G: oksensitko synnytyksessäsi?
Mikä oli lopputulos?
Laatta lensi ja poika 3560g ja 50cm :)
Kommentit (26)
ja supistusten välillä tärisin hirveässä horkassa. Kipu jäi näiden muiden oireiden taustalle. Epiduraali toi helpotuksen. Tokassa synnytyksessä otin epiduraalin heti enkä yrittänytkään sinnitellä, oksentelut jäi paljon vähemmälle, yksi tai kaksi kertaa vaan. Myöehmmin tajsin, että tuo oksentaminen oli mun elimistön keino lieventää kipua. Kurjaa siinä oli, että avautuminen ei vaan edistynyt, ennenkuin sain epiduraalin. Tosi rankaa on oksennellä muutamn minuutin välein, uuvuttavaa.
Myöhemmin kuulin eräältä kätilöltä, että kipu saa aikaan pahoinvointia ja oksentelua. Olinkin ihmetellyt asiaa.
hei mulla oli samalla lailla kun sulla nro 38!
Kun sain epiduraalin, kohdunsuu avautui vauhdilla. Epiduraali rentoutti paikat.
Mutta sääntönähän synnytyssairaaloissa on, ettei epiduraalia anneta ennen kuin kohdunsuu on auennut jonkin tietyn määrän - en muista minkä. Koska joskus liian aikaisin annettu epiduraali voi keskeyttää avautumisen.
kovat kuukautiskuvutkin saattaa joskus oksettaa
ja supistusten välillä tärisin hirveässä horkassa. Kipu jäi näiden muiden oireiden taustalle. Epiduraali toi helpotuksen. Tokassa synnytyksessä otin epiduraalin heti enkä yrittänytkään sinnitellä, oksentelut jäi paljon vähemmälle, yksi tai kaksi kertaa vaan. Myöehmmin tajsin, että tuo oksentaminen oli mun elimistön keino lieventää kipua. Kurjaa siinä oli, että avautuminen ei vaan edistynyt, ennenkuin sain epiduraalin. Tosi rankaa on oksennellä muutamn minuutin välein, uuvuttavaa.