Oma loma kun lapset exällä
Mitä mieltä olette, onko äidin ok lähteä kesällä viikon lomalle kun lapset 3 ja 6 v on isällään?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Minä lähden ystäväni kanssa viikoksi lomalle. Lapset jäävät isän kanssa kotiin. Lapset saman ikäisiä kuin ap:lla. Te jotka tuomitsette ap:n loman, tuomitsetteko myös minun lomani?
Asuuko sinunkim lapset joka toinen viikko eri kodissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lähden ystäväni kanssa viikoksi lomalle. Lapset jäävät isän kanssa kotiin. Lapset saman ikäisiä kuin ap:lla. Te jotka tuomitsette ap:n loman, tuomitsetteko myös minun lomani?
Asuuko sinunkim lapset joka toinen viikko eri kodissa?
Ei asu. Mutta mitä se asuminen äidin lomaan vaikuttaa? Lapset ovat isän kanssa viikon kummassakin tapauksessa.
En ole ikinä nähnyt niin paljon rivien välistä luettua tekstiä kuin tässä ketjussa. Ap:lla ollut rankka vuosi. Syytä ei kerrottu. Oliko ero? Oliko työ+opinnot? Oliko perhe? Ja hän mietti lähtevänsä lomareissulle sillä viikolla, kun lapset on isällään. Ei lomalle lapsista vaan mietti itelleen jotain kivaa odottelun sijaan, ehkäpä. Mutta ehkä vastuuntuntoisena koki siitäkin syyllisyyttä ja mietti, onko ok vai pitäisikö päivystää kuitenkin kotona myös isäviikot. Ja mitä siihen vastaa raati??
Lähtisin itse riemusta kiljuen aikuisten lomalle. Suoraan sanottuna olen hieman kateellinen ap:lle. Kelpaisi itsellenikin viikon oma loma tästä ydinperhearjesta. Jos jokin eroamisessa houkuttaa, niin se on juuri se oman ajan lisääntyminen.
Äiti lomalle. Lapset voi lomailla vanhempana sitten. Kyllä aikuinen tarvitsee lomat aikuisten kanssa ei lasten.
Niin jos on esim. Löytänyt uuden miehen ja kuherteluloma. Siihenkö nyt pitäisi lapset ottaa mukaan pilaamaan loma?
Eipä avauduttu aloituksessa.
Näin ydinperheen äitinä sanoisin: Tervemenoa, olet lomasi ansainnut.
Itsekin käyn satunnaisesti reissuilla, harrastuksissa yms. niin, että isä huolehtii lapsista. Sinulla lähiäitinä on siihen ihan yhtä suuri oikeus, silloin kun isä ottaa vastuun lapsista. Nauti reissusta ja sitten levänneenä ja tuulettuneena jaksat taas perhe-elämää ja arkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yäk. Onneksi ei tarvi miettiä moista, kun omilla lapsillani on ehjä perhe. Lomat vietetään yhdessä onnellisesti.
Kuvottava tyyppi.
yleensä nää tällaset on niitä, joille ero on tulossa ihan pian ja täysin yllättäen, vaikka kaikki oli niin hienosti ja onnellista.
Olen eronnut jo jokin aika sitten ja kyllä pidän lomaa sillä aikaa, kun lapset menevät isälleen. Ei minusta siinä ole mitään pahaa,koska he eivät edes viihtyisi viikkoa mökillä. Lasten kanssa käyn sitten tapahtumissa ja huvipuistossa, kun ovat minun kanssani.
Ei se ole heiltä pois jos viikon olen mökillä ja nukun. Jaksan heidän kanssaan huomattavasti paremmin sitten, kun tulevat kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yäk. Onneksi ei tarvi miettiä moista, kun omilla lapsillani on ehjä perhe. Lomat vietetään yhdessä onnellisesti.
Kuvottava tyyppi.
yleensä nää tällaset on niitä, joille ero on tulossa ihan pian ja täysin yllättäen, vaikka kaikki oli niin hienosti ja onnellista.
Yleensä sinunlaiset ovat niitä, jotka ottavat uuden miehen ja unohtavat lapsensa exälle.
Ei suinkaan isällensä.
No mitähän mieltä lasten isä on? Jos hän hyväksyy, tuskin vauvapalstalta tarvitsee lupia kysellä.
Kunhan tämä ei ole jotakin riitelyä kenen vapaaviikko on tärkein ja sitä omaa aikaa.