Mikä aiheuttaa teillä somessa myötähäpeän tunnetta?
Mulla yleensä pariskunnilla se toisten seinille sydämien laittelu yms.
Ja se kun laitetaa joku tosi kiva kuva omasta pärstästä ja lisätään siihe joku mahdollisimman laimea teksti, yleensä jonku biisin sanat.
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Joo on todella psykopaattista kyylätä muita mykän profiilin takaa.
Huokaus, onko näin yksinkertaisia ihmisiä oikeasti olemassa? Se, että juuri sinä et näe jonkun tietyn käyttäjän facebook-toimintaa ei takoita sitä, etteikö hän käyttäisi facebookia aktiivisesti omiin henkilökohtaisiin asioihinsa, tai että ko. henkilöä millään tavalla kiinnostaisi juuri sinun päivityksesi.
Mun yhden kaverin jatkuvat päivitykset ja linkit liittyen maahanmuuttoon ja pakolaisten häätämiseen Suomesta. Tämä yhdistettynä siihen ettei osaa alkeelisimpiakaan yhdyssanoja ja on siis maahanmuuttokriittinen persu.
Semi myötähäpeä. Onneksi en seuraa.
Ne lukuisat " Kuka on paras ystäväsi " , " Kuka menee vankilaan puolestasi " , " Kuka on sielunkumppanisi " , Kuka pettää sinut " ? ? ? ym. samanlaiset.
Sitten siinä kuva julkaisiasta sekä jostain hänen facebook kaverista. Eli tälläisiä ketjuviesti hommia...
Sitten ärsyttää ne lainaukset tai ns. viisaudet mitä viljellään...
" Kanna elämää elämä kantaa sinut " , " Olet yhtä vahva kun heikon kohtasi " , " Tiedä tiesi et eksy "
Sitten ärsyttää lemmikin omistaja jotka julkaisevat uudesta lemmikistään n. 100 kuvaa no liiottelin hieman...
" Oi kun nukkuu sydän ihana hymiö sydän " , " Ihana tänään tuli eka kakka! Ihq ihanaa sydän sydän " , " Ensimmäiset tuhotut/virtsattu joku tavara tähän. Onpa neiti/herra ahkera! Sydän hymiö hymiö sydän ihana " ... Näitä kun tulee n. 10 kertaa per päivä ja auta armias jos et kommentoi niitä alkaa uhkailu ja vittuilu siitä kun olen niin välinpitämätön.
T: Keskiviivan mies.
En nyt löytänyt sitä kommenttia, että olisin tähän lainannut, mutta oli jotenkin niin, että tyhmää kytätä toisia mykän fb-profiilin takaa.
No entäpäs jos se tyyppi ei aktiivisesti käytä facea, tai ei halua jakaa kuvia /päivityksiä tyyliin, kalakeittoa nam, menossa nukkumaan, aamupissillä, katson telkkua jne.
Mikä on filtteri?! Olen Facebookissa, mutta ihan vilpittömästi kysyn 😞
-lasten kuvien postaaminen
-sukulaisten kuvien postaaminen. Ei ketään oikeasti kiinnosta, suurin osa kavereista ei edes tiedä kuka kuvan henkilö on. Omien postausten näkyvyyden voi rajata just niille muille OMILLE sukulaisille.
-turhanpäivästen tai arkisten ostosten postaaminen. Jee, kattokaa mun uusia IKEA-verhoja! Olenpa näppärä ja uniikki lumihiutale!
-ylinpäätään huonolaatuisten valokuvien tuutaaminen muiden silmille. Opetelkaa valokuvaamaan. Tärähtänyt, suttuinen, vino, hämärä pikselisohjo on kamalaa ja noloa.
-onhan se vähän noloa että kaikki kuvat itsestä on käsivaralla otettuja selfieitä. Onko vielä otettu ikkunan edessä tasaisessa valossa jotta juonteet ja makkarat tasoittuu? Vasemmalta poskelta, hieman yläkulmasta? Opettele nyt edes käyttämään kamerasi ajastinta, jos ei ole ystävää kuvaamaan. Ja 2/3 profiilikuva yläviistosta on varma merkki vanhasta ja lihavasta naisesta.
Urheilukuvat, lemmikkikuvat tai parisuhdesöpöily ei ole raivostuttavuudessaan mitään noiden rinnalla.
Itsellä miespuolinen kaveri lisäilee kaikkia tutun tuttuja kaverikseen, kommentoi kaikkien jokaista päivitystä suunnilleen näin: "Ihanaa <3 teillä on mahtava päivä<3<3:):)<3" ihan sama onko päivitys peruskamaa vai häät. Jokaiseen omaan päivitykseen liittyy joko ruoka, mystinen kaunis nainen tai facebookin testi.
Kännissä taas päivitysten sävy omalle seinälleen on jotakin tällaista: "mä en vasikoi", "mun kaverille ei kettuilla, tiän missä asut ja voin kertoo että ollaan peran kaa kohta oven takana" jne.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni hajottaa nämä pariskunnat joiden jokaisen postauksen yhteydessä oleva kuva on sommiteltu viimeisen päälle. Kotona aina kuin jostain sisustuslehdestä, jne. Tiedätte varmaan, näitä postauksia tulee varmaan kaikille.
Tehdään tätä miehen kanssa ironisesti. Miksi? Meidän kummankin FB-kaverit postaavat niin paljon aivan jäätävän surkeitata ja myötähäpeää herättäviä parisuhdekuvia, että ollaan ihan henkilökohtaisella kostoretkellä :D Juuri sellaisia. Kuvan alareunasta sojottaa omat ja ihkumussukan jalat. Kuva pelkistä käsistä (ja sormuksista) + kliseinen rakkausaforismi. Tuhdissa nousussa otettu selfie itsestä muiskauttamassa raksun poskea (mahdollisesti viellä jollain festareilla, baarissa tai mökillä), mikä näyttää siltä kuin kaksi porsaan pyllyä olisi mysätty yhteen. Hissin tai eteisen (paskaisen) peilin kautta otettu parikuva, jossa nainen kiehnää tauskipeltonen-tyyppisen kolmijalan kainalossa selluahteri sojossa. Joo, näitä vastaan tehtaillaan muotikatalogikuviamme ja nauretaan päälle. Luulen että sä olet just sitä ihmistyyppiä jonka kärsimyksestä me saadaan polttoainetta väsäämään pari tuntia yhden valokuvan eteen :D
Sukulaiseni. Uskonnollisia kuvia ja meemejä ja copypastetettuja uskisten "viisaita sanoja" hymynaamojen höystämänä. Sukulainen ei ole lainkaan harmooninen ja hymyilevä persoona vaan aika päinvastainen, joten siksikin nämä rasittavat.
Nistien seinälle heitetyt kommentit toisilta nisteiltä, jossa penätään velkoja. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä en ymmärrä että ollaan facessa mutta ei koskaan päivitetä mitään!! Siis ikinä. Tämä tyyppi silti kyylii muiden päivityksiä ja nauraa niille. Työkaverini on tällainen. Kuvottavaa.
Toiset käyttävät facebookia lähinnä esim. yksityisviestien lähettämiseen, kirpputoryhmien käyttöön, suljettujen harraste- tai opintoryhmien keskusteluihin tai vaikkapa artistien fanisivujen suraamiseen. eli kaikki eivät raportoi sosiaaliseen mediaan päiväkirjatyyppisesti yksityisiä tekemisiään.
En oikein jaksa uskoa, että jonkun pääasiallinen tarkoitus olisi jotenkin stalkata tuttaviensa (tylsiä) elämäntapahtumia. Jos sinulla on jotain arkaluontoista asiaa ja sinua ahdistaa työkaverisi kaltaiset käyttäjät, niin älä julkaise omia postauksiasi kaikkien nähtäväksi, vaan laita ne asetuksista näkyville vain haluamillesi henkilöille. Helppoa :) Voi myös olla, että työkaverisi on suodattanut sinut henkilökohtaisemmista postauksistaan, joita hän saattaa kirjoittaa vaikka vain lähimmille ystävilleen ja sukulaisilleen.
Hän on itse sanonut että nauttii kun saa nauraa muiden päivityksille. Missä sanoin että edes itse olen koko facessa? Nimittäin en ole edes siellä. Instassa kyllä. Työkaverini on itse kertonut ettei halua kertoa itsestään mitään siellä mutta mielellään nauraa ja lukee ääneenkin meillä töissä muiden päivityksiä. Minusta edelleen outoa ja sairasta.
Juuri nämä psykopaattistalkkerit jotka ovat aina paikalla, mutta eivät päivitä mitään. Itse en tokikaan postaa koko ajan mutta jotakin silloin tällöin. Psykopaattistalkkerit toki voisi poistaa kavereista mutta oon kai liian kiltti
Meillä myös töissä nuori nainen joka lukee ääneen meille muille tuntemattomien päivityksiä. Sitä en tiedä kuinka aktiivinen hän itse on facebookissa. En ole somessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo on todella psykopaattista kyylätä muita mykän profiilin takaa.
Huokaus, onko näin yksinkertaisia ihmisiä oikeasti olemassa? Se, että juuri sinä et näe jonkun tietyn käyttäjän facebook-toimintaa ei takoita sitä, etteikö hän käyttäisi facebookia aktiivisesti omiin henkilökohtaisiin asioihinsa, tai että ko. henkilöä millään tavalla kiinnostaisi juuri sinun päivityksesi.
Mulle on monikin sanonut suoraan että tehnyt vaan siksi profiilin, jotta saa kyylätä muita. Saa kuulemma hyvät naurut itselleen. No huvinsa kullakin.
Ikätovereitteni jatkuvat selfiet, joissa on käytetty jotain filtteriä niin, että naama on vaan sellainen tasainen lätty. Voi luoja..........
n45
Ne tyypit, jotka eivät osaa ottaa selfietä... Aina nostetaan kulmia, niin että otsa on ihan rypyssä. Luulin duck facea teinien jutuksi, mutta kyllä ihan aikuiset useammankin lapsen äidit tätä harrastavat. Sellainen pienikin alahuulen pullistaminen ikävä kyllä näkyy. Oma lukunsa ne, jotka oikeasti ottavat todella epäedullisia kuvia aina ala- tai yläkulmasta.
Turhanpäiväisista asioista raivoaminen. Yhteen ketjuun kommentoin, että meillä saa vieras pöydällä vadissa olevan omenan ottaa. Voi s**tana, siitä asiasta on nyt vaahdottu sivukaupalla ja viimeksi kun luin, olen moukka joka toisten vaivalla ostamat omenat tulee syömään. Miten näin pieni asia synnyttää niin valtavan raivon? (En sanonut kylässä syöväni mitään ilman lupaa, vaan että meillä saa ottaa. Lisäsin myös, että ymmärrän jokaisella kodissaan olevan omat tavat, joita kunnioitan) Epäkohteliasta voi olla, ja onkin, kylässä ottaa jotain ilman lupaa, mutta että siitä asiasta syntyy ihan valtava raivo!!!