Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peräsuoleen sattui ulostaessa niin, että olin pyörtyä ennen kuin pääsin vessaan.. meni ohi, pitääkö mennä lääkäriin?

Vierailija
27.05.2017 |

Olin siis lähdössä vessaan kun iski sellainen viiltävä kipu että oli pakko mennä makuuasentoon lattialle. Siitä noustessani alkoi pyörryttää ja piti jäädä matkalla vessaan vielä uudelleen huilimaan lattialle, jalat ylhäällä. Ulostamisen jälkeen menin sänkyyn lepäämään ja silläkin matkalla vielä pyörrytti. Kipu hellitti muutamassa minuutissa, ulosteessa ei näkynyt verta eikä se ollut kovaa tai löysää.

Mikähän tää nyt oli? Ulosteessa jokin kova, sulamaton kohta? Onko pakko lähteä päivystykseen?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nainen, niin endometrioosi voisi olla syy.

Vierailija
2/22 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä itse. Ennen sontimista vihloi suolessa ja sonta tuli ulos, nyt ei vihlo eikä pyörrytä. Onkohan tarve mennä istumaan päivystykseen vai olisko järkevämpää mennä vaikka nukkumaan?

Kaikesta sitä ihmiset jaksaa päätään vaivata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tollasia paskakrappeja menkkojen aikoihin, en ite ole ollu huolissani.

Ja siis todella kipeitä, täytyy käyttää synnytys hengitys tekniikkaa että selviää :D

Vierailija
4/22 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuonkaltaisia kipuja. Löytyi tennispallon kokoinen kysta munasarjasta, ja leikkauksen yhteydessä, kystaa poistettaessa, myös endometrioosia.

Mut en silti sinuna yhden kipu"kohtauksen" jälkeen vielä menisi edes lääkäriin.

Vierailija
5/22 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahat sisäiset peräpukamat

Vierailija
6/22 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon perusteella ulostit siis matkalla vessaan. Istu pöntölle seuraavalla kerralla.

Vierailija
7/22 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli mieleen että voisi olla joku kysta.  

Vierailija
8/22 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkoja aikaan mulla tollaista välillä

Vierailija
9/22 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi sulla ihan uusi oire?

Mietin että olisiko joku sisuskalu voinut revetä tai poksahtaa?

Mä seurailisin tilanne rauhassa ja jos kivut toistuu ja pahenee, niin mä menisin sinne pahamaineiseen päivystykseen. Nyt on vaan muotia haukkua kaikki päivystyksessä käyvät, mutta ei kukaan muu pidä huolta sinun terveydestäsi kuin sinä itse.

Voi olla että kipukohtaus sattui muuten vaan samaan aikaan kun vessakäyntisi eikä liity siihen mitenkään.

Vierailija
10/22 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/22 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toistuu, mene lääkäriin. Voisi olla vaikka proktiitti = peräsuolitulehdus, joka saattaa johtua esim. Crohni taudista = korooninen suolistotulehdus. Itselläni on tämä Crohnin tauti ja ensioireet alkoivat juurikin peräsuolikivulla. Tosin minulla oli ripulia vuosikausia.

Vierailija
12/22 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä itse. Ennen sontimista vihloi suolessa ja sonta tuli ulos, nyt ei vihlo eikä pyörrytä. Onkohan tarve mennä istumaan päivystykseen vai olisko järkevämpää mennä vaikka nukkumaan?

Kaikesta sitä ihmiset jaksaa päätään vaivata.

Ihan sillä vaivasin, kun googlettaessa äkillisiä alavatsakipuja (kipu tuntui ensin alavatsassa ja vasta sen hellittäessä pystyin havaitsemaan sijainnin tarkemmin) tulee kehotuksia hakeutua päivystykseen välittömästi, ettei kuole umpilisäkkeen tulehdukseen/repeämiseen tjsp.

Kiitos kaikille vastauksista! Uskallan niiden ansiosta olla vaivaamatta terkkaria.

Ap

Vierailija
13/22 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi päyvystyksessä ruuhkaa, jos sinne kaikki lähtisivät paskaraissujaan kertoilemaan.

Vierailija
14/22 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräsuoli venyy hyvin pituussuunnassa mutta ei leveyssuunnassa. Jos on iso paska tulossa, se voi venyttää suolta poikittain ja se sattuu aivan helvetisti. Sitten helpottaa, kun sonnan saa ulos.

Vierailija
15/22 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko pakko lähteä päivystykseen?" Päivystykseen mennään, jos asia vaatii välitöntä hoitoa.

Mikäköhän se hoito mahtaisi olla?

Vierailija
16/22 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kuukautiskierron vaihe (oletan että olet nainen)?

Mulla on alkuraskauksissa (alkion kiinnittyessä) ollut tuollaisia, mutta toisaalta joskus myös ovulaation aikaan.

Vierailija
17/22 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti taju kerran yöllä vessanpytyllä,jotain ihme pakotusta oli takapäässä.

Heräsin vessan lattialta verilammikosta,silmälasin linssi oli tehnyt poskeen isohkon ja syvän haavan.

En tiedä miksi laitoin lasit vessakäynnin ajaksi.

Aamulla menin lääkäriin ja neljä tikkiä tuli.

Ja olen mies.

Vierailija
18/22 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuollaista kramppailua  välillä oviksen aikoihin. Kohtu kallistuu kuulemma taaksepäin ja krampit tuntuvat siksi peräsuolessa. Tuntuu kuin joku iskisi puukolla tai koittais ulostaa jalkapalloa.

Vierailija
19/22 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuliko iso kakka tuliko?!

Vierailija
20/22 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lähti taju kerran yöllä vessanpytyllä,jotain ihme pakotusta oli takapäässä.

Heräsin vessan lattialta verilammikosta,silmälasin linssi oli tehnyt poskeen isohkon ja syvän haavan.

En tiedä miksi laitoin lasit vessakäynnin ajaksi.

Aamulla menin lääkäriin ja neljä tikkiä tuli.

Ja olen mies.

Samanlainen kokemus. Tosin heräsin tähän suolen pakotukseen ja vessassa pyörryin & löin pääni. Ei tullut sitä itseään. Mies heräsi haahuiluuni ja soitti ambulanssin. Kävin tikattavana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä