+++MAALISKUISTEN MAHTIMAHOJEN ERÄPÄIVÄT KÄSILLÄ (ti-ke)+++
Kommentit (31)
Täälläkin ollaan edelleen yhtenä kappaleena. Eilen illalla taas supisteli pari tuntia lupaavasti 15 minuutin välein, mutta sitten ei taas mitään. Raivostuttavaa!
Ymmärrän enemmän kuin hyvin Neiti1: n tunteita. Esikoista odottaessani mulle sanottiin, ettei missään tapauksessa pysy laskettuun päivään. Laskettu aika tuli ja meni ja tyttö syntyi rv. 42+0. Silloin aika oli todella pitkää. Toista ja tätä kolmatta odottaessa olen varautunut pitkään odotukseen, vaikka nytkin olen ollut sairaslomalla marraskuun puolestavälistä. Ei se aika nytkään juokse, mutta yhtä inhottavaa odotus ei ole kuin esikoista odottaessa.
No, yritetään jaksaa vielä nämä muutamat päivät/viikot. Loppusuoralla tässä joka tapauksessa ollaan.
LiiJaa 40+6
Ajattelin sitten tänään pistää hippulat vinkumaan ja pestä pyykkiä sekä pistää kirjahyllyn uusiksi. Alun perin oli ajatuksena lähteä pitkälle kävelylle, mutta kun tuolla nyt satelee tuollaista raskaan näköistä lunta niin enpä taida jaksaa. Sen verran pitää kuitenkin ulkonakin käydä, että käyn ostamassa vihdan saunaan. Jos kaikki tämä riehuminen ei johda synnytykseen, niin ainakin sitten saan nukuttua yöni kunnolla... ;)
Sehän alkoi kuulostaa ihan siltä että muutamalla on taas lähtö lähellä, tai mahdollisesti jo nyytti sylissä! Näitä ihmeitä tapahtuu siis loppukuustakin... :)
Kun ei tänäänkään tämän kummoisempaa asiaa ole, ryhdyn hommiin. Pidetään lippu korkealla!
Suhni & Toukka (39+5)
Tunsin aamulla oloni huijatuksi, kun arvelin, että täsmälliseen äitiinsä tuleva vauva ymmärtäisi lasketun ajan kunniaksi syntyä... Vaan täällä sitä ollaan. Käytiin illalla saunassa, ja se kyllä rentouttaa niin tehokkaasti, että kivuttomat supistuksetkin loppuu aina siihen paikkaan. Alapäätä kyllä vihloo kiitettävästi, eikä vessassa käydessäkään oikein uskalla kunnolla rentouttaa lantionpohjan lihaksia kun vihlaisee ajoittain tosi kipeästi. No, se on hyvää kipua ja selkeästi vauva on matkalla alaspäin, kun välillä särkee häntäluukin. Saa sitten nähdä, löytääkö vauva sieltä tarpeeksi tilaa itselleen änkeä läpi.
Olin eilen illalla pari tuntia kaupungilla, ja melkoisen väsähtänyt sen jälkeen. Tänään olisi suunnitelmissa leipoa pikkuleipiä ristiäisiin... Täytyy myös harkita lenkkeilyä, en vaan tiedä uskaltaako yksin lähteä vai pitäisikö oottaa mies seuraksi. Toisaalta tuntuu, että ei kai yleensäkään vauvat kesken kaiken matkan varrelle synny, mutta en tiedä uskaltaako sen varaan laskea. Huomenna on ekat vieraat tulossa katsomaan vauvaa ;) Siinähän ihmettelevät... Ensi viikollakin on tulossa vieraita, ja mies vaan eilen totesi että ollaan toki tiistaina kotona. Mä katselin silmät suurina, että kylläpäs sitä ollaan kovasti varmoja, mutta en sitten kommentoinut ;) Toivottavasti tosiaan ollaan jo silloin kotona, eikä vielä edelleen kotona!
Päivänjatkoja itse kullekin, ja säännöllisiä suppareita sekä jaksamista niiden odotteluun!
-Aranja ja Kiureli, jolla on tänään eräpäivä-
[color=orchid]Onkohan sitä ihan pöhkö, kun tosiaan joka ilta odottaa, että yöllä tulee lähtö synnärille... Suurimalla osalla kai se synntys toki käynnistyy yöllä. Mulle kelpais kyllä ihan mikä hetki vaan! Ja hassua todellakin odottaa kivun alkamista innoissaan ;)
MAARGEN hermot tuntuu olevan riekaleina, koita jaksaa loppuun saakka, kyllä kaikki vauvat onneksi syntyy! Ei tahdo kyllä keksiä miten enää tsempata, kun tämä viikko tuntuu kuluvan eikä itselläkään tapahdu mitään... >:(
SERA ja JOSSARA on ainakin toivon mukaan päässeet synnytyspuuhiin, ainakin kuulosti uhkaavasti siltä :) Tulkaahan sitten kertomaan nyyttiuutisia, niin toivo jaksaa elää täälläkin sen oman nyytin suhteen...
Minäkin mietin sitä prisman dokkaria, että olikohan niillä joku " varasynnytys" , jos tuossa synnytyksessä oiskin menny jotain pieleen... Miehellä teki täälläkin pahaa sitä katsella ja sanoin, että älä kato kun kerta pahalta tuntuu. Itelle tuli vaan sellainen olo, että eiköhän se omakin vauva mahu tuolta tulemaan. Neuvolan kätilö sanoi, että se synnyttäjä kyllä joutui tekemään kovasti töitä, että se vauveli syntyi. Saapas nähä miten oma synnytys sujuu...
Tänään ohjelmassa kaupassa käynti ja suihkuverho on pesukoneessa. Miehen veli tulee meille yökylään, syödään ja saunotaan. Sen varjolla ajattelin illaksi ostaa paketillisen jätskiä :) En eilen uskaltanut sitten miestä houkutella sänkyässän pariin, kun sitä verta tihkutti ja varmaan samalla limatulppaa irtosi. Josko tänään kokeilis vaikka sitten sitäkin. Siivota en enää jaksa, mutta täytyy tuolla kaupassa pyöriä kauan.
Vielähän se ARANJAN vauva ehtii olla täsmällinen, onhan tässä puolivuorokautta vielä jäljellä :)
Aamun lehti jäi kesken, joten takaisin lukemaan... Palailen ainakin lueskelemaan vielä tänään.
~cadavera&muru~ rv40+3
Kyllä se olo siitä aina välillä helpottuu. Välillä vaan käy aika pitkäks. Niinkun joku tuolla sanoikin, mitä lähemmäs OIKEASTI synnytystä menee, sitä epätodennäköisemmältä se tuntuu!
Mulla oli myös illalla yli kaks tuntia supistuksia 10-15 min välein, mutta nukkkumaan mennessä ne loppu. En muista kuka sanoi samaa... Turhauttavaa tuollainen toivonanto! Yön nukuinkin sitten oikein extrahyvin! Ihanaa :) :) :) Heräsin vaan kerran vessaan ja muutenkin nukuin niin kuin en raskaana olis ollutkaan!
Joku (en muista taaskaan kuka..) mietti uskaltaako lähteä vielä yksin lenkille. Mä olen kyllä käynyt ja juuri tänä aamuna kävelin 3 km neuvolaan. Takas tulin kylläkin bussilla, kun on pelkkää ylämäkeä. NEUVOLAKUULUMISET: Sieltä ei mitään uutta. Hemppa on vaan vähän laskenut (118). Paino noussut nyt 700 g viikossa ja sf-mitta LASKENUT VIHDOINKIN sentillä!!!! Viimeks oli siis vielä noussut sentin, mitä tatskäkin ihmetteli... Muuten kaikki arvot normaaleja ja hyviä. Oli muuten ihana se neuvolantäti, kun se alko leperteleen vauvalle! Se arveli, että ne ei mua perjantaina kotiuttas sieltä äippäpolilta, mutta mä en jaksa uskoa siihen. Jos ne käynnistää vasta alkuviikosta, niin en todellakaan halua sinne viikonlopuks jäädä.
FLUNSSAN suhteen parempi olo jatkuu! JES! Eli nuhaa on vieläkin, eikä nyt aivan terve olo ole vieläkään, mutta kyllä nyt synnyttää jaksais, hyvinkin!
Eilen mainostin niitä ässiä. Lukuunottamatta seksiä kaikennäköistä ässää ja muutamaa ylimääräistäkin tuli kokeiltua. Mies ei tainnut oikein innostua, kun pyysin siltä prostaglandiineja sillain konemaisesti, että riittä vaan kun vähän tökit ja tulet. Auts! Mä oon kamala... Jäi sit prostaglandiinit saamatta... ;)
Illalla oli NIIIIIIIIN ihanaa, kun mies jutteli masulla tosi hellästi ja silitteli sitä tosi kauan. Piti korvaansa mahan päällä ja kunteli sydänääniä. VOi että, kun se oli ihanaa!!! :) Melkein tuli tippa silmään. Odotan niin paljon, että SE saa vauvan syliinsä! Hiukan tietty itsekin...
Monella on jo ristiäisvalmistelut alkaneet. Me ollaan vasta vähän mietitty kummeja, paikkaa, kastemekkoa, maljaa jne... Ei siis mitään. No, kaikki ajallaan. En jaksa niistä alkaa vielä stressaan.
Tulipa pitkä teksti, vaikka luulin, että mulla ei asiaa edes ole. Vielä yks asia!.. Ostin MÄMMIÄ, kun alkoi kaupassa tehdä mieli! Kohta meen herkutteleen sillä ja vaniljakastikkeella! NAMI!!!
Jaksamista kaikille ja tsemppiä teille, jotka ootte nyt selvästikin laitokselle päässeet!!! :) Maarge 41+4 (ja lisää tulee...)
Mutta onpa pino tänään ollut lyhyt! Jokohan SERA ja JOSSARA ovat saaneet lähdön?! Mikäs muiden tilanne, supistuksia, jomotuksia?
Mulla oli tänään neuvola, kaikki vaikutti olevan ihan ok. Joten perjantaille sitten äippäpolille, jos mitään ei sitä ennen. Neuvolassa sanoi, että kyllä saattavat silloin jo käynnistää, mutta tod. näköisesti vasta alkuviikosta. Mulle on jo ihan sama...
Mutta mahatuntemuksista... Mulla on tänään kivuliain päivä tähänastisista, joskus kipu yltyy selässä alhaalta ihan lapaluihin saakka ja mahaa kivistää myös. Kuitenkin tässä suunnittelen kyllä lähteväni huomenna hoitaan pankkiasioita, jos ei olo kivuliammaksi muutu. En kyllä edes ole miehelle viitsinyt paljon mainita, ettei turhaa innostu tai huolestu. Kotiin hän on viimeistään näillä näkymin (jos en anna hälytystä!!) tulossa huomisiltana opiskelupaikkakunnaltaan, jotta olisi sitten perjantaina sairaalassa mukana. Toisaalta tulee jo ihan surkea olo, kun alkaa taas tulkitsemaan merkkejä, että joko olis lähtö.... ja odottaa, että jos kivut yltyisivät.
Onko muilla yliaikaisilla mies mukana 41+5 kontrollissa?
aurinkopullo 41+3
Onpa hauska... Me mennään kyllä lähes samoissa! Mullakin oli tosiaan tänään neuvola ja pe aika polille. Missä päin asustelet? Mä meen Taysiin, ettei vaan oltas menossa samaan... Mä odottelen käynnistystä vasta ens viikon alulle, mutta saapi nähdä mitä tekevät. Sulla kuulosti lupaavalle nuo selkäpoltot! :) bdbdbdbdbdbdb
Ite ajattelin kans huomenna lähteä vähän kaupungille, jos vointi vain sallii ja yö tulee nukuttua hyvin. Tää kotonaolo kun ei oo mitään ylimukavaa...
Tällä hetkellä toivon nyt omahyväisesti eniten supisteluja meille! Päiviä alkaa oleen jo riittävästi kasassa, eikä oo mukavaa jos joutuu käynnistykseen. Muillekin tietysti myös ;)......
Mukavaa illanjatkoa! Ps. Kyllä taitaa Sera ja Jossara olla tositoimissa. :)
Maarge 41+4
mulla ei mies pääse mukaan perjantaina, kun on töissä. Muuten tulis kyllä.
vaikka niin tietysti pitääkin, kun maaliskuukin vetelee viimeisiään. Tänään umpeutuu sitten mun henkinenkin takaraja (ekan ultran mukainen laskettu aika), joten tunnelmat on olleet aikas syvältä. Ei supista ei, eikä vauva ole sitä paitsi edes laskeutunut. Vielä eilen neuvolassa saatiin uusi rekordi kohdunkorkeudesta (nyt 36cm). Olotila on aika toivoton...käynnistykseenkin on vielä aikaa melkein kaksi viikkoa, joten millä ihmeellä tätä pitäisi jaksaa???
Joku mietti kävelylle lähtöä. Mä olen edelleen käynyt jopa 1.5 tunnin kävelyillä ihan radio ja kännykkä seuranani, mutta kaipa se on omista tuntemuksista kiinni. Nytkin ajattelin lähteä salille jumppailemaan, sykkeitä vaan täytyy seurata. Supistuksia en edes odota liikunnan saavan aikaiseksi, mutta jospa kunnon yöunet...:) Viime aikoina oon nähnyt toistuvaa painajaista siitä, että mut on kidnapattu ja oon panttivankina...:):)
Ruokapöydässä pälkähti päähän se positiivinenkin puoli yhä jatkuvasta raskaudesta. Ainakin esikoisen kanssa söin ekat 6 kk jäähtynyttä ruokaa, kun vauvan nälkä ajoittautui aina sopivasti...nyt kannattaa siis vielä nautiskella pienistä iloista. Uskaltaisikohan vielä lähteä leffaankin? Onhan sieltä ovi ulos, jos vaikka jotain alkaa tapahtua...
Jaksamisia ;) Saas nähdä, montako meitä on jäljellä kun huominen koittaa!!!
HuplaKupla 40+2
Elikäs tänään oltiin kontrollissa. Ensin oltiin sydänkäyrässä kolme varttia, kun alkuun tais vauvan sykkeet olla turhankin tasasia. Sitten kun vaihdoin kylkiasentoon, niin johan alko käyrää muodostua... :) Lääkäri teki sisätutkimuksen ja anto vauvalle vähän vinkkiä, että vois lähtee tuleen jo. Eli tutki ihan ronskisti... Ultran perusteella vauva on n. 4kg, eli ei sittenkään niin suuri, kun neuvolassa veikattiin 4200g kaksi viikkoa sitten. Kohdunsuu oli kuulemma 2,5 cm auki.
Sitten meiltä kysyttiin halutaanko vauhdittaa synnytystä vyöhyketerapialla ja homeopaattisilla lääkkeillä. Otettiin molemmat keinot käyttöön, vaikka olon puolesta ei ole mikään kiire. On vaan niin malttamaton. ;) Kätilö hieroi sitten erilaisia pisteitä jaloista ja opetti kohdat miehellekin, että voidaan illalla jatkaa. Mukaan sain kuusi pientä pilleriä, jotka pitäis ottaa tänään tunnin välein. Seksihommiakin suosittelivat lämpimästi, jos vaan haluja riittää... :) :)
Perjantaille annettiin uusi aika ja silloin saatetaan aloittaa jo tippa, mutta mitään varmaa eivät luvanneet. Maanantaina viimeistään sitten puhkaistaan kalvot, jos sinne asti mennään. Näin ainakin ymmärsin. Koko käynti kesti tänään neljä tuntia, kun osastolla oli vähän ruuhkaa ja jouduttiin odotteleen. Katteltiin sitten muiden vauvoja ajankuluksi ja kyllä oli erikokoisia, mutta kaikki niin ihania! Kuultiin myös yksi synnytys ja vaikka sen tiesi, että ääntä lähtee, niin oli se silti melkoisen pelottavaa. Parin minuutin huudolla vauva kuitenkin jo syntyi, ymmärtääkseni olivat tulleet sairaalaan juuri viime hetkillä.
Sisätutkimuksen jälkeen mahassa tuntui jonkun tunnin menkkamaisia kipuja, mutta nyt olo on taas normaali. Saa nähdä josko tämän päivän suostuttelut olisivat tehonneet vauvaan ja päästäisiin kohta takaisin sairaalaan. Tsemppiä kaikille muillekin viimeisiin päiviin! :)
Liisa-Elli rv 41+2
Täällähän on SERALLA ja JOSSARALLA mielenkiintoisia hetkiä vietetty supistusten parissa, jokohan on viimeiset hetket menossa??! Ja MAARGE, sinulla on yhden päivän etumatka muhun odotuksessa, mutta eiköhän se ensi viikko sitten viimeistään tuo nyytin:-)
On se vaan hassua, että johan sitä on jaksanut melkein vuoden olla raskaana, niin sitten viimeiset viikot tekevät tiukkaa. Mulla nimittäin olo ei ole varsinaisesti ollut sen huonompi kuin mitä pari kuukautta sittenkään. Kävely kun on meikäläisellä ollut niin heikkoa jo iät ja ajat.
Ihan vähän enemmän on nyt illasta ollut jomotuksia kuin aiemmin, tulee jopa mieleen, että pitäiskö varulta lähteä käymään iltasuihkussa,vaikka suunnitelmissa on ollut aamusuihku. Mutta katsotaan nyt tilannetta...
aurinkopullo 41+2