Mies jätti minut :(
Pitkä, syvä ja ihana rakkaus päättyi kuin seinään, kun mies ilman mitään ennakkovaroitusta jätti minut. On niin tyhjä ja merkityksetön olo. Olimme tosi tiiviisti yhdessä (miehen aloitteesta). Oli ihanaa, kun joku rakasti ja välitti niin paljon. Nyt minulla ei ole enää mitään :(
Kommentit (51)
Miksi kukaan ei ole vielä heittänyt narsistikorttia? Ennen me miehet oltiin psykopaatteja (joskus 2010 tienoilla muistaakseni), nyt me ollaan narsisteja.
Vierailija kirjoitti:
Mä meinasin jo kirjoittaa, että kohta palaa muina miehinä takas ja selittää tuon olleen väärinkäsitys sun puolelta; hän sua ole jättänyt.
Kellot soi...
Niin, näinhän hän asian ilmaisi, että keskittyy nyt kesäkuun omiin juttuihinsa ja sen jälkeen lähtee perheensä luo. Voidaan viestitellä. Ehkä hän todella odottaa, että minä odotan häntä?
Ap
Ap, älä missään tapauksessa lankea tuohon "voidaan viestitellä". Se on vaan miehen tapa pehmittää eroa ja roikottaa sinua perässään.
Aika parantaa haavat!
Haluaisin vain ymmärtää, mitä tämä kaikki oikein tarkoittaa. Kun tämä tuli aivan puskista. Tuntuu, etten pysty käsittelemään tätä, jos en ymmärrä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies halusi olla kanssani ihan koko ajan. Kulkea samaa matkaa töihin ja töistä kotiin jne, ihan koko ajan. Oli aina vähän mustasukkainen, jos halusin tehdä jotain muuta. En ole käytännössä nähnyt kavereitani juurikaan vuoteen. En enää edes muista, mitä ennen tein ja siksi tuntuu, että jäin yhtäkkiä ihan tyhjän päälle.
Ap
Eli oli henkisesti väkivaltainen ja kontrolloiva. Onnittelut, että pääsit eroon.
Useasti sellaiset tyypit tekevät eron vaikeaksi ja jäävät jopa vainoamaan. Mutta osa toimii ihan päinvastoin, he ottavat eron yks kaks täysin kylmästi ja lähtevät taakseen katsomatta. Se on aluksi yhtä traumatisoivaa kuin se vainoaminen ja talkkauskin, mutta ehkä loppujen lopuksi parempi kuitenkin.Eräänlainen sairas persoona siis kyseessä. osa saattaa tehdä sen tarkoituksella mahdollisimman julk´masti ja ääkkiä ilman selittämistä, jos tietävät esim, että toisella on hylätyksi tulemisen pelko suuri.. Se on siis vain yksi viimeinen tapa olla henkisesti väivaltainen kumppaniaan kohtaan.
Kokonaisuudessa on kuitenkin parempi, että pääsit eroon, vaikka itsensä kokoaminen estänee kauan.
Nyt vasta itsekin olen alkanut miettiä, että tuohan on henkistä väkivaltaa. Hän oli todella hellä, rakastava ja huomaavainen kumppani enkä pidä häntä pahana ihmisenä. Tuli mieleen, että ehkä tämä on joku tapa käyttää valtaa ja näyttää minulle "paikkani". Mies hävisi eroviestien jälkeen vuorokaudeksi tavoittamattomiin. Nyt oli sitten ihan muina miehinä laittanut viestin "Mitä kuuluu rakas?" ja sydämiä perään. Mitä ihmett tämä tarkoittaa?
Ap
Älä nyt vaan hyvä ihminen jatka tuon miehen kanssa. Tuo kuulostaa ihan stereotyyppiseltä itsekeskeskeiseltä mulkulta. Kontrolloi ja haluaa viettää kaiken aikansa sun kanssas=tarkoitus on ollu katkaista sun kaverisuhteesi jotta sun elämässäs ei olisi muita kuin se mies. Ja kun sulla ei oo enää kavereita, mies voi pompotella ihan miten vaan, koska pelkäät jääväsi yksin. Alkaa katoamiset, selittämättömät menot jne. Ts. Pyörittää muita muijia siinä sivussa etsien "parempaa" (=uutta uhria). Mutta ennen kuin uus löytyy, on hyvä pitää "valmiiksi koulutettua" varamuijaa, ettei tuu tilannetta että hän jäis yksin.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä, syvä ja ihana rakkaus päättyi kuin seinään, kun mies ilman mitään ennakkovaroitusta jätti minut. On niin tyhjä ja merkityksetön olo. Olimme tosi tiiviisti yhdessä (miehen aloitteesta). Oli ihanaa, kun joku rakasti ja välitti niin paljon. Nyt minulla ei ole enää mitään :(
Tsemppiä!
Ei ole kovin tervettä jos aikuisen naisen KOKO ELÄMÄ on kiinni yhdestä miehestä.
On eristänyt sinua muista ja varmasti olet joutunut tuntemaan syyllisyyttä kaikesta, mikä ei ole ollut hänen mieleensä. Haluaa omistaa sinut ja kontrolloida kaikkea tekemistäsi. Oletko tehnyt viime aikoina jotain, mistä mies ei ole tykännyt? Voisiko olla kosto siitä nyt tämä temppu?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kovin tervettä jos aikuisen naisen KOKO ELÄMÄ on kiinni yhdestä miehestä.
No ei niin. Nyt tämän vasta itsekin tajuan, miten luovuin vähitellen kaikesta muusta paitsi työssäkäynnistä.
Ap
Antakaa nyt ihmisen surra eronsa rauhassa, ei saa sitäkään enää tehdä kun pitää vaan hymy naamalla jatkaa heti jätetyksi tultuaan jatkaa iloisiin kesäseikkailuhin. Kuinka moni muka oikeasti tekee niin??
Ota yhteyttä kavereihisi. Pyydä anteeksi, että katosit vuodeksi. He kyllä ymmärtävät, sitten kun joskus jaksat kertoa. Tai jos voit näyttää tämän keskustelun. Unohda mies ja roiku kavereissa. Vähitellen oikea elämäsi palautuu. Et ehkä koskaan ymmärrä, mitä miehesi teki. Emme ymmärrä toisia, hyvä jos itseämme. Sinä pärjäät kyllä, kirjoitatkin hyvin. Meitä jätettyjä on maailma pullollaan.
Polttelin silloin tällöin tupakkaa ja tämän lopetin miehen pyynnöstä. Nyt olen kyllä kessutellut oikein nautinnolla :) En kyllä tällä hetkellä voisi kuvitellakaan mitään uutta parisuhdetta. Haluaisin vain ymmärtää, miksi näin tapahtui, sitten surra suruni ja rakentaa vähitellen tulevaisuutta uudelleen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä kavereihisi. Pyydä anteeksi, että katosit vuodeksi. He kyllä ymmärtävät, sitten kun joskus jaksat kertoa. Tai jos voit näyttää tämän keskustelun. Unohda mies ja roiku kavereissa. Vähitellen oikea elämäsi palautuu. Et ehkä koskaan ymmärrä, mitä miehesi teki. Emme ymmärrä toisia, hyvä jos itseämme. Sinä pärjäät kyllä, kirjoitatkin hyvin. Meitä jätettyjä on maailma pullollaan.
Kiitos
Ap
Tsemppiä ja pysy lujana, ansaitset paljon parempaa! :) 💪
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin vain ymmärtää, mitä tämä kaikki oikein tarkoittaa. Kun tämä tuli aivan puskista. Tuntuu, etten pysty käsittelemään tätä, jos en ymmärrä.
Ap
Voit käsitellä ja ymmärtää käytöksen lukemalla netistä kaiken mahdollisen henkisesti väkivaltaisosta ja kontrolloivista miehistä. Englanniksi sana on abuse ja esim abusive man. Google vinkumaan, tunnistat takuulla jutuista teidän suhteenne piirteitä.
Kiitos teille, oikeasti <3
Muiden asioiden lisäksi mies ei olisi antanut minun halata miespuolisia ystäviäni. En olisi saanut käydä uimahallissa ilman häntä tai en olisi saanut käydä hierojalla, koska hieroja voi olla mies.
Nyt tuntuu tosi vaikealta, miten pysyä lujana. Menin jo viestiinsäkin vastaamaan. Lisäksi miehen kotona (jota siis kutsui meidän yhteiseksi kodiksi) on vielä paljon minun tavaroita sekä minun ostamani tavaroita eli näyttää väistämättömältä, että meidän pitää vielä tavata. Olen fiksu ja kaunis nainen, korkeasti koulutettu ja hyvässä työssä. Siksi tämä varmaan tuntuukin niin järkyttävältä, miten saatoin olla näin tyhmä. Miksi en tajunnut mitään.
Ap
Ja lisään vielä, koska tarkalleen ottaen hän ei sanonut eroavansa, olen melko varma, että hän todella jossain vaiheessa palaa ihan muina miehinä. Ja sitten, kun en olekaan häntä avosylin vastassa, saan syyt tästä erosta ja hänen jättämisestä niskoilleni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitään säälittävämpää kuin ihminen jonka koko elämä ja arvo riippuu siitä onko sillä kumppania vai ei. Onni on itsestä lähtöisin, ei ulkopuolelta. Nyt pää pystyyn ja miettimään ihanaa tulevaa sinkkukesää!
Mitä mieltä ylipäätään on seurustella, jos on niin välinpitämätön, ettei ero tuntuisi missään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies halusi olla kanssani ihan koko ajan. Kulkea samaa matkaa töihin ja töistä kotiin jne, ihan koko ajan. Oli aina vähän mustasukkainen, jos halusin tehdä jotain muuta. En ole käytännössä nähnyt kavereitani juurikaan vuoteen. En enää edes muista, mitä ennen tein ja siksi tuntuu, että jäin yhtäkkiä ihan tyhjän päälle.
Ap
Sillä on joku toinen. Se on selvästi alistanut sua ja pyrkinyt estämään sun normaalin elämän. Nyt herätys ja alat elää omaa elämää ilman tuollaista narsistia! Sä ansaitset jonkun paremman. Ja missään tapauksessa et laita sille miehelle mitään viestiä enää, muuten teet itsesi vain naurettavaksi. Nyt kavereiden kanssa ulos ja nauttimaan keväästä ja kesästä =)
Narsistikortti vedetty. Millä vitulla te noita diagnooseja teette? Ilmeisesti juuri sillä.
Mä meinasin jo kirjoittaa, että kohta palaa muina miehinä takas ja selittää tuon olleen väärinkäsitys sun puolelta; hän sua ole jättänyt.
Kellot soi...