Oho yh osti tytölleen todella kalliin vanhojentanssipuvun
Kommentit (19)
Turhaalittaa rahanmenoa, kun ei järki päätä pakota. Puvun saa taatusti edullisemminkin.
Totaalista typeryyttä.
Meillä ei ole käytetty kuin vähän alle satanen kaiken kaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Turhaalittaa rahanmenoa, kun ei järki päätä pakota. Puvun saa taatusti edullisemminkin.
Mistä? Jos ei kirpparilta löydä, voi olla vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tori.fi:ssä ja Zadaa:ssa on valtavasti käytettyjä vanhojen tanssipukuja.
Mun tytölle löytyi ihana puku 300 euroa. Halvemmallakin saa, mutta tää oli uniikki. Kengät oli jo ja tyttö on tehnyt itse meikin ja kampauksen sekä liimalla laitettavat tekokynnet. Olen itrsekin yh ja minusta 600 on liikaa puvusta.
Vierailija kirjoitti:
Mun tytölle löytyi ihana puku 300 euroa. Halvemmallakin saa, mutta tää oli uniikki. Kengät oli jo ja tyttö on tehnyt itse meikin ja kampauksen sekä liimalla laitettavat tekokynnet. Olen itrsekin yh ja minusta 600 on liikaa puvusta.
Taisi siinä olla jo kengätkin Tiinalla, mutta kova summa silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esikoiseni tilasi Kiinasta, 15 euroa. Kavensin sitä hieman.
Kuopukselle löytyi Torista kaksikin pukua, molemmat oli ilmaisia. Helman lyhentäminen maksoi ompelijalla 60 euroa. Samaan hintaan teki ison hiusdonitsin, jonka käytin sitten kampauksessa.
Tuon ikäinen tyttökin alkaa jo itse tajuta ja minusta todella itsekästä myös tytöltä käyttää rahaa tuohon. Luulen, että vuokramekon olisi saanut PALJON halvemmalla, mutta sehän ei tietysti juuri täysin mieleinen olisi ollut niin mieluummin sitten ryssitään oikein huolella arjen talous tuollaisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhojentanssimekoilla on toimivat kierrätysmarkkinat.
Sen puvun löytää kyllä halvalla tai ilmaiseksi kunhan on tarpeeksi ajoissa liikkeellä. Sama kenkien kanssa. Ja hiukset ja meikin ja kynnet voi todellakin laittaa ihan itse.
Köyhät ne vaatteilla koreilee. Kun seuraa monien "köyhien" rahankäyttöä, niin hyvin nopeasti huomaa miksi sitä rahaa ei ole.
Eikö opiskelija nuorella ollut mahdollista tienata yhtään vaikkapa kesätöissä. Eikös lukiolaisia ole viikonloppuisin kassoillakin töissä tienaamassa.
Jos ne rahat täytyisi itse tienata niin ei varmasti törsäisi noin kalliisiin yhtä päivää varten vain.
Onko järkeä. Puvun voi vuokrata niin pääsisi halvemmalla. Ylipäätään rahankäyttö jos ei ole varaa niin tuollaiseen turhuuten on typerää.
Vierailija kirjoitti:
Eikö opiskelija nuorella ollut mahdollista tienata yhtään vaikkapa kesätöissä. Eikös lukiolaisia ole viikonloppuisin kassoillakin töissä tienaamassa.
Jos ne rahat täytyisi itse tienata niin ei varmasti törsäisi noin kalliisiin yhtä päivää varten vain.
Nykyään ei suositella työntekoa lukuvuosien aikana. Lukio on sen verran vaativa. Ja jos tyttö käy lukion kolmeen vuoteen, hänhän kirjoittaa nyt jo. Kesätöistä ei välttämättä ole enää sitten jäljellä mitään.
800?
Halpa hinta jonka varakas herrasmies voisi helposti sponsoroida vastineeksi mukavasta yhteisestä ajasta ennen ja jälkeen tanssien.
Kävin paikkakunnallani pop-up myymälässä, jossa kaikki juhlapuvut oli alle200. Ne oli peruspukuja, ei mitään superlaatua. Mutta jos on tiukkaa niin ei ole pakko ostaa kalleinta mitä löytyy.
Tiina laskeskelee, että kaiken kaikkiaan päivään menee noin 800 euroa. Eniten on maksanut puku, jonka tytär kävi ostamassa Helsingistä. Hintaa mekolle ja kengille tuli yhteensä noin 600 euroa. Kampaajan hinta-arvio perjantaiselle kampaukselle on noin 100 euroa.
Tytär on myös käynyt otattamassa ripsipidennykset. Niiden hinta on ollut joitakin kymmeniä euroja, koska ripset on tehnyt tuttava. Kynsien kohdalla on säästetty: Tiinan tytär laittaa tarroilla liimattavat tekokynnet. Kuluja tulee vielä vanhojen päivän ruokailuista, jatkobileistä sekä väliaikatarjoilusta.