Tulipa paha mieli,pappa oli rakentanut pojalle ison merirosvolaivan mutta poikaa kiinnosti vain tabletti
Pappa, miehen isä on entinen puuseppä ja suutari, hyvin kätevä käsistään. Hän oli väsännyt pojalle upean merirosvolaivan ja nähnyt yksityiskohtiin varmasti viikkotolkulla vaivaa. Poika täytti 5 vuotta. Oli niin tabletin lumoissa ettei hoksannut edes sanoa kiitos. Ei kiinnittänyt mitään huomiota lahjaan eikä ole huomioinut sitä synttäreiden jälkeenkään mitenkään. Pitäisikö kuitenkin vääntää joku kiitoskortti, niin surkeana vaari oli?
Kommentit (127)
Hauska käsite tuo suuri merirosvolaiva. Pojanpoikani mielestä se suuri olisi ollut sellainen ulos rkennettu, mihin voi itse mennä sisälle ja komentosilta ja ruori, joita voi oikeasti käyttää.
Näin kyllä luulin ensin itsekin, mutta tuo tabletin käyttö: joku kommentoi, että kaikki 5-v käyttävät tablettia: EI muuten käytä ainakaan meillä lastenlapset eivät omista edes tablettia:(6,7 ja 8v) puhelimet on ja vanihmmalla tietokone.
Pelejä eivät pelaa. Tietokoeella koodataan ja puhelimesta kuunnellaan musaa:DDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin varmaan itse pillahtanut itkuun tuollaisen lapsen synttärilahjan nähdessäni, sillä arvostan käsitöitä yli kaiken. Että joku vielä tänä päivänä rakastaa toista ihmistä niin paljon että tekee lahjaa viikkokausia, itse, käsityönä. Nyt teet heti pojalle selväksi kuinka arvokkaan lahjan on saanut ja että pitää sitä kuin kukkaa kämmenellä loppuelämänsä. Sehän on aarre. Pappa olis ansainnut erittäin suuren ja lämpimän halauksen vähintään. Tabletit hemmettiin ja poika tekemään papan kanssa puutöitä.
Poika pakotetaan tekemään puutöitä, vaikka ne eivät häntä kiinnosta. Pääasia että papalla on hyvä mieli. Näin tehdään psykopaatteja.
Eikö muuten lapselle voisi viedä lahjaksi jotain kivaa mistä tulee hyvä mieli. Ei sellaista jonka takia vollotetaan.
Onko edes kokeiltu? Vaikka Vaahteramäen Eemeli on fiktiivinen, niin selvä adhd-tapaushan hän on ja aina sitten vuoli niitä puu-ukkoja ja se rauhoitti. Kyllä ylivilkkaan lapsen rauhoittamiseen on muitakin keinoja kuin tietokone tai tabletti, joka aiheuttaa lisää ylivilkkautta, kun se otetaan pois.
Taisi ap katsella Emmerdalea ja saanut siitä väläyksen provoon. Lisäsi siihen ukin,lapsen ja tabletin jo vot, alkoi jengilllä tunteet kiehumaan. Voi kuinka olette helppoja ja ap yksinkertainen nolo.
Jos olisin se pappa, olisin vienyt merirosvolaivan pois ja antanut jollekkin joka sitä arvostaa.
Aikuisenahan tuollainen voi olla rakas muisto papasta, vaikkei lapsena niin hirveästi kiinnostaisikaan sillä leikkiä.
Tietämättä minkä kokoinen tuo esine on, niin voihan sen laittaa lapsen huoneeseen koristeeksi. Säilyy parempanakin kuin leikeissä. Sitten lapsen vähän kasvettua siitä voikin tulla hänelle kallein aarre, papalta saatu rakas muisto.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin se pappa, olisin vienyt merirosvolaivan pois ja antanut jollekkin joka sitä arvostaa.
Aikuisenahan tuollainen voi olla rakas muisto papasta, vaikkei lapsena niin hirveästi kiinnostaisikaan sillä leikkiä.
Aikuisuus tarkoittaa kypsyyttä, ei kusipäisyyttä. :)
Olipa papalta paska lahja. Kai poika potkas munille?
Taitaa merirosvolaiva olla papan lapsuuden kiinnostuksenkohde. Jos tämä poika ei ole katsonut mitään merirosvo-ohjelmia tai muuta miksi olisi erityisen kiinnostunut?
Tottakai tabletti pois ja pitää käskeä kiittämään mutta siis.. miksi oletetaan että merirosvolaivat on joku juttu? Ehkei se ole just tälle lapselle in.
Jos laiva selviää seuraavat vuodet niin lapsi oppii varmasti arvostamaan sitä myöhemmin. Ehkä se nyt vaan ei ollut hyvä mätchi tuon ikäiselle?
Joutaisi tabletti astianpesukoneeseen.
Tahtoisin lisää näitä "vaari alkoi itkeä" -aloituksia. Nämä ovat lystikkäitä.
Siitä merirosvolaivasta saa hyviä saunan pesän sytykkeitä. Ei mee hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tulipa ikävä fiilis tästä. Mutta sellaisia pienet lapset ovat. Näkevät vain itse asian, eikä ajatusta ja vaivaa sen takana.
Ei, vaan sellaisia vanhemmat ovat! Lapsi ei ole itse käynyt tablettia ostamassa, vaan vanhemmat sen ovat työntäneet käteen. Vanhempien kasvatuksen puutetta on myös se, että lapsi on tabletilla, kun kotona on vieraita, vieläpä lapsen syntymäpäivävieraita. Vanhempien mun****muutta on myös se, että tablettia ei uskalleta ottaa tuollaisessa tilanteessa lapselta pois.
Vanha juttu, joten ihan kauhistuttaa, minkälainen pian yhdeksänvuotias ap:llä siellä nyt on, jos sama meininki on saanut jatkua.
Viisituotias ei nyt välttämättä ihan osaa ajatella vielä lahjoista innoissaan toisten tunteita niistä.
Sanokaa papalle et poika on nepsy eli vähän vajaamielinen, oikeesti sitähän ne on, kenenkään ihmisarvoa väheksymättä. Eivät opi käyttäytymään kun aivoissa on jotain vähän vinksallaan. Kyllä pappa ymmärtää, oli hänenkin lapsuudessaan lapsia jotka eivät osanneet leikkiä normaalisti. Ne pistettiin sitten fyysiseen työhön jo nuorena niin eivät olleet kellekään haitaksi.
Ja tuo oli hyvä idea, laiva koristeeksi, kuten taide-esineet.
Vierailija kirjoitti:
Tahtoisin lisää näitä "vaari alkoi itkeä" -aloituksia. Nämä ovat lystikkäitä.
Ainakin joku nukkekoti versio pyöri jossain välissä
Itsehän olette kiittämättömän kakaranne kasvattaneet. Olette kyllä aikamoisia surkimuksia.
Olen itse mobiilipelinkehittäjä ja kyllä, olen sitä mieltä että ihan hirveää sontaa nämä mobiililaitteet ja miten ne koukuttaa lapset ja vähän isommankin ihmisen.
Vanhempien ei pitäisi antaa lapsien addiktoitua tabletteihin, yms. Olen itsekin ruutuaddikti eikä todella ole helppoa päästä irti tästä p#skasta.
Lapsi on jo sairastumassa.