Kävin katsomassa siskoni vauvaa, enkä voinut kuin ihmetellä minkälaista sakkia sitä mahtukaan synnyttäneiden kirjoon!
Istuin siskon sängyn vieressä, useamman hengen huone ja joku blondi tappeli siinä hoitajan kanssa. Siskon mukaan siitä, että kyseinen nainen ravaa tupakalla/kahviossa ja tyrkyttää vauvaa hoitajille ...
tuli mieleen omat synnytykset 2001 ja 2008, molemmilla kerroilla oli melkoiset huonekaverit! Puhelinseksiä miehensä kanssa harrastanut, todella ylipainoinen sivukalju- nainen jäi mieleen samoin kuin mustalaisnainen, jonka luona ravasi koko suku!
Onko teille osunut sairaalassa omalaatuisia huonetovereita? .D
Kommentit (231)
Eihän 10-15 vuotta sitten ollut sivukaljuja, eihän? Haiskahtaa nyt vähän "vauva.fissä hulvaton juttu synnärihuonetovereista"-kalastelulta.
Sori vähän OT, mutta en ymmärrä tuota uutta tutkimusta jossa väitetään vähän koulutettujen naisten jäävän helpoimmin lapsettomiksi. Eikö muka jokainen tunne lukuisia pelkän peruskoulun tai opiston käyneitä naisia, joilla ei ole koskaan pitkiä parisuhteita mutta on vähintään yksi lapsi. Tuossa tutkimuksessa on pakko olla joku tilastovääristymä tai muu selitys oudolle tulokselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen erikoinen oli, ei huonetoveri sinänsä vaan se kun menin huoneemme vessaan. Siellä kellui kakka pöntössä, ei mitään muuta, ei paperia eikä mitään. Olen pohdiskellut jälkeenpäin että miksi ja miten. Ei pyyhi, ei edes pese persettään? Isomman lapsen vaipasta kipattu? Oli kyllä kooltaan iso pökäle... Nainen vaikutti ihan normaalilta.
Joskus kun pötkylä on tarpeeksi tiivis tai vastaavasti kevyttä ilmapalloa, saattaa pöntön huuhtelu hulauttaa vain paperit mennessään mutta kakka jää pönttöön. Ei mitään uutta auringon alla. Pönttö pitäisikin laskea kansi kiinni, ja kuinka moni sinne kurkkii jälkeenpäin jäikö jotain.
Siellä se kyllä köllötteli ihan kansi aukinaisessa pöntössä eikä ollut mikään "kellukakka". Hyvin mulahti pöntöstä kun huuhtelin sen ennenkuin itse istuin. Toki olihan se saattanut imaista vettä itseensä.
Raskauden aikainen normaali painonnousu on korkeintaan kymmenisen kiloa. Kaikki puu on pelkkää syöpöttelyä ja mielihaluille periksi antamista, mitä on turha puolustella. Onkin isompi työ sitten karistaa kiloja. Osa ei siihen enää pysty, vaan karkin mättäminen jatkuu. Vedotaan stressiin ja kiireeseen. Silloin oikeasti ei ehtisi syödä, vaan laihtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän 10-15 vuotta sitten ollut sivukaljuja, eihän? Haiskahtaa nyt vähän "vauva.fissä hulvaton juttu synnärihuonetovereista"-kalastelulta.
Kyllä ne tuolloin omassa nuoruudessani olivat jo ihan teinien parissa muotia.
Vierailija kirjoitti:
Raskauden aikainen normaali painonnousu on korkeintaan kymmenisen kiloa. Kaikki puu on pelkkää syöpöttelyä ja mielihaluille periksi antamista, mitä on turha puolustella. Onkin isompi työ sitten karistaa kiloja. Osa ei siihen enää pysty, vaan karkin mättäminen jatkuu. Vedotaan stressiin ja kiireeseen. Silloin oikeasti ei ehtisi syödä, vaan laihtuisi.
Aha, mites selität mun raskauden: kaksosraskaus, 21 kg, kun muut 7-14kg. Olin täynnä selkäfinnejä, jotka puf katosivat täysin imetysaikana ja maito lensi. Söin täsmälleen samoin kuin muistakin.
Eihän romanit pääsääntöisesti vieraile juuri synnyttäneen naisen luona, ainakaan koko suvun voimin. Kuulostaa keksityltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha, mites selität mun raskauden: kaksosraskaus, 21 kg, kun muut 7-14kg. Olin täynnä selkäfinnejä, jotka puf katosivat täysin imetysaikana ja maito lensi. Söin täsmälleen samoin kuin muistakin.
Huoh, sanoit sen ihan itse, sen selityksen siis. Kaksosraskaus. Katsos jos rupeat ajattelemaan niin siellä tosiaan on kaksin verroin vauvaa ja istukkaa. Yleensä myös naisen mahan venymisestäkin voi päätellä miksi myös painoa tulee enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut ihan normaaleja. Paitsi viimeksi oli nainen joka kuorsasi todella kovaa 🤤
Apua, olet varmaan minun huonekaveri! Tiedän kuorsanneeni ja olen pahoillani.. enkä ihmetellyt, että huonekaverilla oli kiire kotiin jo yhden yön jälkeen kun ei ilmeisesti saanut nukuttua kuorsaukseltani.
Vierailija kirjoitti:
Monen hengen huoneet ja koko suku vierailee on painajaista muille synnyttäjille. Miksi ap menit sinne synnärille, monessa paikassa pääsee vain isä tai isovanhemmat.
Eipä sitä synnäriä niin vaan valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut ihan normaaleja. Paitsi viimeksi oli nainen joka kuorsasi todella kovaa 🤤
Apua, olet varmaan minun huonekaveri! Tiedän kuorsanneeni ja olen pahoillani.. enkä ihmetellyt, että huonekaverilla oli kiire kotiin jo yhden yön jälkeen kun ei ilmeisesti saanut nukuttua kuorsaukseltani.
Kuorsaajat pitäisi kaikki laittaa samaan huoneeseen niin pitävät toisiaan hereillä eikä muita jotka sitä lepoa kaipaa
Vierailija kirjoitti:
Eikö kuorsaava ihminen ole normaali? Suuri osa ihmisistä kuorsaa, varsinkin jos on on hyvin väsynyt ja pääsee lopulta uneen. Kuten tämä huonekaverisi ehkä oli.
No ei kyllä kuorsaus ole kovin normaalia. Ei meillä kumpikaan kuorsaa edes kipeänä tai väsyneenä. 40 kieppeillä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä kuorsaus ole kovin normaalia. Ei meillä kumpikaan kuorsaa edes kipeänä tai väsyneenä. 40 kieppeillä ollaan.
Olettekos sitten synnyttämässä, jolloin unen puute saattaa jo edeltävältä ajalta olla melkoinen?
Vierailija kirjoitti:
Eihän romanit pääsääntöisesti vieraile juuri synnyttäneen naisen luona, ainakaan koko suvun voimin. Kuulostaa keksityltä.
Olen töissä yliopistosairaalassa.Kerran juttelin yöllä turvamiehen kanssa minkälainen hänen työnkuvansa on ? Kertoi sitten joutuneensa useaan kertaan työtehtäviin myös syynnytysosastolle.Kerran mm.romaniäiti oli tullut synnyttämään koko suvun voimin.Perhe oli ollut sitä mieltä että vauvan pitää syntyä heti.Luonto oli kuitenkin päättänyt toisin ja siinä vaiheessa tarvittiin jo turvamiestä koska kätilöt /lääkäri eivät saaneet sukua lähtemään.Niin paljon mahtuu suuren sairaalan ,jopa synnytysosastolle :) Tästä on vuosia aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh, sanoit sen ihan itse, sen selityksen siis. Kaksosraskaus. Katsos jos rupeat ajattelemaan niin siellä tosiaan on kaksin verroin vauvaa ja istukkaa. Yleensä myös naisen mahan venymisestäkin voi päätellä miksi myös painoa tulee enemmän.
Sori, tullut typo tai ac. Tarkoitus oli laittaa kakkosraskaus! Sitä et selitäkään.
Voi jestas että tässäkin ketjussa on äärimmäisen ilkeitä ja pahoinvoivia ihmisiä. Yäk. Ikävää että omien mt-ongelmien hoitamattomuus purkautuu usein ilkeilynä viattomia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettekos sitten synnyttämässä, jolloin unen puute saattaa jo edeltävältä ajalta olla melkoinen?
Minulla on neljä lasta alle 2v ikäeroin, joten unenpuutteesta en tosiaankaan tarvitse luentoja:D Olen valvonut vuorokausia putkeen, useinkin. Univelkaa on noin 7 vuoden ajalta. En ehkä sitten vaan ole tajunnut että muut kuorsaavat. Luulin että lähinnä vanhukset, mutta myönnän kyllä että olen luultavasti väärässä.
Onko tässä av:ssä joku vika nykyään, kun ei kommenttia näy missään, vaikka sen normaalisti julkaisee?! Ei ole eka ketju, jossa on hävinnyt.
Muistaakseni jossain naistenlehdessä oli aikanaan yleisökysymys: " Jos on tyhmä ja harrastaa seksiä, niin voiko tulla raskaaksi?" Vastaus oli lyhyt ja kaiken selittävä: "Valitettavasti!"