Kävin katsomassa siskoni vauvaa, enkä voinut kuin ihmetellä minkälaista sakkia sitä mahtukaan synnyttäneiden kirjoon!
Istuin siskon sängyn vieressä, useamman hengen huone ja joku blondi tappeli siinä hoitajan kanssa. Siskon mukaan siitä, että kyseinen nainen ravaa tupakalla/kahviossa ja tyrkyttää vauvaa hoitajille ...
tuli mieleen omat synnytykset 2001 ja 2008, molemmilla kerroilla oli melkoiset huonekaverit! Puhelinseksiä miehensä kanssa harrastanut, todella ylipainoinen sivukalju- nainen jäi mieleen samoin kuin mustalaisnainen, jonka luona ravasi koko suku!
Onko teille osunut sairaalassa omalaatuisia huonetovereita? .D
Kommentit (231)
Sääliksi kävi se huonekaveri, jonka mies vietti varpajaisia koko vaimon (kolme päivää) sairaalassaoloajan. Vei isommat lapset isovanhemmille hoitoon siksi aikaa. Kävi kerran krapulassa katsomassa vaimoa ja lasta ja lähti jatkamaan juhlia. Ei päässyt edes hakemaan vaimoa kotiin, senkin teki isoisä.
Itse en moisen aarteen kanssa olis kolmatta lasta tehnyt. Ukko olis ollut entinen jo kauan ennen kolmatta.
Vierailija kirjoitti:
Kahden hengen huoneessa olin parinani nuorehko nainen, joka joko puhui lakkaamatta puhelimessa äitinsä kanssa ellei äiti sitten istunut huoneessa. Äiti siis vietti huoneessa päivät pitkät, hyvä ettei jäänyt yöksi.
Huonekaveri kai luuli olevansa hotellissa ja piti hoitajia hotellin henkilökuntana. Hänelle piti tuoda ehdottomasti banaanijugurttia, muut jugurtit menivät vaihtoon. Kun vauvan kuva tipahti yöpöydältä lattialle, nainen painoi hälytyskelloa ja pyysi hoitajaa nostamaan kuvan! Aamulla ensi töikseen hän rullasi päähänsä papiljotit!
Mikä tässä nyt oli kamalaa tai kummallista? Ilmeisesti sosiaalinen ihminen, jolla on muutoin paljon ihmisiä ympärillään niin varmaan tappaa aikaa mieluusti puhelimessa. Jouduin itsekin pyytämään hoitajan antamaan laturinpiuhan lattialta, kun en kivuiltani taipunut siihen ja puhelimessa oli akku loppu. Ja mitä se sinulle kuuluu jos toinen haluaa näyttää kivalta äitinäkin ja rullaa paplarit päähän, mitä ihmeellistä siinä nyt on?
Huvitti vierustoverin Jekyll & Hyde luonne. Rääkyi hoitajille väsyneenä ja ei olisi jaksanut hoitaa lastaan. Rääkyi minulle että enkö saa lastani hiljaiseksi. Hänellä oli suht hiljainen vauva, minulta ei tullut vielä kunnolla maitoa rinnoista, joten vauva huusi usein nälkäänsä. Sitten kun vierustoverin vauvan isä tuli vierailemaan niin muuttui ääni kellossa. Meinasin ihan oikeasti purskahtaa nauruun kun verhon takaa kuului pehmeä ja rauhallinen ääni joka kujerteli vauvalle ja miehelle. Kertoi kuinka kaikki on niin auringonpaistetta. Siinä saa kyllä se aviomies joku päivä huomata ostaneensa sian säkissä. Tai siis naineensa suden lampaan vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat itse täysin roskasakilta aloittaja, koska käytössääntöihin kuuluu, etteivät potilaatkaan kerro julkisesti toisten potilaitten asioita.
Lisäksi miten kerrot asioita antaa sinusta epämiellyttävän kuvan.
Kyllä, kyllä, kertoo aloittajan keskenkasvuisuudesta aika paljon, jos on aikaa vahtia toisten menemisiä, tekemisiä ja ulkonäköä vasta vauvan saaneena. Itse en muista laitosajoista ketään enkä mitään muuta kuin ihanat vauvelini, joista olin niin onnellinen ja joihin kiinnitin kaiken huomioni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat itse täysin roskasakilta aloittaja, koska käytössääntöihin kuuluu, etteivät potilaatkaan kerro julkisesti toisten potilaitten asioita.
Lisäksi miten kerrot asioita antaa sinusta epämiellyttävän kuvan.
Kyllä, kyllä, kertoo aloittajan keskenkasvuisuudesta aika paljon, jos on aikaa vahtia toisten menemisiä, tekemisiä ja ulkonäköä vasta vauvan saaneena. Itse en muista laitosajoista ketään enkä mitään muuta kuin ihanat vauvelini, joista olin niin onnellinen ja joihin kiinnitin kaiken huomioni.
No onpas taas ,:D
Ihan hyvin ehtii jopa puhua niiden muiden äitien kanssa, esimerkiksi silloin kun vauva nukkuu, ollaan syömässä jne :).
Eikä sitä tarvitse mitenkään kyttäämällä kytätä, jos joku erityisen äänekäs vetää väkisinkin huomion itseensä. Mutta kai nyt edellinen kommentoija sai taas pikkasen kiillotettua sädekehäänsä "täydellisenä äitinä" :D
Mulla tosin ei ollut mitään kovin kummallisia äitejä kavereina. Yksi isä tosin tuli paikalle humalassa silmä mustana ja äänekkäästi mölisten. Kävi kyllä sääliksi vauvaa.
Tuttava taas sai ilon kohdata nämä romanit, joilla paikalla oli koko suku, vierailuaikoja ei noudatettu ja nimetyt huonekaverin eväätkin syötiin.
Vierailija kirjoitti:
Quuhyty2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä todella kyllä ihmettelee, minkälaiset ihmiset lisääntyy. Tilastollisestikin eniten sukuaan jatkaa ne, joilla on ihan liikaa tai liian vähän lepakoita tapulissa.
Tilastolliseti Suomessa eniten lisääntyvät korkeasti koulutetut. Heitäkö kuvasit?
Kymmenkunta lasta ja väitöskirja taitaa olla melko harvinainen yhdistelmä.
Mikset antanut esimerkiksi 20 lasta ja pari väitöskirjaa?
Tunnen tyypin joka väitellyt ja on professori ja lapsia 15 uskonnon vuoksi. Vai laskettiinko tilastoihin vain synnyttäneet?
Tämä menee nyt vähän sivuun aloituksesta....... Olin raskaana 14 viikkoa kun sydänääniä ei enää ollut.Siihen aikaan tehtiin automaattisesti kaavinta.Niinpä minut sijoitettiin (suuri yliopistokaupunki) 4 aborttipotilaan kanssa samaan huoneeseen.Yhtä nuorta tuli poikaystävä tai kun aviomies katsomaan.Huone oli pieni ja minä ylipaikalla.Huoneen pienuus ei heitä haitannut kun teki mieli seksiä (kaavinnan jälkeen) No lyhiin matkahan on tuumasta toimeen.Lähdin päivähuoneeseen että saivat rauhassa mennä ns. loppuun asti.
Millä tavalla synnytyksen jälkeen sitten pitää olla? Pitääkö vain maata sangyssä ja imettää?
Pysyä koko ajan huoneessa? Millainen päivän kulku on?
Minulle alkaa tulla ahtaan paikan kammo jo etukäteen. Toivottavasti pääsen sieltä aikanaan pian pois.
Olin ennen synnytystä 8 viikkoa sairaalassa, koska lapsivesi meni ennenaikaisesti viikolla 22 ja olin sydän kurkussa, että selviääkö lapsi. Samassa huoneessa oli nainen, joka oli joutunut sinne siksi, ettei viitsinyt hoitaa raskausdiabeetestaan kotona kun se oli niin vaivalloista. Teki mieli tempaista sitä naamaan ja sanoa että toisilla on oikeitakin ongelmia...
Vierailija kirjoitti:
Tuo tupakalla juokseminen, että vastasyntynyttä enemmän kiinnostaa keuhkojen myrkyttäminen, sitä en tajua .(
Ainoastaan wt-ämmät alapeukuttaa tätä.
Sairaalassa kun käy muissa asioissa tai synnärillä vierailemassa, niin ihmettelee todellakin niitä naisia, kuten ketjun alkupäässä kommentoitiinkin. Juuri se, että ovatko ne kokeneet täydellisen metamorfoosin ja lihoneet raskauden aikana vähintään 30 kg, vai kuka ihmeessä niitä on suostunut lähtöjään panemaan? Perusnätti nainen on nätti synnytettyäänkin ja hiukset vähän rasvaisena.
Mikään ei ole vastenmielisemmän näköistä, kuin sairaalakamppeissa synnytystä odottava nainen tupakalla maha pystyssä. Tekisi mieli mennä vetämään se rööki huulten välistä.
Porissa pääsee katsomaan vain mies ja mahdolliset lapset. mummut ja papat saavat odottaa kotiin pääsyä.
Joku akka oli synnyttänyt keskosvauvan, joka oli todettu jollain tavalla vammaiseksi ja hän itki koko ajan toivoen sen vauvan kuolemaa. Sitten kun se vauva kuoli, niin se akka itki onnesta.
Vierailija kirjoitti:
Kun esikoiseni syntyi hän joutui teholle. Samaan huoneeseen esikoiseni kanssa tuli perhe, jolle päihteet olivat arkipäivää. Äitiä ei pariin ekaan päivään näkynyt, mutta kun hän tuli, ilkeä osa minussa oli sitä mieltä ettei äiti päässyt aiemmin koska joutui nukkumaan humalatilaansa pois, eikä raskas synnytys/sektio.
Myös isä ja teini-ikäinen sisarus kävivät vauvaa katsomassa.
Vanhan viinan ja röökin löyhkä huoneessa oli valtava.
Taisi olla pikkuisella kovat vieroitusoireet. Joskus surullisena mietin mitähän tuolle pikkuiselle ja teinille kuuluu,
Tämä voisi olla serkkuni perhe. Vauva synty viime vuonna ja joutui teholle todennäköisesti koska serkkuni käytti raskauden aikana alkoholia ja todennäköisesti myös jotain aineita ja kaikki ei ollut ok vauvalla. Sekä serkku, serkun mies että teini-ikäinen sisarus kaikki kolme käyttävät alkoholia ja juoksivat röökillä myös teholla, kun kävin vauvaa katsomassa.
Teini-ikäinen oli huostaanotettu jo aiemmin mutta pääsee välillä kotilomille joilla oli myös silloin kun vauvaa oli katsomassa teholla ja serkku joutui teholta vauvansa kanssa ensikotiin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä menee nyt vähän sivuun aloituksesta....... Olin raskaana 14 viikkoa kun sydänääniä ei enää ollut.Siihen aikaan tehtiin automaattisesti kaavinta.Niinpä minut sijoitettiin (suuri yliopistokaupunki) 4 aborttipotilaan kanssa samaan huoneeseen.Yhtä nuorta tuli poikaystävä tai kun aviomies katsomaan.Huone oli pieni ja minä ylipaikalla.Huoneen pienuus ei heitä haitannut kun teki mieli seksiä (kaavinnan jälkeen) No lyhiin matkahan on tuumasta toimeen.Lähdin päivähuoneeseen että saivat rauhassa mennä ns. loppuun asti.[/quote
Ei saatana
Minulla oli huonekaverina hippiäiti, joka ei suostunut käyttämään sairaalan kertakäyttövaippoja. Omat imsevimset piti olla käytössä alusta asti, niitä sitten "pesi" huoneen lavuaarissa pelkällä vedellä ja ripusteli sinappisia rääsyjä kuivumaan oman sänkynsä reunoille, vauvan sängyn reunuksille, tuolien selkänojille... Perheen isä oli ilmeisesti ensimmäistä kertaa kahdestaan esikoisen kanssa, tulivat katsomaan äitiä ja vauvaa takaperin puetussa haalarimallisessa pyjamassa -tai ehkä se kuului perheen ekotyyliin.
Olin aluksi ilahtunut kun pääsin kahden hengen huoneeseen mukavan ikätoverin kanssa, mutta pian tuli ilmi että sillä oli aivan järkyttävä räkätauti, yski ja aivasteli koko ajan siinä vastasyntyneiden ihan vieressä. No, yritin ymmärtää ettei voi mitään, mutta eiköhän sieltä tullut sitten loput hänen perheestään saman taudin kourissa räkimään siihen huoneeseen ja voivottelivat kovaan ääneen miten rankkaa on. Olin tietty hormonien ja suojeluvaistoni takia aivan raivona, lähinnä hoitajille etteikö muka muuta järjestelyä löydy. Heidät sitten eristettiin mutta vasta ekan yön jälkeen. Ja viikon päästä mun vauva sairastui niin että oltiin osastolla:(
Vierailija kirjoitti:
Toinen erikoinen oli, ei huonetoveri sinänsä vaan se kun menin huoneemme vessaan. Siellä kellui kakka pöntössä, ei mitään muuta, ei paperia eikä mitään. Olen pohdiskellut jälkeenpäin että miksi ja miten. Ei pyyhi, ei edes pese persettään? Isomman lapsen vaipasta kipattu? Oli kyllä kooltaan iso pökäle... Nainen vaikutti ihan normaalilta.
Joskus kun pötkylä on tarpeeksi tiivis tai vastaavasti kevyttä ilmapalloa, saattaa pöntön huuhtelu hulauttaa vain paperit mennessään mutta kakka jää pönttöön. Ei mitään uutta auringon alla. Pönttö pitäisikin laskea kansi kiinni, ja kuinka moni sinne kurkkii jälkeenpäin jäikö jotain.
Synnärillä pitäisi tupakointi kieltää kokonaan, ja tarjota tupakoitsijoille pelkkiä nikotiinituotteita.