***HUHTImammojen tiistai***
Huomenta ja onnea kaikille vauvansa jo saaneille ja tänään saaville. Loppupään odottajana täytyy sanoa että vähänkös olen kade!
Tänään on viimeinen päivä antibioottikuuria eikä vieläkään hiivaa. Ehkä ovat maitohappobakteerit auttaneet.Suppareihin kuuri auttoi viime viiikolla, mutta eilen illalla supisteli taas aika kivuliiasti muttei kovin tiheään, max 10 min välein. Eikä ne täälläkään saa mitään aikaiseksi, kaulaa on jäljellä oman arvion mukaan ainakin 2cm. Huomisesta vielä viikko niin sitten ollaan turvallisesti yli 37. viikon. Miehellä on viimeinen (hartaasti toivon niin) yön yli kestävä työmatka. Lupasi kyllä tulla yöksi kotiin jos tarve vaatii.
Eusenia, pohditko sterilisaatiota kohdun kunnon takia, vai lapsiluvun täyttymisen takia? Se on täälläkin harkinnassa jälkimmäisestä syystä, mutta jotenkin se lopullisuus arveluttaa. Toisaalta hormoneita en haluaisi enää näiden monien vuosien jälkeen käyttää ja kierukka voi olla ongelmallinen runsaiden vuotojen ja kipujen takia. Teidän vauva syntyy muuten minun synttäripäivänäni!
35+6
Mitenköhän Annulla on mennyt.Mielenkiinnolla odotan kuulumisia=)
Jännityksellä odotellaan,että kuka teistä lähtee seuraavaksi vauvan haku reissulle.
Meillä olikin viime yönä" tulikasteen" paikka,kun vauveli kärsi aika kovista masunpuruista.Missään ei ollut hyvä olla,aina sattui mahaan ja itkuksihan se silloin pisti.
Lopulta mies keksi,että laitetaan pieni sitteriin ja siihenhän se raukka parka sitten lopulta rauhoittui,kun sai olla puoli-istuvassa asennossa ja kiikuttelu sai pienen miehen nukahtamaan.
Minulla maito pakkautuu rintoihin sellaista vauhtia,että vauva ei ehdi kaikkea juoda.Onneksi ostin pumpun ja sillä olenkin pahemmat kuhmut pumppaillut pois,jotta imetys onnistuu hyvin..Heti,kun rinnat menee liian täyteen,niin imetys hankaloituu ja pieni herra suuttuu tissille,kun ei saa siitä kiinni.
Äiteen olo ei ole vielä kovinkaan kummoinen.Turvotusta on vieläkin aikasta paljon,varsinkin koivissa.
Leikkaushaava kirvelee ja kimoilee ja ei tosiaankaan voi vielä edes ajatella mitään shoppailureissuja tahi lenkille lähtöä,vaikka mieli jo halajaisi kuntoilemaan,jotta tämä vauvamahan jäännös alkaisi pikku hiljaa " sulailemaan" pois.
Eipä tässä nyt ole kulunutkaan vielä,kun 4 päivää vauvan syntymästä,joten eihän tässä nyt ihan vielä ole tarkoitus olla uimapuku kunnossa,mutta kesään ei ole enää pitkä matka..
Neuvolaan pitäisi tilata aika itselle ja vauvalle.Minulla on varmaan hb aika alhainen,kun peilistä irvistää vähän kalpeahko immeinen ja perjantaina sairaalaan mennessä pissaan oli tullut proteiinia,että sekin täytyy vielä tsekata,että on jo hävinnyt.
Nyt jos taas lähtisi siitämään meijeriä makkarin puolelle,kun pikkuinen näyttäisi olevan nälkäinen.
Niksu+poika 4 pv