Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kulahtaneelta 34-vuotiaalta kysytään paperit?

Vierailija
29.05.2017 |

Olen niin kyllästynyt tähän. Silmäkulmassa ryppyä, otsassa syvät vaakajuonteet, silmäpussit paistavat kauas. Silti taas pari saunasiideriä ostaessani sain kaivaa henkkarit esiin. Piruiluako? Kertokaa myyjät?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmisen ikää on joskus mahdoton arvioida. En usko että on piruilua. Itsekin luulin työpaikan 35-vuotiasta 28-vuotiaaksi.

Vierailija
2/23 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaaa taas muka av-mammalta kysytty papereita! Mistä teitä riittää :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on usein myyjät sanoneet että ota se kohteliaisuutena tai ole tyytyväinen että kysyttiin. Ei kai he mitään pahaa sillä tarkoita.

Vierailija
4/23 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

piruile takaisin. ota valmiiksi hemkilöllisyystodistus saataville ja sitä näytät kassalle ennen kuin kassa ennätttää avata suutaan. mahtanee kassaa harmittaa kun ei päässyt papereita pyydämään.

Vierailija
5/23 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se sääntö ole kaupoissa että alle 30 vuotiaalta pitää kysyä paperit

Vierailija
6/23 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa kaupassa on nykyään sääntönä, että papereita kysytään, jos näyttää alle 30-vuotiaalta. Ehkä myös asioit liikkeessä, joka on saanut rapsuja alaikäisille myymisestä, ja nyt siellä ollaan varmuuden vuoksi ekstratarkkana?  -- Ymmärrän silti kyllästymisesi, sain itsekin näyttää papereita noin 30-vuotiaaksi asti hyvin usein, tylsää oli.

Vierailija
7/23 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa myyjän on kysyttävä paperit kaikilta, jotka oman arvion mukaan näyttävät alle 30-vuotiailta.

Tämä arvio on nopea yleisvilkaisu. Ei ne ala jokaista ryppyä laskemaan...

Vierailija
8/23 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut näyttävät kaulaa katsottuna nuorilta. Silloin kysyn paperit. Sitten lähempänä huomaan kyllä, että ei olisi tarvinnut kysyä. Läheltä katsottuna erottaa vasta rypyt. T. Myyjä

Vierailija
9/23 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kohteliaisuutena, et näytä ainakaan itseäsi vanhemmalta :)

Vierailija
10/23 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä myyjä piruilisi sinulle? Hei haloo...

Vierailija
11/23 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ei taas koskaan kysytä. Nyyh. Oon vasta 27.

Vierailija
12/23 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä seurataan kauppatasolla.. eli kaupassa käy tarkastajia "asiakkaana", jotka näyttävät alle kolmikymppisiltä ja kauppa saa noottia jos ei ole kysynyt papereita. Vaikkei alaikäisille olisikaan myyty. Säännöt on tosi tarkat. Paperit pitää kysyä myös tutuilta. :D Joka on mun mielestä todella naurettavaa, koska pointtihan koko hommassa on se, että ei myydä alaikäisille, ei se mitä joku takana tuleva muori asiasta meinaa. :D  Mutta näillä mennään.

t, 

Cittarin myyjä. 

Vierailija
13/23 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa ei taas koskaan kysytä. Nyyh. Oon vasta 27.

Eli sen voi ottaa myös loukkauksena jos ei kysytä :D

Eihän se nyt iso vaiva ole napata lompakosta henkkarit esiin.

Vierailija
14/23 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaaa taas muka av-mammalta kysytty papereita! Mistä teitä riittää :D

Mä oon 44 vuotias, ja alkossa kysyttiin paperit kun ostin pullon viiniä.

Tosi outoa! Oon nuoremman näköinen kuin olen, tiedän itsekin sen, mutta en mä nyt 29 vuotiaalta näytä. Onneksi oli paprut mukana.

Eikä tää ollut eka kerta.

Että kyllä meitä on!

Vierailija
15/23 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Alkossa joudun näyttämään lähes aina, mutta kaupassa en. Mistähän tämä johtuu? T. 27

Vierailija
16/23 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multakin kysyttiin papereita, paras 50v lahja ever. Ei kyllä ihmekään kun tunnen itseni n 30-vuotiaaksi ja näytän 20-vuotiaalta !!

Vierailija
17/23 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39, joskus vielä kysytään. Sen verran olen rupsahtanut etten usko olevani alle 30-vuotiaan näköinen, joten vaikutan varmaan muuten lapselliselta. Joten vittuilultahan se tuntuu.

Vierailija
18/23 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös ottanut piruiluna, jos on kysytty yli kolmikymppisenä papruja. Vaikka eihän myyjä sitä tahallaan tee!

Vierailija
19/23 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon taas ihan onnessani kun kysytään. Ikääkin on jo nelkyt ja risat.

Tosin nykynuoret näyttää ikäistään paljon vanhemmilta. 16 vuotiaskin voi näyttää meileissään reilusti yli kakskymppiseltä, joten ei oo ihme että kassat ottaa varman päälle molemmista päistä.

Vierailija
20/23 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

parasta on , että näin 40 vuotiaana läskinä partasuuna joskus 20 vuotias kassa kysyy papereita. en usko kenenkään hänen tuttunsa näyttävän minulta :D   . No paperit nähtään ilme on outo joten toisaalta hauskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän