telia kokemuksia?
ajattelen liittymän vaihtoa, kaikki toiminut hyvin?
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Olen itse työskennellyt asiakaspalvelussa Telialla, 95% yhteydenotoista johtuu asiakkaan omista sekoiluista.
-laskulle ei ilmesty itsestään yhtään mitään, mikäli siinä laskulla on soitto johonkin maksulliseen nroon, niin se soitto on lähtenyt siitä puhelimesta.
-maksa laskut ajallaan
-tee e-laskusopimus, niin tulee laskut saletisti
-asiakaspalvelu ei voi tietää miten asuntosi sisäverkko on asennettu, eli mistä reiästä se netti sinne tulee. Käytetty tekniikka toki näkyy, kaapeli/adsl/vdsl/valokuitu.
-asiakaspalvelu ei ole laitetuki, eli jos olet ostanut jonkin xiaomin luurin, niin eti netistä ohjee
-ulkomailla netin käyttö saattaa olla kallista, selvitä se etukäteen. Mikäli on liian suolaista, niin laita dataroaming pois päältä. Tee tämä ennen matkaa, jälkikäteen on aika hyödytöntä itkeä asiasta.
⬆️ Tämäpä oli mainospuhe telian puolesta. 🙏
Mistäpä olisin tiennyt telian kaupoista c moren osalta,
kummastelin sitten laskua, joka tuli.
Laskun nimi oli laajakaista lasku,
minun korviini kuulostaa laskusta, joka viittaa nettiliittymään.
Tottakai selvitin mistä on kyse.
Laajakaista lasku tarkoittaakin = c moren laskua.
Hämmentävää.
Tai minulta on peritty kahta tietä käyttäen liigapelit maksuja.
Niitä kun oli selvitetty, niin sain toki hyvityksiä.
Että, ei se niin mene että Telia ”asiakaspalvelija ” on aina oikeassa.
Ja jos uskaltaisin, niin irtisanoisin kaikki kolme puhelinliittymääni ja kaikki härpäkkeet , joita on teliasta.
Koska tiedän, että sitten vasta laskua ja loppulasku alkaisi sadella ,, niin olkoon.
Oudosti Telia on saanut vallata kaikkea viihdettä.
Ja anteeksi vielä telian myyjälle , että vein aikaasi , kun kävin kysymässä vavaamaani asiaa liittymästäni. Koitan pysyä jatkossa poissa tieltä.
Vierailija kirjoitti:
⬆️ Tämäpä oli mainospuhe telian puolesta. 🙏
Mistäpä olisin tiennyt telian kaupoista c moren osalta,
kummastelin sitten laskua, joka tuli.
Laskun nimi oli laajakaista lasku,
minun korviini kuulostaa laskusta, joka viittaa nettiliittymään.
Tottakai selvitin mistä on kyse.
Laajakaista lasku tarkoittaakin = c moren laskua.
Hämmentävää.Tai minulta on peritty kahta tietä käyttäen liigapelit maksuja.
Niitä kun oli selvitetty, niin sain toki hyvityksiä.Että, ei se niin mene että Telia ”asiakaspalvelija ” on aina oikeassa.
Ja jos uskaltaisin, niin irtisanoisin kaikki kolme puhelinliittymääni ja kaikki härpäkkeet , joita on teliasta.
Koska tiedän, että sitten vasta laskua ja loppulasku alkaisi sadella ,, niin olkoon.
Oudosti Telia on saanut vallata kaikkea viihdettä.Ja anteeksi vielä telian myyjälle , että vein aikaasi , kun kävin kysymässä vavaamaani asiaa liittymästäni. Koitan pysyä jatkossa poissa tieltä.
Hyvä, kun olit asiakaspalveluumme yhteydessä, niin sait selvitettyä tuota laskuasiaa. Tosiaan kanavapakettien, kuten tässä sinun tapauksessasi C Moren, laskut tulevat laajakaista lasku -nimellä. Ymmärrän, että se voi hieman hämmentää, mikäli ei esimerkiksi omista kiinteää kaistaa. Ehdottomasti meihin saa ja pitää olla yhteydessä, jos jokin asia mieltä askarruttaa. Me olemme asiakkaitamme varten ja autamme parhaamme mukaan kaikkeen meidän asiakkuuteen, palveluihin ja liittymiin liittyvissä asioissa. //Hanna
Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.
Kokeillut kaikki isot operaattorit läpi, Telia ehdottomasti hirvein. Ei ikinä enää! DNA/Elisa on vähän kalliimpia, mutta niiden kanssa asiat ainakin saa selvitettyä. Telia ei yksinkertaisesti osaa kommunikoida. Kaikki resurssit sijoitettu imagoa kiillottaviin somepartioihin.
Laskutuksessa vähän väliä jotain häikkää. Asiakaspalvelu lupaa hoitavansa, mutta mitään ei tapahdu. Kun ottaa uudestaan yhteyttä, ovat aina sisäisesti katsoneet että "ei edellytä toimenpiteitä", mutta mitään tietoa päätöksestä asiakkaalle ei tule. Kaiken huippuna lupasivat viimeinkin hyvittää osan väärin peritystä laskusta, ja toteuttivat sen alentamalla jo maksetun laskun summaa: asiakas maksoi 50 euroa 0 eurosta, kaikki siis hyvin! Tuostakin piti pankilta pyytää kuitti, että meni perille. Ja jälleen ilman mitään viestiä/tietoa käsittelystä; tilille vain viimeinkin ilmestyi se raha takaisin.
Telia kiusaa asiakastaan viemällä tavalliset mms viestit kirjautumisen ja salasanan taakse. Ja kun yksinkertaisen asia katsominen on tehty tahallaan näin vaikeaksi niin eivät itsekään osanneet neuvoa miten viestin saisi esiin kun ei onnistu. Kiusaa?
Svenskako kirjoitti:
Telia kiusaa asiakastaan viemällä tavalliset mms viestit kirjautumisen ja salasanan taakse. Ja kun yksinkertaisen asia katsominen on tehty tahallaan näin vaikeaksi niin eivät itsekään osanneet neuvoa miten viestin saisi esiin kun ei onnistu. Kiusaa?
Jos kuvaviestiä ei saada toimitettua puhelimeen, siirtyy se Minun Teliaasi katsottavaksi. Onhan niitä tylsä lähteä erikseen sieltä kaivamaan! Tavallisesti älypuhelin hakee automaattisesti oikeat MMS-asetukset. Tässä tapauksessa koita tilata automaattiset MMS-asetukset uudestaan lähettämällä tekstiviestin numeroon 15400 (0 euroa).
MMS-asetukset saat myös laitettua manuaalisesti suoraan puhelimesi Asetuksista (kohdasta Mobiiliverkko) alla olevin tiedoin.
MMS-asetukset
Yhteyden nimi : Telia MMS
APN: mms
Välipalvelimen osoite: 195.156.25.33
Välipalvelimen portti: 8080
MMSC-osoite: http://mms/
Yhteystyyppi: Jatkuva
Kuvaviestit tarvitsevat lisäksi vapaata tilaa puhelimen tallennusmuistista ja päällä olevan mobiilinetin toimittuakseen. Toivottavasti saat apua näistä ohjeista! Vaan jos kuvaviestit ei yhäkään toimitu puhelimeesi pyytäisin sinua olemaan uudestaan yhteydessä asiakaspalveluumme. //Minna
Vierailija kirjoitti:
Siirryin juuri Telian asiakkaaksi puhelimen ja kotinetin. Ja tein e-lasku tilaukset niistä.
E-laskua tehdessä siinä kun kysyttiin tiedot laskuista niin siitä piti kahdesti ne e-lasku tilaukset tehdä. Siis yksi lasku vaan on jossa on ne. Onko siis e-laskussa eroteltu ne vai onko toinen e-lasku tilaus turha?Ja ne tiedot joita kysyttiin e-lasku tilausta tehdessä niin ne oli myös hyvin epäselviä, kun ei ollut varma mitä tietoja ne siinä laskussa oli (kysyttiin laskuista ne tiedot)
Mikäli sinulle on tulossa Yhteislasku, jossa veloitetaan nämä molemmat palvelut samassa tarvitsee kytkeä vain yksi lasku. Jos sinulle on taas tulossa kaksi erillistä laskua niin sitten täytyy tulla kaksi e-laskua.
Mikäli tehty e-lasku-sopimus ei kohdistu mihinkään laskulle ei siitä turhaa rahaa lähde, vaan onhan tuo hyvä varmistella. Suosittelen, että otat yhteyttä asiakaspalveluumme niin he tarkistavat asian. Nykyisin meidän asiakaspalvelu voi tehdä sinulle puolestasi e-lasku sopimuksen pankkiisi hyväksyttäväksi, jos on tarvis 😊 //Minna
Kipatsu kirjoitti:
Partiolle tiedoksi, meidän lasku ajalta 3.12.-11.12.2018 veloitettava summa täyden kuukauden kuukausimaksu. Olin tästä eilen yritysasiakaspalvelu chattiin yhteydessä, se heidän mielestään Telian normaali käytäntö.
Jep. Ja nää on sitten asioita joihin tuolta Telian partiolta ei perusteluja tule. Koska ainoa vastaus olisi että paska lafka joka kusettaa asiakkaita ja kehittää sille jotkut porsaanreiät jotta toiminta on muka laillista
Vierailija kirjoitti:
Kipatsu kirjoitti:
Partiolle tiedoksi, meidän lasku ajalta 3.12.-11.12.2018 veloitettava summa täyden kuukauden kuukausimaksu. Olin tästä eilen yritysasiakaspalvelu chattiin yhteydessä, se heidän mielestään Telian normaali käytäntö.
Jep. Ja nää on sitten asioita joihin tuolta Telian partiolta ei perusteluja tule. Koska ainoa vastaus olisi että paska lafka joka kusettaa asiakkaita ja kehittää sille jotkut porsaanreiät jotta toiminta on muka laillista
Veloitus on joko päiväkohtaista tai kuukausikohtaista riippuen siitä mikä yritystuote tässä tapauksessa on ollut käytössä. Missään nimessä huijaaminen ei kuulu toimintatapoihimme, vaan toimintamme on tarkoitus olla mahdollisimman läpinäkyvää. //Minna
Itse tykkään Teliasta. Dot juuri sopiva liittymä itselle ja edullinen
Täysin samaa mieltä. Kiusaavat myös itseään. Eivät edes itse osanneet antaa toimivaa ohjetta, kun kysyin toisella puhelimella samanaikaisesti ohjetta kun yritin lukea tätä salattua viestintää. Lienee niin, että ovat vielä "savumerkkiasteella" tekniikassaan, kun eivät osaa lähettää viestejä kuten muut operaattorit. Jos sivulle sattuisi pääsemään niin varmaan ovat laittaneet sinne vielä pakkomainontaa.
Tsekaisin kirjoitti:
Täysin samaa mieltä. Kiusaavat myös itseään. Eivät edes itse osanneet antaa toimivaa ohjetta, kun kysyin toisella puhelimella samanaikaisesti ohjetta kun yritin lukea tätä salattua viestintää. Lienee niin, että ovat vielä "savumerkkiasteella" tekniikassaan, kun eivät osaa lähettää viestejä kuten muut operaattorit. Jos sivulle sattuisi pääsemään niin varmaan ovat laittaneet sinne vielä pakkomainontaa.
Tarkoitatkohan tässä Minun Telian Viestikeskukseen saapuneita viestejä? Mitään salattuja sähköpostiviestejä emme suoraan asiakaspalvelusta tavallisesti lähetetä. Viestin lukeminen vaatii tosiaan kirjautumisen teli.fi -sivustolle, mutta kirjautuminen onnistuu näppärästi esim. mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla. Minun Telia -sivustolla löytyy kaikki omat liittymätiedot, laskutiedot ja muut asiakastiedot. Voimassa olevat etuasiakkaan hinnat ja tarjoukset löytyvät sieltä myös. // Katja
En suosittele. Sain liittymän ottamisesta luvatun lahjakortin vasta kuluttajariitalautakunnan kautta. Lahjakortti piti tulla minulle tiettyyn päivään mennessä. Ei tullut ja vaihdoin liittymän pois seuraavana päivänä. Kysyessäni myöhemmin koska saan lahjakorttini, minulle vastattiin etten saa sitä koska olen vaihtanut liittymän pois. Ei auttanut vaikka tilausvahvistuksessa oli selkeästi lahjakortti luvattu.
Telian laskusotkut ovat loppumaton painajainen. Käsittämätöntä toimintaa, luulisi pörssiyhtiössä johdonkin tekevän jotain näin läpikotaisin osaamattomalle laskutukselle, asiakaspalvelulle ja muulle säätämiselle. Eipä ihme, että Telian osake maksaa 3 euroa ja Elisan osake maksaa 53 euroa. Elisalle tässä pitää itsekin paeta, Telian kanssa asioiden setviminen lähes joka kuukausi maksaa liikaa aikaa ja rahaa.
Oulun raksilan k-citymarketissa yrittivät nuoret poitsut röyhkeästi kaupitella telian liittymää.Oikein juhlamokka kahvipaketin olisi saanut kylkiäiseksi.Vuonna 2007 Lestijärvi ja Telian surkea laajakaista.Ei kiitos koskaan enää Teliaa.Elisa toimii,Telia ei!
Ketjun aloitus näkyy olevan vuosia vanha. Mutta eipä ole Telia muuttunut.
Telia netti ei ole toiminut kunnolla pitkään aikaan. Olen Elisaan vaihtamassa ja Telia nyt suoranaisesti jo uhkailee viimehetken korotuksella jos en vaihtoa peru. Oli määräaikainen ja irtisanominen seuraavaksi päiväksi.
Asiakaspalvelu suoraan anaalista, chattiin jonotin reilun tunnin ja pääsin jo kuudenneksi jonossa kunnes tuli joku aika katkaisu tms.
Ja ei ole omaa vikaa koska moni muukin Telian asiakas todennut saman tällä alueella.
Otin yhteyttä Telian asiakaspalveluun ja sain siitä 37e lisän puhelinlaskuun.
Tänään on oikein ilon ja onnen päivä :) Pääsin viimeisestä Telian 24kk määräaikaisesta sopimusotkusta eroon. :D Onneksi Elisalta saa esim. puhelinliittymän 19€/kk 2 vuoden kampanja hinnalla ja vielä ilman määräaikaisuutta :)
Ei ikinä enään tule määräaikaisuus sopimuksia minulle! Jos on määräaikainen ja liittymä ei toimi kunnolla niin ei siitä pääse eroon. Näin kävi Telian kanssa mutta, jos ei olisi ollut määräaikainen niin olisin vaihtanut kaikki liittymä sopimukset heiltä heti pois. Näin jouduin maksamaan huonosta sopimuksesta 2 vuotta, mutta ei enään :)
Olen juuri vaihtamassa koti GSM:nkin telian asiakkaaksi kun sieltä sai hyvän tarjouksen ja meni käpy DoNotAskin luokattoman huonoon liittymään ja palveluun. (Sieltä ei muuta kuulunut kuin a)lasku tai b) ilmoitus että liittymä kallistuu. Mutta noinkin pääsee vakkariasiakkaista eroon )Minulla on myös toinen Telian liittymä riistakamerassa kun se on korvessa osoittautunut sellaiseksi että kentät kattaa. Mutta katsotaan kannattaako mitäkin pitää kuinkakin kauan. On paras kilpailuttaa näemmä näitä aina kun tarvis.
Tilasin puhelinliittymän telialta jonka mukana oli lidl 30e lahjakortti. Lahjakorttia ei ikinä kuulunut ja kysyin asiakaspalvelusta ja he väittivät että lahjakorttia ei ole ikinä luvattu :D en voi suositella teliaa enää ikinä kenellekään, kusettavat minkä kerkeävät.
Harmillista kuulla, että palveluiden ja liittymien kanssa on ollut viime aikoina haasteita. Telia TV -palvelun tallenteissa on ollut yleistä häiriötä, jonka vuoksi tallenteiden poistaminen ei kaikilla asiakkailla onnistu. Myös etätallennuksissa on havaittu häiriötä. Pyrimme korjaamaan tilanteen mahdollisimman nopeasti. Oletko jo ollut yhteydessä asiakaspalveluumme kanavien pätkimiseen liittyen? Asiakaspalvelun kautta voimme tutkia tilannetta tarkemmin laitetietojen kera. Varmistan vielä, onko e-lasku toiminut aiemmin normaalisti vai ilmeneekö itse e-laskun kytkennässä haasteita?
//Joonas S.