Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, onko täällä ketään joka työskentelisi kehitysvammaisten

Vierailija
28.03.2006 |

hoitokodissa? Niiden rahathan menee sinne hoitokotiin ja niillä on siellä edunvalvoja mutta saako ne rahaa jos ne menee esimerkiksi johkin juhlaan niin annetaanko niille lahjan ostoa varten rahaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ne rahathan menevät kehitysvammaisen asikkaan tarpeisiin. Osasta kustannetaan asuminen hoitokodissa, osa menee vaatteisiin ym ja kyllä kaikille jää vielä käyttörahaa " tuhalattavaksikin" .

Vierailija
2/5 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikkien eläkkeet ja tuet ole samansuuruisia. Olisi helpompi vastata jos tietäsi mihin tilanteeseen tarkkoittamasi ihminen rahaa tarvitsee. Kehitysvammaisen omahoitajan pitäsi tietää hänen sen hetkinen rahatilanne ja se paljollako hänen on mahdollista osallistua johonkin lahjaan tai ostaa itse lahja.

-m

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tää hänen sisarensa ostelis hänen lapsilleen kalliita lahjoja ja rahat annetais hänelle ja hän sitten ostais. Kauheeta katsella ahneutta sivusta ja toivon et mitään kauheeta summaa ei annettais, sillä 4 lapsella on usein nimpparit ja synttärit ja joulut jne...

Vierailija
4/5 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luulen /toivon että jos jonkinlaista hyväksi käyttöä epäillään tullaan siihen puuttumaan sillä omahoitaja on vastuussa asiakkaan rahankäytöstä viralliselle edunvalvojalle joka monissa hoitokodeissa tekee tilintarkastukset vähintään kerran vuodessa. Siellä missä itse olen ollut on kehitysvammainen käynyt itse omahoitajansa kanssa ostamassa lahjat eikä mm. sisarusten lasten lahjoihin kovin montaa euroa useimmilla ole varaa antaakaan. Tiedän että joskus on kehitysvammainen osallistunut esim 20eurolla johonkin lähisukulaisen 60v kimppalahjaan mutta ei ne käyttörahat monellakaan kovin suuret ole.

-m

Vierailija
5/5 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat pienen korvauksen, päivän työ heille on muutama euro käteen.

Vammaiset, jotka eivät kykene töihin, ylimääräistä jää n. 80e kuussa eläkkeestä hoitomaksujen jälk. Se on pieni raha todellakin, koska siitä summasta ostetaan heille KAIKKI vaatteet, omat hygieniatuotteet ym. ym. Lisäksi kaikki retket ja reissut kustannetaan noista rahoista.

On hävytöntä pyytää vammaiselta rahaa tuollaisiin hankintoihin..Itsekästä ja selvää hyväksikäyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi