Lihavilla naisilla kynnet, ripset ja hiukset viimeisen päälle mutta miksi, voi miksi ei panosteta laihtumiseen?
Mielummin vain juostaan ripsihuollossa ja sitten mätetään munkkia kahvilassa... vaikka enemmän se laihduttaminen parantaisi ulkonäköä!
Kommentit (107)
Siksi, arvon vatipää, että lihavuus on pienimmästä päästä terveysongelmiani. En nyt kerro sairautta sen tarkemmin sillä se on harvinainen perinnöllinen sairaus joka ei liity ylipainoon millään tavalla.
Joka tapauksessa lääkärit ovat käskeneet minua olemaan stressaamatta painosta kunnes kunto muilta osin kohenee reippaasti, vaikka ylipaino on merkittävää! Lääkärin tiiviissä valvonnassa menen kuitenkin, joten ihan varmasti saan tiedon jos diabetes tai vastaava kolkuttaa ovella. Sinun ei siis tarvitse huolehtia terveydestäni ollenkaan!
Ja miksikö laittaudun ja panostan ulkonäköön? No siksi että muutenkin raskaassa elämänvaiheessa laittautuminen piristää. On todella paljon arkisia asioita joita en voi perussairauteni takia tehdä. Useimpina päivinä jaksan kuitenkin ulos lähtiessä meikata, laittaa tukan ja valita kauniit vaatteet. Laittautuminen saa oloni tuntumaan vähän ihmismäisemmältä. En nyt millään haluaisi lisätä masennusta potilaskertomukseni jatkoksi, joten laittaudun.
Minua ei kiinnosta tippaakaan, mitä mieltä muut ihmiset, etenkin kaltaisesi älykääpiöt, laittautumisestani ovat. Kun seuraavan kerran näet lihavan laittautuneen naisen, muista että se voin olla minä. Ei, kaikki lihavat eivät taatusti sairasta samaa tautia kuin minä, mutta kuka tahansa yksittäinen vastaantulija voin silti olla minä. Jos typeryytesi tulee tietooni, puran kestovitutustani sinuun oikein mielelläni.
Arvon vatipää voisi myöskin miettiä sitä faktaa, että suuri osa näkemistäsi lihavista voi ihan hyvin olla laihduttajia. Kas kun kymmenet liikakilot eivät tipu sillä että päättää laihduttaa ja syö viikon vihannessoppaa. Ihminen joka on laihtunut 120 kilosta 100 kiloon on edelleen niin lihava että ap:n ja lajitovereidensa tekee mieli määkyä.
Ehdotus lopuksi: kun ap:lla itse on niin fyysisesti hyväkuntoinen ettei hänellä ole hajuakaan paino-ongelmien olemuksesta, hän voisi seuraavaksi alkaa treenaamaan aivojaan. Siinä riittäisi varmasti tiukkaa työtä pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Lihavat eivät siis saisi huolehtia kauneudestaan? Miksi? Koska lihava on aina automaattisesti ruma ja kaikki kaunistautumisyritykset turhaa ajanhukkaa?
Kyllä mä läskinäkin tykkään pitää hiukset, naaman ja tukan kunnossa, se ei ole pois laihdutuksesta.
Onhan se hassua jos jollain on esim todella huono iho, eikä meikkaa sitä mitenkään piiloon mutta silmissä kilo pakkelia. Väkisinkin miettii miksei, kun sen ihon meikkaaminen parantaisi ulkonäköä enemmän kuin se silmämeikki. Tämä oli esimerkki, kenenkään ei tarvi tulla selittämään miten atooppista ihoa ei voi meikata jne!
Eli jos ylipainoinen ei saa aikaiseksi laihduttaa, ei hänen pitäisi huolehtia ulkonäöstään mitenkään muutenkaan? Ei hyvänen aika näitä juttuja täällä taas...
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen aina näitä? Mitä väliä? Onko se muiden päänvaiva? Ei mua ainakaan haittaa kenenkään ripset tai ripsettömyydet, läskiys tai laihuus. Mietin vain, miksi ihminen jaksaa aina vaan, päivästä toiseen arvostella muita ihmisiä? Onko oma elämänsä niin köyhää, että saa edes jotakin oman arvonsa kohotusta sillä, että haukkuu toisten ulkonäköä?
Ja tämä ei ollut pelkästään sinulle ap. Päivittäin täällä haukutaan toisten ulkonäköä. Mitä te saatte siitä? -ette mitään muuta, kuin tuntea itsenne "paremmaksi" kun ette ole sellaisia. Sisäinen kauneus kuitenkin huutaa tyhjyyttään kommenteissanne, miksi?
"päivästä toiseen, aina vaan" hieno yleistys yhden aloituksen perusteella ;)
Ylipainoinen ei ilmeisesti voi tehdä mitään oikein? Jos ei huolehdi ulkonäöstään, se on kauheaa (vrt. esim Värikkään blogia koskevat keskustelut). Jos taas huolehtii, sekin on siis väärin. On se kovaa!
Eikö kuitenkin ole ihan hyvä että vaikka onkin lihava niin hiukset, ripset ja kynnet ovat kunnossa? Toisaalta tietysti niihin käytetty raha voisi olla parempi käyttää personal trainer-palveluihin, saisi kunnolliset ruoka-ohjeet ja liikuntamäärät. Liikunta ei tosiaan laihduttamisessa ole kovin suuressa osassa, oikealla ruokailulla suurempi merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Lihavat eivät siis saisi huolehtia kauneudestaan? Miksi? Koska lihava on aina automaattisesti ruma ja kaikki kaunistautumisyritykset turhaa ajanhukkaa?
Kyllä mä läskinäkin tykkään pitää hiukset, naaman ja tukan kunnossa, se ei ole pois laihdutuksesta.
Yhtä kova hämmästys kuin se, että nähdään lihava syömässä salaattia. Ilmeisesti terveellinen ruoka ja kauneudenhoito sopii vain tietyn painoisille ihmisille?
Onko työpaikkana kenties Birkenau vai se A-kirjaimella alkava paikka? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla laihutus ei onnistu niin helposti. Itselläni on painoa tuova lääkitys ja myös kilpparin vajaatoiminta on yleinen. Miehellä paino lähti laskuun suoliston bakteereja parantamalla, vaikka ruokavalio pysyi samassa.
Itseäni ihmetyttää, miten jollain on aikaa pohtia toisten meikkejä ja lihoja. Olet varmaan kuullut käsitteen projisointi. Sinä projisoit, tehtäväsi on miettiä, mitä ja miksi.
Onneksi sinä olet niin hyvä ihminen ettei sinulle ikinä tule mieleenkään miksi joku toimii tietyllä tavalla. Hienoa!
Jep jep. En tosissaan mieti miten toiset ihmiset tekevät virheitä ulkonäkönsä suhteen, ja todellakin se on hienoa. Mietin positiivisia asioita. Eilen näin uimahallissa 200 kiloisen naisen ja mietin, että hitto miten hienoa, että hän uskaltaa tulla muina miehinä uimaan - vaikka on niin paljon ihmisiä, jotka ajattelevat hänestä pahaa.
Hänhän oli urheilemassa, eli yritti pitää terveydestään huolta, siitähän aloituksessa oli kyse MIKSI jotkut eivät pidä vaikka muuten pitävät itsestään huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hassua jos jollain on esim todella huono iho, eikä meikkaa sitä mitenkään piiloon mutta silmissä kilo pakkelia. Väkisinkin miettii miksei, kun sen ihon meikkaaminen parantaisi ulkonäköä enemmän kuin se silmämeikki. Tämä oli esimerkki, kenenkään ei tarvi tulla selittämään miten atooppista ihoa ei voi meikata jne!
Elämänmuutosta vaativa laihdutus ja ihon meikkaaminen, tosi verrannolliset asiat juu.
Lihavillakin on oikeus kaunistautua parhaansa mukaan, eikä se ole mielestäni sen hassumman näköistä kuin vastaavat laittautymiset normaalipainoisillakaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos ylipainoinen ei saa aikaiseksi laihduttaa, ei hänen pitäisi huolehtia ulkonäöstään mitenkään muutenkaan? Ei hyvänen aika näitä juttuja täällä taas...
täällä voitaisiin yhtä hyvin ihmetellä, mikseivät kamalat lihavat ihmiset koita kaunistaa itseään meikeillä tai vaatteilla. sekin voisi olla ap:n aloittama.
Vierailija kirjoitti:
Usko tai älä, kaikkien ykköstavoite ei ole olla laiha. Minä kulutin noin 20 vuotta elämästäni pyrkien kohti ihannekroppaa, koin stressiä ja itseinhoa. Pidän hyvästä ruoasta ja ruoan laittamisesta, ja hoikkana pysytteleminen tarkoittaa kohdallani alituista kamppailua. Lopetin stressaamisen pari vuotta sitten ja lihoin kymmenisen kiloa niin, että olen nyt juuri ja juuri ylipainon puolella, mutta vastoin odotuksiani voin henkisesti nyt paremmin. Ihan oikeasti olen mieluummin pyöreähkö ja syön mitä haluan ilman stressiä, kuin hoikka ja mietin koko ajan kaloreita. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että ulkonäköni ei minua muuten kiinnostaisi. Tykkään kauniista vaatteista, meikkaamisesta ja hiusten laittamisesta. Ikävää, että tämä on jollekin muulle ongelma. Itselleni ei ole.
Vastauksestasi saa sen kuvan, että hoikka ei pidä ruuasta eikä ruuanlaitosta ja vain kärvistelee päivästä toiseen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikein tajunnut vertaustasi. Kauneudestaan huolehtiva lihava on yhtä naurettava, kuin akneihoinen, joka käyttää vain silmämeikkiä?
Jotkut kuvittelee ,että automaattisesti varsi on kaunis kun on laiha, Mutta eihän se niin mene ,harvalla on täydellinen mannekiini vartalo.
Kiinnitin saman huomiota jossain jenkkirealityssa. En nyt muista mikä superlaihdutus-ohejlma oli kysessä, mutta ne laihduttaja siinä ohjelmassa oli todellakin sellaisia jenkki-paksukaisia, joita ei (ainakaan vielä) suomessa näe. Paino jossain yli 150 ja elämänpituisen liikkumattoman elämäntavan johdosta kasvot vielä ihan normaalin näköiset mutta maan vetovoiman johdosta lantio, perse, reidet aivan järkyttävissä volyymeissa!
Ja kaikilla viimesen päälle hiukset, meikki, kynnet?? Laitettu joka päivä aikaa ja rahaa reilusti tuohon, mutta ei 20 min irtoa kävelyllä käymiseen? Että näin.
Sitten ne samat hehtaariperät kuljettaa mukanaan semmosia 50 litran vetoisia käsilaukkuja kun uskotaan että semmoinen vähän naamioi sitä massaa. Ei oikeestaan.
Suomen ylipainoiset ei ole mitään verrattuna noihin jenkkinorsuihin. Ja olen kerran käynyt Miamin matkalla ja se meni jo vähän mulla matkailunähtävyyksien puolelle se niiden ihmettely...
Suomessa on monilla jo sellainen vartalon mallikin, että jo pieni ylipaino tekee pötikän malliseksi; lyhyet jalat, isot rinnat, lyhyt kaula. Mutta harva täällä nyt 160kg painaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikein tajunnut vertaustasi. Kauneudestaan huolehtiva lihava on yhtä naurettava, kuin akneihoinen, joka käyttää vain silmämeikkiä?
Sinä sanoit naurettava, en minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko tai älä, kaikkien ykköstavoite ei ole olla laiha. Minä kulutin noin 20 vuotta elämästäni pyrkien kohti ihannekroppaa, koin stressiä ja itseinhoa. Pidän hyvästä ruoasta ja ruoan laittamisesta, ja hoikkana pysytteleminen tarkoittaa kohdallani alituista kamppailua. Lopetin stressaamisen pari vuotta sitten ja lihoin kymmenisen kiloa niin, että olen nyt juuri ja juuri ylipainon puolella, mutta vastoin odotuksiani voin henkisesti nyt paremmin. Ihan oikeasti olen mieluummin pyöreähkö ja syön mitä haluan ilman stressiä, kuin hoikka ja mietin koko ajan kaloreita. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että ulkonäköni ei minua muuten kiinnostaisi. Tykkään kauniista vaatteista, meikkaamisesta ja hiusten laittamisesta. Ikävää, että tämä on jollekin muulle ongelma. Itselleni ei ole.
Vastauksestasi saa sen kuvan, että hoikka ei pidä ruuasta eikä ruuanlaitosta ja vain kärvistelee päivästä toiseen :)
Niinhän lihavat aina sanovat "minä ainakin nautin elämästä!" ihan kuin hoikka ei nauttisi? :D syömishäiriöiset erikseen, he tuskin nauttivat.
Mistä sitä tietää, miten paljon joku panostanut laihtumiseen, ei vain ole vielä onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen aina näitä? Mitä väliä? Onko se muiden päänvaiva? Ei mua ainakaan haittaa kenenkään ripset tai ripsettömyydet, läskiys tai laihuus. Mietin vain, miksi ihminen jaksaa aina vaan, päivästä toiseen arvostella muita ihmisiä? Onko oma elämänsä niin köyhää, että saa edes jotakin oman arvonsa kohotusta sillä, että haukkuu toisten ulkonäköä?
Ja tämä ei ollut pelkästään sinulle ap. Päivittäin täällä haukutaan toisten ulkonäköä. Mitä te saatte siitä? -ette mitään muuta, kuin tuntea itsenne "paremmaksi" kun ette ole sellaisia. Sisäinen kauneus kuitenkin huutaa tyhjyyttään kommenteissanne, miksi?
"päivästä toiseen, aina vaan" hieno yleistys yhden aloituksen perusteella ;)
Voinen n. Viiden vuoden kokemuksella tällä palstalla sanoa, että läskialoitukset ovat jokapäiväistä. Isotissisten leuhkuus jokatoinen päivä vähintään. Wt look ja käytös myös, tatuoinnit kuuluu listaan myös. Väliin ihmettelen, miksi täällä edes käyn?! Siksi, että osa ihmisistä osaa vielä keskustella eikä kilpaa kettuilla.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, arvon vatipää, että lihavuus on pienimmästä päästä terveysongelmiani. En nyt kerro sairautta sen tarkemmin sillä se on harvinainen perinnöllinen sairaus joka ei liity ylipainoon millään tavalla.
Joka tapauksessa lääkärit ovat käskeneet minua olemaan stressaamatta painosta kunnes kunto muilta osin kohenee reippaasti, vaikka ylipaino on merkittävää! Lääkärin tiiviissä valvonnassa menen kuitenkin, joten ihan varmasti saan tiedon jos diabetes tai vastaava kolkuttaa ovella. Sinun ei siis tarvitse huolehtia terveydestäni ollenkaan!
Ja miksikö laittaudun ja panostan ulkonäköön? No siksi että muutenkin raskaassa elämänvaiheessa laittautuminen piristää. On todella paljon arkisia asioita joita en voi perussairauteni takia tehdä. Useimpina päivinä jaksan kuitenkin ulos lähtiessä meikata, laittaa tukan ja valita kauniit vaatteet. Laittautuminen saa oloni tuntumaan vähän ihmismäisemmältä. En nyt millään haluaisi lisätä masennusta potilaskertomukseni jatkoksi, joten laittaudun.
Minua ei kiinnosta tippaakaan, mitä mieltä muut ihmiset, etenkin kaltaisesi älykääpiöt, laittautumisestani ovat. Kun seuraavan kerran näet lihavan laittautuneen naisen, muista että se voin olla minä. Ei, kaikki lihavat eivät taatusti sairasta samaa tautia kuin minä, mutta kuka tahansa yksittäinen vastaantulija voin silti olla minä. Jos typeryytesi tulee tietooni, puran kestovitutustani sinuun oikein mielelläni.
Arvon vatipää voisi myöskin miettiä sitä faktaa, että suuri osa näkemistäsi lihavista voi ihan hyvin olla laihduttajia. Kas kun kymmenet liikakilot eivät tipu sillä että päättää laihduttaa ja syö viikon vihannessoppaa. Ihminen joka on laihtunut 120 kilosta 100 kiloon on edelleen niin lihava että ap:n ja lajitovereidensa tekee mieli määkyä.
Ehdotus lopuksi: kun ap:lla itse on niin fyysisesti hyväkuntoinen ettei hänellä ole hajuakaan paino-ongelmien olemuksesta, hän voisi seuraavaksi alkaa treenaamaan aivojaan. Siinä riittäisi varmasti tiukkaa työtä pitkäksi aikaa.
TUNTEISIIIIIIN... SISIMPÄÄNI MATKUSTAN