Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 Marrasmurut tiistaina (28.3) <3

28.03.2006 |

Ihana aamu, 6.40 ylös kun mies lähti töihin. Ei vain unta enää saanut :) vaikka mieli olisi tehnyt vielä nukkua, edes pikkuriikkisen.

Kävin eilen äidille tekemässä ruokaa x) kulutti hieman voimia...

Kotiin kun tulin, simahdin tunnin päästä unten maille.

Olin vallannut sängynkin ihan kokonaan, kun mies yritti tulla viereen x)

Ei hennonnut kuulemma herättää, niin nukkui sohvalla x)

Joo, jauhan tässä ihan tyhjää. Meinasin unohtaa pääasian :)

Mun kysymyksen kaikille niille joilla on yksi tai useampi lapsi ennestään.

Esikoinen jää kotiin pk:sta kohta. Miten aiotte järjestää (jos teillä olisi sama tilanne) muiden lapsien hoidon, siksi aikaa kun itse olette synnärillä?

Esikoisella ei siis ole kaupungin tarjoamaa hoitopaikkaa enää marraskuussa ja haluaisimme koittaa säästää isyyslomat siihen saakka kunnes tulemme synnäriltä kotiin. Tarvitsen varmaankin apua, sitten kun pääsen sairaalasta koska sektio on edessä. Siksi haluaisimme säästää noita isyyslomapäiviä. Mies puhui, että tekee viikon ylitöitä ja ottaa sen sitten viikon lomana takaisin. Tämä tapa kun käy työnantajallekin. Toinen vaihtoehto on tuttu hoitaja kotiin, mutta tuntuisi kovin väärältä tavalta. Lisäisi ihan varmasti lapsen mustasukkaisuutta sisartaan kohtaan kun joutuisi olemaan hoitajan kanssa sen aikaa kun isi on töissä. Viimeinen vaihtoehto on sitten se että, isyysloma aloitetaan jo silloin kun joudun sairaalaan ja mies hoitaa esikoista.

Onko muita tapoja? Ja jos ei, niin minkä näistä vaihtoehdoista ottaisitte?

Saattaa olla liian varhaista miettiä tätä mutta... x) Kaikki yhtäkkiä huolettaa.

Swehina rv 7+2

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin jäi näkemättä se ruotsalais dokumentti raskaudesta. Sen prisma- dokumentin katsoin ja samaa mieltä olen siitä että oli hiukan pitkäveteinen ja tylsä. Se ruotsalais dokumentti ois ollu varmasti parempi..

Meillä kun on 6v poika, joka aloittaa eskarin syksyllä, niin hän saa olla hoidossa, ainakin eskarissa niin kauan kuin itse viihtyy. Meillä poika kaipaa kavereita, eikä viihtyisi kotona äitin ja vauvan kanssa päivät pitkät. 6-vuotiaalla ne omat kaverit ja aktiviteetit on tärkeitä. Eli ainakin eskarissa käy ja ehkä sellainen puolipäiväinen olis hyvä ratkaisu meidän kohdalla. Tietenkin jokapäiväinen kävellen vienti ja haku hoitoon parin tunnin takia voi välillä turhauttaa...mutta tässä on aikaa miettiä ratkaisua. Ihanteellinen olisi kokopäiväinen hoito, eskari toimii samassa rakennuksessa kuin päiväkoti. Kotona pojasta ei olis työtä, hän on reipas, mutta rauhallinen, kiltti ja tottelevainen ja hyvää seuraa :D joten en ole työtämässä hoitoon itsekkäistä syistä. Varmaan ne joilla 6v. lapsia ymmärtääkin hyvin. Tai toinen vaihtoehto ois että alkaisin pitämään täällä kotona pojalle leikkikerhoa, ja sitten ois kyllä hulinaa :) Meidän poika on hyvin sosiaalista sorttia ja kaipaa ikäisiään kavereita.

Synnytyksen alkaessa ja minun tapauksessa luultavasti sektion tapahtuessa poika menee mummolaan hoitoon ja mies ottaa lomaa opiskelusta 3vk ajan (leikkauksesta toipumisen vuoksi) jollen saa muuta apua kotiin. Mulla on ahtaan lantion takia 2 sektiota takana, ja jos tuleva vauva on syntyessään yli 3100g niin leikataan sekin. Musta olis ihana kokea alakautta synnytyskin joskus. Saa nähdä monta lasta saa edes synnyttää sektioilla? Olen kuullut että 3-5.

Kun tämä vauva syntyy aion panostaa imetykseen ja tosissaan yritän saada onnistumaan. Aiemmissa tapauksissa imetys on jäänyt n.2kk vain, joka on harmittanut jälkeen päin kovasti.

Tulipas tekstiä..

t.Vaavaa 8+4

Vierailija
22/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaavaa tuossa mietti niitä sektioiden määrää. Eli mulle sanottiin, että kun kaksi sektiota on jo takana, tulee kolmas automaattisesti leikkauksella. Ja suositeltiin että sitten piuhat poikki. Eli viimeistä raskautta elellään--toisaalta vähän haikua! Se on kuitenkin jotain kun on raskaana. Niin erilaista. Tosin nuo Kanelisokerin kertomat pahoinvoinnit ovat kyllä sellaisia, joita ei toivo kenellekkään. Itse onneksi säästynyt, mutta sivusta olen seurannut. Niin, aihe taas hukkui...

Sektioiden määrä kai riippuu vähän siitäkin, miten arvet kuntoutuu jne. Tai siis kestää. Niitähän kyllä seurataan tarkemmin mitä useampi takana,mutta mulle suositus oli kakkosen jälkeen,että sitten yksi enää. Naapurikaupungissa suositus on max 4. Että vaihtelee sairaaloittainkin.

Kylläpä oon ehtinyt tänään koneella istua! ihme päivä. Ehkä kun lapset nukkunut molemmat--mikä ihme- tuota aikaa on ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Alia, onnea tuplaten! Kuulostit niin rauhalliselta...

-Heidi- loppuiko sinulta se vuoto? Mulla on tullut sen maanantain verisen vuodon jälkeen ruskeaa limaa. Eilen pääsin vielä neuvolan " karkeaan" ultraan joka tehtiin ihan vatsan päältä. Sielä se pieni kellotteli ja sykekin löytyi. Nyt voi jo hieman huokaista.

G sitten... alkuperäinen kysymys oli ilmeisesti lasten hoito nimenomaan synnytyksen ja sairaalassa olon ajan? Meillä on onneksi mummit ja kummit niin lähellä, että uskon jostain lähipiiristä löytyvän apua. Minäkin haluan mieluummin isän isyyslomalle vasta sitten, kun vauvan kanssa kotiudutaan. Ja jatkossa.... esikoinen aloittaa koulun syksyllä ja kuopus menee sitten seurakunnan kerhoon, joka on ihan lähellä ja 2x3h/vko. Lisäksi odotan jo avointa päiväkotia, siellä on äidillekin juttuseuraa. Meillä näyttäis siltä, että lasten hoitopaikat irtisanotaan jo toukokuun lopussa ja tyttö saa aloittaa jo syksyllä kerhon. Lomilla ollaan niin, että syyskuuksi ja kesäkuun alkuun tarvitaan eläkkeellä olevan mummin apua. Lisäksi oma äitini ja siskoni auttavat lasten hoidossa. Näin saadaan säästettyä 4kk hoitomaksut ja tyttö saa aloittaa kerhonsa silloin, kuin muutkin. Tuntuu vaan niin hurjalta, että hoitopaikka pitää irtisanoa jo rv15, että toivottavasti kaikki menee sitten hyvin jatkossa.

Dokkarit katoin eilen molemmat. Lapset katsoi myös sitä Prisman ohjelmaa. esikoista kiinnosti kovasti ja nyt sitten tajusikin, mistä ne vauvat oikeesti syntyy. Olis niin tehnyt mieli niille kertoa, mutta mies haluaa vielä odottaa, että pikkuinen vahvistuu.

Ensi viikolla menen taas lääkärille, joka tekee myös ultran ja samalla käyn seerumiseulassa. Huomenna pitäis varata np-ultra, ja suuhygienisti. Että siitä se taas lähtee...

Bubbles ja HerttaÄssä 8+3

Vierailija
24/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä loppui onneksi se vuoto. Onneksi jäi vain kahteen aamuun ja erittäin niukkaan tuhruun. On kyllä harmillista, miten paljon tuollaiset tapahtumat säikäyttävät ! ! !

Huomenna meinaan kysyä lääkäriltä samalla, että mistä nuo johtuvat? Minulla kun ei ollut edes kuukautispäivä lähellä. Itseasiassa silloin oli suurinpiirtein ovulaatiopäivä :)

Onko täällä muita ensimmäistä lastaan odottavia. Tuntuu, että kaikilla on jotain vastattavaa galluppiin ensimmäisen vauvan hoitosuunnitelmista toisen syntyessä. :)

-heidi-

Vierailija
25/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama krapulainen olo jatkuu tänään.. Aamulla mehukeittoa ja takaisin sohvalle lepäämään kun esikoinen lähti kouluun. Tunti meni ja onneksi löytyi energiaa saada muutkin lapset matkaan.

Peruin ensi maanantaiksi varaamani ultra-ajan.Menen ehkä juuri ennen np-ultraa omalle gynelle varmistamaan että pikkuinen on hengissä. Viime syksynä kävin ultrassa 8+0 ja kaikki näytti oikein hyvältä, silti pikkuisen sydän sammui pari viikkoa myöhemmin.

Onneksi lumimyrskyä ei tullutkaan tänään!

Jas 7+4

Vierailija
26/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALIALLE tuplaonnittelut!!! =D

OMA NAPA: " Vuoto" kans loppu jälleen ja pahoinvointi vaivaa...yllättäen iltapahoinvointi, kuten aiemmissakin raskauksissa.

Jaksan siis aamusta nousta ylös ja jos syön heti jne. niin ei mitään ongelmaa, mutta kahden maissa se sitten hiljaksiin alkaa ja on illalla pahimmillaan. Paleltaakin julmetusti.

Toivon, että kykenen kuitenkin opinnot suorittamaan loppuun ettei nyt ihan paha olo sängyn pohjalle veisi, mutta silti odotuksen pitää tuntua joltain. ;))) *kultainen keskitie*

Neuvola-aikojen kanssa ei mitään kiirettä, kyllä ne kerkiää vielä. :)

Ultraan varailen sitten kahden viikon päästä aikaa yksityiselle.

Noista hoito-asioista en osaa vielä kovinkaan sanoa, mutta mitä luultavammin ystävälle lapset viedään hoitoon synnytyksen ajaksi ja vauvan syntymän jälkeen saavat jatkaa päivähoidossa, mihin ovat tottuneet, mutta lyhyemmällä päivällä.

Mies tähtää ulkomaille töihin ja on siis kuukaudenkin jopa pois niin kyllä minä koen, että hoitopaikan säilyttäminen on mun jaksamiselle tärkeää kun tämä jo neljäs on. =)

Katsoo nyt asiaa sitten lähemmin tarkemmin, mutta tämä on tän hetkinen ajatus. :)

Eipä täällä kummempia tällä erää.

Only1 ja pikkuruu 5+1

Vierailija
27/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistai alkoi normaali aamutoimien merkeissä. 6:30 käy suihkussa, 6:50, herätä esikoinen ja pistä pesemään hampaat, pukemaan päälle ja pettaamaan peti. Revi kuopus ylös ja roikota perunasäkkiä muistuttava poika pesuhuoneeseen ja pese myös hänen hampaansa. Pue hänen päällensä. Ja alakertaan. Telkkari päälle ja lapset saavat katsoa aamuohjelmat aamupalaa syödessä. Noin klo. 8:00 teevee kiinni ja ulkokuteet päälle (tähän kuulukoon pian kolmevuotiaani kiinni metsästys ja vaatteiden pukeminen lennokkaasti ja enemmän tai vähemmän kiinni pitäen). Sitten kello onkin jo 8:05 - 8:15 ja otetaan kuopus taas kiinni ja istutetaan rattaisiin. Ja matkaan. Kello 8:30 - 8:40 eskarissa, esikoinen sinne ja kävelemään kotiin kaupan kautta...

Sitten se aika vain hurahtaa sormien lävitse ja kello tulee puoli yksi. Eli hakemaan tytär eskarista ja taas kotiin.

Sain hyviä uutisia. Tyttäreni pääsi kouluun johon häntä haimme. Se oli vain toissijaisena vaihtoehtona, mutta hän mahtui alkavalle ykkösluokalle. Tyttäreni pääsee pieneen kouluun, jossa on hänen kaikki serkkunsa ja ystävänsä ovat. Hänen koulumatkaansa kuuluu vain yksi tien ylitys ja on huomattavasti turvallisempi. Hän pääsi kouluun jossa minäkin olen kouluni käynyt. Ihana päivä.

Ihme turvotusta. Vauvavatsaa ei nimeksikään, mutta turvotusta senkin edestä :/. Hyvin vielä housuihini mahdun, kun ne normaalisti roikkuu. Ja minua rupeaa väsyttämään tuossa kahden aikoihin ihan kummasti. Nukahdin taas tänään ja mies antoi minun nukkua. Nukuin kuuteen :/. Samanlaista oli kahden muunkin kanssa. Olisin voinut nukkua kaiket päivät. Ja se hyvä uutinen tuon väsymyksen ja närästyksen lisäksi on, että rinnat ovat herkistyneet. Neuvolaa odotellessa...

Vierailija
28/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄÄLLÄ ODOTETAAN KANS ESIKOISTA! jännää ihan kauheesti. mä ihmettelen ku mul ei oo pahaolo. oon nyt viikol 7. tissit on kipeet ja hajut käy nenään (voi myös johtua siitä et lopetin tupakoinnin heti plussa testin jälkeen) mä meinasin kuolla ku työkaveri söi jotain lihapullia.. onko ihan ok? pelkään kauheesti et jotain käy. yritystä oli takana jo 05/05 lähtien...

Vierailija
29/29 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuaisti kyllä tarkentuu usein raskaana ollessa ja vaikuttaapa tuo tupakanpolton lopettaminenkin hajuaistiin. Samoilla linjoilla mennään. Olimme Ikeassa ja ne lihapullien haju oli jostain syystä todella ilkeä. (Ja muutenkin nuo valmislihapullat haisevat todella karmiville!) Kyyneleet valui kun tuli niin huono-olo siitä hajusta ja siippa nauroi vierellä, kun minä valutan kyyneleitä ja kärvistelen. Oli muuten elämäni yksi kamalimmista aterioista siellä Ikeassa. En tosin valinnut niitä lihapullia vaan kanapyttipannun. :/