Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulipa paha mieli,pappa oli rakentanut pojalle ison merirosvolaivan mutta poikaa kiinnosti vain tabletti

Vierailija
27.05.2017 |

Pappa, miehen isä on entinen puuseppä ja suutari, hyvin kätevä käsistään. Hän oli väsännyt pojalle upean merirosvolaivan ja nähnyt yksityiskohtiin varmasti viikkotolkulla vaivaa. Poika täytti 5 vuotta. Oli niin tabletin lumoissa ettei hoksannut edes sanoa kiitos. Ei kiinnittänyt mitään huomiota lahjaan eikä ole huomioinut sitä synttäreiden jälkeenkään mitenkään. Pitäisikö kuitenkin vääntää joku kiitoskortti, niin surkeana vaari oli?

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin varmaan itse pillahtanut itkuun tuollaisen lapsen synttärilahjan nähdessäni, sillä arvostan käsitöitä yli kaiken. Että joku vielä tänä päivänä rakastaa toista ihmistä niin paljon että tekee lahjaa viikkokausia, itse, käsityönä. Nyt teet heti pojalle selväksi kuinka arvokkaan lahjan on saanut ja että pitää sitä kuin kukkaa kämmenellä loppuelämänsä. Sehän on aarre. Pappa olis ansainnut erittäin suuren ja lämpimän halauksen vähintään. Tabletit hemmettiin ja poika tekemään papan kanssa puutöitä.

Vierailija
82/127 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pienen lapsen tablettiaikaa pitäisi rajoittaa. Onko lapsesi jo riippuvainen? Kamalaa. Seuraava aste on sitten peliriippuvaisuus johon voi jopa kuolla. Vaikuttaa koulumenestykseenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna se merirosvolaiva sellaiselle, joka osaa arvostaa. Itse tunnen montakin tuon ikästä, jotka olisivat aivan onnessaan tuosta lahjasta. Poikasi voi jatkaa sitä tabletin näpräystä.

Olispa tylyä pappaa kohtaan, antaa suurella vaivalla tehty lahja eteenpäin jollekin ventovieraalle. Siitä kyllä tekijä loukkaantuisi.

Vierailija
84/127 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on kyllä kasvattajassa eikä lapsessa.

Tosi Surullista sille pappalle :(

Vierailija
85/127 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puinen yksityiskohtainen merirosvolaiva 5-vuotiaalle? Ensi viikolla täällä on aloitus siitä miten lapsi kiitti ja leikkii sillä, mutta siitä meni masto palasiksi puolessa päivässä.

Vierailija
86/127 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on tuhottava.

Anteeks mutta nyt kolmen oluen jälkeen repesin aivan totaalisesti tälle.. :D

Vierailija
87/127 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ei vielä ole tutkittukaan, mitä näille tabletti- ym tietovälineriippuvaisille lapsille myöhemmin tapahtuu, kun niitä ollut vasta vähän aikaa kaikkien saatavilla. Joistakin aikuisistakin tulee peliriippuvaisia helposti vaikka he ovat oikeaakin elämää eläneet?

Tuttavani lapset saavat pelata kännykällä puoli tuntia päivässä, mutta kyllä ne aika usein meillä vieraillessa tulivat naukumaan äidiltään, että haluavat vielä yhden pelin pelata jne.

Taitaahan tuo pelaaminen olla nykyisin koulussakin sallittua.

Jossakin karmeassa tapahtumassa oli tekijänä väkivaltapelejä pelannut nuori, joka ei oikein käsittänyt, että oikeassa elämässä kuolee oikeita ihmisiä.

Siis sitä mietin, että tulevatko lapset (eivät tietysti kaikki) helpommin riippuvaisiksi  joistain asioista kuin aikuiset.

Vierailija
88/127 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin varmaan itse pillahtanut itkuun tuollaisen lapsen synttärilahjan nähdessäni, sillä arvostan käsitöitä yli kaiken. Että joku vielä tänä päivänä rakastaa toista ihmistä niin paljon että tekee lahjaa viikkokausia, itse, käsityönä. Nyt teet heti pojalle selväksi kuinka arvokkaan lahjan on saanut ja että pitää sitä kuin kukkaa kämmenellä loppuelämänsä. Sehän on aarre. Pappa olis ansainnut erittäin suuren ja lämpimän halauksen vähintään. Tabletit hemmettiin ja poika tekemään papan kanssa puutöitä.

Ja kun sinä tykkäät, niin kaikkien muidenkin on tykättävä. Just joo. Varsinkaan lapsilla ei saa olla omia mielipiteitä ja tykkäyksenkohteita, pitää tykätä just siitä mistä aikuiset käskee.  

Jos poikaa ei se laiva kiinnosta niin se ei kiinnosta. Eikä tarvi kiinnostaa, ei vaikka lauma mammoja niin vaatiikin.

Vierailija
89/127 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli tästä kyneleet silmiin. Pappa on vuollut puu-merirosvoja rakkaudella lapsenlastaan kohtaan ja vastaanotto on tuollainen :(

"Puu-merirosvoja." Kerrotko miksi kirjoitit tuon väliviivalla?

No joo,vaikka 'puusta vuoltuja merirosvoja' sitten...mutta onkohan tuo yhdyssanaoppi nyt  se olennaisin asia tässä meidän keskustelussamme ?

Pilkun jälkeen tulee välilyönti. Ennen kysymysmerkkiä ei tule välilyöntiä. Tyhjänpäiväisen itkemisen sijaan voisit opetella kirjoittamaan.

No hyvähän se on että meillä on nyt sitten tällainen pilkuntarkastajakin tässä keskustelussa mukana. Kai teet sitä ihan 'täysipäiväisenä' toimenasi ?

Ai niin, turhaan tietysti kysyn koska ethän millään voi ymmärtää kysymystäni, kun en osaa edes kirjoittaa...

Ennen kysymysmerkkiä ei tule välilyöntiä.

Sorry, mina ei   jummarra sinuva ...

Vierailija
90/127 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudy Davy Jonekseksi ja hiippaile yöllä pojan huoneeseen uhaten ottaa isin ja äidin pois jos poika ei leiki laivalla. 

Vierailija
91/127 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika pakotetaan tekemään puutöitä, vaikka ne eivät häntä kiinnosta. Pääasia että papalla on hyvä mieli. Näin tehdään psykopaatteja.

Eikö muuten lapselle voisi viedä lahjaksi jotain kivaa mistä tulee hyvä mieli. Ei sellaista jonka takia vollotetaan.

Vierailija
92/127 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean paljon pahaa mieltä tuo laiva on aiheuttanut. Meillä synttärit ovat iloinen juhla. Jopa papatkin sen ymmärtävät.

Vierailija
93/127 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 5-vuotiaat voivat olla peliriippuvaisia nykyään. Tabletti pitkälle tauolle.

Vierailija
94/127 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänmielen laiva. :)

Vierailija
95/127 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ap olisi täysillä diggaillut oman ukkinsa käpylehmiä.

Vierailija
96/127 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsella on tabletti tilanteessa, jossa hänelle ojennetaan synttärilahja? Ja varsinkin, kun se on noin merkittävää vaivannäköä vaatinut. Ihmettelen. Oma lapseni saa tabletin vasta seitsemältä illalla ja hetkeksi lounaan jälkeen.

Vierailija
97/127 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä provohan on ollut palstalla ties kuinka monta kertaa.

Vierailija
98/127 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viisivuotiaan pitää olla se järkevämpi joka lohduttaa pappaa ja ottaa vastuun aikuisen tunteista?

Vierailija
99/127 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tabletti hyllylle viikoksi kirjoitti:

Pyydä vaari esim. teelle luoksesi ja keskustelette sitten hänen kanssaan rauhassa .

ps*  Osta hänelle vaikka  kukkia,leivo kakku,  tai tee itse   jotain josta hän varmasti pitää. Kerro miten paljon arvostat hänen  huomaavaista ystävällisyyttään poikaasi kohtaan ja miten surulliseksi tulit itsekin poikasi reaktiosta.

Miksi lapsella ei saisi olla omia tunteita ja miksi tämä ei saisi niitä näyttää? Eikö aikuiset tosiaan enää kestä pettymyksiä? Lasten pitää paapoa aikuisia ettei näille vaan tule paha mieli.

Idiootti.

Kyse ei ole tunteista, vaan kasvatuksesta, liiasta tablettikontaktista noin pienelle. Erittäin paha, jos ei ole aivojen ja käden yhteistyötä lapsella - juuri sitä, mitä pappa on tottunut ikänsä harrastamaan. Lapsen kuuluu vaikka katsoa ja kuvitella, miten laiva liikkuu, jos kyse enempi koriste-esineestä, tai sohvapöydällä leikkiä.

Lähde: Jaana Venkula - Tekemisen Taito.

Vierailija
100/127 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymaailma tässä törmää entiseen. Ja samalla nähdään nykymaailman pinnallisuus. Kaikki kiva on vain jossain virtuaalitodelliisuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme