevyjen liimaamiseen! Voi vee kuinka oli vaikeeta ja vasta niistä inhon ilmeistä tajusin, että narkiksi mua luultiin. Sitten mietin, että eikö toi ole aika epäammatillista olla naama väärinpäin vaikka oisin huumeita varten noita ostanu? Eikö kuitenkin oo fiksumpi puhtailla välineillä piikitellä? Jatkossa jos tarvisin neuloja ja ruiskuja niin tilaan kyllä netistä...
Tämä on Suomi. On paljon parempi maksaa HIV- ja hepatiittihoidot verovaroista kuin myydä se markan ruisku.
Pitää paikkansa, on kannattavampaa lääkefirmoille ja apteekkille.
Joo oli vaikeaa saada kun pupun ummetusta varten yritin ostaa.
Joskus piti ostaa ruisku, ilman neulaa, koiralle lääkkeen antoa varten. Apteekissa kohdeltiin kuin narkkaria.
Tilaa netistä, saat halvemmallakin
Kävin kerran apteekista neuloja lansettikynään, eli siihen laitteeseen, jolla tökätään ihoon reikä, kun pitää saada veripisara verensokerin mittaukseen. Niillä neuloilla ei siis piikitetä mitään lääkeainetta. No, kysyin näitä ihan selvällä suomen kielellä, niin ei tarvinnut kuin sanoa "neula", niin nuoren naismyyjän ilme venähti.
Jotenkin sen ajatukset tilttasi siihen paikkaan ja se alkoi, että "Ai... neu... loja?" Sitten paikalle toinen farmaseutti ja sille, että "Tämä jotain... neuloja?" Minä sitten siinä jo hermostuneena, että niin, verensokerimittaria varten lansettineuloja, kiitos.
Sain sitten lopulta ne tarvikkeet, mutta olipa taas kokemus. Luulisi, että farmaseutin koulutus hieman tasoittaisi perisuomalaista hysteriaa huumausaineista, mutta ei näköjään.
Minulle ei meinattu Helsingissä myydä lääkekuppeja, koska oli lauantai-ilta. Siskolle niitä hain työvuoron jälkeen, kun apteekki vieressä. Kiihkeän keskustelun jälkeen kolmas farmaseutti uskoi, että sytostaattien annosteluun menee. Seuraavan paketin taidan tilata netistä.
Kyllä mä olen ostanut ruiskuja mutta en mitään ihme katseita ole saanut. Johtuu ehkä siitä, että käytän aina samaa apteekkia ja kerron avoimesti, että miksi sellaisia olen tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana on ollut isot kunnon ruiskut ja neulat.
Liiman ja hartsin annosteluun/mittaukseen,lisäksi auton nivelien ja murrosten rasvaukseen.
Aina tyrkytetään jotain naurettavan pieniä.
Vanha ketju mutta minä kysyin kerran 50ml ruiskua apteekissa ja tarkkaan kysyttiin että mihin tarkoitukseen. Naureskelin jälkikäteen että mitähän kamaa ajattelivat minun mahdollisesti käyttävän jota olisi a) mahdollista b) varaa laittaa suonensisäisesti noin isoa määrää :D
Oli siis tarve nesteyttää kissa kesähelteellä.
Vierailija kirjoitti:
Joo ihan sairasta touhua tuolla apteekissa ruiskujen kanssa. Halusin ostaa ison neulattoman ruiskun korvieni huuhteluun koska korvat ihan lukossa vahatulppien takia. Ei millään olisi halunnut myydä. Tarjosivat vaan sitä oikeaa korvapumppua ja sanoin miksi maksaisin useita euroja enemmän kun ruisku ajaa saman asian. Eivät vaan halunneet myydä. Ihan tekosyitä keksivät kokoajan. Mikäs apteekki se tuollainen on joka ei auta ihmisiä vaivoissaan!?
Oikea syy on se että jos osaamattomana truuttaat ruiskulla vettä liian kovalla paineella, voi tärykarvo vaurioitua. Ruiskulla saat paljon kovemman paineen aikaan kuin pehmeällä korvapumpulla. Siksi suositellaan pumppuja ruiskujen sijaan.