Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä aiheuttaa teillä somessa myötähäpeän tunnetta?

Vierailija
28.05.2017 |

Mulla yleensä pariskunnilla se toisten seinille sydämien laittelu yms.

Ja se kun laitetaa joku tosi kiva kuva omasta pärstästä ja lisätään siihe joku mahdollisimman laimea teksti, yleensä jonku biisin sanat.

Kommentit (261)

Vierailija
161/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri nämä psykopaattistalkkerit jotka ovat aina paikalla, mutta eivät päivitä mitään. Itse en tokikaan postaa koko ajan mutta jotakin silloin tällöin. Psykopaattistalkkerit toki voisi poistaa kavereista mutta oon kai liian kiltti

Siellä voi jakaa kaverit eri ryhmiin niin voi olla vaikka kuin aktiivinen jossain pienemmässä ryhmässä tai käyttää paljon messengeriä ja sinä näet vaan muutaman päivityksen jotka näkyy kaikille.

Hah joo, ite en koskaan julkase mitään ja joskus tulee mietittyä että pitääköhän jokua mua just stalkkerina ja kyylänä? :D En todellakaan ole sellainen, käytän facebookia vain koulun ryhmän vuoksi ja erilaisten kirppareiden takia. Ainakun kun sähköpostiin tulee ilmotus uudesta ryhmäpäivityksestä niin meen lukee sen facebookista, ja oikeen salamana valitsen "ryhmät" sisäänkirjautumisen jälkeen ettei tarvii lukee kenekään päivityksiä. Mä en ihan totta lue niitä, nuorempana ne vain masensivat ja nykyään ne on tylsiä. Jotain ruokakuvia ja niitä naurettavia "olen kiitollinen kaikille tuesta näiden vaikeiden aikojen aikana, ei sanat riitä, mutta nyt on meidän haave viimein toteutunut!!

Kun liityin facebookiin, käytin sitä noin puoli vuotta "aktiivisesti" mutta näin jälkikäteen ajateltuna kaikki sinne kirjoittamani oli ihan helvetin noloa, siis ihan oikeasti. Laitoin kuvia jostain sukista ja kommentoin sitä jollai järkkyhymiöillä ja naurulla.. WTF??? Onneks poistin kaikki kommenttini ja tykkäykseni jo monta vuotta sitten.

Vierailija
162/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva naisporukasta bilettämässä, kuvatekstinä "korkkarit kattoon" tai jotain muuta mukavoimaannuttavaa kaijakoopaskaa.

Seuraavana aamuna päivitys "kiitos illasta rakkaat, oli parasta ikinä sydänsydänsydän" + vielä joku sisäpiirivitsi edelliseltä illalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rasisti mutta... tyyppiset avautumiset.

Vierailija
164/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

60+ ikäiset, jotka eivät oikein hiffaa, miten siellä FB:ssä kannattaa käyttäytyä. Kommentoivat lastensa ja sisarustensa lasten joka ikiseen päivitykseen ja kuvaan jotain noloa tai asiaankuulumatonta, tyyliin jos on laittanut profiilikuvan jossa vakava ilme, niin äippä kommentoi "En tykkää. Näyttäisit vähän iloisemmalta" Tai vaikka jos tytär on klikannut osallistuvansa johonkin tapahtumaan, niin 60v äiti kommentoi siihen jotain että "Voi kauheaa minkä näköisiä ukkeleita tuossa kuvassa, en tiennyt että sinä tyttäreni kuuntelet tällaista" tms. tajuamatta, että se näkyy siellä tapahtuman seinällä kaikille. Ja omat statuspäivitykset ovat tietysti näitä "kävin juuri kaupassa ja ostin maitoa". Jotenkin puuttuu kokonaan se joku suodatin ja hahmotus, että miten FB:ssä kommunikoidaan.

Vierailija
165/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa on jo sanottu, mut itselle tuli vielä mieleen kuvat joissa tissit tai alaston vartalo on peitetty koiralla tai jollakin muulla eläimellä :D

Vierailija
166/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sellaset jatkuvat päivitykset, 'olen lenkillä', 'minä täällä taas,', tänään käytiin ideaparkissa, ja päivän aikana on ladattu viidestä eri paikasta kuvia, 'tässä ollaan, ellun, millen, ja mallen kaa' :D Tulee oikeasti niin epärealistinen kuva ihmisen tekemisistä, pahimmillaan se normaali ihminen joka tulee töistä kotiin päivän jälkeen - päätyy ajattelemaan, tai masentuu siitä että ei saa mitään aikaan. Kaikki epärealistinen hehkutus. Toisaalta ketä nekään hehkutukset haittaa, mutta jos antaa hel**tin kiireisen kvan itsestä, niin tulee jotenkin semmoinen olo, että ei osaa enää kysyä mitään tavallista siltä kaverilta, kun kaikkea tapahtuu. Tuntuis leimiltä ehdottaa jotain tavallista mennäänkö kahville, kun on se elämä on niin tekemistätekemistätekemistä. Eli ärsyttää liian epärealisten kuvien lataus.

Vierailija
167/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäminen niin että näkyy muille kuin vain kavereille, kas kun ei kiinnosta jonkun vieraan naama, eläimet, lapset, ajatukset ym.ym. miten voi edes kuvitella että muita kiinnostais? Sitten ne päivitykset jotka haluaisi nähdä hukkuvat näiden nobody-tyyppien uutisten sekaan.

Vierailija
168/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on outoa, että joillekkin se some on vaan omien asioiden esille tuomista, tai välillä tuntuu siltä. Ladataan joku kuva, ja siihen täytyy kommentoida jotain. Itse en käytä facebookkia niin paljoa, mutta kieltämättä vähän häiritsee se, kun minulla on eräs kaveri jolla on tapana ladata isot määrät kuvia kaikesta, ja hänellä on odotus ilmeisesti että niistä kysellään ja kommentoidaan, koska selvästi hän uhraa aikaa tähän. Arvatkaa kyseleekö tämä kaveri yhtään mitään ikinä multa kuulumisia tai mitään normaalia ystävyyteen liittyvää - ei kun sen aika kuluu fb kulissien ylläpitoon.

Se on jännää, miten fb alkaakin hallitsemaan sotä sosiaalista kuviota joillain ihmisillä. Unohdetaan se, että kyse todella on vain sosiaalisesta kanavasta. Ikävä homma, että ihmiset ei enää kysele utele kuulumisia kuin ennen. Sovittiim treffit, mentiin johonkin yhdessä ja jatkettiin siitä mihin on jääty. Some sekoittaa tätä tapailukulttuuria aika paljon.

Vierailija
169/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te kaikki ihanat ! -sanonta kertoo kyllä aika paljon ihmisen ihmissuhteista

Vierailija
170/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää naiset jotka kadottaa itsensä lasten jälkeen. Instagramin bio "Neljän lapsen kotiäiti Kalliosta" "Iisakki Elias 4/9 👶🏽🍼"

Vierailija
171/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahmed Muhamed kirjoitti:

Valokuvat "meillä on unelma" marssilta. Tosi noloa!

Kyllä. Kertoo heti että kyseessä on pimahtanut suvaqqi

Vierailija
172/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

My american best friend ( joku random tyyppi reissulta tai jossain netissä tavattu) , my Helsinki city best friend ( pano, random tyyppi sekin), my tallinna best friend ( ryyppykaveri ), ja jollain vaihtuu tämä bft kerran kuukaudessa. :D Siis jos kaikki tekee tuon saman päivityksen, niin ei sitä voi olla huomaamatta, että miks se on juuri noin kirjoitettu - no siksi kun muutkin ovat näin tehneet.

Toinen mitä tuli mieleen » Olen rikas katsokaa minua vessassa tissi on esillä - otokset. Siis en tajua, miksi osa haluaa ottaa siellä vessassa sen selfien itsestä, yleensä näillä pintaliitotyypeillä on joku kristallivessa taustalla, maailman gurmein vessa. Oon ihan saletti, että osa haluaa uskotella muille tai jättää arvauksen varaan varallisuuden.

Vierailija
173/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä miespuolinen kaveri lisäilee kaikkia tutun tuttuja kaverikseen, kommentoi kaikkien jokaista päivitystä suunnilleen näin: "Ihanaa <3 teillä on mahtava päivä<3<3:):)<3" ihan sama onko päivitys peruskamaa vai häät. Jokaiseen omaan päivitykseen liittyy joko ruoka, mystinen kaunis nainen tai facebookin testi.

Kännissä taas päivitysten sävy omalle seinälleen on jotakin tällaista: "mä en vasikoi", "mun kaverille ei kettuilla, tiän missä asut ja voin kertoo että ollaan peran kaa kohta oven takana" jne.

Repesin tälle kertomukselle jostain syystä ihan kybällä! XD

Vierailija
174/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyösti koira! Aluksi tykkäsin kovasti, mutta sitten alko jo kyllästyttämään, ku joka päivä ainaki 5 postausta koirasta, joka turpa kuolassa vaan kattoo kameraan ja sitte sille on keksitty taas joku hassunhauska "puhekupla", tyyliin mitä syöt, voisin ottaa? eiku äiti syö nyt tämän, söit ite äsken viis killoo lihhaa (joo ja koira ja äiti "keskustelee" vielä tuolla ärsyttävällä murteella)

Vierailija
175/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mun inhokit:

Eräs äippä, joka lähes joka päivä kirjoittaa, mitä heillä syödään. Hirvee lista aina ruoista ja toki kuvat sitten mukaan.  Ja ne vielä ilmaistaan tyyliin: itämaista kanaa riisipedillä ja raikkailla kasviksilla. Ja kuvassa siis ihan tavallinen riisi-kana-mössö ja tomaattia ja kurkkua. Ja toki vielä maininta "Tänään Tiinan keittiössä (nimi muutettu)... Lisäksi aina yrittää tarjota reseptejä kaikille. 

Ihmiset, jotka pitävät omia lapsiaan maailman hauskimpina ja erikoismpina ja kertovat kaikki lasten sanomiset ja sutkautukset... siis joka päivä. No, miljoonassa muussakin perheessä on sanottu "kakka" kauppajonossa. Luonnollisesti myös näiden lasten kuvia jaetaan joka päivä.

Ihmiset, jotka elävät lemmikkiensä kautta. Koirakuvia 20 päivässä. Vähintään.  "Meidän Tessu kaivoi kuopan pihaan".  Niinkö? Tämäpä tuli yllärinä, sitähän se on tehnytkin viimeiset 30 päivää, viimeiset kuusi vuotta! No, onhan näillä tykkääjänsä. Muut lemmikkien kautta elävät.

Mutta eniten siis vituttaa tämä: ihmiset, jotka käyvät käyvät jokaisena läheisen kuolinpäivänä/äitienpäivänä/jouluna yms.  läheisensä haudalla ja ottavat/otattavat itsestään kuvan haudan äärellä. Kuvassa katsotaan kaukaisuuteen ja tekstinä jotain: "jo kahdeksan vuotta siitä kun iskä kuoli". Siis haudalla käyminen on tietty ok, mutta tämä ihmeellinen todistelu on jotain käsittämätöntä.  Kaikilla on joku läheinen kuollut ja kaipaus ja suru on olemassa, mutta tätä en tajua yhtään.

Samaan kategoriaan menee nämä ihmiset, jotka itkevät esim. kaverinsa kuolemaa julkisesti omalla seinällään viikkotolkulla, jakavat tästä vainajasta kuvia ja muistoja yms.  meille muille, ketkä ei siis todellakaan ole tunteneet ko. ihmistä. Eikö tälläiset voisi jakaa vaikka jossain yhteisessä muistoryhmässä tms.? On todella vaivaannuttavaa.

Ihmiset, jotka viettävät joka hetkensä Facessa ja jotka kommentoivat ihan kaikkea (myös julkisia tahoja).  Vaikkei mitään sanottavaa aiheeseen olisikaan, niin vähintäänkin se sydän tulee. Yleensä nämä samat ihmiset myös valittavat ajan puutetta eniten.

Vierailija
176/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valokuvat "meillä on unelma" marssilta. Tosi noloa!

Vahva myötähäpeä näille.

Vierailija
177/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ihmetyttää suuresti. Eräällä naisella oli oma fb pitkältä ajalta täynnä raskaan oloisia 'päivä kerrallaan' 'tänäänkin taas raskas päivä tiedossa' 'iltaa kohden piristyin' 'hymyillä jaksan -vielä, huominen voi olla jo tuomiopäivä - viestejä.

Sympatiahakuisia viestejä oli vuodatusten kera päivittäin ja en valehtele, mutta se tyyppi sai päivittäin jotain reippaasti yli 100 tykkäyksiä, ja kaikissa kuvissa oli muokattu todella ylimeikattu kasvokuva lähietäisyydeltä kasvoista . Kuvissa oli muokatut silmät, ja ihmiset oikeasti kommentoivat kehuen jonossa niitä hänen ihania uskomattomia silmiä. Uskokaa tai älkää, hänen oikea silmien väri ja ulkonäkö, niin en olisi tunnistanut luonnossa kyseistä henkilöä.

Aiheeseen, mikä mun mielestä on väärin, se että osa onnistuu tarkoituksen hakuisesti käyttämään ihmisiä hyväksi näillä vihjauksilla sairauksista, mulle tuli kuva, että se henkilö on kuoleman sairas. Toinen pointti, kun näihin päivityksiin ne pari kaveria kommentoi 'salasävyisesti tietäen ja voimaa toivottaen', niin muille jää kuva, että jotain vakavaa on oikeasti meneillään ja juuri tässä on se kusetus. Osa kysyy, ja tyytyy siihen, että yksityisasia.

Tekisi mieli antaa tämmösille päivityksille ja tyypeille jo sakkoa, koska he käyttävät häpeilemättä hyväksi ihmisiä ja sitä että joku voi oikeasti olla vakavasti sairas. Kuka kyseenalaistaa tai edes alkaa 'kuoleman sairaalta' tarkemmin kyselemään sairauden todenperää. Huomon kerjääminen näin ei ole oikein.

Vierailija
178/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kokeillaan somen voimaa!"

Hyissaaa..

Vierailija
179/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tutun tytön äiti on ladannut facebookkin kansikuvaksi tekstin, joka menee näin:

Unfuckwithable

( meaning adj: when you are truly at peace and in touch with yourself, and nothing anyone says or does bothers you, no negativity or drama can touch you. )

Olenkin tässä miettinyt, onko kaverilistallani yli-ihminen.

Vierailija
180/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-lasten kuvien postaaminen 

-sukulaisten kuvien postaaminen. Ei ketään oikeasti kiinnosta, suurin osa kavereista ei edes tiedä kuka kuvan henkilö on. Omien postausten näkyvyyden voi rajata just niille muille OMILLE sukulaisille. 

-turhanpäivästen tai arkisten ostosten postaaminen. Jee, kattokaa mun uusia IKEA-verhoja! Olenpa näppärä ja uniikki lumihiutale! 

-ylinpäätään huonolaatuisten valokuvien tuutaaminen muiden silmille. Opetelkaa valokuvaamaan. Tärähtänyt, suttuinen, vino, hämärä pikselisohjo on kamalaa ja noloa. 

-onhan se vähän noloa että kaikki kuvat itsestä on käsivaralla otettuja selfieitä. Onko vielä otettu ikkunan edessä tasaisessa valossa jotta juonteet ja makkarat tasoittuu? Vasemmalta poskelta, hieman yläkulmasta? Opettele nyt edes käyttämään kamerasi ajastinta, jos ei ole ystävää kuvaamaan. Ja 2/3 profiilikuva yläviistosta on varma merkki vanhasta ja lihavasta naisesta.  

Urheilukuvat, lemmikkikuvat tai parisuhdesöpöily ei ole raivostuttavuudessaan mitään noiden rinnalla.

Helpottiko? :D Kuulostat kateelliselta