keltaiset verhot
Noniin, joskos jatketaan täällä :) toivottavasti tänne löytää mahdollisimman monet kommenttien poisteluun kyllästyneet kanssakeskustelijat!
Kommentit (1079)
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että Elias on ihastunut yosefiin.
No toikin on jo nähty, vrt. Jonas ja Isak.
Tai mistä tietää onko noi jätkien jutut vaan sellaista läpän heittoo mikä ei pidäkään paikkaansa.
Sitten Sana murtuu täysin ja tekee jotain todella dramaattista ja lähettää kuvat sähköpostilla kaikille jne.Sitten saa Nooralta vihat päälle kun on Youseffin kaa suunnitellut Sanaa varten jotain ylläriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taidan olla ainoa, joka oli vakuuttunu tän klipin jälkee, et seuraava käänne on, et kyse ois pussailun jälkeisestä välienselvittelystä, jotka ei välttämättä oo treffit. Eli Noora odottaa, et ne on treffit, mutta Yousef voiki tulla sanomaan, et sori se oli virhe, et oon oikeesti kiinnostunu toisesta. Tälläsiä tilanteita on joskus baari-iltojen jälkeen, mut ehkä harvemmin sillon, ku ei olla humalassa. Mulle tuli silti ekana mieleen tää. Viestittely voi sillon olla myös vaan tapaamisen sopimista.
No toivotaan näin. Mulla vaan on fiilis, että Noora ja yousef chattasivät silloin 17mai-briskebyssä myös.. Se hymy ja yousefin poissaolevuus, tuskinpa vaan netissä surffaili vauva -av:llakaan.😂
Entäs jos tuokin on nyt huijausta. Silmät näkee tietyn pahaenteisen kuvion. Katsoin meinaan uudestaan, niin joo Yousef hymyilee siinä, mutta reaktiona poikien jutuille. Kun kuulee jotakin, mitä pojat sanovat, katsoo sivuilleen ja naureskelee. Kun katsoo kännyyn, ilme on oikeastaan aika normaali ja keskittynyt.
Mitä jos Noora siis viestittelee Yousefille ja yrittää viritellä juttua (yksi teoriahan oli, että Noora kokee tällä kertaa Vilden kohtalon) ja Yousef lähinnä vastailee kohteliaisuudesta? Kunnes sitten eilisen jälkeen päätti, että nyt on pakkoa sanoa suoraan, ettei tästä tule mitään. Eilinenkin kohtaus on tulkittavissa kahdella tavalla: pahaenteinen, eli Yousef on saanut tarpeekseen ja sitten se toiveikkaampi versio: Yousefin ja Sanan tapa "nokitella ja tunnustella" ennen varsinaista välienselvittelyä.
Joo mäkin luulen näin! Noora kyllä tykkää Yousefista ja ovat sitten jutelleet Nooran aloitteesta. Yousef haluaa kertoa kasvotusten, ettei tunteita hänen puolelta ole. Noora ehtii sitten etukäteen luulla, että kyseessä on treffit ja se oli varmaan se mistä halusi Sanalle kertoakin... Yousef taas yrittää uudestaan lämmitellä Sanaa niin kuin eilen nähtiin.
Sitten Sana käyttää Nooran sähköpostia kostaakseen samalla kertaa Saralle ja Nooralle (ja vähän muillekin tytöille.) Sitten koulussa.
Sana: mikä oli se sun uutinen?
Noora: ähh, se meni jo... luulin että Yousef tykkää musta mutta se antoikin pakit
Sana: ???
joku tytöistä tulee paikalle: Noora mitä helvettiä tää sun sähköposti meinaa!
Sana: 💀
Jotenkin raskasta, kun ei vieläkään oo selvinny kaks oleellisinta asiaa ennen taukoa olleesta jakosta. Ei Noora/Yousef kuvio ja se mikä heidät ajo pusuttelemaan ja mitä heidän välillään oikeasti on eikä se mikä oli poikien tappelun motiivi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taidan olla ainoa, joka oli vakuuttunu tän klipin jälkee, et seuraava käänne on, et kyse ois pussailun jälkeisestä välienselvittelystä, jotka ei välttämättä oo treffit. Eli Noora odottaa, et ne on treffit, mutta Yousef voiki tulla sanomaan, et sori se oli virhe, et oon oikeesti kiinnostunu toisesta. Tälläsiä tilanteita on joskus baari-iltojen jälkeen, mut ehkä harvemmin sillon, ku ei olla humalassa. Mulle tuli silti ekana mieleen tää. Viestittely voi sillon olla myös vaan tapaamisen sopimista.
Niimpä muuten! Yousef on ehdottanut Nooralle tapaamista: Noora on innoissaan ja kertomassa Sanalle: tavatessa käy ilmi että Yousef ei olekaan kiinnostunut vaan on kyse muusta: Sana kuitenkin luulee että he ovat yhdessä: sydänsuruissaan ja vihaisena käyttää Nooran sähköpostia paljastaakseen Saran, aiheuttaa kamalan sotkun: käykin ilmi, että kaikki on ollut vaan iso väärinkäsitys ja vihoittelu on ollut turhaa, mutta on liian myöhäistä...
Kiinnostava teoria, ja voi hyvin pitää paikkansa. Silti mietin, että miksi "on jo liian myöhäistä"? Tarkoitan, että olisiko tuo niin iso dealbreaker että yousef ei enää suostuisi olemaan sanan kanssa jos kuulisi koko tarinan? Ja miksi nyt ei ole liian myöhäistä, kun sana kuitenkin on yllättänyt yousefin ja Nooran, ihastuksensa ja parhaan ystävän suutelemasta? Mielenkiintoista arvotusteoriaa.
En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta käsitin sen viittaavaan siihen kostoon. Että kostaa, ennen kuin paljastuu, miten asiat oikeasti ovat menneet. Tekee Jamila vol kakkoset.
Mutta onhan suudelma silti tapahtunut, eli jokin sai yousefin loukkaamaan sanaa pahimmalla mahdollisella tavalla. Oli tunteita mukana lopulta tai ei. Eli yousef on silti loukannut sanaa, Noora sen sijaan tässä on syytön sijaiskärsijä, koska ei omaa kristallipalloa.
Ingridhän pisti Evan saman lailla kärsimään, kun laittoi huhun liikkeelle että p-Chris ja Eva suutelivat. Vaikka oikeasti oli itsekin suudellut p-chrisiä. Sen sijaan että iben olisi vetänyt ingridiä turpaan, kosto osuikin evaan. Eli aivan kuin nyt, kun sana suunnittelee että Saran vihan saa ottaa vastaansa Noora, ei hän.
Mutta sanahan pelaa vaan aikaa - kyllähän homma paljastuu heti kun isakilla ja nooralla yhtään alkaa raksuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toivotaan näin. Mulla vaan on fiilis, että Noora ja yousef chattasivät silloin 17mai-briskebyssä myös.. Se hymy ja yousefin poissaolevuus, tuskinpa vaan netissä surffaili vauva -av:llakaan.😂
Entäs jos tuokin on nyt huijausta. Silmät näkee tietyn pahaenteisen kuvion. Katsoin meinaan uudestaan, niin joo Yousef hymyilee siinä, mutta reaktiona poikien jutuille. Kun kuulee jotakin, mitä pojat sanovat, katsoo sivuilleen ja naureskelee. Kun katsoo kännyyn, ilme on oikeastaan aika normaali ja keskittynyt.
Mitä jos Noora siis viestittelee Yousefille ja yrittää viritellä juttua (yksi teoriahan oli, että Noora kokee tällä kertaa Vilden kohtalon) ja Yousef lähinnä vastailee kohteliaisuudesta? Kunnes sitten eilisen jälkeen päätti, että nyt on pakkoa sanoa suoraan, ettei tästä tule mitään. Eilinenkin kohtaus on tulkittavissa kahdella tavalla: pahaenteinen, eli Yousef on saanut tarpeekseen ja sitten se toiveikkaampi versio: Yousefin ja Sanan tapa "nokitella ja tunnustella" ennen varsinaista välienselvittelyä.
Joo mäkin luulen näin! Noora kyllä tykkää Yousefista ja ovat sitten jutelleet Nooran aloitteesta. Yousef haluaa kertoa kasvotusten, ettei tunteita hänen puolelta ole. Noora ehtii sitten etukäteen luulla, että kyseessä on treffit ja se oli varmaan se mistä halusi Sanalle kertoakin... Yousef taas yrittää uudestaan lämmitellä Sanaa niin kuin eilen nähtiin.
Sitten Sana käyttää Nooran sähköpostia kostaakseen samalla kertaa Saralle ja Nooralle (ja vähän muillekin tytöille.) Sitten koulussa.
Noora: ähh, se meni jo... luulin että Yousef tykkää musta mutta se antoikin pakit
Voi ei, mä niin nään ton tapahtuvan 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niimpä muuten! Yousef on ehdottanut Nooralle tapaamista: Noora on innoissaan ja kertomassa Sanalle: tavatessa käy ilmi että Yousef ei olekaan kiinnostunut vaan on kyse muusta: Sana kuitenkin luulee että he ovat yhdessä: sydänsuruissaan ja vihaisena käyttää Nooran sähköpostia paljastaakseen Saran, aiheuttaa kamalan sotkun: käykin ilmi, että kaikki on ollut vaan iso väärinkäsitys ja vihoittelu on ollut turhaa, mutta on liian myöhäistä...
Kiinnostava teoria, ja voi hyvin pitää paikkansa. Silti mietin, että miksi "on jo liian myöhäistä"? Tarkoitan, että olisiko tuo niin iso dealbreaker että yousef ei enää suostuisi olemaan sanan kanssa jos kuulisi koko tarinan? Ja miksi nyt ei ole liian myöhäistä, kun sana kuitenkin on yllättänyt yousefin ja Nooran, ihastuksensa ja parhaan ystävän suutelemasta? Mielenkiintoista arvotusteoriaa.
En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta käsitin sen viittaavaan siihen kostoon. Että kostaa, ennen kuin paljastuu, miten asiat oikeasti ovat menneet. Tekee Jamila vol kakkoset.
Juuri tätä meinasin! Sana reagoi vihoissaan liian nopeasti, ja sitten kun asioiden oikea laita paljastuu, on liian myöhäistä perua tekoja ja on kauhea sotku selvitettävänä. En siis tarkoittanut kumminkaan, että asiat olisi lopullisesti pilalla. Eiköhän asioille saada onnellinen loppu kun on kumminkin Skamista kyse :-) t. se alkuperäinen kirjottaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin mäkin luulen, että se menee. Vai halutaanko meidän luulevan, että asiat menee näin, ja tapahtuukin jotain ihan muuta? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin Mutta olisi yllättänyt Yousefin kirjoittamassa Nooralle jotain poikkeuksellista one-lineria, eli eiköhän tässä ole vaan kierosta miehestä kyse. Sellaista ei muuten Skamin aihevalikoimaan vielä kuulukaan. Kiero nainenhan jo löytyy ja se on Sara.
No Isak oli kyllä aika kiero ekalla kaudella :D 🐍🐍🐍
Ja Nico tokalla 😬
Mua mietityttämään, kun jossain feudlyn youtube-pätkässä haastateltiin williamia eli Thomas hayesiä, ja hän sanoi jotenkin mystisesti että voi olla että hän tulee kuitenkin jossain muodossa vilahtamaan uusimmalla kaudella. Eli voisko se kuitenkin olla niin, että n ja w päätyvät vielä yhteen ja lopussa näytetään joku videochat Lontoosta? Lol. En tiedä, tuli vaan mieleen. Tai ehkä eivät päädy yhteen, mutta chättäävät kuitenkin kavereina ja puhdistavat ilman.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin raskasta, kun ei vieläkään oo selvinny kaks oleellisinta asiaa ennen taukoa olleesta jakosta. Ei Noora/Yousef kuvio ja se mikä heidät ajo pusuttelemaan ja mitä heidän välillään oikeasti on eikä se mikä oli poikien tappelun motiivi.
No nyt kun miettii, niin eihän me saatu viime kaudellakaan suoria vastauksia, vasta kun ihan lopussa. Eli loppuratkaisu vasta valotti aikaisempia tapahtumia. Silloin kun Isak sai uhkavaatimuksella Evenin kämpilleen, niin eihän siinä mitään kyselty, että miksi teit mulle niin. Suoraan vaan kiinni toisiinsa ja asiaa ei käsitelty. Ja sitten BAM, mania, joka selitti Evenin etääntymisen kun Isak sanoi, ettei halua mt-ongelmaisia elämäänsä. Ja yhtäkkiä koko kuvio olikin ihan toisin päin. Even oli ollut kiinnostunut, mutta koki, ettei Isak halua häntä tai hän on taakaksi.
Ja vaikka nyt joku kirjoitti, että aikaisempien kausien pohjalta ei kannata liikaa tulkita, niin mun mielestä tällaisia isompia juonen kaareja pystyy niiden perusteella vähän aavistamaan. Esim. että tuli se puolivälin shokkikohtaus, joka laittaa seesteisen alun säpäleiksi. Ja, että tässä vaiheessa tapahtuva uusi shokki ei kerro koko totuutta eli kaikkea ei kannata uskoa, mitä luulee todistavansa. Mutta ei me tietty sitä loppuratkaisua voida tarkalleen tietää. Sitä voi vain arvailla.
Vierailija kirjoitti:
Mua mietityttämään, kun jossain feudlyn youtube-pätkässä haastateltiin williamia eli Thomas hayesiä, ja hän sanoi jotenkin mystisesti että voi olla että hän tulee kuitenkin jossain muodossa vilahtamaan uusimmalla kaudella. Eli voisko se kuitenkin olla niin, että n ja w päätyvät vielä yhteen ja lopussa näytetään joku videochat Lontoosta? Lol. En tiedä, tuli vaan mieleen. Tai ehkä eivät päädy yhteen, mutta chättäävät kuitenkin kavereina ja puhdistavat ilman.
Mä olen jotenkin alusta asti ollut ihan varma, että lopussa yhdessä ovat Sana&Yousef ja Noora&William. Se mitä kaikkea ennen tuota lopputilannetta puolestaan tapahtuu, niin en kyllä osaa yhtään sanoa. :D
Mutta kun miettii, niin on Skam ollut Thomaksen uralle kuitenkin niin iso ponnistuslauta, että luulen että hän itsekin kokee olevansa sarjalle edes sen verran "velkaa", että tulisi näyttäytymään viimeisen jakson loppukohtaukseen. Näin saataisiin koko porukka kokoon ja kaikille onnellinen loppu. Tämä on siis vain minun teoriani.. Joka ei perustu muuhun kuin mutuiluun. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onhan suudelma silti tapahtunut, eli jokin sai yousefin loukkaamaan sanaa pahimmalla mahdollisella tavalla. Oli tunteita mukana lopulta tai ei. Eli yousef on silti loukannut sanaa, Noora sen sijaan tässä on syytön sijaiskärsijä, koska ei omaa kristallipalloa.
Ingridhän pisti Evan saman lailla kärsimään, kun laittoi huhun liikkeelle että p-Chris ja Eva suutelivat. Vaikka oikeasti oli itsekin suudellut p-chrisiä. Sen sijaan että iben olisi vetänyt ingridiä turpaan, kosto osuikin evaan.
Siis sehän oli Isak joka sen huhun laittoi, ei Ingrid tiennyt Evan säätämisestä.
Sana lähettää Nooran luonnoksen Williamille? Noorahan oli yrittänyt kirjoittaa monta kertaa. Eli siellä on valmiita kirjeitä luonnoksissa?
Sana näytti aika surulliselta lukiessaan, mitä Sara oli kirjoittanut Vilden äidistä. Mä en ihan oikeasti usko, että Sana haluaa julkisesti nöyryyttää kavereitaan levittämällä noita tekstejä. Sana pohjimmiltaan kuitenkin välittää kavereistaan, vaikka nyt onkin eristäytynyt.
Kyllä se traileri muuten taitaa mennä sittenkin loppuun asti väärin päin. Eli Sana päätyy hymyilemään. Nuo viestit tosiaan olivat sen laatuisia, ettei Sana halua niillä pahaa oloa halua aiheuttaa. Hän käyttää niitä hyödykseen lähestyäkseen taas kavereitaan. Kaikillahan tosiaan on ne omat murheet, mistä kukaan ei tiedä, joten pitää muistaa olla hyvä ihmisille...
Nyt kun Sana tietää, millaiset Vilden kotiolot ovat, niin hän varmaan on jälleen ymmärtäväisempi Vildeä kohtaan ja auttaa tätä jotenkin eli Vilden rikkoutuneet helmet korjautuvat. Ja Noora kun on tuskaillut mieshuolien kanssa, niin Sana auttaa hänet siinä jaloilleen. Varmaan ottaa tosiaan yhteyttä Williamiin. Siinä on varmasti osaksi taka-ajatuksena myös tuo, ettei kestä nähdä Yousefia ja Nooraa yhdessä.
Ja koska niissä viesteissä oli arvosteltu myös Evan bilettämismeininkiä, niin ehkä tästäkin tulee jokin keskustelu kohtaus, jossa pohditaan, onko Evan juominen tosiaan mennyt liiallisuuksiin. Ollaanhan me sitä vähän ihmetelty, miksi Eva nykyään näytetään lähinnä vain bilettämässä ja sekoilemassa. Saa nähdä, mitä Sana tekee Ingridin suhteen. Myös häntähän Sara pilkkasi selän takana. Jos puuttuu myös tähän, niin ehkä Eva ja Ingrid saavat myös korjattua välinsä.
Mua kyllä vähän ihmetyttää Isak. Aikamoiseen paskanjauhantaan on ollut osallisena. Ei tullut sitten mieleen sanoa, että mä en hei halua kuulla...
Vierailija kirjoitti:
En mäkään usko onnelliseen loppuun enää. Kausi on jo yli puolivälin, ja aika ihme saisi tapahtua että tästä enää noustaan.
Eli vaaleat nätit sanavalmiit hoikat tytöt saa "parhaat" pojat, ja sanan kaltaiset erilaiset jäävät yksin. Great lesson, Julie. Thanks.
Millä mittarilla Yousef on "paras"?! Ihan ääliöhän tuo on, juuri sellainen mistä Sana haluaa pysyäkin erossa, sellainen jota halveksuu. Jos asiat on niinkuin nyt näyttää olevan niin ei Sana edes voi haluta Yousefia ja kauden opetus on ennemminkin että kannattaa pitää omista periaatteista kiinni eikä muiden painostuksesta koita olla "normaali" ja tehdä samaa kuin muut.
Olikohan se poikien heitto siitä, että Yousef on neitsyt, totta? Ei myös harrasta seksiä ennen vakavaa suhdetta. Eli ei olekaan fuckboy. Noora sai ensimmäisenä ehkä hölmön sekoilusuudelman, mutta Sana saa kokea kaiken muun ensi kertaa Yousefin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se traileri muuten taitaa mennä sittenkin loppuun asti väärin päin. Eli Sana päätyy hymyilemään. Nuo viestit tosiaan olivat sen laatuisia, ettei Sana halua niillä pahaa oloa halua aiheuttaa. Hän käyttää niitä hyödykseen lähestyäkseen taas kavereitaan. Kaikillahan tosiaan on ne omat murheet, mistä kukaan ei tiedä, joten pitää muistaa olla hyvä ihmisille...
Nyt kun Sana tietää, millaiset Vilden kotiolot ovat, niin hän varmaan on jälleen ymmärtäväisempi Vildeä kohtaan ja auttaa tätä jotenkin eli Vilden rikkoutuneet helmet korjautuvat. Ja Noora kun on tuskaillut mieshuolien kanssa, niin Sana auttaa hänet siinä jaloilleen. Varmaan ottaa tosiaan yhteyttä Williamiin. Siinä on varmasti osaksi taka-ajatuksena myös tuo, ettei kestä nähdä Yousefia ja Nooraa yhdessä.
Ja koska niissä viesteissä oli arvosteltu myös Evan bilettämismeininkiä, niin ehkä tästäkin tulee jokin keskustelu kohtaus, jossa pohditaan, onko Evan juominen tosiaan mennyt liiallisuuksiin. Ollaanhan me sitä vähän ihmetelty, miksi Eva nykyään näytetään lähinnä vain bilettämässä ja sekoilemassa. Saa nähdä, mitä Sana tekee Ingridin suhteen. Myös häntähän Sara pilkkasi selän takana. Jos puuttuu myös tähän, niin ehkä Eva ja Ingrid saavat myös korjattua välinsä.
Nyt on pakko kommentoida, että sä olet nero! Mä oon aivan varma, että näin tulee käymään. :)