Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** TOUKOtoiveiden ti-pino ***

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kääk, ulkona ei paista aurinko. no, kai se vielä ehtii tulla esiin.

Yöt menee aika mukavasti tällä hetkellä. kun vauva on poikittain niin ei tarvii juosta vessaan. siis pystyn OIKEESTI nukkuu koko yön ilman vessareissua. ja hengittäminenkin sujuu hyvin. =)

Ai niin, Amina76; kuulostaa melko lupaavalta ettei mee yliaikaseks jos limatulppa (tai ainakin osa) lähti. sulla viikkojakin sen verran et tuskin enää haittais pahemmin vaikka tulis kohta.

ihanaa sit kun saa jännittää kuka lähtee seuraavaks.

tehdäänkö galluppi, mitä veikatte: syntyykö lapsi ennen vai jälkeen la:n?

ite veikkaan et mun neiti syntyy ennen, ja sanotaanko et about rv 38. =)

Nyt aamupalalle. voikaa hyvin!

my_selene ja neiti Nukkuva rv 31+

Vierailija
2/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yöt menee vaihtelevasti.. nyt taas oli tosi hankala ja huonosti nukuttu yö :( Vessassa juoksua ja asennon vaihtamista, joka teki kipeää, kun eilisen särki häpyluuta tosi paljon. No, toivotaan että ensi yö on parempi.

galluppiin: Veikkaan itse että tämä vauva syntyy muutamia päiviä ennen laskettua aikaa elikkäs viikolla 39+. Mutta oikeastaan toivoisin että syntyy vähän aikaisemmin, kun olo on jo aika tukala. Kunhan nyt ei kovin yliaikaiseksi ainakaan menisi.

Alfiina 34+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes! Viimeinen työpäivä =) Sitten alkaakin se odotettu äitiysloma! Olikos Stellikselläkin tänään viimenen päivä?

Eilen oli neuvola ja terkkarin mukaan vauvan pää olis ja kiinnittynyt!! Hui... Ite oon koko ajan laskeskellu että vauva syntyis vasta siinä äitienpäivän tienoilla vaikka la onkin jo 6.5. Jospa syntyy piankin??

Jokos Amina on synnärillä?

Ja nyt ahkeroimaan viimestä päivää =)

Iisamaari ja vaava rv 34+3

Vierailija
4/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, ulkona sataa lunta. Missä se kevät viipyy?? Varsinkin kun kaikki hokee mulle koko ajan, että " on se niin ihanaa saada kevät- vauva, kun sitä ei tarvitse niin kamalasti pukea ja muutenkin..." No, tällä menolla toukokuussa on vielä jääkausi menossa:)

Mä veikkaan, että meidän vauva syntyy vähän ennen laskettua aikaa. Mutta myönnetään, että se taitaa olla vain toiveajattelua - ei mitään äidinvaistoa!

Millä viikoilla olette muuten saaneet painoarvioita? Mä olen nyt viikolla 33+1 enkä ole saanut vielä yhtäkään, mutta jotkut näyttävät saavan arvioita jo paljon aikaisemminkin. Meidän neuvolan väki on ilmeisen haluton antamaan mitään arvioita ennen kuin siinä vikassa lääkärintarkastuksessa, mälsää.

t. Aurora

Vierailija
5/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudunpa minäkin pitkästä aikaa. Nyt taas vähän paremmin nukuttu yö takana, vaikka vessassa pitikin käydä pari kertaa. Kovasti silti väsyttää ja olo kaikkea muuta kuin hehkeä. Kampaajalle olen kohta lähdössä, joten jospa se olotila tästä kohenisi. Pidän tässä nyt hiukan talvilomaa ennen äitiysloman alkua. Eilen piti jo aloittaa, mutta töihin jouduin kuitenkin raahautumaan, kun oli niin paljon tekemättömiä töitä. Sairaslomaa olisin saanut neuvolalääkäriltä, kun vauvan pää painaa jo ikävästi niin kamalan alhaalla ja supistelee, mutta tuli jo aikaisemmin sovittua tuosta lomasta työnantajan kanssa. Kivaa kuitenkin saada sitten lomarahaa, niin voi vähän tehdä ylimääräisiä hankintoja vauvalle.

Kovasti on nyt huono omatunto, kun esikoinen on tarhassa, vaikka äiti lomailee, mutta minusta ei nyt kovasti seuraa tytölle ole ja hänellä varmasti siellä mukavampaa kavereiden kanssa, kuin raihnaisen äidin kanssa kotona, jota koko ajan väsyttää, supistaa yms. Eilenkin illalla tyttö suuttui, kun en voinutkaan lupauksista huolimatta rakennella hänen kanssaan lattialla legoja. Illan aikana tuli muutama vähän kipeämpikin supistus jo ja en voinut oikein muuta, kuin maata sohvalla.

Tämä odotusaika on kaikenkaikkiaan ollut paljon raskaampi kuin ensimmäinen ja jotenkin tuntuu, että tämä syntyisi ennen laskettua-aikaa. Tosin esikoisestakin sanottiin viimeisellä neuvolalääkärikäynnillä (rv 36), että näyttäisi voivan syntyä koska vain, mutta tyttö syntyi rv 40+2. Ihan kiva, jos hiukan ennen la:ta syntyisi, mutta kovasti toivon, että ainakin tuonne toukokuulle asti malttaisi masussa pysyä. Tietysti nyt kun on monta kuukautta pelännyt ennenaikaista synnytystä (supistelut alkoivat jo rv 18-19), niin tämä menee pari viikkoa yliaikaiseksi ja käynnistetään...

Hyvät voinnit kaikille!

emmi-liini rv 32+5

Vierailija
6/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukava herätä auringonpaisteeseen. Harmi kun meillä ei ole makkarin toisessa ikkunassa rullaverhoa tai sälekaihdinta niin joskus sitä herää liiankin aikaisin jos on kirkas ilma..

Mitenkähän Aminalla..? Vaikka ei se limatulpan irtoaminen nyt heti synnytystä enteilekkään, siihenhän saattaa mennä vaikka kuinka monta viikkoa vielä =)

Piti aloittaa aamu heti herkuttelemalla, tein illalla omenasokerikakun ( kun halutti herkkuja eikä ollut kaapissa karkkia tai jädeä....), ja nyt heti latasin sitä ison palan kahvin kanssa ;) Hyvähyvä....

Jihuu, huomenna on ultra ja sen jälkeen neuvola! Tuskin maltan odottaa että pääsen taas vaavia kurkkaamaan =)

Kristiina rv 32+6

Vierailija
7/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta sataa, inhaa... Missä se kevät viipyy???

Pitkästä aikaa on taas hyvä olo. Kyselitte synnytysajankohdasta. Aiemmin olin ihan varma, että syntyy etuajassa, kun olo oli niin tukala ja vaivainen, mutta nyt tuntuu, että menee lasketun ajan yli. Ihan niin kuin esikoinenkin meni 9 päivää yli. Toisaalta ihan hyvä jos menee kesäkuun puolelle. On sitten paremmat mahkut järjestää pihasynttäreitä jatkossa :), parempien ilmojen toivossa. Vatsa tuntuu kyllä jo nyt paljon suuremmalta kuin esikoisen kanssa, joten olo voi olla aika kankea parin kuukauden päästä, jos loppuun saakka mennään. Katsotaan nyt. Aika mahtavaa muuten, kun joku saa synnyttää äitienpäivänä. Meidän tyttö syntyi isänpäivänä ja se oli kyllä aikamoinen isänpäivälahja!

Yöllä heräsin tuhlausmorkkikseen, kun tilasin viime viikolla hollantilaisesta nettikaupasta tuplarattaat ja eilen vielä intouduin tilaamaan dpam.com:sta tytölle kesävaatteita ja vauvalle muutaman vaatteen. Jotenkin on ollut sellainen poikaolo tämän isomman mahan kanssa, mutta saa nähdä meneekö ihan pieleen. Pojan vaatteita kuitenkin tilasin... Tuolla dpam.com:ssa on muuten ilmainen kuljetuskampanja jos tilaus menee yli 90 euron. Siellä myydään vauvalle ensisängyksi ihanaa moses-koria. Hankin sellaisen esikoiselle ja myöhemmin se on hyvä varastointipaikka pehmoleluille. Tämmöistä turhamaisuutta tällä kertaa...

Hyvää vointia kaikille ja toivotaan yhdessä lumisateen loppumista, jookos.

elli 30+6

Vierailija
8/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rähmä mikä lumisade¿ =/

Galluppiin¿ jotenkin mulla on tällä hetkellä optimistinen toive, että Paco syntyis ehkä ennen laskettua. Mutta¿ taitaa todellisuudessa käydä niin, että yli mennään ja lujaa.

Aurora, mä en oo kyllä kanssa saanut yhtään minkäänlaisia painoarvioita¿

Viime yönä sain taas nukuttua hyvin. Yhdellä vessareissulla selvisin ennen kun miehen kello soitti. Sille vessareissulle tosin heräsin kun vatsaan sattui aika kovasti ja siinä oli kyllä just suppari menossa. Mutta en vaan tiedä nyt sitten johtuiko vatsakipu supparista vai oonko mä saamassa sen kerpuleen vatsataudin. Miehen veli oli toissayön oksentanut ja me kun oltiin samassa porukassa siellä häissä lauantaina ja hän oli sen vatsatautitartunnan sitten kyllä saanut jo ennen niitä häitä. Toivottavasti ei oo mulle tulossa. =/

Taidanpa heittää pitkälleni.

[color=red]pikku-milli & paco 35+4[/color]

Vierailija
9/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin onnittelut! tasan kuukaus laskettuun. mulla huomenna 2 kk vielä!!!!

ja toivottavasti et saa sitä. mulla oli oksutauti kuukaus sitten ja ei ollu mukavaa. nytkin joku pieni pöpö kun joutuu juoksee vessaan koko ajan ja masu pipi.. =(

tsemppiä sinne!

Vierailija
10/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vitsit niinpäs onkin... ehdin jo ihan unohtaa =D eilen kyllä vielä muistin että tänään on tasan kuukausi, mutta eipä sitä enää tänä aamuna voinut muistaa =D Mutta kiitos vaan =)

Vierailija
11/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks neuvola kuulumiset... rv.32+3

Hemppa: 133 (ei varmaan enää mittailla, kun oli niin hyvä)

Pissi: Sokrut - , Proteiinit+ (mutta ei vielä labraan lähetetty, ne kun saattaa joskus näyttää plussaa, katotaan ens kerralla)

Verenpaine: 124/86

sf mitta: 30

Liikkeet vesi ja sydänäänet:ok (syke 140 - 150)

Tarjonta: RT

Oma paino oli laskenut, ei paljon mutta kuitenkin (0,5kg).

Koko raskaudessa painoa on tullut säälittävät 1,8kg.

No, onneksi tuota elopainoa oli lähtiessä ihan riittävästi, liikaakin ;)

Laskettu-aika veikkaus...

Veikkaan, että yli menee ninkuin Esikkokin ja käynnistetään. Toivoisin tietty, että lähtis itellään. Mut silloinkin veikkaan viikkoa yli, laskettu aika kun muuttui ultrassa sen viikon ja luulen että se vanha aika olisi oikea (Esikon la muutui samalla lailla ja ei se hirveän yliaikaiselta silloin syntyessään vaikuttanut, siis ei ollut jotain kinaa tai mitä lie karstaa, joka kertoo yliaikaisuudesta. Painoakin vaan 3300g).

Ne ei vaan nykyään paljon päästä yliaikaiseksi vaan käynnistävät. Mulla kun on noi sokeri jutut. Viimeksi taisi vesikin vähetä ja oli sitä verenpainetta.

Iisamaari.

Kiinnittymisestä, joo ei se välttämättä kerro synnytyksen läheisyydestä. Siis tietysti saattaa enteillä. Mutta mulla Esikko oli kiinnittyneenä ja RT ties kuinka kauvan ja viikko yli lasketun ajan käynnistettiin. Tiä sitten milloin olisi itse halunnut tulla pois, niin oli ilmeisesti mukava ja lämmin paikka. Joo, mystisiä ovat vaavin tiet...

Typy ja pähkinä...

Tahtoo kevään taksisin................ heti!

Ulkona on kurja ilma, lunta sataa......pöh.... Ei ollut kiva neuvolaan taapertaa ja takas tulomatkalla vaapuin möhjössä kuin ankka, ihan rupesi tylsistyttämään niin hidas on askel nykyään. Pitänee ehkä ottaa matkalukemista mukaan... hih...

Vierailija
12/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kannattaa varmaan siirtää ajankohtaa. Pitäkää minutkin ajantasalla, kun ehdottelette uusia aikoja. Olisi ollut kyllä kiva nyt jo nähdä.

Galluppiin, meidän vauva ei varmasti synny etuajassa. Tällä hetkellä jännään, että kuinka monta VIIKKOA yli mennään. Villi veikkaus on, että 2 viikkoa yliaikainen ja sitten leikataan : /

Nyt neuvolaan, saas nähdä, mitä lukemia sieltä tulee...

Vierailija
13/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iisamarille tuuletukset viimeiseen työpäivään, mulla on vielä huominen, tosin tunteja on jemmassa niin paljon että työpaikalla tarvii olla vaan 5,5 tuntia sis. puolen tunnin ruokis, joten EHKÄ mä selviän :)

Galluppiin. Veikkaan että yli menee. IHAN vaan peruspessimistisellä ajattelutavalla: Isukilla lomaa 5.-15.5. ni veikkaisin et 16.päivä syntyy... Jolloin ois siis tasan 41vko. No mut, saadaanha me sit nautiskella toisistamme jos ei vauvaa vielä ole, eipä tuota yhteistä aikaakaan ole liikaa ollut. Juuri soitti että joutuu sairaslomantuuraajaksi ja ei siis pääsekään tänään tänne :-[ Taas tulee yli 2 viikon tauko :´-( Eipähän tule _tosiaankaan_ riideltyä mistään turhasta... Ja toisaalta edelleenkin mä viihdyn ihan hyvin yksinkin kun saa ihan surutta nukkua poikittain tyynypinon päällä ja piereskellä pylly pystyssä ja tukka silmillä, toinen kissa jalkovälissä ja toinen kainalossa (ne ei kuorsaakaan...!) B-)

Neuvolassa kaikki taas paremmin ku hyvin:

sf 31,5 (takas siellä ylä-keskikäyrän välissä, viimeks ei ollu kasvanu),

hemppa 127 (noussut siis sieltä satasesta, kyllä sen olosta huomaakin!)

painoa tullut yhteensä 12,8 kg (nyt oli sit tullu 1kg/vko, viimeksi 100g/vko, hirveästi vaihdellu mulla toi painonnousu!)

paineet 115/70

syke 127-135

Apua siis voiko limatulppa mennä jo nyt ja syntyä silti vasta laskettuna aikana? Mä oon aina luullu että kyllä se synnytys siitä viimeistään viikon päästä on! No on se hyvä tietää tämäkin, mäkin oisin ollu jo makuupusseineni sairaalankäytävällä... :)

Synnytys ei pelota, (sen sijaan ärsyttääkö teitä kun kaikki sitä kyselee, " noooh, jännittääkö" se ärsyttävä-täti-ilme-naamalla?!). Muutaman huolestuneen ajatuksen oon suonu nimenomaan sille toipumisille ja repeytymisen vaikeusasteelle, mutta jotenkin kroppa on muuttunut raskaana ollessa jo niiiin paljon muutenkin että usko on luja siihen " luonnonvoimaan" . Yeah, ja epiduraaliin. Tai siis aion kyllä ottaa vastaan kaiken tarjotun kivunlievityksen.

Nyt on kyllä jatkettava töitä, että saa edes suunnilleen hommat valmiiksi ennen lomalle lähtöä!

stellis&voitto 34 tasan

Vierailija
14/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä lumisade!!! Haluan että aurinko alkaa paistamaan mielellään nyt ja viimeistään kun mammaloma alkaa!

Stellanord, mäkin uskon luonnon ja epiduraalin voimaan. :-) Vaikea pelätäkään synnytystä kun en yhtään osaa kuvitella millaista se on (vaikka oonkin lukenut ahkerasti synnytyskertumuksia netistä).

Elli28, kiitos nettikauppavinkeistä!!

Rsna, minäkin tulen mielelläni mukaan seuraavaan sovittuun HKI-tapaamiseen. Etenkin jos se on huhtikuun puolenvälin jälkeen ja olen mammalomalla... Nyt kaiken puhdin vie sijaisen perehdyttäminen ja työpäivän jälkeen on niin voimat poissa ettei jaksa raahautua mihinkään muualle kun kotisohvalle...

Äitiyspakkaus oli tullut postiin...! Kumpikohan siellä on, vissiin vanha. Oletteko jo muut saaneet pakkauksen?

Katsoitteko muuten Prisman dokumenttia sikiön kehityksestä? Aivan ihana! Lopussa vain kävi surku vauvoja kun ohjelmassa jotenkin painotettiin miten kurjaa synnytys on vauvalle ja miten eivät hymyilekään ensimmäiseen kuukauteen kun maailmassa on niin raskasta... :-( Oisko nyt ihan tolleen...

Vierailija
15/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas super huonosti nukuttu yö takana. Eilen aamusta kävin kaupungilla laittamassa uudet rillit tilaukseen, ja illalla oli taas kaupunkiin asiaa kun oli työpaikan illallinen. Vaikka saikulla olenkin, olin tuolla mukana. Tosin, raskaasta päivästä/illasta sai sitten hintansa maksaa illalla/yöllä. Koko illan maha oli kipeä, supisteli ja vauva möyri kipeästi. Alkuyön nukuin huonosti, heräilin ja mahaan koski. Sitten kolmelta heräsin vessaan (taas, varmaan viidennen kerran), enkä enää saanut unta. Valvoin kuuteen asti aamulla. Onneksi tuli tuo tikipoksi laitettua pari viikkoa sitten niin sai elokuvia katsella. Kuudelta nukahdin uudelleen ja yhdeksältä ylös. Nyt olo on väsynyt ja keuhkoihin ottaa, mutta sehän on normaalia.

Galluppiin. Mulla on kokoajan ollut tunne että ennenaikojaan syntyy, en tiedä miksi. Mutta toisaalta olen varautunut että yli saattaa mennä parikin viikkoa, kuten omalla äidilläni meni molemmat synnytykset.

Taidan lähteä hakemaan jotain purtavaa ja sohvalle köllöttään.

Mukavaa päivää toukoisille!

Red_Cat & Möykky 31+3

Vierailija
16/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katoin sen Prisman dokkarin molemmat osat. Hyvä dokkari oli! Mies katsoi eilen mun kanssa sen jälkimmäisen osan ja vähän mua jänskäs, että saako se jotain traumoja kun näytetään se synnytys =D mutta mies vaan nauroi sen synnytyskohdan ajan =D

Ootteko muuten miettineet jo niin pitkälle kuin ehkäisy jatkossa... mua kun ei yhtään kiinnostais alkaa syömään uudelleen pillereitä. Mulla kun pillereillä oli aika suuri vaikutus mielialaan... huomasi varsinkin kun oli pillereiden syönnin lopettanut. Pillereiden aikaan meillä oli miehen kanssa ihan järkkyjä tappeluita (varsinkin viihteellä) ja niiden lopettamisen jälkeen ei oo ollut mitään lähellekään niitä entisiä... Ja muutenkin pillereiden aikaan saatoin kilahtaa ihan yhtäkkiä ihan omituisista asioista tyyliin sukka lattialla... =D

Vierailija
17/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ tietysi se 2 viikkoa lisää minkä kuitenkin menee yliaikaiseksi. Sit tietysti vielä 2 päivää mitkä yritetään käynnistää kunnes lopulta lääkärit/ja kätilöt repii vauvaa korvista ulos kun ei tahdo muuten tulla tänne maailmaan. =o) Eiks ole positiivinen asenne?!

Ehjänä siis ollaan. Kuinkas muuten... Kunhan nyt toukokuu menee ohi niin sitten voinkin siirtyä kesäkuisten listoille piinaamaan niitä. Helpolla ette eroon ainakaan tästä pääse sillä tulen sinnittelee vauva mahassa hamaan tulevaisuuteen. Ketuttaa, ku eilen supisteli jo niin lupaavasti ja tässä ollaan... Mä kun haluun sen vauvan jo nyt heti syliin!!!

Sit galluppiin...

Veikkaan että tää syntyy 18 toukokuuta eikä sekuntiakaan ennen! Melkein voisin vielä kantaa varastoon nuo kerran pestyt vauvan vaatteet jotta voisin ne pestä uudelleen toukokuussa...

Ärripurri poistuu taka vasemmalle...

Vierailija
18/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas moni käynyt tänään neuvolassa, tässä omat neuvolakuulumiset:

Rv 33+1

Sf 30-31

Tarjonta: pt (siirrettiin lääkäri vkolle 35, jos vaikka beibi kerkeisi sittenkin kääntymään ennen sitä)

Vauvan syke: 140 + / -

RR 117/87

Pissa ok

Painoa tullut 1000g/vko!!!! Taas! Uskomatonta. Turvotusta on kyllä hyvin, mutta en nyt uskonut että NÄIN paljon. Syömisiäni kun olen katsellut aika tarkkaan, etten ole sortunut viikonloppujen lisäks herkkuihi. Harmittaa, mutta onneks tää tila on vain väliaikaista. Painoa on tullut koko raskauden aikana nyt 15 kg, vautsi vau! Stelliksellä näytti olevan samoja lukuja painon nousussa, mulla oli viimeks kans noussu 150g /vko, ja nyt nää huippulukemat

Onko teille muille tullut paljon selluliittia...? Mulla on aivan järkyttävän näköiset jalat. Ennen tätä siunattua tilaa urheilin paljon, jonka jouduin jättämään rv20 pois mm. selkäkivun vuoksi. Tietääkö kukaan, lähteekö se mahdollisesti pois suht helposti jakautumisen jälkeen pois, nimittäin jumppaamalla näitä ei saa viidessä vuodessakaan pois. Snif. Toivon et hormoonit aiheuttas osakseen tämän silmiä hivelevän ilmiön?

Galluppiin veikkaisin, että tämä beibi syntyy n.2 vkoa etuajassa, 38+2. Kirjaan ton ylös itellenikin sekä ¿odottavan äidin päiväkirjaan¿; voi sitten myöhemmin juniorikin katsoa miten äidin veikkaus osui.

Mulla vauva on laskeutunut jo viikolla 31, juilii ilkeästi haarukkaan mut on helpompi hengittää ja vatsakin toimii huomattavasti paremmin. Mut ei se kuulemma kerro mitään siitä, onko synnytys tulossa aikasemmin vai ei. Lisäks supisteluja on ylettömän paljon, jouduin samoja aikoja jäämään pois töistä kuin laskeutuminen tapahtu. Tänään käytin jopa koirat ulkona, tyhjensin astianpesukoneen ja laitoin pyykinpesukoneen päälle, niin sai jo mennä sohvalle odottamaan että kiristys helpottaisi. Herkässä ovat. Ja kipeitä.

Ulkona joo on kamala ilma, mut silti kevättä ilmassa. Plussan puolella näyttää mittari olevan ja linnut välistä laulaa oikein kimeästi!

Hyvää päivän jatkoa teille!

Pikkumiina 33+1

Vierailija
19/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli taas käveltyä oikein urakalla. Lähemmäs 10 kilsaa joutu talsimaan. No hitaasti hyvä tulee... Nyt sitten supistelee ja ei oo enää mitenkään helliä puristuksia.

Jos tää tyyppi tulee saman kaavan mukaan ku edelliset, niin syntyy pari päivää ennen laskettua. Mulle kävis kyllä viikko tai kaks ennenki.

Mä sain sen painoarvion samalla, kun kävin niiten liikkeitten takia ultrassa. Normaalisti täällä vikalta lääkärikerralta saa lähetteen painoarvioon, jos on syytä epäillä isoa tai pientä vauvaa.

En oo vielä pessy ensimmäistäkään vauvan vaatetta... En edes oo ettiny niitä esille! Kohta on kyllä pakko. Odottelen nyt ekaks sen pakkausken. Jospa tulis jo tällä viikolla.

Nyt syömään, sitten kuopus pihalla unille ja siitä alkaakin mamman lepohetki, kun isommat pystyy keskittymään omiin näpertelyihin :)

Nalluri ja ötökkä 32+3

Vierailija
20/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappulat meni äsken vähän sekasin ja kasvatin pinoa:)

Äh, mies yrittää tossa esikkoa saada päikkäreille, eikä meinaa mitään tulla tosta touhusta! Tyttö on tottunu vaan riehumaan isänsä kanssa, eikä tekemään kauheesti tällasia arki-juttuja.

Masuun ei mitään uutta! Vilinä masussa jatkuu vaihtelevalla voimalla. Varsinkin iltaisin meinaa olla kyljet kipeinä, kun vauveli rummuttelee. Niin ja hyvin myös reagoi masuvauva esikoisen itkuun. Heti kun tyttö saa kovemman itkupuuskan, niin johan ottaa masu osaa monottamalla!

Tää meidän vauva ei varmana synny ennen la:ta ja tuskin ihan heti sen jälkeenkään! Eli tonne juhannuksen tienoille oon jo varautunut käynnistykseen. En vaan voi kuvitella, että tääkään vauva ilman käynnistystä lähtee syntymään, kun ei edes harjoitussuppareita oo...

Mietin vaan, että kuinka isoksi pystyn vielä paisumaan kesään mennessä! On nimittäin vatsa jo sitä luokkaa, että kävelykin on ihan taapertamista.

Täytyy lähteä syömään, kun neiti hiljeni sänkyynsä:)

pricilla 30!!! Jee nyt oon vihdoin ja viimein minäkin kolmekymppisissä!!!