Kotiäidit, joilla OSA-AIKATYÖ!!
Onko kellään esim. iltatyötä, jolloin puoliso hoitaa lapset, ei tarvitse siis hoitopaikkoja. Paljonko suunnilleen saatte palkkaa kotihoidontuen lisäksi? Mitä työtä teet?
Kommentit (5)
Palkkaa sai sen mukaan, miten paljon teki haastatteluja, mitään pohjapalkkaa ei ollut. Keskimäärin yhdestä valmiista haastattelusta maksettiin 10e. Tein yleensä illassa 3-4 haastattelua, muutamana iltana viikossa, eli tienasin n. 500-600 e/kk, joskus tein töitä myös viikonloppuna. Lisäksi maksettiin kilometrikorvaus.
Olen ollut myös siivoustyössä, kaupan kassalla ja mainostenjakelijana. Helpoimmalla tienasin haastatteluhommissa, vaikka ei sekään ollut kivaa rimpautella tuntemattomien ovikelloja, saattoi saada minkälaisen vastaanoton tahansa.
tullut sen verran vähän, että vastaan tuttavien puolesta.
Paras oli yhdistelmä oli liikunnanohjaaja, joka veti kuntosalilla äiti-lapsi jumppia - oma lapsi oli siis "mallikappaleena".
Muutama muu on tehnyt esim. viikonloppuvuoroja kaupankassalla. Varsinkin sunnuntait on ollut suosittuja jo vanhempainrahakaudella, koska sunnuntaitulot eivät vaikuta vanhempainrahaan. Hoitovapaalla ansainta tietenkin on vapaampaa.
Hoidin lapset pitkään kotona niin että tein töitä päiväuniaikaan, iltaisin ja viikonloppuisin.
Nyt kun ovat jo koululaisia, teen töitä sen aikaa, kun ovat koulussa.
Välillä sitten tulee myös iltatöitä tai varhaisaamutöitä kuten tänään kun nousin viideltä töihin, mutta viikonloput pidämme nykyään visusti vapaina!
lapset kotona ja mies(yrittäjä joten voi itse valita työaikansa) hoitaa kun olen kodin ulkopuolisissa töissä. Noin 1-3päivää viikosta(nämä usein vkonloppuja ja loppuviikonpäiviä) välillä harvoin iltaisinkin saatan tehdä myös 3,5 h vuoron. palkka noin karkeasti arvioiden 500e /kk(vaihtelee kuukausittain), Kotihoidontukea saan sen perus + espoo-lisän + sisarruslisän päälle(hoitolisää emme saa)yht.n. vähän alle 500. ja lapsilisät tähän päälle eli 366e eli kuussa noin 1300e tulot. Toimii meillä ja jaksan paremmin kotonakin.
ja lapsi on kyllä silloin hoidossa. Käteen jää reilu tonni enkä saa mitään kotihoidontukea. Eipä siinä päivähoitomaksun jälkeen jää todellisuudessa kovin paljon voitolle, mutta tärkeämpää on oman pään aktivointi ja työkokemus. Teen kotoa käsin (pääasiassa) verkkosuunnittelijan hommia.