Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

keltaiset verhot

Vierailija
27.05.2017 |

Noniin, joskos jatketaan täällä :) toivottavasti tänne löytää mahdollisimman monet kommenttien poisteluun kyllästyneet kanssakeskustelijat!

Kommentit (1079)

Vierailija
781/1079 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka Sanasta pidänkin niin olisin toivonut ettei hän ihan näin helpolla olisi päässyt, että Isak ottaa syyt niskoilleen. (Samoin Saran olisin toivonut joutuvan suurempaan vastuuseen puheistaan). Hyvä kuitenkin, että Sana alkoi vihdoin avautumaan, toivottavasti avautuu tunteistaan myös varsinaisille asianosaisille eli tytöille.

Voi olla, että Sana vielä tunnustaa eikä anna Isakin joutua syntipukiksi. Tai ehkä Sana tunnustaa vain omalle tyttöjengilleen, kertoo puheet mitä kuuli siellä vessassa ollessaan, uskoisin, että tytöt ymmärtäisivät kyllä siinä tilanteessa, jos vakuuttaa ettei halunnut muille pahaa ja jätti tarkoituksella läheisistä tytöistä paljastukset laittamatta.

Vierailija
782/1079 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka Sanasta pidänkin niin olisin toivonut ettei hän ihan näin helpolla olisi päässyt, että Isak ottaa syyt niskoilleen. (Samoin Saran olisin toivonut joutuvan suurempaan vastuuseen puheistaan). Hyvä kuitenkin, että Sana alkoi vihdoin avautumaan, toivottavasti avautuu tunteistaan myös varsinaisille asianosaisille eli tytöille.

No jos Isak ei olisi tehnyt tuota, niin sittenhän tämä juoni olisi vain jatkunut niin kauan, kunnes joku olisi tehnyt siitä poliisiasian. Ihan hyvä, että lopettivat sen näin. Ja Isakilta taas hieno osoitus siitä, kuinka pitkälle on päässyt. Samalla tuolilla oli itse pahantekijänä ykköskaudella ja Eva antoi anteeksi. Ja nyt oli itse se kaltoin kohdeltu ja päätti antaa anteeksi. Ja oli ihan hemmetin ymmärtäväinen kyllä Sanaa kohtaan, ei voi muuta sanoa. Jätkä on kyllä muuttunut tosi paljon sitä valehtelevasta luikertelijasta, joka ilmekään värähtämättä kusetti kavereitaan.

Kyllä Sana tuosta oppi, kun näki mitä kärsimystä Vildelle aiheutti ja kuinka pettynyt Isak oli. En usko, että tekee enää noin. Ja sai tosiaan potkun perseelle: Sana on kovan oloinen ja nyt on muututtava. Ole ymmärtäväisempi muita kohtaan, äläkä reagoi niin vihamielisesti ja äkkipikaisesti. Vaikutat tunteettomalta muiden silmissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1079 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea Vildestä oikein postattiin, siis joku viittaus pettämiseen ilmeisesti ja joku kännioksennusvideo? En ehtinyt näkemään. 

Vierailija
784/1079 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaikkea Vildestä oikein postattiin, siis joku viittaus pettämiseen ilmeisesti ja joku kännioksennusvideo? En ehtinyt näkemään. 

- Briskeby-videosta se viesti, missä vastasi Eliaksen "nudes for nudes" -viestiin "hihhihhii, sinä ensin. Se oli klikattu Magnusille eteenpäin ja sisälsi jotain h*orittelukommenttia.

- Takaapäin otettu kuva Vildestä, jossa takissa oli vielä hintalappu. Tekstissä piruiltiin raukkaparka köyhästä.

- Video, jossa Vilde oksentaa hammasharjaa kurkkuun työntäen. Tekstissä piruilua bulimiasta.

- Sitten oli joku mietelause (olisko jopa ollut Vilden omilta sivuilta) hyvän tapahtumisesta, mutta sitä oli korjailtu _paskan_ tapahtumisella niille, jotka sen ansaitsee.

- joku kasvokuva Vildestä, missä pilkattiin Vilden meikkiä

Vierailija
785/1079 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua muuten jotenkin ahdistaa toi, että viimeistä jaksoa ei ole vielä kirjoitettu. :D Tuntuu jotenkin, että nyt ei voi uskoa mihinkään! Jos Julie lukee netistä spekulaatioita ja kirjoitteleekin sen perusteella. Olihan noita kohtauksiakin (ulkoisesti ainakin) tehty sen mukaan, mitä joku fani oli piirtänyt.

Siis ihan tyhmä tuntea näin, mutta jotenkin helpottais jos tietäis että se viimeinen jakso ja loppu tarinalle olisi jo "olemassa". :D Vaikka eiköhän se siis ole jo ajatuksena ainakin vaikka ei oliskaan vielä kirjoitettu valmiiksi. 

Milläköhän tahdilla noi muut kaudet oli kirjoitettu, tietääkö kukaan? Mietin, että oisko tää kausi senkin takia niin poukkoileva jotenkin, jos tätä kirjotetaan aika nopealla ja reaaliaikaisella tahdilla? Tietysti varmaan sekin, että halutaan jollain tapaa saada useammille hahmoille ja tarinoille päätös.

Vierailija
786/1079 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Vilde saikin anteeksipyynnön, ei välttämättä silti ole bilemielellä, sen verran ilkeitä noi jutut oli. Haluaa varmaan myös puhua Magnusin kanssa kunnolla asiasta, tuossahan itki sitä että pelkää Magnusin jättävän hänet. Niin en usko, että saadaan bileitä enää tänään mutta huomenna voisi tulla, varmasti 18-vuotiasta Evaa pitää jotenkin juhlistaa.

Vierailija
787/1079 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmistelisiko Skamin porukka katsojia jo klo 00.05 tuleviin bileisiin, jos ne sitten peruttaisiinkin?

Ei kai...

Varmasti tulee vielä illalla jakson jälkeen klippi! Jos tuo keskustelu Isakin kanssa oli tän viikon jakson viimeinen klippi, niin siinä oli mun mielestä sellainen positiivinen tunnelma loppujenlopuksi, se voisi ennakoida sitä, että ehkä nyt sitten myöhään illalla seuraavan jakson alottaakin joku hyvä klippi näiden parin viikon paskamyrskyjen jälkeen! 

Vierailija
788/1079 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua muuten jotenkin ahdistaa toi, että viimeistä jaksoa ei ole vielä kirjoitettu. :D Tuntuu jotenkin, että nyt ei voi uskoa mihinkään! Jos Julie lukee netistä spekulaatioita ja kirjoitteleekin sen perusteella. Olihan noita kohtauksiakin (ulkoisesti ainakin) tehty sen mukaan, mitä joku fani oli piirtänyt.

Siis ihan tyhmä tuntea näin, mutta jotenkin helpottais jos tietäis että se viimeinen jakso ja loppu tarinalle olisi jo "olemassa". :D Vaikka eiköhän se siis ole jo ajatuksena ainakin vaikka ei oliskaan vielä kirjoitettu valmiiksi. 

Milläköhän tahdilla noi muut kaudet oli kirjoitettu, tietääkö kukaan? Mietin, että oisko tää kausi senkin takia niin poukkoileva jotenkin, jos tätä kirjotetaan aika nopealla ja reaaliaikaisella tahdilla? Tietysti varmaan sekin, että halutaan jollain tapaa saada useammille hahmoille ja tarinoille päätös.

Mulla oli se käsitys, että aikaisemmatkin kaudet on kirjoitettu aika samaan tahtiin, ei olisi poikkeuksellisa että virallinen kässäri puuttuu vielä. Eihän se tarkoita kumminkaan sitä, ettei suunnitelmaa olisi tai loppuratkaisu olisi vielä keksimättä.

Vierailija
789/1079 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka Sara ei Isakia paljastaisikaan niin taitaa sen Isakin tunnustuksen moni Saran porukasta tietää (lukiko chatissä , että Isak tunnusti meille) joten en ihmettelisi jos juttu lähtee koulussa leviämään.

Vieläkin minua mietityttää se Evenin reaktio karaokessa, oliko se siis nyt vain yllätys siitä että Mikael tuli sinne? Ehkä minulla on vain liian vilkas mielikuvitus, mutta jotenkin minusta tuntui että sen Evenin reaktion taustalla oli jotain muutakin.

Tuskinpa enää kahta jäljellä olevaa jaksoa tuhlataan Evenin menneisyyden penkomiseen. Eiköhän ne spekulaatiot Eliaksen/Yousefin homoudesta ja suhteesta Eveniin voida jo unohtaa.

Kolme jaksoa vielä jäljellä!:) Mä uskon kyllä, että tuo Evenin reaktio vielä selitetään jotenkin, vaikka ihan vaan jossain sivulauseessa, mikä selittää tuon. Vähän niinnkuin tuo tappelun syykin selvisi tuossa keskustelun ohessa, eikä siihen tuhlattu sen enempää aikaa. Voisin kuvitella, että Yousef antaa Sanalle jonkun selityksen siitä, kunhan ne vihdoin pääsee keskenään taas enemmän juttelemaan. 

Mutta samaa mieltä kyllä noista spekulaatioista Eliaksen/Yousefin homoudesta.

Vierailija
790/1079 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon samaa mieltä. Nyt saa sen vaikutelman et Sanan toiminta olisi ihan ok kuhan ei vaan itse jää kiinni.

Sana ei ensin itse tajunnut mitä seurauksia hänen paljastuksillaan on, että hän ei voi tietää miten ihmiset reagoivat kuullessaan niistä. Isak taitaa tehdä nyt saman virheen, luulee et riittää et hänelle itselle on ihan sama mitä jengi hänestä kelaa. Vilde ei kuitenkaan varmasti tule antamaan nöyryytystään noin vain anteeksi.. kääntyykö Vilde Isakia vastaan ja pakottaa näin Sanan kuitenkin tunnustamaan osallisuutensa nyt sitten Isakin pelastamiseksi?

Vierailija
791/1079 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan älyttömän hyvä toi Isakin ja Sanan keskustelu! Oon niin odottanut, että Sana avautuu jollekin. Ja Isakilta tosi hyviä juttuja, ihan mahtavaa musta että vähän provosoi ja laittaa vastaan. Juuri tollasta keskustelua Sana (ja tää kausi) tarvitsi!

Vierailija
792/1079 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli se käsitys, että aikaisemmatkin kaudet on kirjoitettu aika samaan tahtiin, ei olisi poikkeuksellisa että virallinen kässäri puuttuu vielä. Eihän se tarkoita kumminkaan sitä, ettei suunnitelmaa olisi tai loppuratkaisu olisi vielä keksimättä.

Ah, ok! Paitsi eikös se kakkoskausi ollut kirjoitettu jo etukäteen (tai oliko sitten vaan "kirjoitettu" eli suunniteltu vaan), kun jotkut sanonut että ykköskausi oli tarkoitus olla vaan pohjustus sille tms.

Mutta ehkä tässä tosiaan erona se, että viimeinen kausi vähän rajoittaa noita sivujuonia ja pitää homma saada pakettiin, eikä oikein voi jättää ajatuksia leijumaan.

Tuli tuosta aikaisemmasta tänne kopioidusta haastattelusta mieleen, että olispa hauska jos parin vuoden päästä sarja palais, samoilla hahmoilla. Tosin sit sarjan rakenne pitäis olla aikalailla erilainen, koska tuossa vaiheessa tyypit ei varmaan enää ihan samallalailla ole tekemisissä, kun jatkanut opiskelujaan eri paikoissa. Tuntuu niin haikeelta jättää just nää tyypit taakse! :D

Vierailija
793/1079 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon samaa mieltä. Nyt saa sen vaikutelman et Sanan toiminta olisi ihan ok kuhan ei vaan itse jää kiinni.

Sana ei ensin itse tajunnut mitä seurauksia hänen paljastuksillaan on, että hän ei voi tietää miten ihmiset reagoivat kuullessaan niistä. Isak taitaa tehdä nyt saman virheen, luulee et riittää et hänelle itselle on ihan sama mitä jengi hänestä kelaa. Vilde ei kuitenkaan varmasti tule antamaan nöyryytystään noin vain anteeksi.. kääntyykö Vilde Isakia vastaan ja pakottaa näin Sanan kuitenkin tunnustamaan osallisuutensa nyt sitten Isakin pelastamiseksi?

Eiköhän Sana kerro itse tytöille totuuden, mutta muuten tuo juttu jää tuohon. Eli kertoo, että hän perusti Sara-tilin ja Pepsimaxit tekivät kostoksi toisen tilin. Samalla keskustelu siitä, miten tällaiseen tilanteeseen päädyttiin.

Vierailija
794/1079 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, ok! Paitsi eikös se kakkoskausi ollut kirjoitettu jo etukäteen (tai oliko sitten vaan "kirjoitettu" eli suunniteltu vaan), kun jotkut sanonut että ykköskausi oli tarkoitus olla vaan pohjustus sille tms.

Mutta ehkä tässä tosiaan erona se, että viimeinen kausi vähän rajoittaa noita sivujuonia ja pitää homma saada pakettiin, eikä oikein voi jättää ajatuksia leijumaan.

Tuli tuosta aikaisemmasta tänne kopioidusta haastattelusta mieleen, että olispa hauska jos parin vuoden päästä sarja palais, samoilla hahmoilla. Tosin sit sarjan rakenne pitäis olla aikalailla erilainen, koska tuossa vaiheessa tyypit ei varmaan enää ihan samallalailla ole tekemisissä, kun jatkanut opiskelujaan eri paikoissa. Tuntuu niin haikeelta jättää just nää tyypit taakse! :D

Mäkin jään ikävöimään nimenomaan näitä nykyisiä tyyppejä. :') Eli sinällään Skam ei kyllä itseäni ainakaan kiinnosta, jos sitä päädytään jatkamaan vaikka vuoden tai parin päästä jollain uudella porukalla.

Vierailija
795/1079 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että kirjoittavat "hyvään" suuntaan, jos fanien kommentteja katsovat. Esim. se Isakin anteeksipyyntö Evalle viime kauden vikassa kohtauksessa oli ilmeisesti reagointi fanien keskusteluun. Fanit eivät olleet tykänneet, että Isak teki niin kylmästi Evaa kohtaan eikä ikinä oikeasti pahoitellut sitä. Se ykköskauden anteeksipyyntö kun oli myös periaatteessa valhetta. Isak ei ikinä paljastanut, miksi teki niin kuin teki. Siitä jäi tosi monella paska fiilis. Joten sitten kolmoskaudella, Andem vihdoin kirjoitti kunnon anteeksipyynnön Evalle Isakilta.

Vierailija
796/1079 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut on toi kyllä vähän outo, että Isak valkoihoisena jätkänä selittää Sanalle, että hijabia pitävän Sanan kokemus ihmisten rasistisuudesta on paskanjauhantaa... Öööh, mistäs Isak sen voi tietää?

Mä ajattelin ton sellasena tsemppausjuttuna, Isak vähän potki Sanaa perseelle, ettei Sana jäisi vellomaan siihen omaan fiilikseensä. Eihän kukaan voi toisen olosuhteista mitään tietää, mutta ihan oikeassahan Isak oli noissa jutuissa, että esim. jaksamalla vastata tyhmiinkiin kysymyksiin ihmiset ei luo niitä omia vastauksiaan jne. Ja Isak on varmasti sisäisesti käynyt samaa kamppailua ja häpeää ja pelkoa, vaikka homous ei päällepäin näykään. No, en mäkään noita nyt ihan suorilta lähtisi vertaamaan, mutta mun mielestä toi kohtaus oli hieno, ja tunnistan kyllä ton kaverin tsemppaustyylin.

Niimpä! Muutenkin veikkaan, ettei porukka kovin usein uskalla sanoa Sanalle vastaan ja että hän todellakin tarvitsi sitä. Olin toivonutkin, että joku sanoisi Sanalle esim ton mitä Isak sanoi tuosta kovuudesta, ja on tosi hyvä juttu välillä miettiä käytöstään uusiksi. Eihän sitä koskaan kasva jos vaan eristäytyy ja jää yksin vellomaan vihaan tai itsesääliin.

Vierailija
797/1079 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muut muuten katsoneet noiden klippien lisäksi myös nuo jaksot areenasta? Mä taisin ekan jakson katsoa, mutta sen jälkeen seuraillut vaan noita klippejä. Jossain vaiheessa tuli sellainen olo, ettei kiinnosta katsoa vielä noita jaksoja, tai siis että katson ne sitten vielä putkeen kun kaikki jaksot on tullut, mutta tää viimeisin klippi oli jotenkin niin toiveikas, että taidan vihdoin katsoa noi kaikki tähän saakka tulleet jaksot vielä putkeen tässä joku päivä.:) Ellei nyt sitten ehdi tulla taas jotain epätoivonklippiä..

Sinänsähän ihan sama kun samat klipit siellä, mutta voi herättää vähän eri tunteita kun katsoo nuo klipit putkeen (ja ehkä tajuaa paremmin suomennosten kanssa joitain juttuja :D).

Vierailija
798/1079 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko muut muuten katsoneet noiden klippien lisäksi myös nuo jaksot areenasta? Mä taisin ekan jakson katsoa, mutta sen jälkeen seuraillut vaan noita klippejä. Jossain vaiheessa tuli sellainen olo, ettei kiinnosta katsoa vielä noita jaksoja, tai siis että katson ne sitten vielä putkeen kun kaikki jaksot on tullut, mutta tää viimeisin klippi oli jotenkin niin toiveikas, että taidan vihdoin katsoa noi kaikki tähän saakka tulleet jaksot vielä putkeen tässä joku päivä.:) Ellei nyt sitten ehdi tulla taas jotain epätoivonklippiä..

Sinänsähän ihan sama kun samat klipit siellä, mutta voi herättää vähän eri tunteita kun katsoo nuo klipit putkeen (ja ehkä tajuaa paremmin suomennosten kanssa joitain juttuja :D).

Mä katson klipit suoriltaan ja muut päivitykset viikon aikana, mutta katson joka lauantai myös tuon kokonaisen jakson Areenasta. Kokonaisena jaksona tapahtumat eivät tunnu yhtä raskailta ja koko homma toimii ja etenee paremmin. Pätkissä katsottuna on ahdistavampi, mutta ei vain malta odottaa koko viikkoa...

Vierailija
799/1079 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut on toi kyllä vähän outo, että Isak valkoihoisena jätkänä selittää Sanalle, että hijabia pitävän Sanan kokemus ihmisten rasistisuudesta on paskanjauhantaa... Öööh, mistäs Isak sen voi tietää?

Mä ajattelin ton sellasena tsemppausjuttuna, Isak vähän potki Sanaa perseelle, ettei Sana jäisi vellomaan siihen omaan fiilikseensä. Eihän kukaan voi toisen olosuhteista mitään tietää, mutta ihan oikeassahan Isak oli noissa jutuissa, että esim. jaksamalla vastata tyhmiinkiin kysymyksiin ihmiset ei luo niitä omia vastauksiaan jne. Ja Isak on varmasti sisäisesti käynyt samaa kamppailua ja häpeää ja pelkoa, vaikka homous ei päällepäin näykään. No, en mäkään noita nyt ihan suorilta lähtisi vertaamaan, mutta mun mielestä toi kohtaus oli hieno, ja tunnistan kyllä ton kaverin tsemppaustyylin.

Niimpä! Muutenkin veikkaan, ettei porukka kovin usein uskalla sanoa Sanalle vastaan ja että hän todellakin tarvitsi sitä. Olin toivonutkin, että joku sanoisi Sanalle esim ton mitä Isak sanoi tuosta kovuudesta, ja on tosi hyvä juttu välillä miettiä käytöstään uusiksi. Eihän sitä koskaan kasva jos vaan eristäytyy ja jää yksin vellomaan vihaan tai itsesääliin.

Jep! Ja Isak oli mun mielestä oikea tyyppi sanomaankin tuosta, koska on itse ollut aika samanlainen. Oispa Isak sanonut vielä sen saarijutun, minkä se terveydenhoitaja silloin Isakille sanoi.:') Ja muutenkin tuo oli hyvä kohta sanoa siitä, koska Sana oli tavallaan velkaa Isakille sen, että kuuntelee tämän sanomisia. Uskon, että Sana otti opikseen!

Vierailija
800/1079 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisko joku suomentaa tuon anteeksipyynnön ellevillevillde2 instassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi