Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä aiheuttaa teillä somessa myötähäpeän tunnetta?

Vierailija
28.05.2017 |

Mulla yleensä pariskunnilla se toisten seinille sydämien laittelu yms.

Ja se kun laitetaa joku tosi kiva kuva omasta pärstästä ja lisätään siihe joku mahdollisimman laimea teksti, yleensä jonku biisin sanat.

Kommentit (261)

Vierailija
1/261 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä biisien sanojen laittamista en minäkään ymmärrä

Vierailija
2/261 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten myötähäpeää aiheuttaa kun kekkuloidaan puolialasti kaikkien nähtävillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/261 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset huomionhakuiset päivitykset ja ei suostuta kenellekkään kertoa mihin edes liittyy mutta pakko silti itkeä

Vierailija
4/261 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko some tavisten käyttämänä on yhtä myötähäpeää.

Vierailija
5/261 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mv:n linkittäminen vaikka itse olenkin sen ahkera lukija

Vierailija
6/261 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kielioppi.

Se kun kuva ja teksti ei vastaa toisiaan. Esim filtterillä paskottu kuva jossa henkilön asento ja ilme muistuttaa lonkkavikaista ankkaa + teksti "tein tänään ruuaksi paskalootaa, ihana päivä".

Kun ei kunnioiteta omien lasten oikeutta yksityisyyteen vaan ladataan niistä jumalattomasti kuvia - ja toki äidistä/isistä on korkeintaan joku sata vuotta vanha profiilikuva.

Vierailija
7/261 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäisten tekemisten ruotiminen. Mahtaa hävettää, kun äiti kertoo tyttären alusvaatteista parillesadalle kaverilleen...

Vierailija
8/261 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki selfiet

Vierailija
9/261 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koko päiväkänni-ryhmä!

En edes tiedä miksi olen siellä..

Vierailija
10/261 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne "muru oot kaunein <3" "kato peiliis siel on kaunein <3" "ei kyl sä oot kauniimpi ihanuus :*" pliis sanokaa kiitos tai olkaa hiljaa. Voi myös sanoa " kiitos, niin sinäkin" jos sen toisen ulkonäkö on jotenkin oleellista.

Onneks tää ilmiö on ainakin mun seuraamilla ihmisillä vähentynyt kuitenkin viime vuosina

Vierailija
11/261 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

fitnesskuvat. Ei oikeestaan muu :D

Vierailija
12/261 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sua häiritsee, mitä muiden seinillä on? Ja sydämet, hui kauhia. 

Vierailija
13/261 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvat minä urheilen-päivitykset salilta, lenkkipolulta tms. ja lapseni urheilee-päivitykset futiskentän/jääkiekkokaukalon tms.reunalta. En ymmärrä miksi näitä samoja juttuja päivitellään monta kertaa viikossa. Tulee myötähäpeä ja muutaman tyypin seuraamisen olen lopettanut tyystin, kun sama levy pyörii viikosta ja kuukaudesta toiseen.

Vierailija
14/261 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selfiet.

En vaan tajua.

Oma naama ja kuvateksti "Mauno Koiviston hautajaisia katseleen."

Ai jaa.

Tai selfie ja teksti "töihin lähdössä".

Kun se naama on melkein aina samanlainen ja samasta kuvakulmasta otettu.

Haetaan kehuja tyyliin "väsyneen näköinen äityli" ja sit taas se sama naama.

Ja sit ne lapset.

Ihan jees, mutta aika paljon näkee niitä kun oikeesti lapsella roikkuu räkää nenästä tai se on ruoasta sotkuinen. Toinen ääripää on sitten nää muotimuksut joissa esitellään vaatteita jne.

Ja entäs petiselfiet.

Rakkaan kainalossa posket punaisina, peitto vedettynä rinnan päälle mut näkee et paitaa ei ole, vaikee arvata .. miksi ihmeessä kaikki pitää jakaa?

Juu emme muuten usko että olette tosi onnellisia!

Vierailija
15/261 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salikuvat!

Vierailija
16/261 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten myötähäpeää aiheuttaa kun kekkuloidaan puolialasti kaikkien nähtävillä.

Heruttajat dislikee.

Vierailija
17/261 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ne "muru oot kaunein <3" "kato peiliis siel on kaunein <3" "ei kyl sä oot kauniimpi ihanuus :*" pliis sanokaa kiitos tai olkaa hiljaa. Voi myös sanoa " kiitos, niin sinäkin" jos sen toisen ulkonäkö on jotenkin oleellista.

Onneks tää ilmiö on ainakin mun seuraamilla ihmisillä vähentynyt kuitenkin viime vuosina

Tämä! Ja se että kerrotaan joka sekuntti mitä on tekemässä. Ihankuin ketään kiinnostaa

Vierailija
18/261 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten keskinäinen muruksi nimittäminen.

Vierailija
19/261 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pitää korostaa itseään joka päivityksessä. Ihan sama mitä tekisi niin omasta naamasta kuva esim. Perinteinen selfie ja alle teksti "mummoa katsomaan sairaalaan". Ei vaan käy mun järkeen. Tai sitten kerrotaan tapahtumasta " paikalla paloauto, poni ja MÄ".

Vierailija
20/261 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian yksityiskohtaiset avautumiset ja vuodatukset henkilökohtaisista asioista. Yleensä vielä passiivis-aggressiiviseen tyyliin, jossa syyllistetään kaikki (sadat) FB-kaverit siitä, että he eivät ole tukeneet ja auttaneet tarpeeksi asioissa, jotka saattavat tulla tietoon vasta kilometripostauksessa. Myöskään perheen sisäisten ongelmien revittelystä en pidä. Myötähäpeää aiheuttavat myös oikeastaan kaikki seksiin liittyvät päivitykset sekä tunteiden vallassa tehdyt, positiivisetkin päivitykset, esim. sellaiset joissa kerrotaan, miten on vuodatettu sydänverta että on saavutettu jotain ja sitten ollaan ihan nöyriä ja kiitollisia.

Taidan olla aika jäykkis. Omasta elämästä olisin saanut vaikka mitä draamaa, mutta mielummin pidän asiat itselläni ja ehkä ihan lähimpien tiedossa. Some on minulle kevyttä ajanvietettä.