Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään ihan kaikkea koko ajan enkä meinaa enää jaksaa

Vierailija
29.05.2017 |

Olotilani on päivästä toiseen, kellon ympäri, niin pelokas ja ahdistunut, etten haluaisi melkein enää elää. Äskenkin sydän hakkasi tuhatta ja sataa kaksi tuntia pelon takia, ja niin tyhmästä syystä järjellä ajateltuna. Mutta en vaan pysty järkeilemään kun nämä pelkoahdistuskohtaukset tulevat. Epävarmuus on ainakin yksi niiden varma laukaisija. Varmaan tekee pumpullekin tosi hyvää nämä kohtaukset... Olenkohan ihan kyvytön elämään, jollain pienellä päästäiselläkin on paremmat hermot kuin minulla..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa yleistyneeltä ahdistushäiriöstä. En toki voi olla täysin varma kun en lääkäri ole. Sinuna kävisin juttelemassa ammattilaisen kanssa. Voimia!

Vierailija
2/7 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi Lyrica. Pää tuntuu olevan vähän pumpulissa koko ajan, kuin olisi puskuri oman mielen ja maailman välillä. Se tuntuu kaiken pelon jälkeen niin hyvältä. Itse olen kirjaimellisesti pelästynyt ulkona omaa varjoanikin, joten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
4/7 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne täälläkin. Pahimmillaan useampi tunti menee pelätessä mitä järjettömimpiä asioita ja sitten yritän jälkikäteen naureskella niille ja omalle hölmöydelle. Selvästi kyllä huonontaa yleistä elämänlaatua ja ärsyttää kun ei vaan pysty ajattelemaan järjellä asioista. Voimia ja jaksamisia sinullekin. :(

Vierailija
5/7 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vain apua hakemaan, ei tuollaisen kanssa kannata yksin kärvistellä.

Itse aloitin terveyskeskuksesta, sain pyytämällä lähetteen talon psykologille ja myöhemmin hakeuduin Kelan tukemaan kuntoutuspsykoterapiaan. Diagnoosini oli ahdistuneisuushäiriö pakkotoiminnoilla. Lääkkeitä en ole koskaan syönyt, keskusteluavusta oli riittävästi hyötyä.

Vierailija
6/7 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa paha ahdistus ja Pregabalin plus rauhoittavat auttaneet paljon! Ja psykoterapia kanssa. Toivottavasti olet hakenut apua, tai jos et niin nyt olisi aika. Voimia sulle t.kohtalotoveri

Vierailija
7/7 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi psykologin kanssa juttelemista! Erityisesti kognitiivinen käyttäytymisterapia sopisi varmasti hyvin. Tsekkaa myös netistä mindfulness- ja loving kindness -harjoituksia. Suomeksi esim täällä: http://www.joustavamieli.com/