keltaiset verhot
Noniin, joskos jatketaan täällä :) toivottavasti tänne löytää mahdollisimman monet kommenttien poisteluun kyllästyneet kanssakeskustelijat!
Kommentit (1079)
Luulen, että alkuperäinen tyttöporukka ottaa nyt hatkat Pepsimaxeista. Sopivat ja saavat Sanan porukoilta vanhan auton käyttöönsä. Paljon sopivampi ratkaisu on hengailla noiden selän takana jauhajien kanssa. Tuo oli niin sairas ratkaisu Saralta ja kumppaneilta, ettei Vilde ja tytöt sitä anteeksi anna.
Mä toivon senkin takia niitä synttärijuhlia, koska toivon, että vihdoin tytöt puhuvat väärinkäsitykset selviksi. Myös sen Yousefin ja Nooran tilanteen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Sara ei Isakia paljastaisikaan niin taitaa sen Isakin tunnustuksen moni Saran porukasta tietää (lukiko chatissä , että Isak tunnusti meille) joten en ihmettelisi jos juttu lähtee koulussa leviämään.
Vieläkin minua mietityttää se Evenin reaktio karaokessa, oliko se siis nyt vain yllätys siitä että Mikael tuli sinne? Ehkä minulla on vain liian vilkas mielikuvitus, mutta jotenkin minusta tuntui että sen Evenin reaktion taustalla oli jotain muutakin.
Tuskinpa enää kahta jäljellä olevaa jaksoa tuhlataan Evenin menneisyyden penkomiseen. Eiköhän ne spekulaatiot Eliaksen/Yousefin homoudesta ja suhteesta Eveniin voida jo unohtaa.
Joo, en mäkään usko enää Eliaksen homouteen. Toi Isakin vastaus selvensi jo tappelun syyt. Tyhmä oli mustasukkainen Evenin entisestä todella söpöstä kaverista, jota Even oli vielä kutsunut aikaisemmaksi "elämänsä mieheksi".
Vierailija kirjoitti:
Mut on toi kyllä vähän outo, että Isak valkoihoisena jätkänä selittää Sanalle, että hijabia pitävän Sanan kokemus ihmisten rasistisuudesta on paskanjauhantaa... Öööh, mistäs Isak sen voi tietää?
Mä ajattelin ton sellasena tsemppausjuttuna, Isak vähän potki Sanaa perseelle, ettei Sana jäisi vellomaan siihen omaan fiilikseensä. Eihän kukaan voi toisen olosuhteista mitään tietää, mutta ihan oikeassahan Isak oli noissa jutuissa, että esim. jaksamalla vastata tyhmiinkiin kysymyksiin ihmiset ei luo niitä omia vastauksiaan jne. Ja Isak on varmasti sisäisesti käynyt samaa kamppailua ja häpeää ja pelkoa, vaikka homous ei päällepäin näykään. No, en mäkään noita nyt ihan suorilta lähtisi vertaamaan, mutta mun mielestä toi kohtaus oli hieno, ja tunnistan kyllä ton kaverin tsemppaustyylin.
Vierailija kirjoitti:
Isak on kyllä komee 😍😄
Ollut hauska seurata Tarjein kasvamista, se on tässä parin vuoden aikana kasvanut ihan eri tavalla kuin nuo muut näyttelijät. Siis niinkuin ulkoisesti, ja tietty hahmo sarjassa kanssa kasvanut henkisestikin! Sehän oli silloin sarjan alkaessa ihan pikkupoika! Ja hämmennyin tuossa kohdassa kun Sana kääntyi ja Isak seisoi siinä, herrajumala se on pitkä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isak on kyllä komee 😍😄
Ollut hauska seurata Tarjein kasvamista, se on tässä parin vuoden aikana kasvanut ihan eri tavalla kuin nuo muut näyttelijät. Siis niinkuin ulkoisesti, ja tietty hahmo sarjassa kanssa kasvanut henkisestikin! Sehän oli silloin sarjan alkaessa ihan pikkupoika! Ja hämmennyin tuossa kohdassa kun Sana kääntyi ja Isak seisoi siinä, herrajumala se on pitkä!
Minäkin yllätyin tämän kauden alkaessa, että Isakhan on Evenin pituinen! Sarjan alussahan hän oli lyhyehkö ja mielestäni vielä kolmannella kaudellakin Eveniä reippaasti lyhyempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut on toi kyllä vähän outo, että Isak valkoihoisena jätkänä selittää Sanalle, että hijabia pitävän Sanan kokemus ihmisten rasistisuudesta on paskanjauhantaa... Öööh, mistäs Isak sen voi tietää?
Mä ajattelin ton sellasena tsemppausjuttuna, Isak vähän potki Sanaa perseelle, ettei Sana jäisi vellomaan siihen omaan fiilikseensä. Eihän kukaan voi toisen olosuhteista mitään tietää, mutta ihan oikeassahan Isak oli noissa jutuissa, että esim. jaksamalla vastata tyhmiinkiin kysymyksiin ihmiset ei luo niitä omia vastauksiaan jne. Ja Isak on varmasti sisäisesti käynyt samaa kamppailua ja häpeää ja pelkoa, vaikka homous ei päällepäin näykään. No, en mäkään noita nyt ihan suorilta lähtisi vertaamaan, mutta mun mielestä toi kohtaus oli hieno, ja tunnistan kyllä ton kaverin tsemppaustyylin.
Samaa mieltä. Hyvä että Isak muistutti ettei kaikki kuitenkaan ole rasisteja eivätkä suhtaudu kielteisesti hijabia käyttäviin naisiin. Ja kyllä homot jotain ennakkoluuloista ja vihamielisestä suhtautumisesta tietää, vaikka valkoihoisia olisivatkin. Se ei ehkä näy päälle, mutta kun kulkee kadulla kumppaninsa kanssa niin joutuu miettimään voiko esim. pitää kädestä kiinni vai provosoiko se jonkun lyömään.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Even oli kertonut Isakille suudelleensa Mikaelia. Ja mistäs sen tietää vaikka siinä olisi ollut enemmänkin, mehän ollaan saatu vinkkejä että Mikael ei ainakaan miltään homofoobikolta vaikuta, voihan hän vaikka ollakin homo tai vaikka bi? Ja on sitten balloon-pojille kertonut vain osan totuudesta, sen minkä Yousef kertoi Sanalle/Yousef on itse muuttanut tarinaa hieman.
Mä olin aikaisemmin spekuloinut, että se olisi Yousef jota Even yritti pussailla. Oon edelleen sillä kannalla! Evenhän puhui joskus Isakille Mikaelista, että se on sen entinen elämän mies tms., ja Isak on voinut tuon takia saada jonkun mustasukkaisuuskohtauksen ilman, että siitä on sillä hetkellä ollut puhettakaan. Eikös Isak ja Mikael kuitenkin nyt kohdannut ihan ekaa kertaa?
Koska muo edelleen hämää se, ettei Yousef mennyt tappeluun mukaan tai lepyttelemään. Tai sitten toki on voinut olla niin, että Even on yrittänyt pussata Mikaelia, mutta Yousef on ollut se, joka on asiasta raivostunut. Mutta oon kylä 99,9% varma, että Yousef oli se, joka Evenin homoseksuaalisuuteen suhtautui huonosti (oli Even sitten yrittänyt pussailla häntä tai Mikaelia), ja jonka suhtautumisen takia Even yritti itsemurhaa, ja Yousef jälkeenpäin häpesi omaa käytöstään ja sen aikaansaamia tapahtumia niin, että erkaantui uskosta.
Onneks nyt sentään saatiin tuolle tappelulle syy! Ei tarvii enää spekuloida sitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtaus oli hieno. Alun töksäytys vaan typerä. Loppua kohden Isak osasi tuoda näkökulmansa paremmin esille. Totta kai Isak tietää jotakin ihmisten ennakkoluuloista, mutta suoraa yhteneväisyyttä ei tietenkään Sanan kokemusmaailmaan voi olla. Kyllä se Sanan kokemus on ihan aito ja todellinen. Onneksi tajusi sen itsekin lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Sara ei Isakia paljastaisikaan niin taitaa sen Isakin tunnustuksen moni Saran porukasta tietää (lukiko chatissä , että Isak tunnusti meille) joten en ihmettelisi jos juttu lähtee koulussa leviämään.
Vieläkin minua mietityttää se Evenin reaktio karaokessa, oliko se siis nyt vain yllätys siitä että Mikael tuli sinne? Ehkä minulla on vain liian vilkas mielikuvitus, mutta jotenkin minusta tuntui että sen Evenin reaktion taustalla oli jotain muutakin.
Chatissä joo Ingrid sanoi, että tunnusti. Mutta Vilden valetilillä oli kirjoitettu vain, että "emme olisi saaneet alentua samalle tasolle saranors".n tilin luojan kanssa". Eli ei kerrottu kuka oli. Ja mun mielestä tuo antaa ymmärtää, että nyt tyttöjä kaduttaa eivätkä aio enää jatkaa samalla lailla.
Mulla tuli sellainen olo, että Sara ei oo tuossa Vilden huijaustilin luomisessa edes ollut mukana. Tytöthän siellä tsätissä keksi tuon, ja jos Sara olisi siitä tiennyt, niin varmaan olisi käynyt keskustelut Vilden kanssa läpi ja huomannut, ettei hän ole syyllinen. Eli pepsimaxtytöt olisi Saran puolesta kostona tehnyt tuon tilin varmistamatta asiaa.
Mäkin kuitenkin uskon, että jos Isak nyt loppuun saakka ottaa syyt niskoilleen (ja uskon, että tekee niin, eikä paljasta Sanaa, koska muistaa itsekin mokailleensa ja ymmärtää varmasti Sanan tilanteen), niin saa puhuttua Saran kanssa asiat niin, ettei tuo homma enää jatku. Olisi outoa jos siinä vaiheessa Sara alkaisi vielä kaivella jotain juttuja ja jatkaa kostonkierrettä, kun hommat ja tekijä on jo selvitetty. Sehän tarkoittais vaan sitä, että jatkossa sais pelätä itsensä puolesta edelleen paljastuksia.
Monelta tämä jakso näytetään Norjassa? Eli mihinkä aikaan kannattaa alkaa pitämään peukkuja pystyssä, jos tulisi vielä synttäriklippi? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chatissä joo Ingrid sanoi, että tunnusti. Mutta Vilden valetilillä oli kirjoitettu vain, että "emme olisi saaneet alentua samalle tasolle saranors".n tilin luojan kanssa". Eli ei kerrottu kuka oli. Ja mun mielestä tuo antaa ymmärtää, että nyt tyttöjä kaduttaa eivätkä aio enää jatkaa samalla lailla.
Mulla tuli sellainen olo, että Sara ei oo tuossa Vilden huijaustilin luomisessa edes ollut mukana. Tytöthän siellä tsätissä keksi tuon, ja jos Sara olisi siitä tiennyt, niin varmaan olisi käynyt keskustelut Vilden kanssa läpi ja huomannut, ettei hän ole syyllinen. Eli pepsimaxtytöt olisi Saran puolesta kostona tehnyt tuon tilin varmistamatta asiaa.
Mäkin kuitenkin uskon, että jos Isak nyt loppuun saakka ottaa syyt niskoilleen (ja uskon, että tekee niin, eikä paljasta Sanaa, koska muistaa itsekin mokailleensa ja ymmärtää varmasti Sanan tilanteen), niin saa puhuttua Saran kanssa asiat niin, ettei tuo homma enää jatku. Olisi outoa jos siinä vaiheessa Sara alkaisi vielä kaivella jotain juttuja ja jatkaa kostonkierrettä, kun hommat ja tekijä on jo selvitetty. Sehän tarkoittais vaan sitä, että jatkossa sais pelätä itsensä puolesta edelleen paljastuksia.
Sara kyllä seuraa tuota vilden kiusaamistiliä. Jos tämä ei ollut vain vihje sarjaa seuraaville löytää tili.
Varmistelisiko Skamin porukka katsojia jo klo 00.05 tuleviin bileisiin, jos ne sitten peruttaisiinkin?
Ei kai...
Vierailija kirjoitti:
Varmistelisiko Skamin porukka katsojia jo klo 00.05 tuleviin bileisiin, jos ne sitten peruttaisiinkin?
Ei kai...
Siis mistä tämä kellonaika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai...
Siis mistä tämä kellonaika?
Viime yönä ilmestyi tuohon aikaan tyttöjen keskustelu.
Vaikka Sanasta pidänkin niin olisin toivonut ettei hän ihan näin helpolla olisi päässyt, että Isak ottaa syyt niskoilleen. (Samoin Saran olisin toivonut joutuvan suurempaan vastuuseen puheistaan). Hyvä kuitenkin, että Sana alkoi vihdoin avautumaan, toivottavasti avautuu tunteistaan myös varsinaisille asianosaisille eli tytöille.
Ollut niin veteliä viikkoja, että aivan hyvin vois tulla juhlista vielä klippiä myöhemmin tänään niin, että olis seuraavan jakson alkua sitten. Viikonloppuna vois olla sitte vähän hiljasempaa.
Olipa kiva klippi, tavallaan. Tavallaan toivon että toi asia olisi nyt käsitelty, vaikka Sara ei ansaitsemaansa vihaa nyt saanutkaan.