Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

telia kokemuksia?

Maarit88
27.05.2017 |

ajattelen liittymän vaihtoa, kaikki toiminut hyvin?

Kommentit (219)

Vierailija
141/219 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse työskennellyt asiakaspalvelussa Telialla, 95% yhteydenotoista johtuu asiakkaan omista sekoiluista.

-laskulle ei ilmesty itsestään yhtään mitään, mikäli siinä laskulla on soitto johonkin maksulliseen nroon, niin se soitto on lähtenyt siitä puhelimesta.

-maksa laskut ajallaan

-tee e-laskusopimus, niin tulee laskut saletisti

-asiakaspalvelu ei voi tietää miten asuntosi sisäverkko on asennettu, eli mistä reiästä se netti sinne tulee. Käytetty tekniikka toki näkyy, kaapeli/adsl/vdsl/valokuitu.

-asiakaspalvelu ei ole laitetuki, eli jos olet ostanut jonkin xiaomin luurin, niin eti netistä ohjeet

-ulkomailla netin käyttö saattaa olla kallista, selvitä se etukäteen. Mikäli on liian suolaista, niin laita dataroaming pois päältä. Tee tämä ennen matkaa, jälkikäteen on aika hyödytöntä itkeä asiasta.

Vierailija
142/219 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elkäämme kritisointi Teliaa mistään hinnasta ja just juu.

"Olen itse työskennellyt asiakaspalvelussa Telialla, 95% yhteydenotoista johtuu asiakkaan omista sekoiluista."

Tuo kommentti kertoo paljon teliassa työskennelleen asenteesta asiakkaan ongelmatilanteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/219 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin. Kaikki keinot käytössä ja aina on asiakas väärässä. Rahat pois vain, vaikka väkisin. Huijareitten tavat osaavat kyllä. Huonompaa kokemusta en osaa kuvitella, kuin sieltä sain. Onneksi oin ja kannan rahani mieluusti nyt sinne, joka osaa arvostaa maksavaa asiakasta - kilpailevalle yritykselle.

Vierailija
144/219 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota hyvä mies Dna.n liittymä niin ei tule yllätyksiä.

145/219 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaa liittymät aina ennen ostoa. Vuositasolla säästää selvää rahaa ja aina löytyy parempi diili lopulta. Itse vertasin puhelinliittymät täällä ja säästin heti rahaa https://vertaamo.fi/vertaa/vertaa-matkapuhelinliittymat/

Vierailija
146/219 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epä rehellinen operaattori. Ei enään ikinä mene siihen operaatoriin.

Vierailija
147/219 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epä rehellinen operaattori. Ei enään ikinä mene siihen operaatoriin.

Vierailija
148/219 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä onTelian asiakaspalvelu, ehkä näillä keskutelu sivuilla?????? puheluihin ei vastata automattin kanssa on "kiva" keskustella ja eurot pyörii telia kassaan, palvelu pisteet. ei myyjiä näy kysyin kaupan neuvonnasta, vastaus kyllä ne joskus joskus pyörii siinä odottelin noi tunnin verran ei näkynyt, ei mitään tietoa ei edes lappua toimiiko piste vai onko mainos pönttö, onneksi pääsin eroonkovan työ kanssa,

Kannattaa liittyä jos ei pidä että "asiakaspalvelu" ei häiritse

149/219 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fani pohjoisesta kirjoitti:

Missä onTelian asiakaspalvelu, ehkä näillä keskutelu sivuilla?????? puheluihin ei vastata automattin kanssa on "kiva" keskustella ja eurot pyörii telia kassaan, palvelu pisteet. ei myyjiä näy kysyin kaupan neuvonnasta, vastaus kyllä ne joskus joskus pyörii siinä odottelin noi tunnin verran ei näkynyt, ei mitään tietoa ei edes lappua toimiiko piste vai onko mainos pönttö, onneksi pääsin eroonkovan työ kanssa,

Kannattaa liittyä jos ei pidä että "asiakaspalvelu" ei häiritse

Ollaanhan me täälläkin ja autamme parhaamme mukaan sellaisissa asioissa, joissa ei asiakastietoja tarvita. Harmillista kyllä kuulla, että asioiden hoitaminen on ollut noinkin hankalaa. Näinhän se ei pitäisi olla. Meidät tavoittaa puhelin aspan ja telia.fi -sivujen chatin lisäksi myös somesta, eli Twitterin ja Facebookin yksityisviestien kautta voi myös olla yhteydessä. Lisäksi sivuiltamme löytyy yhteydenottolomake, jonka kautta voi laittaa viestiä. Ehkä sinua tämä tieto ei enää sinua hyödytä, jos et ole enää asiakkaamme, mutta kenties muita jotka miettivät mitä kautta meidät tavoittaa. Kanavia on siis useita ja niitä maksuttomiakin onneksi suurin osa. 

//Merja 

Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.

Vierailija
150/219 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin Telian laajakaistan irti netissä tammikuussa,ajattelin sen olevan ogei,mutta lasku tuli ja yhteyttä "asiakaspalveluun",ihmetteli mistä olin löytänyt sellaisen heidän sivuiltaan,ei kuulemma onnistu irtisanominen siitä,no,mistä sitten,missään ei näy kunnon ohjeita,viesteinä olen kolmesti irtisanonut telian netin,luvattu lopettaa liittymä ja kappas vaan,lasku tuli jälleen. Onneksi,kokemuksesta,olen tallentanut ja tulostanut kaikki viesti paperille,oli nyt on jo kolme kertaa laskua,erittäin huonolla palvelulla,telian duunarit eivät osaa tehdä ilmeisesti mitään,eivät varmaan tajua vaatia edes palkkaa "töistään".

No,nyt siirsin koko hoidon kalakaverin hoidettavaksi,hän on ammatiltaan tuomari.

Ja ei koskaan enää teliaa,varokaa,selvää huijausta,ihan uskomatonta touhua,olemmeko Suomessa?

Vierailija
151/219 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on vähän vanha, mutta vastaanpa silti. Mun yrityslaskutuksesta ei tuu koskaan laskua tai jos tulee ne tulee myöhästysmaksulla 40 eur. Irisanoin koko homman. Nyt maksoin vahingossa 1200 eur 20 sijaan yksityisliittymästäni. Kerroin asiasta heidän nettisivujensa välityksellä. Mitään ei ole vielä kuulunut. Saa nähdä kuinka käy. Onneksi yksityisellä on kuluttajansuoja toisin kuin yritysliitttymissä.

Vierailija
152/219 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyin kaikkien kokeilujen jälkeen Teliaan. Kallis mutta toimii. DNA ei toiminut.

153/219 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

swedu böndet kirjoitti:

Sanoin Telian laajakaistan irti netissä tammikuussa,ajattelin sen olevan ogei,mutta lasku tuli ja yhteyttä "asiakaspalveluun",ihmetteli mistä olin löytänyt sellaisen heidän sivuiltaan,ei kuulemma onnistu irtisanominen siitä,no,mistä sitten,missään ei näy kunnon ohjeita,viesteinä olen kolmesti irtisanonut telian netin,luvattu lopettaa liittymä ja kappas vaan,lasku tuli jälleen. Onneksi,kokemuksesta,olen tallentanut ja tulostanut kaikki viesti paperille,oli nyt on jo kolme kertaa laskua,erittäin huonolla palvelulla,telian duunarit eivät osaa tehdä ilmeisesti mitään,eivät varmaan tajua vaatia edes palkkaa "töistään".

No,nyt siirsin koko hoidon kalakaverin hoidettavaksi,hän on ammatiltaan tuomari.

Ja ei koskaan enää teliaa,varokaa,selvää huijausta,ihan uskomatonta touhua,olemmeko Suomessa?

Kolmea yhteydenottoa ei tosiaan irtisanomisen pitäisi vaatia! Oletko nyt vilkaissut asiakassivuiltasi ettei kyseinen palvelu enää vain näy siellä? Se kannattaa huomioida, että meillä on palveluissa jälkikäteislaskutus. Eli tarkoittaa sitä, että viimeinen lasku voi hyvinkin tulla jopa 1-1,5kk irtisanomisen jälkeen. Laskuista näkyy toki selkeästi päivämäärät, mitä ajanjaksoa se koskee. Eli tässä tilanteessa laskua ei tietenkään pitäisi enää kertyä sovitun irtisanomispäivän jälkeen. 

Huijaaminen ei hyödytä ketään, ei siis meitäkään. Jos sinulla on siis vielä sellaisia laskuja, joissa veloitamme ajasta irtisanomispäivän jälkeen, niin ota meihin ihmeessä vielä yhteyttä esimerkiksi asiakassivuilta löytyvän chatin kautta, tai Facebookin yksityisviesteissä. Pystymme sitä kautta myös selvittämään, mitä aiemmissa yhteydenotoissasi on tapahtunut ja miksei irtisanominen ole astunut sovitusti voimaan. //Sanna

Vierailija
154/219 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on toiminut, ei mitään valittamista. Paitsi se ettei parhaita liittymiä myydä vasta kun olet vaihtamassa pois. Sama lienee muillakin operaattoreilla. Varaudu saamaan parempi tarjois nykyiseltä jos olet viahtamassa.

155/219 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju on vähän vanha, mutta vastaanpa silti. Mun yrityslaskutuksesta ei tuu koskaan laskua tai jos tulee ne tulee myöhästysmaksulla 40 eur. Irisanoin koko homman. Nyt maksoin vahingossa 1200 eur 20 sijaan yksityisliittymästäni. Kerroin asiasta heidän nettisivujensa välityksellä. Mitään ei ole vielä kuulunut. Saa nähdä kuinka käy. Onneksi yksityisellä on kuluttajansuoja toisin kuin yritysliitttymissä.

Laitoitko meille viestiä yhteydenottolomakkeen kautta ja olithan samalla asiakassivuillesi tunnistautunut jotta viestisi voidaan yhdistää suoraan sinuun? :) 

Jos viestisi läheyksestä on jo joitain päiviä vierähtänyt, niin huikkaa meille vielä liikasuorituksestasi esimerkiksi chattimme kautta, tai Facebookin yksityisviesteissä. Kyseisen summan haluat varmasti mahdollisimman pian takaisin, niin pystymme sitten näissä kanavissa laittamaan palautuspyynnön samantien eteenpäin. 

//Sanna

Vierailija
156/219 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisan liittymä kirjoitti:

Elkäämme kritisointi Teliaa mistään hinnasta ja just juu.

"Olen itse työskennellyt asiakaspalvelussa Telialla, 95% yhteydenotoista johtuu asiakkaan omista sekoiluista."

Tuo kommentti kertoo paljon teliassa työskennelleen asenteesta asiakkaan ongelmatilanteisiin.

Totta se varmaan kuitenkin on. Samaa puhuttiin meidän IT-tuessa. En itse kestäisi päivääkään sellasita työtä.

Vierailija
157/219 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli entisen työn puolesta kaikkien kolmen, telia, Elisa, dna, verkon liittymät.

Siitä opin, että liittymä valinta on aika helppoa:

1. Mikä kuuluu parhaiten teillä/onko jossain häiriöitä? Voi kysyä naapurilta tai kokeilla ilman määräaikaa eri verkkoja. Kaikissa näissä on katvealueita ihan satunnaisesti joka paikassa. Tai sitten alueella on paljon siinä verkossa olevia ihmisiä ja toinen on vähemmän ruuhkainen.

2. Kaikissa on about saman verran katkoja. Osa lyhyempiä ja osa pidempiä. Ihmiset vaan huomaa tai muistaa vaan ne omalla kohdalle osuneet, siksi juuri se oma tuntuu olevan aina poikki. Ja kun vaihtaa liittymää sen käyttöön kiinnittää enemmän huomiota.

3. Hinta. Parhaan hinnan saa, kun ottaa liittymän ja sitten tilaan siirron johonkin toisaalle. Itse otin juuri vertailun halvimman rajattoman liittymän Telialta 19, 90. Nyt maksan telialle 15,90, kun sain kilpailijalta tarjouksen 17,90.

4. Asiakaspalvelu. Tämä on se tekijä jonka perusteella tekisin valinnan, jos kohdassa 1 ei ole eroa. Minulla ei valitettavasti ole sanoa mikä on paras tai huonoin, mutta jos jostain olet saanut huonoa palvelua valitse toinen. Minulla on huono kuva Elisan palvelusta, mutta eipä niin mairitteleva Teliastakaan, Dna taas on juuri meidän talon kohdalla jotenkin huono. Kesällä pihalla toimii hyvin, mutta sisällä on jokin verkon katve.

Vierailija
158/219 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma tilanteissa kannattaa ottaa yhteys kuluttaja asiamieheen. Omalla kohdalla toimi kun asiat eivät korjaantuneet 2 yhteydenoton jälkeen.

Vierailija
159/219 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dna:n ja Elisan kohdalla asiakaspalvelu on tökkinyt: väkisin ovat yrittäneet pakottaa ottamaan ylihintaisia, turhia palveluja.

Telian on palvellut paremmin. Parhaimmillaan niin, että operaattorin suunnasta tulleissa yhteydenotoissa on kesken määräaikaisen Telian liittymäsopimuksen tarjottu vaihtoa halvempaan sopimukseen. Gsm- ja 4G-liittymistä siis kyse.

Vierailija
160/219 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soneran/telian asiakkaana yli 10vuotta on oltu. Viimeisen parin vuoden aikana on palvelu ja liittymän toiminnot HEIKENTYNEET HUOMATTAVASTI.  N. 1,5 vuotta sitten uusi digipoxi telialta ja sen jälkeen ollu toimintojen kanssa ongelmia jatkuvasti. Tallennus ei toimi, toimii, tallenteiden poisto ei toimi, toimii, sarjatallennus ei toimi, Tallenteet eivät näy, näkyvät.  Uuden tikipoxin jälkeen myös kanavat ovat pätkineet paljon enemmän kuin vanhalla poxilla.       "palvelusta"      E-Laskutus ei toimi.....eikä saada toimimaan, tähän kaikkeen muuhunkaan, ainakaan chatista on turha toivoa apua.